Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Ad Anker schreef:https://www.rd.nl/artikel/942198-commot ... n-meijeren
Het RD maakt er een item van, ik zie het bij de NOS niet terugkomen.

Biden gaat er ook stevig in. Het wordt wel een heel bijzondere discussie zo. Best heftig allemaal.
Vergelijkingen met WW2, Holocaust, Joden moet je eigenlijk nooit maken. Maar het ging ook door mijn hoofd toen ik in Frankrijk liep en overal voor uitgesloten werd.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Maar men zou het onderliggende punt, namelijk de tweedeling in de samenleving, mijns inziens serieuzer moeten nemen.
Ik wil dat niet een urgent onderwerp noemen. Belangrijker, in mijn ogen, is de huizenmarkt. Laat ze daar eens een serieus debat over voeren en komen tot oplossingen. Maar hoe langer ik naar de politiek kijk, hoe lager mijn vertrouwen in politici door het totale onvermogen dat ze uitstralen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Maar men zou het onderliggende punt, namelijk de tweedeling in de samenleving, mijns inziens serieuzer moeten nemen.
Ik wil dat niet een urgent onderwerp noemen. Belangrijker, in mijn ogen, is de huizenmarkt. Laat ze daar eens een serieus debat over voeren en komen tot oplossingen. Maar hoe langer ik naar de politiek kijk, hoe lager mijn vertrouwen in politici door het totale onvermogen dat ze uitstralen.
Ik vind het wel een urgent probleem.

Maar dat de politiek een groot toneelspeel voor de buhne is, waar als je er doorheenprikt weinig substantie in zit, ben ik met je eens.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

De vraag is, blijft het bij een theater bezoek uitsluiten en horeca?

Als er eenmaal wetten aangenomen worden om de grondrechten van een bepaalds groep te ontzeggen, dan is denk ik het eind zoek.

Je zou ook quarantaine kampen kunnen maken. Daar moet iedereen die positief test naar toe gebracht worden. In het belang van de algemene gezondheid. En wat gaan we dan doen? Wanneer is de grens bereikt?

Het lijkt overdreven, maar er is niemand die mij kan vertellen waarom steeds geleidelijk aan de regels steeds strakker gemaakt worden.

Eerst zei iedereen, laat ieder zijn eigen keus maken, nu hoor je al steeds meer dat als je kiest voor geen prik, je ook de gevolgen moet dragen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Ziekenhuizen vrezen griepgolf: ‘Meer mensen vatbaar voor influenza’
Ziekenhuizen maken zich zorgen over een griepgolf deze winter. Door alle coronamaatregelen was er het afgelopen jaar nauwelijks influenza, met als gevolg dat meer mensen nu vatbaar zijn voor een hevige griep.
kopt het Parool.

Nou, allemaal naar de huisarts voor een griepprik dan maar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bertiel »

HersteldHervormd schreef:De vraag is, blijft het bij een theater bezoek uitsluiten en horeca?

Als er eenmaal wetten aangenomen worden om de grondrechten van een bepaalds groep te ontzeggen, dan is denk ik het eind zoek.

Je zou ook quarantaine kampen kunnen maken. Daar moet iedereen die positief test naar toe gebracht worden. In het belang van de algemene gezondheid. En wat gaan we dan doen? Wanneer is de grens bereikt?

Het lijkt overdreven, maar er is niemand die mij kan vertellen waarom steeds geleidelijk aan de regels steeds strakker gemaakt worden.

Eerst zei iedereen, laat ieder zijn eigen keus maken, nu hoor je al steeds meer dat als je kiest voor geen prik, je ook de gevolgen moet dragen.
Ds Fraanje mocht geen eens naar school omdat hij niet gevaccineerd was.
Dit is dus niet nieuw en de offervaardigheid van hen die om principiële redenen niet vaccineren lijkt me bijzonder miniem.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Bertiel schreef:
HersteldHervormd schreef:De vraag is, blijft het bij een theater bezoek uitsluiten en horeca?

Als er eenmaal wetten aangenomen worden om de grondrechten van een bepaalds groep te ontzeggen, dan is denk ik het eind zoek.

Je zou ook quarantaine kampen kunnen maken. Daar moet iedereen die positief test naar toe gebracht worden. In het belang van de algemene gezondheid. En wat gaan we dan doen? Wanneer is de grens bereikt?

Het lijkt overdreven, maar er is niemand die mij kan vertellen waarom steeds geleidelijk aan de regels steeds strakker gemaakt worden.

Eerst zei iedereen, laat ieder zijn eigen keus maken, nu hoor je al steeds meer dat als je kiest voor geen prik, je ook de gevolgen moet dragen.
Ds Fraanje mocht geen eens naar school omdat hij niet gevaccineerd was.
Dit is dus niet nieuw en de offervaardigheid van hen die om principiële redenen niet vaccineren lijkt me bijzonder miniem.
Waar baseer je je laatste stelling op? Die herken ik niet.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Herman »

Ik lees net dat je voor de vergelijking met de WO2 terecht ontslagen kunt worden. Misschien dat het arbeidsrecht ook van toepassing kan worden verklaard op 2e-kamerleden, dat zou handig wezen.
Het ontslag op zichzelf past dan weer in een wat al te totalitair systeem waar de vrijheid van meningsuiting blijkbaar anders wordt gewogen dan ontslagbescherming.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door GGotK »

merel schreef:@ wim, wij zijn het een keer helemaal met elkaar eens.

