Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Ik zit bij de kapper. Via radio 538 word ik in een reclame opgeroepen om te laten vaccineren, specifiek om me te beschermen tegen de besmettelijke deltavariant.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Ad Anker schreef:Ik zit bij de kapper. Via radio 538 word ik in een reclame opgeroepen om te laten vaccineren, specifiek om me te beschermen tegen de besmettelijke deltavariant.
Waarom is dat erg?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:
Ad Anker schreef:
Philip schreef: Waarom blijf je de feiten ontkennen? Vaccinatie helpt tegen het virus.
Wim Anker schreef:Voorlopig liggen de ziekenhuizen voller dan vorig jaar om deze tijd terwijl de vaccinatiegraad veel hoger is dan vorig jaar. Dat is op z'n minst vreemd.
Hoe verklaar je dit dan?
Dat klopt. Vorig jaar waren de mensen voorzichtiger. Een paar weken terug werd ik uitgescholden in de supermarkt toen ik om een beetje afstand verzocht. De kroegen waren dicht en er was geen 'dansen met jansen'. De maatschappij is te vroeg open gegaan. Een groot deel van de mensen, iig de mensen die de samenleving draaiende houden, was nog niet eens gevaccineerd.
Speelt het feit dat we er pas later achter kwamen dat mensen die gevaccineerd zijn, zich toch nog aan de regels moeten houden, ook geen rol hierin?
Net zoiets als met winterbanden: degenen die met sneeuw op de linkerbaan voorbij jagen hebben winterbanden. Want ja, dan hoef je niet zo voorzichtig te zijn.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

eilander schreef:
merel schreef:
Ad Anker schreef:
Philip schreef: Waarom blijf je de feiten ontkennen? Vaccinatie helpt tegen het virus.
Wim Anker schreef:Voorlopig liggen de ziekenhuizen voller dan vorig jaar om deze tijd terwijl de vaccinatiegraad veel hoger is dan vorig jaar. Dat is op z'n minst vreemd.
Hoe verklaar je dit dan?
Dat klopt. Vorig jaar waren de mensen voorzichtiger. Een paar weken terug werd ik uitgescholden in de supermarkt toen ik om een beetje afstand verzocht. De kroegen waren dicht en er was geen 'dansen met jansen'. De maatschappij is te vroeg open gegaan. Een groot deel van de mensen, iig de mensen die de samenleving draaiende houden, was nog niet eens gevaccineerd.
Speelt het feit dat we er pas later achter kwamen dat mensen die gevaccineerd zijn, zich toch nog aan de regels moeten houden, ook geen rol hierin?
Net zoiets als met winterbanden: degenen die met sneeuw op de linkerbaan voorbij jagen hebben winterbanden. Want ja, dan hoef je niet zo voorzichtig te zijn.
Zolang nog niet iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zicht te laten vaccineren, zal voorzichtigheid wel de norm moeten zijn. Mijn schoonzus ( midden 30) heeft de 2e vaccinatie ook nog niet gehad en veel tieners ook niet. Na de zomer verwacht ik dat de samenleving open gaat. Ik verwacht dan ook weer een stijging van ziekenhuisopnames, omdat een groot deel van Nederland zich weigerde te vaccineren.
Ik denk dan dat de roep om een gescheiden samenleving wel groter zal worden. Mensen die gevaccineerd zijn wel naar werk, school en sport en anderen niet. Zoals nu ook in Frankrijk, Italie etc al geldt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: En met regelmaat zie ik ook hier verkapte oproepen tot censuur. @Parsifal, @Ambtenaar.....
Verklaar je nader. Wat het meest in de buurt komt is dat ik Baudet een gevaarlijke gek noem. Specifiek vanwege feitelijke leugens met cijfers. Dat is niet een verkapte oproep tot censuur.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:
eilander schreef:Speelt het feit dat we er pas later achter kwamen dat mensen die gevaccineerd zijn, zich toch nog aan de regels moeten houden, ook geen rol hierin?
Net zoiets als met winterbanden: degenen die met sneeuw op de linkerbaan voorbij jagen hebben winterbanden. Want ja, dan hoef je niet zo voorzichtig te zijn.
Zolang nog niet iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zicht te laten vaccineren, zal voorzichtigheid wel de norm moeten zijn. Mijn schoonzus ( midden 30) heeft de 2e vaccinatie ook nog niet gehad en veel tieners ook niet. Na de zomer verwacht ik dat de samenleving open gaat. Ik verwacht dan ook weer een stijging van ziekenhuisopnames, omdat een groot deel van Nederland zich weigerde te vaccineren.
Ik denk dan dat de roep om een gescheiden samenleving wel groter zal worden. Mensen die gevaccineerd zijn wel naar werk, school en sport en anderen niet. Zoals nu ook in Frankrijk, Italie etc al geldt.
Mijn vraag was: heeft dit geen rol gespeeld in de hogere ziekenhuisopnamen?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

