Oorbellen voor vrouwen

Is het onbijbels voor vrouwen om oorbellen te dragen?

Ja, altijd
12
20%
Nee, alleen als de oorbellen niet aanstootgevend zijn
43
72%
Geen mening
4
7%
Weet niet
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door liz boer »

@Piet Puk
Ik dacht dat het was om de begrafenis te betalen mocht zo.n schipper over boord slaan en ergens aanspoelen.
Veel Urkers hebben de oorbel vanaf de geboorte en dan is er geen nummer van een schip.
Toch?
Of heb ik het mis?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door liz boer »

Piet Puk schreef:
liz boer schreef:
refo schreef:Wanneer zijn oorbellen aanstootgevend?
Als ze buiten je schouders uitsteken. :haha
Dat is stootgevend.
Zoiets :banghead
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door Zeeuw »

liz boer schreef: Veel Urkers hebben de oorbel vanaf de geboorte
Het schijnt soms inderdaad op de echo al zichtbaar...
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door Piet Puk »

liz boer schreef:@Piet Puk
Ik dacht dat het was om de begrafenis te betalen mocht zo.n schipper over boord slaan en ergens aanspoelen.
Veel Urkers hebben de oorbel vanaf de geboorte en dan is er geen nummer van een schip.
Toch?
Of heb ik het mis?
Je hebt gelijk als wat op internet staat, waar is. Ik had mijn conclusie al eens gehoord!
Wijk
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2018, 22:08

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door Wijk »

Helemaal mee eens wat betreft oorbellen bij mannen, maar inderdaad vind ik voor vissers, want dat is absoluut een bepaalde traditie, opzich niet zon heel probleem.[/quote]

Oorbellen bij vissers is geen traditie. In die oorbellen is het nummer zichtbaar van het schip waar ze bij varen. Bij een evt. ongeval is dan direct duidelijk wie de persoon is.[/quote]

Ja dat begrijp ik, maar ik bedoel dat ik dat geval zelf het niet zo heel erg vind
Wat God zegt dat het beste is, is het beste, ook al zijn alle mensen van de wereld er tegen. --- John Bunyan ---
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8974
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb op zichzelf geen probleem met sieraden. In het oude testament worden vele soorten sieraden genoemd. Als dit echt een probleem zou zijn, moeten we als mannen ook geen horloges meer als sieraad dragen, hoogstens een functioneel exemplaar. En net als de Russische Baptisten trouwringen afwijzen.
Paulus schreef:Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding; Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.
Bovenstaande tekst (in het verband van de hele schrift) leert mij: sieraden worden opzichzelf niet afgekeurd, maar de echte versiering zit hem van binnen, in een godzalig karakter en een nederige geest. Dat komt ook tot uiting in je uiterlijke verzorging (gevolg van de innerlijke gesteldheid), waarin matigheid, eerbaarheid en kuisheid kernwoorden zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door Bezorgd »

Altijd grappig dit soort Nederlandse discussies. Wat mag wel , wat mag niet. De Joden hadden 613 geboden, ik denk dat wij het winnen van ze.

Tegen oorbellen zijn en dan met een brok in de keel een stuk lezen over een vervolgde christin in Pakistan met een neuspiercing.
En de volgende zondag onder een leespreek zitten van een oorbel dragende Wulfert Floor.
Maar met net zoveel gemak tijdens huisbezoeken waarschuwen tegen oorbellen.

Het is ingewikkeld geworden.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door Wandelende »

Bezorgd schreef:Altijd grappig dit soort Nederlandse discussies. Wat mag wel , wat mag niet. De Joden hadden 613 geboden, ik denk dat wij het winnen van ze.
613 geboden, is dat inclusief of exclusief verboden?
(~)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door Mara »

Dan kun je het verschil nog maken tussen oorbellen die met klipjes bevestigd worden en gaatjes in je oorlel.
En mag dan 1 gaatje per oorlel wel, maar 2 of meer niet?
Ik kende een mevrouw die na haar bekering geen oorbelletjes meer wilde dragen. Maar de gaatjes zaten er wel, die groeien niet dicht.
Het is voor mij een kwestie van smaak.
Je oren worden groter naarmate je ouder wordt, want kraakbeen groeit door en dan zijn van die grote joekels in oren van oudere dames niet echt mooi.
Ik vind die stekertjes in wenkbrauwen, lip of neus verschrikkelijk om te zien.
Waarom doet iemand dat zichzelf aan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door ejvl »

Waarom zijn oorbellen bij mannen niet geoorloofd eigenlijk? Is dat traditie, de mannen die oorbellen dragen horen in een bepaalde cultuur, behalve vissers, of een andere reden?
Niet dat ik ze zelf draag, maar gewoon benieuwd.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door Geytenbeekje »

Ik zie er geen verkeerd in.
Dat soort dingen kan je ook op andere zaken betrekken.
We hebben ook kleur gekregen zou je dan elke dag in het zwart moeten lopen ?
merel
Berichten: 9845
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door merel »

waarom staat er nee, tenzij aanstootgevend? Ik vind oorbellen nooit aanstootgevend :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8974
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:waarom staat er nee, tenzij aanstootgevend? Ik vind oorbellen nooit aanstootgevend :quoi
Ik kom ook niet vaak aanstootgevende oorbellen tegen (ik kan het me zelfs niet herinneren). Maar in het theoretische geval dat iemand een pentagram-oorbel gaat dragen vind ik dat wel aanstootgevend.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Maar in het theoretische geval dat iemand een pentagram-oorbel gaat dragen vind ik dat wel aanstootgevend.
Je drinkt ook geen Heineken bier?
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Oorbellen voor vrouwen

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Maar in het theoretische geval dat iemand een pentagram-oorbel gaat dragen vind ik dat wel aanstootgevend.
Je drinkt ook geen Heineken bier?
Een ster als pentagram zien voert wat ver.
Plaats reactie