Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Erskinees »

Ja, dus? Het is toch volkomen logisch dat niet alle contracten nu geopenbaard worden. Dat zou heel nadelig voor Nederland kunnen uitpakken.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Erskinees schreef:Ja, dus? Het is toch volkomen logisch dat niet alle contracten nu geopenbaard worden. Dat zou heel nadelig voor Nederland kunnen uitpakken.
Hoezo?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Openbaarmaking van contracten zou zonder meer goed zijn. Vorig jaar moest er onderhandeld worden in een moeilijke situatie: er was nog nauwelijks iets bekend over de werking van vaccins, terwijl de behoefte aan vaccins heel groot was. Dat is nu heel anders: tijd om transparant te zijn.

En een zorg die ik ook heb is dat er absurde bedragen verdiend worden door de vaccinontwikkelaars. Natuurlijk mag er in het begin sprake zijn van een risico-opslag, enzovoort, maar dat stadium zijn we nu voorbij. Prijzen dienen in een redelijke verhouding te staan tot de kosten en risico's voor de famaceut.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door TSD »

Wim Anker schreef:
TSD schreef:
Wim Anker schreef:We will see....

Voorlopig is het Pfizercontract tot staatsgeheim verklaard. Door onze schoenenreus. En ligt er een rechtelijke uitspraak dat dhr. Hugo (zijn bijnaam is alom bekend) WOB verzoeken moet opvolgen (wat al een jaar op wordt gewacht) waartegen hij in beroep is gegaan. inmiddels is wel uitgelekt dat er een rapport ligt van WVS dat de lockdown huns inziens meer levensjaren kosten dan oplevert. Ook dat houdt onze sjansen met jansen influencer liever in de kast. Het hoger beroep duurt immers wel een paar jaar.
Het (een versie van, want herkomst kan uiteraard niet geverifieerd worden, al lijkt het aardig authentiek) Pfizercontract ligt gewoon op straat hoor, dus kan je gewoon verifiëren.
https://www.ad.nl/binnenland/vaccindeal ... ogle.nl%2F

Wappie.
Geen idee wat je nu eigenlijk wil zeggen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

TSD schreef: Geen idee wat je nu eigenlijk wil zeggen.
Hij vindt zichzelf een wappie.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zita »

Ik zie hier wat berichten langskomen die bepaald niet in lijn zijn met zondag 39.
Dat ik mijn vader en mijn moeder,
en allen die over mij gesteld zijn, alle eer,
liefde en trouw bewijze,
en mij hunner goede leer en straf met behoorlijke gehoorzaamheid onderwerpe,
en ook met hun zwakheid en gebreken geduld hebbe,
aangezien het Gode belieft ons door hun hand te regeren.

geldt ook als we het met diegenen die over ons gesteld zijn niet eens zijn.
Spreek dus met respect over onze regering, aub.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Posthoorn »

Philip schreef:
Posthoorn schreef:Waar baseer je dat op?
Er zijn bijna 200 miljoen (!) coronagevallen gemeld, zie https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic, met meer dan vier miljoen doden. Aan andere vaccineerbare ziekten lijden veel minder mensen of ze zijn veel minder dodelijk (griep bijvoorbeeld).

Op dit moment zijn er ongeveer 20 miljoen gevallen per maand. Tegen ernstige ziekte en ziekenhuisopname voor de Deltavariant beschermt een volledige vaccinatie met Pfizer of AstraZeneca zeker 92 procent (https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/21/va ... n-a4051952). Dat zou dan bijna 400.000 doden per maand moeten schelen.

Natuurlijk is dit niet zo precies te berekenen. Maar de aantallen zijn zo enorm hoog, dat ik die stelling inderdaad wel in durf te nemen. Aan bijvoorbeeld de mazelen overlijden jaarlijks vele malen minder mensen.
Ik dacht dat je bedoelde dat met name het Pfizer-vaccin zo veel doden voorkwam. Maar dat bedoel je dus niet. ;)
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Wim Anker schreef:
En het najaar zal leren wat de vaccinatie oplevert. Ik krijg een btj het idee dat vaccinatie de R omhoog stuwt en dat daardoor de ziekenhuizen net zo vol komen als afgelopen winter.

En dat de ziektedruk pas verminderd als iedereen besmet is geweest. Gevaccineerd of niet. Wat vaccinatie dan per saldo oplevert - t.o.v. de kosten - is nog niet zo helder.
Waarom denk je dat? De huidige ziekenhuisopnames bestaan vooral uit mensen die niet of niet volledig gevaccineerd zijn.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Door de besmettelijker variant(en), minder voorzichtigheid en afnemende bescherming van gevaccineerden verwacht ik ook wel weer stijgende opnames in najaar en winter. Corona zal denkelijk langere tijd blijven. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat vaccinaties niets gedaan hebben.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:
Wim Anker schreef:
En het najaar zal leren wat de vaccinatie oplevert. Ik krijg een btj het idee dat vaccinatie de R omhoog stuwt en dat daardoor de ziekenhuizen net zo vol komen als afgelopen winter.

