Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4066
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

De meeste zorgmensen die ik ken foeteren de niet-gevaccineerden niet uit. Die zijn uiterst teleurgesteld in onze volksvertegenwoordigers die namens ons de zorg tot op minimumniveau hebben teruggebracht. En nog steeds daarin de verantwoordelijkheid niet nemen (denk maar aan APB). De meeste zorgmensen hebben meer verantwoordelijkheid en zorgzaamheid in hun pink dan menig roeptoeter hier, in de politiek of op Twitter.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Maanenschijn schreef:De meeste zorgmensen die ik ken foeteren de niet-gevaccineerden niet uit. Die zijn uiterst teleurgesteld in onze volksvertegenwoordigers die namens ons de zorg tot op minimumniveau hebben teruggebracht. En nog steeds daarin de verantwoordelijkheid niet nemen (denk maar aan APB). De meeste zorgmensen hebben meer verantwoordelijkheid en zorgzaamheid in hun pink dan menig roeptoeter hier, in de politiek of op Twitter.
En zo is het! Al wordt er wel gefoeterd op niet gevaccineerden door zorgpersoneel. Voor mijn vrouw, niet gevaccineerd en IC verpleegkundige, soms een lastig parket. Maar er wordt voor elke bedbezetter gestreden!
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

parsifal schreef:
Hendrien schreef: Hoe zie je het dan dat er zoveel meldingen zijn over bijwerkingen na vaccinaties? Ik maak me daar grote zorgen over. Heb jij dat helemaal niet?
Ik heb er wel wat zorgen over, en ben op het moment ook aan het proberen wat data los te krijgen om eigen onderzoek te doen (en betere statistici dan ik om raad te vragen hoe met die data om te gaan).

Ik denk echter ook dat zeker de Scandinavische volksgezondheidsintituten een hoop vertrouwen verdienen. Zij zijn tot nu toe voorzichtig geweest, hebben eerder aan de bel getrokken (denk bij de narcolepsie bij de Mexicaansegriep vaccinatie en nu Moderna niet meer aan mensen onder de dertig geven), waarbij ze zelf eigen beleid onder kritiek stelden (die narcolepsie was waarschijnlijk niet eens opgemerkt als ze niet zelf het vermoeden naar buiten brachten). Ook de Britten lijken vrij open te zijn met data en onderzoek. Als die organisaties niets zeggen wat me ongerust maakt, vertrouw ik er op dat er geen noemenswaardige aanwijzingen van echt gevaar zijn.

Ik moet er meteen bij zeggen dat ik dat vertrouwen niet meer heb bij bijvoorbeeld de Amerikanen, Fransen, Italianen of Canadezen. Zij pushen de vacicnatie zover met dubieuze methoden dat ze denk ik wat graag wegkijken bij bijwerkingen van vaccins. Bij het RIVM ben ik nu ook bang dat ze sommige dingen liever niet onderzoeken (ze zullen echt geen dingen die ze weten verzwijgen, maar ik vrees wel vragen uit de weg gaan waar een antwoord op mogelijk is dat heel onwenselijk is.)
Zijn er dan zoveel ( ernstige) bijwerkingen? Buiten de endocarditis bij jonge mannen en trombose door AZ valt het toch relatief mee? In mijn omgeving is iedereen gevaccineerd met allerlei verschillende vaccinaties en eigenlijk heeft niemand bijwerkingen gehad.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Adje schreef:
Amstelodamense schreef:Even heel eerlijk: ik merk bij mezelf steeds minder tolerantie ten opzichte van mensen die zich niet vaccineren. Om welke reden dan ook. Het meeste begrip heb ik voor de bezwaarden uit "eigen kring", maar dat is natuurlijk niet eerlijk ten opzichte van de rest van de ongevaccineerden.

Zie vandaag de cijfers: het loopt enorm op, ziekenhuisopnames stijgen en ook de IC loopt steeds voller. Daarbij lees ik dit net op NOS.nl:

2 UUR GELEDEN
Longartsen: driekwart coronapatiënten niet gevaccineerd, beeld ongewijzigd
77 procent van de opgenomen coronapatiënten is op dit moment niet gevaccineerd. Dat meldt de longartsenvereniging op basis van een enquête waar een derde van alle ziekenhuizen aan deelgenomen heeft. "De geluiden waren dat het aandeel gevaccineerde covid-patiënten in de ziekenhuizen iets aan toenemen was, maar op basis van deze steekproef lijkt dat niet het geval", concludeert Leon van den Toorn, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Artsen voor Longziekten en Tuberculose. De uitkomst is gebaseerd op zo'n 150 coronapatiënten.


