Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Laag »

DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:
Jeremiah schreef:Coronavaccin voorkomt nog steeds meeste ziekenhuisopnames

In Schotland overlijden vijf keer zoveel gevaccineerden als niet-gevaccineerden. En Belgische ziekenhuizen nemen momenteel twee keer zoveel gevaccineerde als niet-gevaccineerde coronapatiënten op. Wat zegt dat over de werkzaamheid van de coronavaccins?

https://www.rd.nl/artikel/952213-corona ... uisopnames
Dat vaccins helpen is in principe wel aannemelijk. Alleen de effectiviteit neemt bijzonder snel af. Hoe komt dat? Ik denk doordat het virus muteert, en de blauwdruk niet meer overeen komt met die van het vaccin. Je neemt dus een vaccin, het helpt tijdelijk en dan? Oké, je bent dan gedeeltelijk beschermd tegen ernstige klachten, maar je zit wel met spul in je lichaam, die ook brokstukken bevatten. Als je onder de 50 jaar bent zou ik er niet over peinzen om een prik te nemen. Buiten het geweten om.
Je kunt je mijns inziens beter, want meer terecht, zorgen maken over de brokstukjes plastic in consumptievis en over de giftige stoffen in bioindustrieel vlees.
Dat vetgedrukte, is gewoon vetgedrukte onzin, welke giftige stoffen zitten er in bioindustrieel vlees?
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door TSD »

En daar is het nieuws waarvan je wist dat het een keer ging komen, gelet op de afgelopen 2 jaar… een nieuwe variant in ZA met 32 mutaties in het spike-eiwit (dus mogelijk effect op effectiviteit vaccins) en die variant is zich lokaal (ze denken lokaal al dominant) en al in meerdere landen aan het verspreiden…
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:
Jeremiah schreef:Coronavaccin voorkomt nog steeds meeste ziekenhuisopnames

In Schotland overlijden vijf keer zoveel gevaccineerden als niet-gevaccineerden. En Belgische ziekenhuizen nemen momenteel twee keer zoveel gevaccineerde als niet-gevaccineerde coronapatiënten op. Wat zegt dat over de werkzaamheid van de coronavaccins?

https://www.rd.nl/artikel/952213-corona ... uisopnames
Dat vaccins helpen is in principe wel aannemelijk. Alleen de effectiviteit neemt bijzonder snel af. Hoe komt dat? Ik denk doordat het virus muteert, en de blauwdruk niet meer overeen komt met die van het vaccin. Je neemt dus een vaccin, het helpt tijdelijk en dan? Oké, je bent dan gedeeltelijk beschermd tegen ernstige klachten, maar je zit wel met spul in je lichaam, die ook brokstukken bevatten. Als je onder de 50 jaar bent zou ik er niet over peinzen om een prik te nemen. Buiten het geweten om.
Je kunt je mijns inziens beter, want meer terecht, zorgen maken over de brokstukjes plastic in consumptievis en over de giftige stoffen in bioindustrieel vlees.
Gelukkig hebben we daar SDG doelen voor ;)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Laag schreef:
DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:
Jeremiah schreef:Coronavaccin voorkomt nog steeds meeste ziekenhuisopnames

In Schotland overlijden vijf keer zoveel gevaccineerden als niet-gevaccineerden. En Belgische ziekenhuizen nemen momenteel twee keer zoveel gevaccineerde als niet-gevaccineerde coronapatiënten op. Wat zegt dat over de werkzaamheid van de coronavaccins?

https://www.rd.nl/artikel/952213-corona ... uisopnames
Dat vaccins helpen is in principe wel aannemelijk. Alleen de effectiviteit neemt bijzonder snel af. Hoe komt dat? Ik denk doordat het virus muteert, en de blauwdruk niet meer overeen komt met die van het vaccin. Je neemt dus een vaccin, het helpt tijdelijk en dan? Oké, je bent dan gedeeltelijk beschermd tegen ernstige klachten, maar je zit wel met spul in je lichaam, die ook brokstukken bevatten. Als je onder de 50 jaar bent zou ik er niet over peinzen om een prik te nemen. Buiten het geweten om.
Je kunt je mijns inziens beter, want meer terecht, zorgen maken over de brokstukjes plastic in consumptievis en over de giftige stoffen in bioindustrieel vlees.
Dat vetgedrukte, is gewoon vetgedrukte onzin, welke giftige stoffen zitten er in bioindustrieel vlees?
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik dacht dat dat een algemeen bekend feit is. Als je duidelijkheid hebt over het tegendeel, dan houd ik mij aanbevolen.

Ik vond wel verschillende websites met deze stelling, maar ik kan de betrouwbaarheid daarvan niet vinden. Alleen deze:

https://www.ntvg.nl/artikelen/voeding-e ... de-voeding
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

TSD schreef:En daar is het nieuws waarvan je wist dat het een keer ging komen, gelet op de afgelopen 2 jaar… een nieuwe variant in ZA met 32 mutaties in het spike-eiwit (dus mogelijk effect op effectiviteit vaccins) en die variant is zich lokaal (ze denken lokaal al dominant) en al in meerdere landen aan het verspreiden…
Laten we bidden dat het niet al te erg is en dat in het geval van vaccinontduiking de zo geprezen voordelen van MRNA vaccins (makkelijk aan te passen) niet een verkooppraatje waren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Laag »

DDD schreef:
Laag schreef:
DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:

Dat vaccins helpen is in principe wel aannemelijk. Alleen de effectiviteit neemt bijzonder snel af. Hoe komt dat? Ik denk doordat het virus muteert, en de blauwdruk niet meer overeen komt met die van het vaccin. Je neemt dus een vaccin, het helpt tijdelijk en dan? Oké, je bent dan gedeeltelijk beschermd tegen ernstige klachten, maar je zit wel met spul in je lichaam, die ook brokstukken bevatten. Als je onder de 50 jaar bent zou ik er niet over peinzen om een prik te nemen. Buiten het geweten om.
Je kunt je mijns inziens beter, want meer terecht, zorgen maken over de brokstukjes plastic in consumptievis en over de giftige stoffen in bioindustrieel vlees.
Dat vetgedrukte, is gewoon vetgedrukte onzin, welke giftige stoffen zitten er in bioindustrieel vlees?
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik dacht dat dat een algemeen bekend feit is. Als je duidelijkheid hebt over het tegendeel, dan houd ik mij aanbevolen.

