Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Nu in mijn 15 minuten na Pfizer. Straks huiswaarts.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bezorgd »

Ik las hier dat er een video zou zijn waarin Prof mr. dr. W.A. Zondag zijn mening geeft over vaccinatie.
Is deze helemaal niet meer te bekijken?
Laatst gewijzigd door Bezorgd op 16 jun 2021, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door CvdW »

Bezorgd schreef:Ik las hier dat er een video zou zijn waarin Prof mr. dr. W.A. Zondag zijn mening geeft vaccinatie.
Is deze helemaal niet meer te bekijken?
Wat heb ik er aan dat een arbeidsrecht deskundige een mening heeft over vaccinatie.
Als ds. W.A. Zondag vanuit de Schrift een mening heeft hoor ik het graag, anders niet.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

CvdW schreef:
Bezorgd schreef:Ik las hier dat er een video zou zijn waarin Prof mr. dr. W.A. Zondag zijn mening geeft vaccinatie.
Is deze helemaal niet meer te bekijken?
Wat heb ik er aan dat een arbeidsrecht deskundige een mening heeft over vaccinatie.
Als ds. W.A. Zondag vanuit de Schrift een mening heeft hoor ik het graag, anders niet.
Ik heb inmiddels ontdekt dat een ieder, ongeacht functie of beroep een mening heeft over vaccinatie.

Ik heb overigens het filmpje niet gezien en ik lijk een andere mening te hebben als ds. W.A. Zondag, maar het lijkt me prima dat hij zijn mening, gestoeld op (schriftuurlijke) argumenten naar voren brengt. Waarom zou daar niks aan hebben?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door CvdW »

Maanenschijn schreef:
CvdW schreef:
Bezorgd schreef:Ik las hier dat er een video zou zijn waarin Prof mr. dr. W.A. Zondag zijn mening geeft vaccinatie.
Is deze helemaal niet meer te bekijken?
Wat heb ik er aan dat een arbeidsrecht deskundige een mening heeft over vaccinatie.
Als ds. W.A. Zondag vanuit de Schrift een mening heeft hoor ik het graag, anders niet.
Ik heb inmiddels ontdekt dat een ieder, ongeacht functie of beroep een mening heeft over vaccinatie.

Ik heb overigens het filmpje niet gezien en ik lijk een andere mening te hebben als ds. W.A. Zondag, maar het lijkt me prima dat hij zijn mening, gestoeld op (schriftuurlijke) argumenten naar voren brengt. Waarom zou daar niks aan hebben?
Het gaat mij even om de titels. Ik gebruik mijn titel niet omdat ik geen theologische opleiding heb gevolgd.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bezorgd »

CvdW schreef:
Maanenschijn schreef:
CvdW schreef:
Bezorgd schreef:Ik las hier dat er een video zou zijn waarin Prof mr. dr. W.A. Zondag zijn mening geeft vaccinatie.
Is deze helemaal niet meer te bekijken?
Wat heb ik er aan dat een arbeidsrecht deskundige een mening heeft over vaccinatie.
Als ds. W.A. Zondag vanuit de Schrift een mening heeft hoor ik het graag, anders niet.
Ik heb inmiddels ontdekt dat een ieder, ongeacht functie of beroep een mening heeft over vaccinatie.

Ik heb overigens het filmpje niet gezien en ik lijk een andere mening te hebben als ds. W.A. Zondag, maar het lijkt me prima dat hij zijn mening, gestoeld op (schriftuurlijke) argumenten naar voren brengt. Waarom zou daar niks aan hebben?
Het gaat mij even om de titels. Ik gebruik mijn titel niet omdat ik geen theologische opleiding heb gevolgd.
Hij is hoogleraar aan een theologische universiteit. https://www.tua.nl/nl/prof-mr-dr-w-a-zondag
Ik snap je punt niet helemaal.
Maar blijkbaar leeft het breder, ds van Aalst reageerde eerder ook al een beetje cynisch op de titel in een SB artikel.
Naar de achterliggende reden kun je alleen maar raden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Tiberius »

Het is een beetje de kift denk ik.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Dat omschrijf jij heel beschaafd. Ik zat in zwaardere bewoordingen te denken :D

Als je iemand bekritiseert op z'n titel betekent dat toch gelijk dat je inhoudelijk geen argumenten hebt?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Tiberius schreef:Het is een beetje de kift denk ik.
Hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe minder er gesproken wordt over het onderwerp. In de PKN is het niet echt een onderwerp van gesprek meer, terwijl vroeger in de NHK er ook levendige discussies waren.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Tiberius schreef:Het is een beetje de kift denk ik.
Hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe minder er gesproken wordt over het onderwerp. In de PKN is het niet echt een onderwerp van gesprek meer, terwijl vroeger in de NHK er ook levendige discussies waren.
Toch ken ik binnen de PKN ook meerdere wappies die zich niet laten vaccineren. Alleen willen zij de discussie niet aangaan, omdat ze niet geloofd worden
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
Toch ken ik binnen de PKN ook meerdere wappies die zich niet laten vaccineren. Alleen willen zij de discussie niet aangaan, omdat ze niet geloofd worden
Ik heb niet de indruk dat het hen gaat om principiële redenen, zoals die van oudsher wel leven in de afgescheiden kerken.

De wappies geloven in complottheorieën.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Nou, als je op voorhand al als wappie aangeduid wordt dan is discussiëren vrij zinloos idd.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

merel schreef:Dat omschrijf jij heel beschaafd. Ik zat in zwaardere bewoordingen te denken :D

Als je iemand bekritiseert op z'n titel betekent dat toch gelijk dat je inhoudelijk geen argumenten hebt?
Nee hoor. In zo'n discussie over vaccinatie doen zijn titels er niet toe. Dat zal hij zelf onmiddellijk erkennen. Bezorgd maakt dat onderscheid niet, en dat stoort een ander dan.

Dat is geen commentaar op titels, maar wel op het gebruik ervan (in dit geval door een ander) in een gesprek waarin dat oneigenlijk is.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

DDD schreef:
merel schreef:Dat omschrijf jij heel beschaafd. Ik zat in zwaardere bewoordingen te denken :D

Als je iemand bekritiseert op z'n titel betekent dat toch gelijk dat je inhoudelijk geen argumenten hebt?
Nee hoor. In zo'n discussie over vaccinatie doen zijn titels er niet toe. Dat zal hij zelf onmiddellijk erkennen. Bezorgd maakt dat onderscheid niet, en dat stoort een ander dan.

Dat is geen commentaar op titels, maar wel op het gebruik ervan (in dit geval door een ander) in een gesprek waarin dat oneigenlijk is.
Ik doelde niet op @ bezorgd, maar op bv predikanten die dat als argument gebruiken.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Charles schreef:Nou, als je op voorhand al als wappie aangeduid wordt dan is discussiëren vrij zinloos idd.
Als iemand begint over dat je moet tekenen voor experimentele middelen, spikes, eiwitten, ziekenhuis vol met vaccinatieslachtoffers waar niemand van mag weten, Bilderberg, pedofiele netwerken, controle door de overheid enz. enz., dan ben je voor mij het stadium van wappie zelfs al voorbij.

Dat vind ik totaal anders dan iemand die zich om principiële redenen niet laat vaccineren. Dat begrijp ik ook niet, maar respecteer dit wel.
Plaats reactie