Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef:
Wim Anker schreef:#PfizerLeak Het klopt dus! HCQ en Ivermectine zijn bewust tegengehouden (in NL €150.000 boete voor artsen die het voorschreven) omdat anders geen tijdelijke goedkeuring voor vaccins werd afgegeven.
Zoveel ouderen hadden eenvoudig kunnen herstellen!
#Pfizer

Dit is op Twitter nu trending.
Het is trending op Twitter, dus is het waar. ::please
Niet waar dan? Staat in de contracten die Pfizer met Hugo [knip] heeft afgesloten.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8967
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Wim Anker schreef:#PfizerLeak Het klopt dus! HCQ en Ivermectine zijn bewust tegengehouden (in NL €150.000 boete voor artsen die het voorschreven) omdat anders geen tijdelijke goedkeuring voor vaccins werd afgegeven.
Zoveel ouderen hadden eenvoudig kunnen herstellen!
#Pfizer

Dit is op Twitter nu trending.
Kan iemand mij in lekentermen uitleggen wat de verdenking richting Pfizer precies inhoud?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Ik lees niet echt iets opzienbarends. Een commerciële partij als Pfizer wil natuurlijk aansprakelijkheid tot liefst nul reduceren en een afnameverplichting na bestelling. Het zou pas opzienbarend zijn wanneer in het contract afspraken zijn gemaakt over andere vaccins / medicijnen. Daar lees ik niets over.
Laatst gewijzigd door Valcke op 28 jul 2021, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
TSD
Berichten: 2111
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door TSD »

Wim Anker schreef:
Ambtenaar schreef:
Wim Anker schreef:#PfizerLeak Het klopt dus! HCQ en Ivermectine zijn bewust tegengehouden (in NL €150.000 boete voor artsen die het voorschreven) omdat anders geen tijdelijke goedkeuring voor vaccins werd afgegeven.
Zoveel ouderen hadden eenvoudig kunnen herstellen!
#Pfizer

Dit is op Twitter nu trending.
Het is trending op Twitter, dus is het waar. ::please
Niet waar dan? Staat in de contracten die Pfizer met Hugo [knip] heeft afgesloten.
Ben je verbaast dan? Pfizer heeft gewoon heel goed aan zichzelf bedacht en haar eigen belangen maximaal behartigd. Met andere woorden: afnameverplichting welk medicijn ook ooit gevonden gaat worden. (En aansprakelijkheid maximaal beperken)

Ik begrijp de ophef niet zo. Je hoeft dat contract echt niet te hebben om te weten dat dit er in zou staan natuurlijk. En ja, de overheid ondertekent natuurlijk, want als je denkt dat vaccins de enige uitweg zijn en Pfizer een heel goed vaccin lijkt te hebben, doe je er alles voor om dat te bemachtigen.

Je hoeft echt geen complotdenker of wappie te zijn om te snappen dat er bij een commerciële vaccinfabrikant natuurlijk grote commerciële belangen meespelen. En Pfizer is natuurlijk oppermachtig, want feitelijk monopolist (alle goed werkende vaccins zijn hard nodig, vraag overstijgt sterk het aanbod).

De vraag is vooral: Hoever ga je als overheid mee met de eisen van een fabrikant om die vaccins te bemachtigen, dat lijkt me wel voer voor publiek en kamerdebat.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

J.C. Philpot schreef:
Wim Anker schreef:#PfizerLeak Het klopt dus! HCQ en Ivermectine zijn bewust tegengehouden (in NL €150.000 boete voor artsen die het voorschreven) omdat anders geen tijdelijke goedkeuring voor vaccins werd afgegeven.
Zoveel ouderen hadden eenvoudig kunnen herstellen!
#Pfizer

Dit is op Twitter nu trending.
Kan iemand mij in lekentermen uitleggen wat de verdenking richting Pfizer precies inhoud?
Pfizer verbood medicatie in vaccin contract. m.a.w. Als er werkende medicatie zou zijn mocht NL dit niet toepassen.
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Wim Anker schreef:
J.C. Philpot schreef:
Wim Anker schreef:#PfizerLeak Het klopt dus! HCQ en Ivermectine zijn bewust tegengehouden (in NL €150.000 boete voor artsen die het voorschreven) omdat anders geen tijdelijke goedkeuring voor vaccins werd afgegeven.
Zoveel ouderen hadden eenvoudig kunnen herstellen!
#Pfizer