Voor je het weet, zitten we weer in een lock-down en dit had voorkomen kunnen worden als iedereen zich liet vaccineren.

Zoals er hier mensen klaar zijn met de vaccinatie-dwang of drang van de overheid, zo ben ik eigenlijk best klaar met de mensen die zich niet laten vaccineren (en ook nog eens de regels aan hun laars lappen, bijv. toch lekker uit eten gaan in een restaurant waar geen QR code wordt gecheckt.)
Helemaal mee eens, zeker met het laatste!
Vorige week heb ik hier al iets over geschreven. Aan die discusse heb ik echter niet zo'n fijn gevoel overgehouden.

Eigenlijk ben ik - hier op dit forum - ook een beetje klaar met het commentaar op de maatregelen. Dat blijft maar doorgaan.
Gelukkig ken ik genoeg reformatorische christenen, die niet gevaccineerd zijn, maar met respect spreken over bv. minister de Jonge en zich houden aan de maatregelen.

Bidden we ook - aangaande deze zaken - voor onze overheid of zijn we alleen maar goed in kritiek leveren?
Vorig jaar klonk ook op dit forum de roep om bidstonden te houden! Waar zijn de dankstonden, waar is onze dankbaarheid gebleven? Op dit forum zie ik dat in ieder geval niet terug!
Helemaal mee eens. Mijn ouders waren gisteren bij ( ongevaccineerde ) vrienden en kregen een stortvloed aan wappie-ellende over zich heen. Hugo de Jonge was satan, Mark Rutte ook, virologen leugenaars, NOS deed aan indoctrinatie en mijn ouders vertrouwden niet op God, omdat zij wel gevaccineerd waren. Alles doorspekt met bijbelteksten. Bizar!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

merel schreef:
parsifal schreef:
Hendrien schreef: Hoe zie je het dan dat er zoveel meldingen zijn over bijwerkingen na vaccinaties? Ik maak me daar grote zorgen over. Heb jij dat helemaal niet?
Ik heb er wel wat zorgen over, en ben op het moment ook aan het proberen wat data los te krijgen om eigen onderzoek te doen (en betere statistici dan ik om raad te vragen hoe met die data om te gaan).

Ik denk echter ook dat zeker de Scandinavische volksgezondheidsintituten een hoop vertrouwen verdienen. Zij zijn tot nu toe voorzichtig geweest, hebben eerder aan de bel getrokken (denk bij de narcolepsie bij de Mexicaansegriep vaccinatie en nu Moderna niet meer aan mensen onder de dertig geven), waarbij ze zelf eigen beleid onder kritiek stelden (die narcolepsie was waarschijnlijk niet eens opgemerkt als ze niet zelf het vermoeden naar buiten brachten). Ook de Britten lijken vrij open te zijn met data en onderzoek. Als die organisaties niets zeggen wat me ongerust maakt, vertrouw ik er op dat er geen noemenswaardige aanwijzingen van echt gevaar zijn.

Ik moet er meteen bij zeggen dat ik dat vertrouwen niet meer heb bij bijvoorbeeld de Amerikanen, Fransen, Italianen of Canadezen. Zij pushen de vacicnatie zover met dubieuze methoden dat ze denk ik wat graag wegkijken bij bijwerkingen van vaccins. Bij het RIVM ben ik nu ook bang dat ze sommige dingen liever niet onderzoeken (ze zullen echt geen dingen die ze weten verzwijgen, maar ik vrees wel vragen uit de weg gaan waar een antwoord op mogelijk is dat heel onwenselijk is.)
Zijn er dan zoveel ( ernstige) bijwerkingen? Buiten de endocarditis bij jonge mannen en trombose door AZ valt het toch relatief mee? In mijn omgeving is iedereen gevaccineerd met allerlei verschillende vaccinaties en eigenlijk heeft niemand bijwerkingen gehad.
Ik weet het niet. De verhalen blijven komen. Recent had van Haga wat te tweeten over oversterfte in 2021 en nu haalt @WimAnker zoiets aan. Ik ken de data niet waarop zij zich baseren, maar ik zal er graag onderzoek naar doen (Ik heb ook wel een idee hoe ik het zou doen als ik dezelfde data tot mij beschikking heb als volksgezondheidsinstituten). Ik vermoed dat de uitkomst is dat er niet veel aan de hand is, maar als de uitkomst anders is, is dat belangrijk om te weten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

https://www.nu.nl/coronavirus/6146857/o ... t-dat.html

Dit staat b.v. nu op nu.nl Dat deugmedia dit plaatst betekent toch echt dat er serieuze issues zijn.
DDD
Berichten: 28646
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6146857/o ... t-dat.html

