Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Jantje »

Framboos schreef:
Jeremiah schreef:Gewetenskeuze vaccinatie vraagt afhankelijkheid

https://www.rd.nl/artikel/909338-gewete ... kelijkheid
Mooi artikel
Inderdaad! Prachtig!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 16 jan 2021, 11:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Online
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ik vind het een kwalijk artikel. De spreker noemt vier houdingen. En hij zegt dat er geen principieel verschil is tussen de ene preventieve maatregel en de andere. Dat klopt natuurlijk.

Maar dan moet het gesprek niet daarover gaan, maar over afhankelijkheid. En dan kom ik weer bij mijn benzinevoorbeeld: de kwaal zit veel dieper dan nu aan de orde komt.

Wellicht kwam dat ook aan de orde, dat hoop ik dan maar. Niet het voorbeeld, maar de kwaal.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12042
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:.
Ik was net aan het reageren. Afijn. Misschien goed om het bij een eigen standpunt te houden en niet al te zeer een andere opinie onder vuur te nemen.
Wat dat betreft opereert ds. Agteresch in een mijnenveld op zijn wetenschapsterrein.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: Wat dat betreft opereert ds. Agteresch in een mijnenveld op zijn wetenschapsterrein.
Waarom?

Het artikel in het AD vind ik opvallender. Blijkbaar stijg je in bepaalde kringen in aanzien als je tegen vaccineren bent.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12042
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Wat dat betreft opereert ds. Agteresch in een mijnenveld op zijn wetenschapsterrein.
Waarom?

Het artikel in het AD vind ik opvallender. Blijkbaar stijg je in bepaalde kringen in aanzien als je tegen vaccineren bent.
Dat is dus precies de reden. Als je onomwonden vaccinatie goedkeurd verlies je gelijk je geestelijk gezag.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

‘Alle regelgevende instanties zeggen: "Er is geen behandeling voor covid19." Allemaal leugens. Ik noem dat misleiding. Men wil covid19 niet genezen, omdat iedereen aan de vaccins moet.'

DR ROB ELENS,
MEDISCH CENTRUM DE PEEL

https://www.stopworldcontrol.com/nl/rap ... x8TIiIyzrg

Je wordt werkelijk overspoeld met allerlei berichten, welke is fake, welke niet? :bobo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ukkie »

Mara schreef:‘Alle regelgevende instanties zeggen: "Er is geen behandeling voor covid19." Allemaal leugens. Ik noem dat misleiding. Men wil covid19 niet genezen, omdat iedereen aan de vaccins moet.'

DR ROB ELENS,
MEDISCH CENTRUM DE PEEL

https://www.stopworldcontrol.com/nl/rap ... x8TIiIyzrg

Je wordt werkelijk overspoeld met allerlei berichten, welke is fake, welke niet? :bobo
Ik probeer me alleen door b.v. NOS en Rijksoverheid te laten informeren anders word het een chaos in mijn hoofd want ik kan het zelf niet goed beoordelen.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Dat is dus precies de reden. Als je onomwonden vaccinatie goedkeurd verlies je gelijk je geestelijk gezag.
Van zo een gemeenschap wil je toch geen lid zijn?
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:
Wim Anker schreef:.
Ik was net aan het reageren. Afijn. Misschien goed om het bij een eigen standpunt te houden en niet al te zeer een andere opinie onder vuur te nemen.
Wat dat betreft opereert ds. Agteresch in een mijnenveld op zijn wetenschapsterrein.
Inderdaad, dat was de reden om te verwijderen. Het helpt de discussie niet verder.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12042
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef:Dat is dus precies de reden. Als je onomwonden vaccinatie goedkeurd verlies je gelijk je geestelijk gezag.
Van zo een gemeenschap wil je toch geen lid zijn?
Moet ik in een iglo in Alaska gaan wonen? De kans op besmetting met covid neemt dan wel af. Heb je ook dit probleem niet.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef: Moet ik in een iglo in Alaska gaan wonen? De kans op besmetting met covid neemt dan wel af. Heb je ook dit probleem niet.
Je zou je op z'n minst kunnen distantiëren van de gemeenschap die op dergelijke wijze handelt. Uit het artikel begreep ik dat betreffende predikant intensivist is geweest. De man weet dus waar hij over spreekt als hij vaccinaties en de werking ervan vergelijkt met andere middelen die aan patiënten worden toegediend.

Alle mensen die tegen vaccinaties zijn, geven die bij behandeling in het ziekenhuis ook aan dat ze geen middelen willen toegediend krijgen voor eventuele complicaties die tijdens de behandeling zouden kunnen optreden? Natuurlijk niet. Dat enkele feit maakt al dat het standpunt om geen vaccinaties te willen krijgen behoorlijk wankel.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:Alle mensen die tegen vaccinaties zijn, geven die bij behandeling in het ziekenhuis ook aan dat ze geen middelen willen toegediend krijgen voor eventuele complicaties die tijdens de behandeling zouden kunnen optreden? Natuurlijk niet. Dat enkele feit maakt al dat het standpunt om geen vaccinaties te willen krijgen behoorlijk wankel.
Je geeft er opnieuw blijk van te weinig kennis te hebben van de bezwaren. Dat geeft niet, maar dat maakt wel dat jouw beoordeling van deze standpunten weinig waarde heeft. Dat begint namelijk met het serieus nemen van de mensen waarover het gaat, en dus met het verdiepen in hun standpunten.
KDD
Berichten: 1530
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door KDD »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef:Dat is dus precies de reden. Als je onomwonden vaccinatie goedkeurd verlies je gelijk je geestelijk gezag.
Van zo een gemeenschap wil je toch geen lid zijn?
waarom niet?
Plaats reactie