Dit is op Twitter nu trending.
Kan iemand mij in lekentermen uitleggen wat de verdenking richting Pfizer precies inhoud?
Pfizer verbood medicatie in vaccin contract. m.a.w. Als er werkende medicatie zou zijn mocht NL dit niet toepassen.
Graag bewijs. Ik lees dat niet in wat er nu gelekt is. Er was alleen een afnameverplichting na bestelling.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef: Pfizer verbood medicatie in vaccin contract. m.a.w. Als er werkende medicatie zou zijn mocht NL dit niet toepassen.
Gezien het feit dat de medicijnen die jij noemde niet werken, is er dus niets aan de hand. En Nederland heeft helemaal geen vaccins ingekocht, dat heeft de Europese Commissie gedaan.
Philip
Berichten: 316
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Philip »

Voor gemoedsbezwaarden die zich niet willen laten vaccineren heb ik alle respect. Dat geldt ook voor een mej. W. Ch. Taverne die weigerde een helm te dragen op de brommer.

We moeten ons als reformatorische gemeenschap echter verre houden van allerlei complottheorieën. De kwaliteitsmedia NRC, Volkskrant en Trouw zijn geen onderdeel van de pro-vaccin lobby of iets dergelijks. Zij schrijven herhaaldelijk dat het vaccin goed werkt en vele (maar niet alle!) ziekenhuisopnames voorkomt. Hetzelfde geldt voor de conservatieve Frankfurter Allgemeine Zeitung, als u de Nederlandse kranten te progressief vindt.

Ik snap werkelijk niet waarom dat steeds in twijfel wordt getrokken. Of hebben we de waarheid verlaten voor de leugen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8967
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Wim Anker schreef:Pfizer verbood medicatie in vaccin contract. m.a.w. Als er werkende medicatie zou zijn mocht NL dit niet toepassen.
Net als de anderen lees ik dat ook niet in het geciteerde stuk uit het contract. Alleen een afnameverplichting, en dat is logisch aangezien Pfizer kosten maakt naar aanleiding van een bestelling.

Het staat Nederland dus vrij om medicaties in te zetten, als die gevonden zijn of worden. Alleen zijn ze (of de EU) in die situatie verplicht de bestelde vaccins af te nemen.

Het verhaal is dus een storm in een glas water.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Valcke
Berichten: 7622
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

J.C. Philpot schreef:
Wim Anker schreef:Pfizer verbood medicatie in vaccin contract. m.a.w. Als er werkende medicatie zou zijn mocht NL dit niet toepassen.
Net als de anderen lees ik dat ook niet in het geciteerde stuk uit het contract. Alleen een afnameverplichting, en dat is logisch aangezien Pfizer kosten maakt naar aanleiding van een bestelling.

Het staat Nederland dus vrij om medicaties in te zetten, als die gevonden zijn of worden. Alleen zijn ze (of de EU) verplicht de bestelde vaccins af te nemen.
Inderdaad, dat is ook mijn conclusie. Het is allemaal ophef om niets. Natuurlijk wilde Pfizer commercieel een goed contract en dat zullen ze ook wel gekregen hebben. Maar het is onzin dat contractueel andere geneesmiddelen aan banden werden gelegd.
TSD
Berichten: 2111
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door TSD »

Valcke schreef:
J.C. Philpot schreef:
Wim Anker schreef:Pfizer verbood medicatie in vaccin contract. m.a.w. Als er werkende medicatie zou zijn mocht NL dit niet toepassen.
Net als de anderen lees ik dat ook niet in het geciteerde stuk uit het contract. Alleen een afnameverplichting, en dat is logisch aangezien Pfizer kosten maakt naar aanleiding van een bestelling.