Al stoor ik mij wel steeds meer aan Hugo de Jonge. Iedereen die wil heeft zich nu kunnen vaccineren. Mijn voorstel zou zijn om de maatschappij zonder pcr test of vaccinatiebewijs open te doen en de reguliere zorg voorrang te geven boven de covid patiënten. Dan wordt het waarschijnlijk nog een paar zware jaren en daarna is het ( hopelijk) klaar. Covid blijft toch onder ons, we krijgen het allemaal, gevaccineerd of niet en we zullen er mee moeten leven. Net zoals de huidige griepvariant ook een gevolg is van de Russische pandemie.
Bron NOS:
In Denemarken gelden vanaf vandaag geen coronamaatregelen meer. Dat betekent dat het coronabewijs, waarmee kan worden aangetoond of iemand gevaccineerd, negatief getest of hersteld is van corona, nergens meer getoond hoeft te worden. Het coronavirus wordt door de Deense autoriteiten niet langer aangemerkt als virus dat gevaarlijk is voor de samenleving.

Eerder werden de mondkapjesplicht en andere coronamaatregelen al afgeschaft in Denemarken. Begin deze maand kon het nachtleven weer open gaan, in eerste instantie nog wel met een coronapas.

Volgens het Deense ministerie van Volksgezondheid zijn de versoepelingen mogelijk dankzij de hoge vaccinatiegraad. Meer dan 83 procent van de Denen van 12 jaar en ouder is volledig gevaccineerd tegen het coronavirus. Mensen die Denemarken in willen hebben nog wel te maken met beperkingen. Bovendien hebben de autoriteiten gewaarschuwd nieuwe maatregelen snel in te voeren, als dat nodig is.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

@GGotK, je vergeet de aanleiding te highlighten waarom Denemarken maatregelen loslaat. Dat is de hoge vaccinatiegraad
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Ambtenaar schreef:@GGotK, je vergeet de aanleiding te highlighten waarom Denemarken maatregelen loslaat. Dat is de hoge vaccinatiegraad
En de beter ingerichte testsamenleving. Ik hoorde gisteren een Deense arts zeggen: ik ging 1x per week door de testhal, deed een test en op weg naar mijn werk trilde mijn telefoon al in mijn broekzak. Ik had weer een groen vinkje.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef: En de beter ingerichte testsamenleving. Ik hoorde gisteren een Deense arts zeggen: ik ging 1x per week door de testhal, deed een test en op weg naar mijn werk trilde mijn telefoon al in mijn broekzak. Ik had weer een groen vinkje.
Het viel mij inderdaad op dat in elke plaats in Denemarken je meerdere plaatsen had waar je je kon laten testen. Veelal ook in leegstaande winkelpanden.

Een ander voordeel is wellicht ook dat Denemarken veel dunner bevolkt is dan Nederland.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef: En de beter ingerichte testsamenleving. Ik hoorde gisteren een Deense arts zeggen: ik ging 1x per week door de testhal, deed een test en op weg naar mijn werk trilde mijn telefoon al in mijn broekzak. Ik had weer een groen vinkje.
Het viel mij inderdaad op dat in elke plaats in Denemarken je meerdere plaatsen had waar je je kon laten testen. Veelal ook in leegstaande winkelpanden.

Een ander voordeel is wellicht ook dat Denemarken veel dunner bevolkt is dan Nederland.
Ieder land heeft weer zijn eigen struikelblokken. Scandinavische landen zijn gewoon vaak economisch slim bezig. Daardoor gaat dit nu ook allemaal aardig soepel.

Maar het belangrijkste denk ik is het feit dat Denemarken erg eurosceptisch is. Wel zijn ze geloof ik lid van de EU, maar dat weet ik niet zeker.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Bertiel schreef:
HersteldHervormd schreef:De vraag is, blijft het bij een theater bezoek uitsluiten en horeca?

Als er eenmaal wetten aangenomen worden om de grondrechten van een bepaalds groep te ontzeggen, dan is denk ik het eind zoek.

Je zou ook quarantaine kampen kunnen maken. Daar moet iedereen die positief test naar toe gebracht worden. In het belang van de algemene gezondheid. En wat gaan we dan doen? Wanneer is de grens bereikt?

Het lijkt overdreven, maar er is niemand die mij kan vertellen waarom steeds geleidelijk aan de regels steeds strakker gemaakt worden.

Eerst zei iedereen, laat ieder zijn eigen keus maken, nu hoor je al steeds meer dat als je kiest voor geen prik, je ook de gevolgen moet dragen.
Ds Fraanje mocht geen eens naar school omdat hij niet gevaccineerd was.
Dit is dus niet nieuw en de offervaardigheid van hen die om principiële redenen niet vaccineren lijkt me bijzonder miniem.
Miniem, dat zou je nú nog kunnen zeggen, maar waar stopt het? Waarom worden de regels steeds strenger en strenger, maar waarom is dat nodig?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Ieder land heeft weer zijn eigen struikelblokken. Scandinavische landen zijn gewoon vaak economisch slim bezig. Daardoor gaat dit nu ook allemaal aardig soepel.

Maar het belangrijkste denk ik is het feit dat Denemarken erg eurosceptisch is. Wel zijn ze geloof ik lid van de EU, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zie het verband niet. En Denemarken is gewoon lid van de EU, enkel niet van de EMU.
Plaats reactie