En dat de ziektedruk pas verminderd als iedereen besmet is geweest. Gevaccineerd of niet. Wat vaccinatie dan per saldo oplevert - t.o.v. de kosten - is nog niet zo helder.
Waarom denk je dat? De huidige ziekenhuisopnames bestaan vooral uit mensen die niet of niet volledig gevaccineerd zijn.
Voorlopig liggen de ziekenhuizen voller dan vorig jaar om deze tijd terwijl de vaccinatiegraad veel hoger is dan vorig jaar. Dat is op z'n minst vreemd.

En voor alle duidelijkheid, ik ben niet tegen vaccineren. Ik ben wel tegen misleiding en indoctrinatie.

En met regelmaat zie ik ook hier verkapte oproepen tot censuur. @Parsifal, @Ambtenaar.....
Philip
Berichten: 301
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Philip »

Wim Anker schreef:
merel schreef:
Wim Anker schreef:
En het najaar zal leren wat de vaccinatie oplevert. Ik krijg een btj het idee dat vaccinatie de R omhoog stuwt en dat daardoor de ziekenhuizen net zo vol komen als afgelopen winter.

En dat de ziektedruk pas verminderd als iedereen besmet is geweest. Gevaccineerd of niet. Wat vaccinatie dan per saldo oplevert - t.o.v. de kosten - is nog niet zo helder.
Waarom denk je dat? De huidige ziekenhuisopnames bestaan vooral uit mensen die niet of niet volledig gevaccineerd zijn.
Voorlopig liggen de ziekenhuizen voller dan vorig jaar om deze tijd terwijl de vaccinatiegraad veel hoger is dan vorig jaar. Dat is op z'n minst vreemd.

En voor alle duidelijkheid, ik ben niet tegen vaccineren. Ik ben wel tegen misleiding en indoctrinatie.

En met regelmaat zie ik ook hier verkapte oproepen tot censuur. @Parsifal, @Ambtenaar.....
Waarom blijf je de feiten ontkennen? Vaccinatie helpt tegen het virus.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Philip schreef:
Wim Anker schreef:
merel schreef:
Wim Anker schreef:
En het najaar zal leren wat de vaccinatie oplevert. Ik krijg een btj het idee dat vaccinatie de R omhoog stuwt en dat daardoor de ziekenhuizen net zo vol komen als afgelopen winter.

En dat de ziektedruk pas verminderd als iedereen besmet is geweest. Gevaccineerd of niet. Wat vaccinatie dan per saldo oplevert - t.o.v. de kosten - is nog niet zo helder.
Waarom denk je dat? De huidige ziekenhuisopnames bestaan vooral uit mensen die niet of niet volledig gevaccineerd zijn.
Voorlopig liggen de ziekenhuizen voller dan vorig jaar om deze tijd terwijl de vaccinatiegraad veel hoger is dan vorig jaar. Dat is op z'n minst vreemd.

En voor alle duidelijkheid, ik ben niet tegen vaccineren. Ik ben wel tegen misleiding en indoctrinatie.

En met regelmaat zie ik ook hier verkapte oproepen tot censuur. @Parsifal, @Ambtenaar.....
Waarom blijf je de feiten ontkennen? Vaccinatie helpt tegen het virus.
Klopt. En chemische bestrijding helpt in de voedselvoorziening. Maar tegen welke prijs?

Olie creëert welvaart. Maar tegen welke prijs?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Philip schreef: Waarom blijf je de feiten ontkennen? Vaccinatie helpt tegen het virus.
Wim Anker schreef:Voorlopig liggen de ziekenhuizen voller dan vorig jaar om deze tijd terwijl de vaccinatiegraad veel hoger is dan vorig jaar. Dat is op z'n minst vreemd.
Hoe verklaar je dit dan?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef: Voorlopig liggen de ziekenhuizen voller dan vorig jaar om deze tijd terwijl de vaccinatiegraad veel hoger is dan vorig jaar. Dat is op z'n minst vreemd.
Wat is daar vreemd aan? Je doet net of de omstandigheden dit jaar hetzelfde zijn als vorig jaar. En dat is nu eenmaal niet zo:
- we hebben te maken met een andere dominante virusvariant
- het nachtleven is opgesteld geweest
- er zijn festivals geweest
- er is verschil in bereidheid om maatregelen na te leven
- etc.
En voor alle duidelijkheid, ik ben niet tegen vaccineren. Ik ben wel tegen misleiding en indoctrinatie.
Dat je niet tegen vaccinatie bent, vind ik niet bepaald uit je bijdrages blijken.
En met regelmaat zie ik ook hier verkapte oproepen tot censuur. @Parsifal, @Ambtenaar.....
Dan zie je het mis.
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Ad Anker schreef:
Philip schreef: Waarom blijf je de feiten ontkennen? Vaccinatie helpt tegen het virus.
Wim Anker schreef:Voorlopig liggen de ziekenhuizen voller dan vorig jaar om deze tijd terwijl de vaccinatiegraad veel hoger is dan vorig jaar. Dat is op z'n minst vreemd.
Hoe verklaar je dit dan?
Dat klopt. Vorig jaar waren de mensen voorzichtiger. Een paar weken terug werd ik uitgescholden in de supermarkt toen ik om een beetje afstand verzocht. De kroegen waren dicht en er was geen 'dansen met jansen'. De maatschappij is te vroeg open gegaan. Een groot deel van de mensen, iig de mensen die de samenleving draaiende houden, was nog niet eens gevaccineerd.
Plaats reactie