Het staat Nederland dus vrij om medicaties in te zetten, als die gevonden zijn of worden. Alleen zijn ze (of de EU) verplicht de bestelde vaccins af te nemen.
Inderdaad, dat is ook mijn conclusie. Het is allemaal ophef om niets. Natuurlijk wilde Pfizer commercieel een goed contract en dat zullen ze ook wel gekregen hebben. Maar het is onzin dat contractueel andere geneesmiddelen aan banden werden gelegd.
Conclusie is ook dat Wim Anker het contract zelf niet heeft gelezen want anders was hij namelijk tot dezelfde conclusie gekomen.

Ik snap de ophef wel, namelijk dat veel mensen blijkbaar echt naïef waren dachten dat dit niet zo zou werken en de mensen die dat wel dachten zien hun vermoeden bevestigd en verkondigen dat natuurlijk luid en duidelijk.

Maar artikel 5.5. is natuurlijk wel heel interessant. De koper begrijpt dat:
De vaccins snel en onder grote druk zijn ontwikkeld als gevolg van de urgente situatie en daarom:
1. Lange termijn effecten en lange termijn werkzaamheid nog onbekend zijn.
2. Er bijwerkingen kunnen zijn die nog niet bekend zijn.

En dát is nu precies het grote verschil met heel veel vaccins uit het Rijksvaccinatieprogramma. Dat heeft ook helemaal niks met desinformatie of complotdenken te maken.
Philip
Berichten: 316
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Philip »

TSD schreef:
Valcke schreef:
J.C. Philpot schreef:
Wim Anker schreef:Pfizer verbood medicatie in vaccin contract. m.a.w. Als er werkende medicatie zou zijn mocht NL dit niet toepassen.
Net als de anderen lees ik dat ook niet in het geciteerde stuk uit het contract. Alleen een afnameverplichting, en dat is logisch aangezien Pfizer kosten maakt naar aanleiding van een bestelling.

Het staat Nederland dus vrij om medicaties in te zetten, als die gevonden zijn of worden. Alleen zijn ze (of de EU) verplicht de bestelde vaccins af te nemen.
Inderdaad, dat is ook mijn conclusie. Het is allemaal ophef om niets. Natuurlijk wilde Pfizer commercieel een goed contract en dat zullen ze ook wel gekregen hebben. Maar het is onzin dat contractueel andere geneesmiddelen aan banden werden gelegd.
Conclusie is ook dat Wim Anker het contract zelf niet heeft gelezen want anders was hij namelijk tot dezelfde conclusie gekomen.

Ik snap de ophef wel, namelijk dat veel mensen blijkbaar echt naïef waren dachten dat dit niet zo zou werken en de mensen die dat wel dachten zien hun vermoeden bevestigd en verkondigen dat natuurlijk luid en duidelijk.

Maar artikel 5.5. is natuurlijk wel heel interessant. De koper begrijpt dat:
De vaccins snel en onder grote druk zijn ontwikkeld als gevolg van de urgente situatie en daarom:
1. Lange termijn effecten en lange termijn werkzaamheid nog onbekend zijn.
2. Er bijwerkingen kunnen zijn die nog niet bekend zijn.

En dát is nu precies het grote verschil met heel veel vaccins uit het Rijksvaccinatieprogramma. Dat heeft ook helemaal niks met desinformatie of complotdenken te maken.
Dat is zeker waar. Bij AstraZeneca en Janssen zijn deze bijwerkingen ook gevonden. Over de werkzaamheid op lange termijn is nog maar weinig bekend.

De keuze was:
- niet vaccineren en dus een voortzetting van de situatie van een paar maand geleden. Dat wil zeggen: duizenden doden per jaar en grote economische en psychische schade door herhaaldelijke lockdowns.
- wel vaccineren en het risico op bijwerkingen op de lange termijn op de koop toe nemen.

De regering heeft - op advies van de wetenschap - net als vrijwel alle andere landen voor vaccineren gekozen. Tot nu toe lijkt dat de terechte keuze.

Pfizer wil natuurlijk voorkomen dat de regering over tien jaar zegt: Deze bijwerking was ons niet bekend, Pfizer is aansprakelijk. Deze passage is dus opgenomen om die aansprakelijkheid zoveel mogelijk uit te sluiten. Dat gebeurt altijd in algemene voorwaarden en contracten.

