Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Fransman
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2018, 15:19

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Fransman »

Luister de preek eens na als je tijd hebt!
met navertellen kan je iets zo snel verkeerd zeggen!


Ik luister 2 keer een dienst op een zondag.
1x Kootwijkerbroek gg,
En de andere dienst vaak Ds. Britstra, of juist afgelopen zondag Ds. Roelofsen.
En als we aan de beurt zijn gaan we gewoon naar de kerk, Ds Reinders.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Erskinees »

Wanneer je speciaal inlogt op een forum om aan te geven dat je het met iemand eens bent, is het ook wel handig dat je beschrijft op welke punten je het dan zo eens bent met die persoon.
Fransman
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2018, 15:19

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Fransman »

Dat mag je vinden, maar ik zeg luister die preek toch eens na, daar word je niet slechter van en kan je precies de standpunten horen die de dominee heeft!
En ik geef aan dat ik het met de dominee eens bent.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bonny »

Fransman schreef:Dat mag je vinden, maar ik zeg luister die preek toch eens na, daar word je niet slechter van en kan je precies de standpunten horen die de dominee heeft!
En ik geef aan dat ik het met de dominee eens bent.
Ik ga niet een preek van mogelijk 5 kwartier naluisteren enkel omdat jij vindt dat de ds gelijk heeft. Waarover, of waarom...geen idee. Maar desalnietteplus wens ik je goede kerstdagen toe.
The Groom's still waiting at the altar
Fransman
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2018, 15:19

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Fransman »

Waarover? over inenten!
Als je een preek luistert van deze dominee vliegt de tijd!
Jij ook gezegende dagen toegewenst!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Orchidee »

Wat heb je aan de standpunten van een ds?
Ik ken een predikant die ontkent dat homofilie niet aangeboren is....
Dat kan en dat mag maar zijn standpunt hoeft niet die van jou of mij te zijn!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hendrikus »

Fransman schreef:Waarover? over inenten!
Als je een preek luistert van deze dominee vliegt de tijd!
Nou.... onze kinderen hebben het er nóg over dat we hem eens hoorden tijdens een vakantie, ze waren nog klein. Het geschreeuw vanaf de kansel maakte ze gewoon bang. De tijd vloog niet, maar kroop: wanneer houdt dit eindelijk op?
~~Soli Deo Gloria~~
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door margrietha »

Hendrikus schreef:
Fransman schreef:Waarover? over inenten!
Als je een preek luistert van deze dominee vliegt de tijd!
Nou.... onze kinderen hebben het er nóg over dat we hem eens hoorden tijdens een vakantie, ze waren nog klein. Het geschreeuw vanaf de kansel maakte ze gewoon bang. De tijd vloog niet, maar kroop: wanneer houdt dit eindelijk op?
Als er een predikant is in deze corona tijd die rust uitstraalt, is deze man t wel. Onvergetelijke diensten , zoals de preek over de knecht van Eliza: " je hoeft niet bang te zijn", het nieuwe Jeruzalem en ps 91 de Schuilplaats in gevaren.
Wij hebben deze predikant enorm leren waarderen in wat hij de gemeente meegegeven heeft
Hoopvol
Berichten: 1298
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hoopvol »

margrietha schreef:
Hendrikus schreef:
Fransman schreef:Waarover? over inenten!
Als je een preek luistert van deze dominee vliegt de tijd!
Nou.... onze kinderen hebben het er nóg over dat we hem eens hoorden tijdens een vakantie, ze waren nog klein. Het geschreeuw vanaf de kansel maakte ze gewoon bang. De tijd vloog niet, maar kroop: wanneer houdt dit eindelijk op?
Als er een predikant is in deze corona tijd die rust uitstraalt, is deze man t wel. Onvergetelijke diensten , zoals de preek over de knecht van Eliza: " je hoeft niet bang te zijn", het nieuwe Jeruzalem en ps 91 de Schuilplaats in gevaren.
Wij hebben deze predikant enorm leren waarderen in wat hij de gemeente meegegeven heeft
En de onvergetelijke preken over psalm 42 en 43..
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

Hoopvol schreef:
margrietha schreef:
Hendrikus schreef:
Fransman schreef:Waarover? over inenten!
Als je een preek luistert van deze dominee vliegt de tijd!
Nou.... onze kinderen hebben het er nóg over dat we hem eens hoorden tijdens een vakantie, ze waren nog klein. Het geschreeuw vanaf de kansel maakte ze gewoon bang. De tijd vloog niet, maar kroop: wanneer houdt dit eindelijk op?
Als er een predikant is in deze corona tijd die rust uitstraalt, is deze man t wel. Onvergetelijke diensten , zoals de preek over de knecht van Eliza: " je hoeft niet bang te zijn", het nieuwe Jeruzalem en ps 91 de Schuilplaats in gevaren.
Wij hebben deze predikant enorm leren waarderen in wat hij de gemeente meegegeven heeft
En de onvergetelijke preken over psalm 42 en 43..
Juist. Die preken waren inderdaad prachtig. De preek over de koperen slang en over Psalm 50 ook.

Maar @Fransman, ik kan een preek nog zo mooi vinden, dat betekent niet dat ik het standpunt over inenten dan ook automatisch deel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hoopvol
Berichten: 1298
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Hoopvol »

Jantje schreef: Juist. Die preken waren inderdaad prachtig. De preek over de koperen slang en over Psalm 50 ook.

Maar @Fransman, ik kan een preek nog zo mooi vinden, dat betekent niet dat ik het standpunt over inenten dan ook automatisch deel.
Nee dat klopt. Maar er is een verschil in een standpunt niet delen en roepen dat je de ds een brief gaat schrijven op basis van een geknipt stukje preek.
Heb je de gehele preek overigens al beluisterd?

( Persoonlijk vind ik, als je een stukje preek knipt, om een dominee in diskrediet te brengen, mag je de ogen wel uit de kop schamen.)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

Hoopvol schreef:
Jantje schreef: Juist. Die preken waren inderdaad prachtig. De preek over de koperen slang en over Psalm 50 ook.

Maar @Fransman, ik kan een preek nog zo mooi vinden, dat betekent niet dat ik het standpunt over inenten dan ook automatisch deel.
Nee dat klopt. Maar er is een verschil in een standpunt niet delen en roepen dat je de ds een brief gaat schrijven op basis van een geknipt stukje preek.
Heb je de gehele preek overigens al beluisterd?

( Persoonlijk vind ik, als je een stukje preek knipt, om een dominee in diskrediet te brengen, mag je de ogen wel uit de kop schamen.)
Nee. Ik heb de preek niet beluisterd, omdat ik niet weet welke preek het betreft.

Maar ik wil hem graag beluisteren. Dus ik houd me aanbevolen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

https://visie.eo.nl/artikel/2020/12/zij ... in-terecht

In dit stukje wordt uitleg gegeven over de werking van de diverse vaccinaties en hun oorsprong.
Online
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bertiel »

Artikel in het RD van november over de al dan niet aanwezig zijnde foetuscellen in een vaccin
https://www.rd.nl/artikel/900343-hoe-be ... etusvaccin
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door crossmountain »

Mooi artikel van Steef de Bruijn in het RD over vaccinatie, voor mij heel veel nieuwe gezichtspunten. En ook het artikel van Albert Groothedde dat orthodoxe Joden geen bezwaren hebben tegen vaccinatie was voor mij nieuw.
Plaats reactie