Dit staat b.v. nu op nu.nl Dat deugmedia dit plaatst betekent toch echt dat er serieuze issues zijn.
Ik lees anders in het artikel dat er niets ernstigs is aan onregelmatigheden in de menstruatie.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door parsifal »

merel schreef:
Helemaal mee eens. Mijn ouders waren gisteren bij ( ongevaccineerde ) vrienden en kregen een stortvloed aan wappie-ellende over zich heen. Hugo de Jonge was satan, Mark Rutte ook, virologen leugenaars, NOS deed aan indoctrinatie en mijn ouders vertrouwden niet op God, omdat zij wel gevaccineerd waren. Alles doorspekt met bijbelteksten. Bizar!
Ik weet dat Marc Bonten pas iets zei dat hij een goed weekend had en maar een keer met Mengele is vergeleken. Dat soort opmerkingen komen trouwens ook van "Zero-Covid" drijvers.
Nu denk ik zelf ook dat Hugo de Jonge en Mark Rutte er goed aan doen om als politici te vertrekken, omdat ze niet meer geloofwaardig zijn, maar dat maakt ze niet meteen duivels.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

@ parsifal
Sorry, maar Van Haga en @wim heb ik niet zo hoog in mijn lijstje staan van betrouwbare mensen omtrent dit onderwerp. Bij het ontstaan van de bekende complicaties is wereldwijd snel gereageerd. Ik blijf daarom vertrouwen houden dat als er bijwerkingen zijn, men dit ook zal melden.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

DDD schreef:
Wim Anker schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6146857/o ... t-dat.html

Dit staat b.v. nu op nu.nl Dat deugmedia dit plaatst betekent toch echt dat er serieuze issues zijn.
Ik lees anders in het artikel dat er niets ernstigs is aan onregelmatigheden in de menstruatie.
Er zijn miljoenen vrouwen gevaccineerd. Natuurlijk wijkt van tientallen/ duizenden vrouwen de cyclus af in de maanden daarna. Alsof dat zo uitzonderlijk is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef: Helemaal mee eens. Mijn ouders waren gisteren bij ( ongevaccineerde ) vrienden en kregen een stortvloed aan wappie-ellende over zich heen. Hugo de Jonge was satan, Mark Rutte ook, virologen leugenaars, NOS deed aan indoctrinatie en mijn ouders vertrouwden niet op God, omdat zij wel gevaccineerd waren. Alles doorspekt met bijbelteksten. Bizar!
Dit soort praat hoor ik in mijn omgeving nooit gelukkig. Hier moet ik echt niets van hebben.
Ik weet eigenlijk maar van weinig mensen in mijn omgeving en familie of ze wel of niet gevaccineerd zijn, het is niet echt een issue. Het vervelende is dat je er wel achter moet komen als bv. een medewerker te maken heeft met corona in het gezin. Dat heeft consequenties voor het al dan niet naar het werk kunnen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:
DDD schreef:
Wim Anker schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6146857/o ... t-dat.html

Dit staat b.v. nu op nu.nl Dat deugmedia dit plaatst betekent toch echt dat er serieuze issues zijn.
Ik lees anders in het artikel dat er niets ernstigs is aan onregelmatigheden in de menstruatie.
Er zijn miljoenen vrouwen gevaccineerd. Natuurlijk wijkt van tientallen/ duizenden vrouwen de cyclus af in de maanden daarna. Alsof dat zo uitzonderlijk is.
Ik heb er weinig verstand van. Maar ik ken een jonge vrouw die graag zwanger wil worden, geen principiële bezwaren tegen vaccinatie heeft, maar wel zeer bezorgd is nu iemand die zij kent al vier maanden geen menstruatie heeft, direct vanaf de vaccinatie.
Nogmaals, ik kan haar niet adviseren want ik weet er gewoon niets van, maar ik kan haar aarzeling wél begrijpen.
Henk J
Berichten: 2587
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Henk J »