Dit betekent niet dat Pfizer zelf niet in het vaccin gelooft. Als blijkt dat Pfizer wist van bijwerkingen, zijn ze gewoon aansprakelijk. Er staat die nog niet bekend zijn.
TSD
Berichten: 2111
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door TSD »

Philip schreef:
TSD schreef:
Ik snap de ophef wel, namelijk dat veel mensen blijkbaar echt naïef waren dachten dat dit niet zo zou werken en de mensen die dat wel dachten zien hun vermoeden bevestigd en verkondigen dat natuurlijk luid en duidelijk.

Maar artikel 5.5. is natuurlijk wel heel interessant. De koper begrijpt dat:
De vaccins snel en onder grote druk zijn ontwikkeld als gevolg van de urgente situatie en daarom:
1. Lange termijn effecten en lange termijn werkzaamheid nog onbekend zijn.
2. Er bijwerkingen kunnen zijn die nog niet bekend zijn.

En dát is nu precies het grote verschil met heel veel vaccins uit het Rijksvaccinatieprogramma. Dat heeft ook helemaal niks met desinformatie of complotdenken te maken.
Dat is zeker waar. Bij AstraZeneca en Janssen zijn deze bijwerkingen ook gevonden. Over de werkzaamheid op lange termijn is nog maar weinig bekend.

De keuze was:
- niet vaccineren en dus een voortzetting van de situatie van een paar maand geleden. Dat wil zeggen: duizenden doden per jaar en grote economische en psychische schade door herhaaldelijke lockdowns.
- wel vaccineren en het risico op bijwerkingen op de lange termijn op de koop toe nemen.

De regering heeft - op advies van de wetenschap - net als vrijwel alle andere landen voor vaccineren gekozen. Tot nu toe lijkt dat de terechte keuze.

Pfizer wil natuurlijk voorkomen dat de regering over tien jaar zegt: Deze bijwerking was ons niet bekend, Pfizer is aansprakelijk. Deze passage is dus opgenomen om die aansprakelijkheid zoveel mogelijk uit te sluiten. Dat gebeurt altijd in algemene voorwaarden en contracten.

Dit betekent niet dat Pfizer zelf niet in het vaccin gelooft. Als blijkt dat Pfizer wist van bijwerkingen, zijn ze gewoon aansprakelijk. Er staat die nog niet bekend zijn.
Ik denk dat je mijn punt niet snapt. Natuurlijk gaat het over effecten en bijwerkingen die nog niet bekend zijn.

Het gaat mij er om dat Pfizer zelf aangeeft: Koper, let op, dit vaccin is onder grote druk en snelheid ontwikkeld dus....

Context heet dat.

En dat terwijl er een half jaar terug van de daken werd geschreeuwd: Snelheid maakt niets uit, het vaccin is veilig evenals als alle andere vaccins, want het is door alle dezelfde "poortjes" heen gekomen.

Nee, we weten wel veel minder, met name van effecten en van werking (let op beide woorden in het contract!) op lange termijn.

En dat is natuurlijk helemaal niet onlogisch, maar wel een hele belangrijke notie voor de eindgebruiker van dit vaccin.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Klavart »

Philip schreef:De keuze was:
- niet vaccineren en dus een voortzetting van de situatie van een paar maand geleden. Dat wil zeggen: duizenden doden per jaar en grote economische en psychische schade door herhaaldelijke lockdowns.
- wel vaccineren en het risico op bijwerkingen op de lange termijn op de koop toe nemen.

De regering heeft - op advies van de wetenschap - net als vrijwel alle andere landen voor vaccineren gekozen. Tot nu toe lijkt dat de terechte keuze.
Je kunt niet weten of dat een terechte keuze is/was, omdat je niet weet wat er gebeurd zou zijn als ze voor niet vaccineren hadden gekozen.
Philip
Berichten: 316
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Philip »

1. Het Pfizervaccin heeft nauwelijks voor ernstige bijwerkingen gezorgd.
2. Zonder Pfizervaccin waren er veel meer mensen in het ziekenhuis opgenomen en overleden.
Conclusie: de bijwerkingen van het Pfizer-vaccin zijn tot nu toe veel minder erg dan de ernstig zieke coronapatiënten die het voorkomt. Tot nu toe dus een terechte keuze.
Plaats reactie