eilander schreef:
merel schreef:
eilander schreef:Speelt het feit dat we er pas later achter kwamen dat mensen die gevaccineerd zijn, zich toch nog aan de regels moeten houden, ook geen rol hierin?
Net zoiets als met winterbanden: degenen die met sneeuw op de linkerbaan voorbij jagen hebben winterbanden. Want ja, dan hoef je niet zo voorzichtig te zijn.
Zolang nog niet iedereen de mogelijkheid heeft gehad om zicht te laten vaccineren, zal voorzichtigheid wel de norm moeten zijn. Mijn schoonzus ( midden 30) heeft de 2e vaccinatie ook nog niet gehad en veel tieners ook niet. Na de zomer verwacht ik dat de samenleving open gaat. Ik verwacht dan ook weer een stijging van ziekenhuisopnames, omdat een groot deel van Nederland zich weigerde te vaccineren.
Ik denk dan dat de roep om een gescheiden samenleving wel groter zal worden. Mensen die gevaccineerd zijn wel naar werk, school en sport en anderen niet. Zoals nu ook in Frankrijk, Italie etc al geldt.
Mijn vraag was: heeft dit geen rol gespeeld in de hogere ziekenhuisopnamen?
Dan begrijp ik volgens mij jouw vraag niet. Wat bedoel je?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:
eilander schreef:Mijn vraag was: heeft dit geen rol gespeeld in de hogere ziekenhuisopnamen?
Dan begrijp ik volgens mij jouw vraag niet. Wat bedoel je?
Wim wordt nu bevraagd op zijn suggestie dat vaccinaties niet geleid hebben tot lagere ziekenhuisopnamen. Hij stelt de vraag hoe het dan zou komen dat vorig jaar om deze tijd het aantal ziekenhuisopnamen lager was, terwijl er niet gevaccineerd was.

Er worden daarvoor allerlei redenen aangevoerd, o.a. nieuwe, meer besmettelijke varianten en minder voorzichtigheid. Ik zou daaraan vragenderwijs willen toevoegen: minder voorzichtigheid omdat juist gevaccineerden meenden zich niet meer aan de regels te hoeven houden. Indirect heeft dan de hogere vaccinatiegraad tóch geleid tot hogere ziekenhuisopnamen. Doordat mensen hun vertrouwen teveel stelden op het vaccin, of de werking ervan niet begrepen (onder aanmoediging van onze overheid).
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

eilander schreef:
merel schreef:
eilander schreef:Mijn vraag was: heeft dit geen rol gespeeld in de hogere ziekenhuisopnamen?
Dan begrijp ik volgens mij jouw vraag niet. Wat bedoel je?
Wim wordt nu bevraagd op zijn suggestie dat vaccinaties niet geleid hebben tot lagere ziekenhuisopnamen. Hij stelt de vraag hoe het dan zou komen dat vorig jaar om deze tijd het aantal ziekenhuisopnamen lager was, terwijl er niet gevaccineerd was.