Ik vond wel verschillende websites met deze stelling, maar ik kan de betrouwbaarheid daarvan niet vinden. Alleen deze:

https://www.ntvg.nl/artikelen/voeding-e ... de-voeding
Het vlees uit de 'bio-industrie' is gewoon van goede kwaliteit. Wat betreft het voer en antibiotica gebruik, zijn er strenge eisen. Nederlands vlees is één van de beste ter wereld, alleen jammer dat we straks wat vlees betreft van andere landen afhankelijk zijn, gezien de ontwikkelingen in de landbouw, maar dit is geheel bezijden het onderwerp.
En wat betreft het zoeken naar informatie, dat is ongeveer hetzelfde als zoeken naar voor- en nadelen van vaccinatie en het vaccin.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Iets kan prima de beste kwaliteit hebben. Maar dat zegt toch niets over deze risico's? De vaccins hebben ook de beste kwaliteit. Ze worden nog veel beter gecontroleerd dan vlees, in ieder geval.
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door TSD »

parsifal schreef:
TSD schreef:En daar is het nieuws waarvan je wist dat het een keer ging komen, gelet op de afgelopen 2 jaar… een nieuwe variant in ZA met 32 mutaties in het spike-eiwit (dus mogelijk effect op effectiviteit vaccins) en die variant is zich lokaal (ze denken lokaal al dominant) en al in meerdere landen aan het verspreiden…
Laten we bidden dat het niet al te erg is en dat in het geval van vaccinontduiking de zo geprezen voordelen van MRNA vaccins (makkelijk aan te passen) niet een verkooppraatje waren.
Zeker….!

Ik lees dat eerste beelden zijn dat deze variant echt veel besmettelijker is dan Delta. Lijkt nu heel snel dominant te worden in Zuid Afrika.

Als dat zo echt zo is, dan helpt straks heel weinig meer om het virus voldoende te remmen (R0 is dan gewoon te hoog) en zal heel snel een groot deel van de bevolking besmet worden.

Het lijkt écht zorgelijk.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

TSD schreef:
parsifal schreef:
TSD schreef:En daar is het nieuws waarvan je wist dat het een keer ging komen, gelet op de afgelopen 2 jaar… een nieuwe variant in ZA met 32 mutaties in het spike-eiwit (dus mogelijk effect op effectiviteit vaccins) en die variant is zich lokaal (ze denken lokaal al dominant) en al in meerdere landen aan het verspreiden…
Laten we bidden dat het niet al te erg is en dat in het geval van vaccinontduiking de zo geprezen voordelen van MRNA vaccins (makkelijk aan te passen) niet een verkooppraatje waren.
Zeker….!

Ik lees dat eerste beelden zijn dat deze variant echt veel besmettelijker is dan Delta. Lijkt nu heel snel dominant te worden in Zuid Afrika.

Als dat zo echt zo is, dan helpt straks heel weinig meer om het virus voldoende te remmen (R0 is dan gewoon te hoog) en zal heel snel een groot deel van de bevolking besmet worden.

Het lijkt écht zorgelijk.
Mee eens. Mogelijk is een minder donker scenario mogelijk (maar op het moment niet de energie om er hard over na te denken) Zuid-Afrika heeft grote Delta golf gehad, waarna de besmettingscijfers weer naar beneden gingen. Mogelijk kan deze variant Delta-immuniteit omzeilen, maar is niet perse besmettelijker dan Delta.

Niet dat dat veel uitmaakt, want Delta is al moeilijk genoeg om te bestrijden, zelfs met werkende vaccins.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Gaat het nou wel lukken met vaccins?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Forummer »

Dat weten we niet. Het gaat zoals God wil.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door TSD »

HersteldHervormd schreef:Gaat het nou wel lukken met vaccins?
Dat is natuurlijk veel te vroeg om iets over te zeggen. Zie ook post van Parsifal.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Forummer schreef:Dat weten we niet. Het gaat zoals God wil.
We weten het niet? We gaan gokken?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Forummer »

HersteldHervormd schreef:
Forummer schreef:Dat weten we niet. Het gaat zoals God wil.
We weten het niet? We gaan gokken?
Nee, we nemen de middelen waar die God ons geeft, (voor de 1 is dat bewust met vaccinatie, voor de ander bewust niet) maar of we het daarmee gaan redden weten we niet. Als God wil dat deze pandemie 10 jaar duurt, dan zal dat ook zo zijn. Als God wil dat het morgen over is, zal dat ook zo zijn. We vertrouwen ons ondertussen aan Hem toe, Hij weet allang hoe het zal gaan. Daarmee weten we nog niets méér, maar het geeft wel rust, hoe het ook gaat.

Dat heeft niets met gokken te maken, maar met overgave en vertrouwen.

Ik geef toe, dat is bij mij ook niet altijd even sterk aanwezig. Maar als je het kan, geeft dat échte rust.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 29 nov 2021, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie