Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Orchidee schreef:Wat nu als er binnenkort weer een ander virus(sen) de kop opsteekt of zich ontwikkeld....gaan en moeten we dan telkens maar weer vaccins nemen?
Na een paar jaar heb je een hoop troep on je lichaam Afbeelding
Je vraag bevat al een expliciet vooringenomen standpunt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Orchidee schreef:Wat nu als er binnenkort weer een ander virus(sen) de kop opsteekt of zich ontwikkeld....gaan en moeten we dan telkens maar weer vaccins nemen?
Na een paar jaar heb je een hoop troep on je lichaam Afbeelding
Je vraag bevat al een expliciet vooringenomen standpunt.
Nou nee hoor, ik denk dat Orchidee naar het nieuws geluisterd heeft.
"Onder de naam 'Pandemic Disaster Preparedness Center' gaat het Erasmus MC samen met de gemeente Rotterdam het onderzoekscentrum starten. Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, en burgemeester Ahmed Aboutaleb zijn betrokken bij het centrum. Zij waren vanavond aanwezig bij Jinek om daarover toelichting te geven.

Het onderzoekscentrum is een idee van hoogleraar virologie Marion Koopmans, die nu in Wuhan zit om onderzoek te doen naar de oorsprong van het virus."
bron: RTL nieuws
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Nou nee hoor, ik denk dat Orchidee naar het nieuws geluisterd heeft.
Het kan zijn dat mijn vaardigheid in begrijpend lezen ontoereikend is, maar Orchidee zegt dat vaccins troep zijn.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Dodo »

Ik bleef meer haken aan het zinnetje: Na een paar jaar heb je een hoop troep on je lichaam. Ik denk dat dat wel meevalt. De zogenaamde troep in vaccins valt wel mee, en we krijgen elke dag veel dingen binnen die niet bedoeld zijn om binnen te krijgen. Soms wat onschuldiger, soms niet. Ik bekeek pas de ingrediëntenlijst van geitenkaasbolletjes, en daar zitten bamboevezels in. Daar zul je niet ziek van worden, maar wat doen die in kaas?? Ik heb pas een stukje gezien over het maken van bubblegum, en dat bestaat voor een groot deel uit plastics en rubber. Niemand die er moeilijk over doet. En als je bijvoorbeeld wel eens kijkt naar Keuringsdienst van Waarde, dan weet je dat er in veel voeding rommel zit of dat er mee gerommeld wordt. Ik begrijp niet waarom zo'n vaccin opeens zo'n probleem is (deze opmerking is niet alleen voor Orchidee, maar voor iedereen die het niet vertrouwt). Op dit moment lijkt het me een uitkomst dat er iets gedaan kan worden aan corona.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ukkie »

Dodo schreef:Ik bleef meer haken aan het zinnetje: Na een paar jaar heb je een hoop troep on je lichaam. Ik denk dat dat wel meevalt. De zogenaamde troep in vaccins valt wel mee, en we krijgen elke dag veel dingen binnen die niet bedoeld zijn om binnen te krijgen. Soms wat onschuldiger, soms niet. Ik bekeek pas de ingrediëntenlijst van geitenkaasbolletjes, en daar zitten bamboevezels in. Daar zul je niet ziek van worden, maar wat doen die in kaas?? Ik heb pas een stukje gezien over het maken van bubblegum, en dat bestaat voor een groot deel uit plastics en rubber. Niemand die er moeilijk over doet. En als je bijvoorbeeld wel eens kijkt naar Keuringsdienst van Waarde, dan weet je dat er in veel voeding rommel zit of dat er mee gerommeld wordt. Ik begrijp niet waarom zo'n vaccin opeens zo'n probleem is (deze opmerking is niet alleen voor Orchidee, maar voor iedereen die het niet vertrouwt). Op dit moment lijkt het me een uitkomst dat er iets gedaan kan worden aan corona.
Pas keek ik op de ingrediënten van smeerbare geitenkaas. Geitenmelk, zout en natuurlijk geitenaroma. Wat moet Je Je daar nu bij voorstellen?
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Dodo »

Ukkie schreef:
Dodo schreef:Ik bleef meer haken aan het zinnetje: Na een paar jaar heb je een hoop troep on je lichaam. Ik denk dat dat wel meevalt. De zogenaamde troep in vaccins valt wel mee, en we krijgen elke dag veel dingen binnen die niet bedoeld zijn om binnen te krijgen. Soms wat onschuldiger, soms niet. Ik bekeek pas de ingrediëntenlijst van geitenkaasbolletjes, en daar zitten bamboevezels in. Daar zul je niet ziek van worden, maar wat doen die in kaas?? Ik heb pas een stukje gezien over het maken van bubblegum, en dat bestaat voor een groot deel uit plastics en rubber. Niemand die er moeilijk over doet. En als je bijvoorbeeld wel eens kijkt naar Keuringsdienst van Waarde, dan weet je dat er in veel voeding rommel zit of dat er mee gerommeld wordt. Ik begrijp niet waarom zo'n vaccin opeens zo'n probleem is (deze opmerking is niet alleen voor Orchidee, maar voor iedereen die het niet vertrouwt). Op dit moment lijkt het me een uitkomst dat er iets gedaan kan worden aan corona.
Pas keek ik op de ingrediënten van smeerbare geitenkaas. Geitenmelk, zout en natuurlijk geitenaroma. Wat moet Je Je daar nu bij voorstellen?
Grappig dat je dat vraagt. Ik heb dat pas ook gevonden. Mijn man is bij wijze van spreken geboren tussen de kaas, heeft aan de wieg gestaan van de hele geitenkaasindustrie, en hij had nog nooit gehoord van geitenaroma. Geen idee. Ik kan me er ook niets bij voorstellen (tenminste, ik heb een paar ideeën maar die zijn smerig).
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ukkie »

Dodo schreef:
Ukkie schreef:
Dodo schreef:Ik bleef meer haken aan het zinnetje: Na een paar jaar heb je een hoop troep on je lichaam. Ik denk dat dat wel meevalt. De zogenaamde troep in vaccins valt wel mee, en we krijgen elke dag veel dingen binnen die niet bedoeld zijn om binnen te krijgen. Soms wat onschuldiger, soms niet. Ik bekeek pas de ingrediëntenlijst van geitenkaasbolletjes, en daar zitten bamboevezels in. Daar zul je niet ziek van worden, maar wat doen die in kaas?? Ik heb pas een stukje gezien over het maken van bubblegum, en dat bestaat voor een groot deel uit plastics en rubber. Niemand die er moeilijk over doet. En als je bijvoorbeeld wel eens kijkt naar Keuringsdienst van Waarde, dan weet je dat er in veel voeding rommel zit of dat er mee gerommeld wordt. Ik begrijp niet waarom zo'n vaccin opeens zo'n probleem is (deze opmerking is niet alleen voor Orchidee, maar voor iedereen die het niet vertrouwt). Op dit moment lijkt het me een uitkomst dat er iets gedaan kan worden aan corona.
Pas keek ik op de ingrediënten van smeerbare geitenkaas. Geitenmelk, zout en natuurlijk geitenaroma. Wat moet Je Je daar nu bij voorstellen?
Grappig dat je dat vraagt. Ik heb dat pas ook gevonden. Mijn man is bij wijze van spreken geboren tussen de kaas, heeft aan de wieg gestaan van de hele geitenkaasindustrie, en hij had nog nooit gehoord van geitenaroma. Geen idee. Ik kan me er ook niets bij voorstellen (tenminste, ik heb een paar ideeën maar die zijn smerig).
Ja dan gaan mijn gedachten ook met me op de loop. ;) Het staat niet bij alle merken als ingrediënt vermeld.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Orchidee »

Oké, misschien even wat nuanceren
Ik ben niet TEGEN vaccineren!
Ik ben blij met de medische wetenschap en kunde!
Maar het zijn wel ziekteverwekkers die je ingeënt krijgt en ik denk dat we nog wel meer epidemieën/pandemieen krijgen als we tijd van leven krijgen en dan moet jouw lichaam alle vaccins die er uitgevonden worden wel kunnen verdragen...
"TROEP" is maar een woord/uitdrukking he
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
KDD
Berichten: 1530
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door KDD »

Dodo schreef:Ik bleef meer haken aan het zinnetje: Na een paar jaar heb je een hoop troep on je lichaam. Ik denk dat dat wel meevalt. De zogenaamde troep in vaccins valt wel mee, en we krijgen elke dag veel dingen binnen die niet bedoeld zijn om binnen te krijgen. Soms wat onschuldiger, soms niet. Ik bekeek pas de ingrediëntenlijst van geitenkaasbolletjes, en daar zitten bamboevezels in. Daar zul je niet ziek van worden, maar wat doen die in kaas?? Ik heb pas een stukje gezien over het maken van bubblegum, en dat bestaat voor een groot deel uit plastics en rubber. Niemand die er moeilijk over doet. En als je bijvoorbeeld wel eens kijkt naar Keuringsdienst van Waarde, dan weet je dat er in veel voeding rommel zit of dat er mee gerommeld wordt. Ik begrijp niet waarom zo'n vaccin opeens zo'n probleem is (deze opmerking is niet alleen voor Orchidee, maar voor iedereen die het niet vertrouwt). Op dit moment lijkt het me een uitkomst dat er iets gedaan kan worden aan corona.
Ik denk dat als ze vloeibare geitenkaasbolletjes of bubblegum in je arm zou spuiten dat er meer mensen moeilijk zouden doen over de ingrediëntlijst.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ukkie »

KDD schreef:
Dodo schreef:Ik bleef meer haken aan het zinnetje: Na een paar jaar heb je een hoop troep on je lichaam. Ik denk dat dat wel meevalt. De zogenaamde troep in vaccins valt wel mee, en we krijgen elke dag veel dingen binnen die niet bedoeld zijn om binnen te krijgen. Soms wat onschuldiger, soms niet. Ik bekeek pas de ingrediëntenlijst van geitenkaasbolletjes, en daar zitten bamboevezels in. Daar zul je niet ziek van worden, maar wat doen die in kaas?? Ik heb pas een stukje gezien over het maken van bubblegum, en dat bestaat voor een groot deel uit plastics en rubber. Niemand die er moeilijk over doet. En als je bijvoorbeeld wel eens kijkt naar Keuringsdienst van Waarde, dan weet je dat er in veel voeding rommel zit of dat er mee gerommeld wordt. Ik begrijp niet waarom zo'n vaccin opeens zo'n probleem is (deze opmerking is niet alleen voor Orchidee, maar voor iedereen die het niet vertrouwt). Op dit moment lijkt het me een uitkomst dat er iets gedaan kan worden aan corona.
Ik denk dat als ze vloeibare geitenkaasbolletjes of bubblegum in je arm zou spuiten dat er meer mensen moeilijk zouden doen over de ingrediëntlijst.
:haha
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Isala »

Follow the Money: EMA onder druk bij beoordeling vaccin

Het Europees Geneesmiddelenbureau EMA is in november door de Europese Commissie onder grote druk gezet om het coronavaccin van Pfizer/BioNTech gelijktijdig met de VS en het Verenigd Koninkrijk goed te keuren. Dat meldt onderzoeksplatform Follow the Money op basis van gelekte documenten van het EMA.

De toezichthouder had belangrijke vragen over de zuiverheid van het het vaccin, maar vice-directeur Wathion van het EMA mailde op 19 november aan zijn collega-bestuurders dat het voor de Europese Commissie te veel 'politieke fall-out' zou geven als Europa het vaccin veel later zou goedkeuren dan de VS en het VK.

Uit de gelekte documenten blijkt niet of de vragen over het vaccin uiteindelijk zijn beantwoord. Wel gaf de EMA pas op 21 december, ruim na de VS en het VK, goedkeuring aan het vaccin.

bron: NOS liveblog van vandaag
https://nos.nl/liveblog/2365443-voorber ... poort.html



Ik vind dit van die 'val door de mand' berichtjes. Dan zie je iets van het politieke 'spel'.
De zuiverheid van het vaccin blijkt ondergeschikt te zijn aan politieke consequenties.
Hora est!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12055
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Herman »

Zelfs predikanten willen vooraan in de lijst van het coronavaccinatieprogramma. :oO :oO :oO

https://www.rd.nl/artikel/910525-predik ... vaccinatie
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10606
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:Zelfs predikanten willen vooraan in de lijst van het coronavaccinatieprogramma. :oO :oO :oO

https://www.rd.nl/artikel/910525-predik ... vaccinatie
Komt op mij buitengewoon bizar over.

Blader nog even door in je papieren krant. Dan komt er een behartenswaardig artikel van. L. v.d. Tang. Ik zie hem helaas nog niet digitaal.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bezorgd »

Herman schreef:Zelfs predikanten willen vooraan in de lijst van het coronavaccinatieprogramma. :oO :oO :oO

https://www.rd.nl/artikel/910525-predik ... vaccinatie
Dat is toch niet zo vreemd?
Ook bij ziekenbezoek etc kunnen ze te maken krijgen met corona zieken.
Als daardoor het pastoraat op een normalere manier plaats zou kunnen vinden, is dat alleen maar winst.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Isala schreef:Follow the Money: EMA onder druk bij beoordeling vaccin

Het Europees Geneesmiddelenbureau EMA is in november door de Europese Commissie onder grote druk gezet om het coronavaccin van Pfizer/BioNTech gelijktijdig met de VS en het Verenigd Koninkrijk goed te keuren. Dat meldt onderzoeksplatform Follow the Money op basis van gelekte documenten van het EMA.

De toezichthouder had belangrijke vragen over de zuiverheid van het het vaccin, maar vice-directeur Wathion van het EMA mailde op 19 november aan zijn collega-bestuurders dat het voor de Europese Commissie te veel 'politieke fall-out' zou geven als Europa het vaccin veel later zou goedkeuren dan de VS en het VK.

Uit de gelekte documenten blijkt niet of de vragen over het vaccin uiteindelijk zijn beantwoord. Wel gaf de EMA pas op 21 december, ruim na de VS en het VK, goedkeuring aan het vaccin.

bron: NOS liveblog van vandaag
https://nos.nl/liveblog/2365443-voorber ... poort.html



Ik vind dit van die 'val door de mand' berichtjes. Dan zie je iets van het politieke 'spel'.
De zuiverheid van het vaccin blijkt ondergeschikt te zijn aan politieke consequenties.
Geruststellend dat EMA haar rug heeft recht gehouden, totdat alle vragen beantwoord waren.
Plaats reactie