merel schreef: Helemaal mee eens. Mijn ouders waren gisteren bij ( ongevaccineerde ) vrienden en kregen een stortvloed aan wappie-ellende over zich heen. Hugo de Jonge was satan, Mark Rutte ook, virologen leugenaars, NOS deed aan indoctrinatie en mijn ouders vertrouwden niet op God, omdat zij wel gevaccineerd waren. Alles doorspekt met bijbelteksten. Bizar!
Dit kom ik ook wel tegen, in mijn omgeving ken ik niet zoveel mensen die gevaccineerd zijn. Zelf ben ik ook niet gevaccineerd, recent corona gehad, maar daar eigenlijk weinig van gemerkt. Vind het niet echt nodig om als jongere een vaccin te halen. Maar als ik sommige vrienden de meest grote onzin hoor verkondigen rondom vaccins krijg ik ook kromme tenen. De IC zou nu vol liggen met gevaccineerden die allemaal auto-immuunziektes hebben, maar de schuld wordt dan gewenteld op de ongevaccineerden.... Tja.
DDD
Berichten: 28646
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

eilander schreef:
merel schreef:
DDD schreef:
Wim Anker schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6146857/o ... t-dat.html

Dit staat b.v. nu op nu.nl Dat deugmedia dit plaatst betekent toch echt dat er serieuze issues zijn.
Ik lees anders in het artikel dat er niets ernstigs is aan onregelmatigheden in de menstruatie.
Er zijn miljoenen vrouwen gevaccineerd. Natuurlijk wijkt van tientallen/ duizenden vrouwen de cyclus af in de maanden daarna. Alsof dat zo uitzonderlijk is.
Ik heb er weinig verstand van. Maar ik ken een jonge vrouw die graag zwanger wil worden, geen principiële bezwaren tegen vaccinatie heeft, maar wel zeer bezorgd is nu iemand die zij kent al vier maanden geen menstruatie heeft, direct vanaf de vaccinatie.
Nogmaals, ik kan haar niet adviseren want ik weet er gewoon niets van, maar ik kan haar aarzeling wél begrijpen.
Dat snap ik ook heel goed. In mijn omgeving overleed onverwacht iemand van 35 jaar oud. Dat was net in de vaccinatietijd. Ik weet niet of hij net gevaccineerd was, of niet. Hoewel er voor zover ik weet geen verband is vermoed of vastgesteld, blijft zoiets dan toch in mijn achterhoofd spelen.

Dus zulke zorgen zou ik goed begrijpen. Maar het moet eenvoudig vast te stellen zijn of er een oversterfte is van jongeren nadat zij in aanmerking kwamen voor een vaccinatie. Dat is per jaargroep gegaan, dus zo ingewikkeld kan dat niet zijn. Het wil er bij mij niet in dat als een groot aantal jongeren onverklaarbaar overlijdt, er nergens in Nederland of elders ter wereld een belletje zou gaan rinkelen. Je kunt dat natuurlijk naïef noemen.

Maar de mensen die zogenaamd kritisch en zelfstandig denken over Covid in mijn omgeving, hebben op de punten waarvan ik de juistheid van hun gedachten wél kan beoordelen, zelden geniale inzichten. Dan vertrouw ik liever op mensen die er voor geleerd hebben.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:
DDD schreef:Wat is daar extreem aan?
Sorry DDD, maar ik vind dit echt walgelijk.
Wat mij betreft zou je een afkoel-ban moeten krijgen.
Ik vind dit echt niet normaal.
Welnee. Ik vind het goede maatregelen. Alleen bij het ontslag heb ik enige twijfel. Het is absurd om te suggereren dat dit standpunt ongereformeerd zou zijn of in strijd met de forumregels.

Bovendien is het een normaal uitgangspunt om de stelling dat iets extreem is zelf te bewijzen. Dus is mijn vraag niet ongepast of zelfs maar opmerkelijk.
Je gaat totaal niet in op het verhaal van Helma. Haar nichtje heeft een herstelbewijs en wordt ontslagen en mag niet via Schiphol ons land binnen want je moet en zal gevaccineerd zijn.
Dit terwijl alle onderzoeken bewijzen dat als je de ziekte hebt doorgemaakt er een veel robuustere afweer is opgebouwd dan door vaccinatie.

Dus ja jouw opvattingen zijn extreem en grenzen aan een totalitair denken. Vrijheden inperken zonder enige onderbouwing.

Dat mijn vrijheden worden ingeperkt kan ik best dulden. Ik heb geen vaccinatiebewijs, geen herstelbewijs en ben niet getest. Dan begrijp ik dat ik levensgevaarlijk ben voor de maatschappij. In de Sovjet Unie hadden ze degelijke oplossingen voor zulke onaangepaste mensen. Strafkampen in Siberië. Ik ga mijn wanten vast opzoeken. :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie