Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hoopvol »

Verschuiven de reformatorische principes als er ineens een ziekte is? Of is er een verschuiving in principes als de wereld druk uitoefend? Of is vaccinatie geen probleem?
Hoe gaan we in deze tijd om met inenten?
Ik ben benieuwd naar de meningen.
Laatst gewijzigd door Hoopvol op 01 apr 2020, 06:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Online
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door FlyingEagle »

Je hebt het over ‘onze’ principes maar je bedoeld ‘mijn’ principes. Of in ieder geval de principes van een groot gedeelte van reformatorisch Nederland.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hoopvol »

FlyingEagle schreef:Je hebt het over ‘onze’ principes maar je bedoeld ‘mijn’ principes. Of in ieder geval de principes van een groot gedeelte van reformatorisch Nederland.
Ja, aangepast
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

Ik zou het wel doen, tenzij er delen van foetussen ingestopt worden
Laatst gewijzigd door Geytenbeekje op 01 apr 2020, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Geytenbeekje schreef:Ik zou het wel doen, mits er delen van foetussen ingestopt worden
Dat is wel heel morbide. Waarschijnlijk bedoel je tenzij.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Geytenbeekje schreef:Ik zou het wel doen, mits er delen van foetussen ingestopt worden
Gaat het verder goed?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zelf heb mijn kinderen ook laten vaccineren, behalve de vaccinaties waar initieel cellen voor gebruikt zijn uit geaborteerde foetussen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 01 apr 2020, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

ik bedoel tenzij, excuus
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bertiel »

J.C. Philpot schreef:Ik zelf heb mijn kinderen ook laten vaccineren, behalve de vaccinaties waar initieel cellen voor gebruikt zijn uit geaborteerde foetussen.
welke vaccinaties zijn dat?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Bertiel schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zelf heb mijn kinderen ook laten vaccineren, behalve de vaccinaties waar initieel cellen voor gebruikt zijn uit geaborteerde foetussen.
welke vaccinaties zijn dat?
Ik heb het destijds onderzocht, maar ik durf nu niet meer te zeggen welke vaccinaties het waren.

Ter verduidelijking: het is niet zo dat er iedere keer nieuwe foetussen nodig zijn, maar het gaat om een cellijn die initieel afkomstig is van geaborteerde foetussen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hoopvol »

Zomaar een gedachte die op een vraag uitmondt: de groep die twijfelt, zou de twijfel komen omdat we met de neus op de feiten gedrukt worden of zouden die twijfels er al geweest zijn?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

Hoopvol schreef:Zomaar een gedachte die op een vraag uitmondt: de groep die twijfelt, zou de twijfel komen omdat we met de neus op de feiten gedrukt worden of zouden die twijfels er al geweest zijn?
Ik denk de laatste, waarom wel tegen mazelen inenten en niet tegen dit virus ( als het zover komt natuurlijk)
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hoopvol »

Geytenbeekje schreef:
Hoopvol schreef:Zomaar een gedachte die op een vraag uitmondt: de groep die twijfelt, zou de twijfel komen omdat we met de neus op de feiten gedrukt worden of zouden die twijfels er al geweest zijn?
Ik denk de laatste, waarom wel tegen mazelen inenten en niet tegen dit virus ( als het zover komt natuurlijk)
Maar ook de andere kant op. Ook inenten tegen mazelen en polio e.d. stuit op bezwaar van het geweten. Dus waarom niet inenten tegen mazelen en wel tegen dit virus?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door samanthi »

J.C. Philpot schreef:
Bertiel schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zelf heb mijn kinderen ook laten vaccineren, behalve de vaccinaties waar initieel cellen voor gebruikt zijn uit geaborteerde foetussen.
welke vaccinaties zijn dat?
Ik heb het destijds onderzocht, maar ik durf nu niet meer te zeggen welke vaccinaties het waren.

Ter verduidelijking: het is niet zo dat er iedere keer nieuwe foetussen nodig zijn, maar het gaat om een cellijn die initieel afkomstig is van geaborteerde foetussen.
Mazelen
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

Hoopvol schreef:
Geytenbeekje schreef:
Hoopvol schreef:Zomaar een gedachte die op een vraag uitmondt: de groep die twijfelt, zou de twijfel komen omdat we met de neus op de feiten gedrukt worden of zouden die twijfels er al geweest zijn?
Ik denk de laatste, waarom wel tegen mazelen inenten en niet tegen dit virus ( als het zover komt natuurlijk)
Maar ook de andere kant op. Ook inenten tegen mazelen en polio e.d. stuit op bezwaar van het geweten. Dus waarom niet inenten tegen mazelen en wel tegen dit virus?
Dat weet ik ook niet, als je als gemoedsbezwaar bekend staat moet je het mijn inziens het ook niet doen.
Plaats reactie