Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Dat klinkt wel wappie ja.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bezorgd »

DDD schreef:
merel schreef:Dat omschrijf jij heel beschaafd. Ik zat in zwaardere bewoordingen te denken :D

Als je iemand bekritiseert op z'n titel betekent dat toch gelijk dat je inhoudelijk geen argumenten hebt?
Nee hoor. In zo'n discussie over vaccinatie doen zijn titels er niet toe. Dat zal hij zelf onmiddellijk erkennen. Bezorgd maakt dat onderscheid niet, en dat stoort een ander dan.

Dat is geen commentaar op titels, maar wel op het gebruik ervan (in dit geval door een ander) in een gesprek waarin dat oneigenlijk is.
Het gebruik is toch logisch? Als bv Prof Baars aangehaald wordt op dit forum, gebruikt men ook de titel. Net als dat een predikant aangeduid wordt met ds.
Bij Prof. Zondag zie je dat het RD tegenwoordig ook vaker de titel Prof gebruikt in plaats van Ds.
Ik snap de kritiek niet zo.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bezorgd »

Tiberius schreef:Het is een beetje de kift denk ik.
Of men vind dat hij de titel Prof alleen mag gebruiken binnen CGK kringen. ;)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:
Tiberius schreef:Het is een beetje de kift denk ik.
Of men vind dat hij de titel Prof alleen mag gebruiken binnen CGK kringen. ;)
Maar daar wordt de Saambinder niet gelezen.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door windorgel »

CvdW schreef:
Het gaat mij even om de titels. Ik gebruik mijn titel niet omdat ik geen theologische opleiding heb gevolgd.
Als er één is die zelf totaal geen drukte maakt om zijn titels dan is dat ds. Zondag wel.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:Toch ken ik binnen de PKN ook meerdere wappies die zich niet laten vaccineren. Alleen willen zij de discussie niet aangaan, omdat ze niet geloofd worden
Ik heb niet de indruk dat het hen gaat om principiële redenen, zoals die van oudsher wel leven in de afgescheiden kerken.

De wappies geloven in complottheorieën.
Wappies moeten niet als dekmantel gebruiken dat ze principiële bezwaren hebben. Die wappies zul je overigens overal wel vinden.
Bij ons vindt er geen uitgebreide discussie plaats, voor zover ik weet. Dat vind ik ook goed, het gaat om een middelmatige zaak. Daarin mag vrijheid zijn - en daarover mag je zeker van gedachten wisselen. Als het maar niet zo is dat er méér en vaker over wel/niet vaccineren wordt gepraat dan over het kruis van Christus, en over Zijn toekomst.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Charles »

Bezorgd schreef:
DDD schreef:
merel schreef:Dat omschrijf jij heel beschaafd. Ik zat in zwaardere bewoordingen te denken :D

Als je iemand bekritiseert op z'n titel betekent dat toch gelijk dat je inhoudelijk geen argumenten hebt?
Nee hoor. In zo'n discussie over vaccinatie doen zijn titels er niet toe. Dat zal hij zelf onmiddellijk erkennen. Bezorgd maakt dat onderscheid niet, en dat stoort een ander dan.

Dat is geen commentaar op titels, maar wel op het gebruik ervan (in dit geval door een ander) in een gesprek waarin dat oneigenlijk is.
Het gebruik is toch logisch? Als bv Prof Baars aangehaald wordt op dit forum, gebruikt men ook de titel. Net als dat een predikant aangeduid wordt met ds.
Bij Prof. Zondag zie je dat het RD tegenwoordig ook vaker de titel Prof gebruikt in plaats van Ds.
Ik snap de kritiek niet zo.
Baars is prof in de theologie. Zondag niet.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Het valt mij op dat het gebruik van titels ook cultuurbepaald is. In Nederland (ikzelf incusief) is onze attitude vaak: doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

Voor mijn Duitse collega's zijn titels belangrijker. Als ik een e-mail van hen krijg, staat de titel zowel in de afzendernaam als in de handtekening.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

On-topic verder graag.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef:Het is een beetje de kift denk ik.
Misschien. Ik vind het altijd iets aandoenlijks hebben als zo opzichtig geprobeerd wordt de wereld na te doen. Of het nu dit soort leerstoelen betreft of studio RD of hoe dat ook heten mag.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Tiberius »

Wim Anker schreef:
Tiberius schreef:Het is een beetje de kift denk ik.
Misschien. Ik vind het altijd iets aandoenlijks hebben als zo opzichtig geprobeerd wordt de wereld na te doen. Of het nu dit soort leerstoelen betreft of studio RD of hoe dat ook heten mag.
Hoe bedoel je, de wereld nadoen met deze leerstoel? Het is gewoon een onbezoldigde arbeidsrecht-leerstoel.
Ook zie ik de link met studio RD niet zo.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door CvdW »

windorgel schreef:
CvdW schreef:
Het gaat mij even om de titels. Ik gebruik mijn titel niet omdat ik geen theologische opleiding heb gevolgd.
Als er één is die zelf totaal geen drukte maakt om zijn titels dan is dat ds. Zondag wel.
Ik ken hem iets beter.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

.
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 17 jun 2021, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door windorgel »

Maanenschijn schreef:
CvdW schreef:
windorgel schreef:
CvdW schreef:
Het gaat mij even om de titels. Ik gebruik mijn titel niet omdat ik geen theologische opleiding heb gevolgd.
Als er één is die zelf totaal geen drukte maakt om zijn titels dan is dat ds. Zondag wel.
Ik ken hem iets beter.
Misschien had RMU dan toch beter dokter Frits kunnen uitnodigen ;)

Ik denk dat je wel een beetje gelijk hebt, maar het zit niet in mijn irritatie zone.
Ik heb toch echt een andere ervaring dan jullie met hem wat betreft dit punt...
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Dodo »

Dit is misschien niet het beste onderwerp om op een openbaar forum te bespreken...
Plaats reactie