Er worden daarvoor allerlei redenen aangevoerd, o.a. nieuwe, meer besmettelijke varianten en minder voorzichtigheid. Ik zou daaraan vragenderwijs willen toevoegen: minder voorzichtigheid omdat juist gevaccineerden meenden zich niet meer aan de regels te hoeven houden. Indirect heeft dan de hogere vaccinatiegraad tóch geleid tot hogere ziekenhuisopnamen. Doordat mensen hun vertrouwen teveel stelden op het vaccin, of de werking ervan niet begrepen (onder aanmoediging van onze overheid).
Nee die stelling klopt niet. De jeugd ging los op feesten en waren onvoorzichtig, dus niet de gevaccineerden. De jeugd tot 30 jaar besmetten hun omgeving die afgelopen juli ook nog niet volledig gevaccineerd waren. De groep met ongevaccineerden liggen nu voor het merendeel in het ziekenhuis
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef: En met regelmaat zie ik ook hier verkapte oproepen tot censuur. @Parsifal, @Ambtenaar.....
Verklaar je nader. Wat het meest in de buurt komt is dat ik Baudet een gevaarlijke gek noem. Specifiek vanwege feitelijke leugens met cijfers. Dat is niet een verkapte oproep tot censuur.
Misschien kun je eerst even reflecteren op de groene oproep van @Zita?
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 29 jul 2021, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Ik denk dat minder voorzichtigheid niet specifiek geldt voor de groep gevaccineerden. Het geldt ook voor ongevaccineerden en zeker voor jongeren, gevaccineerd of ongevaccineerd.

Overigens zijn de ziekenhuisopnames in NL van nu wel grotendeels terug te voeren op de misrekening van het kabinet eind juni waarbij zelfs afstandsregels bij evenementen werden losgelaten. Een land als Duitsland kent een heel ander verloop, daar zijn aantallen besmettingen en opnames veel lager.

Dit alles neemt niet weg dat naarmate de tijd vordert het ook logisch is dat maatregelen niet vastgehouden kunnen worden en dat voorzichtigheid afneemt. Dat zal zeker leiden tot meer besmettingen en opnames in het najaar en de winter. Toch hebben de vaccinaties hierop een sterk remmende invloed; zonder dat was het in de ziekenhuizen afgelopen voorjaar wel heel kritisch geworden; en ook komende tijd mag een duidelijk remmende invloed worden verwacht.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:
eilander schreef:Wim wordt nu bevraagd op zijn suggestie dat vaccinaties niet geleid hebben tot lagere ziekenhuisopnamen. Hij stelt de vraag hoe het dan zou komen dat vorig jaar om deze tijd het aantal ziekenhuisopnamen lager was, terwijl er niet gevaccineerd was.

Er worden daarvoor allerlei redenen aangevoerd, o.a. nieuwe, meer besmettelijke varianten en minder voorzichtigheid. Ik zou daaraan vragenderwijs willen toevoegen: minder voorzichtigheid omdat juist gevaccineerden meenden zich niet meer aan de regels te hoeven houden. Indirect heeft dan de hogere vaccinatiegraad tóch geleid tot hogere ziekenhuisopnamen. Doordat mensen hun vertrouwen teveel stelden op het vaccin, of de werking ervan niet begrepen (onder aanmoediging van onze overheid).
Nee die stelling klopt niet. De jeugd ging los op feesten en waren onvoorzichtig, dus niet de gevaccineerden. De jeugd tot 30 jaar besmetten hun omgeving die afgelopen juli ook nog niet volledig gevaccineerd waren. De groep met ongevaccineerden liggen nu voor het merendeel in het ziekenhuis
Op 6 juli jl. is in het nieuws gekomen dat je na volledige vaccinatie nog twee weken moest wachten vóór je toegang kreeg tot evenementen etc. Dat is gezegd omdat de besmettingscijfers opliepen. Dan snap ik werkelijk niet hoe je ertoe komt om te denken dat mijn stelling onjuist is.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Dodo »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:
Wim Anker schreef: En met regelmaat zie ik ook hier verkapte oproepen tot censuur. @Parsifal, @Ambtenaar.....
Verklaar je nader. Wat het meest in de buurt komt is dat ik Baudet een gevaarlijke gek noem. Specifiek vanwege feitelijke leugens met cijfers. Dat is niet een verkapte oproep tot censuur.
Misschien kun je eerst even reflecteren op de groene oproep van @Zita?
Veeg even de boter van je hoofd.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Vanmorgen stond in de krant dat toch veel besmette, ongevaccineerde mensen toegang kregen tot de diverse festivals. De toegangsbewijzen voor kroegen, festivals etc rammelden van alle kanten.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:Vanmorgen stond in de krant dat toch veel besmette, ongevaccineerde mensen toegang kregen tot de diverse festivals. De toegangsbewijzen voor kroegen, festivals etc rammelden van alle kanten.
Dat óók. Dat wil niet zeggen dat wat ik zeg, niet waar is. Maar goed, ik stop erover.
Plaats reactie