Nashville-verklaring (vh: Transgender)

DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Dat begrijp ik. Daarom schreef ik juist wat ik schreef.

Maar ik heb sterk de indruk dat hij hiermee linkse drammers op de hak wil nemen, en hoewel ik links ben, kan ik dat wel aardig volgen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Zo had ik het nog niet bekeken. Dat zou inderdaad goed kunnen, ja.

Overigens blijft wel de vraag staan die @Lilian1975 stelde.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

Lilian1975 schreef:
DDD schreef:Dat is toch duidelijk? Het ging over van geslacht veranderen, als ik mij niet vergis?

Dus jij hebt geen bijbels bezwaar tegen geslachtsverandering? Excuses als ik je niet goed interpreteer. Maar het woordje dat en de reactie daarop kan voor verwarring scheppen.
Ik heb geschreven dat ik niet wilde zeggen dat ik daarop tegen ben. Verder heb ik er geen mening over, in ieder geval geen bijbels bezwaar, want het thema komt in de bijbeltijd niet aan de orde.

Gevoelsmatig vind ik het allemaal niet zo'n succes, maar ik heb inmiddels wel mannen en vrouwen gezien die heel op tijd van geslacht veranderden, en dat is eigenlijk best heel mooi uitgepakt, aan de buitenkant althans. Daarom heb ik er verder geen oordeel over.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Thuisvrouw »

... Er een gezegde luid : Wie nergens voor staat, valt voor alles.
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Goudleus »

DDD schreef:
Lilian1975 schreef:
DDD schreef:Dat is toch duidelijk? Het ging over van geslacht veranderen, als ik mij niet vergis?

Dus jij hebt geen bijbels bezwaar tegen geslachtsverandering? Excuses als ik je niet goed interpreteer. Maar het woordje dat en de reactie daarop kan voor verwarring scheppen.
Ik heb geschreven dat ik niet wilde zeggen dat ik daarop tegen ben. Verder heb ik er geen mening over, in ieder geval geen bijbels bezwaar, want het thema komt in de bijbeltijd niet aan de orde.

Gevoelsmatig vind ik het allemaal niet zo'n succes, maar ik heb inmiddels wel mannen en vrouwen gezien die heel op tijd van geslacht veranderden, en dat is eigenlijk best heel mooi uitgepakt, aan de buitenkant althans. Daarom heb ik er verder geen oordeel over.
God schiep veel gevarieerder dan alleen in Genesis 1 te lezen is. Als er staat dat Hij de dag en de nacht maakte, betekent dat niet dat de schemering verboden is. En de maan in de nacht is ook niet altijd per definitie zo. Daarom spreek ik liever ook niet van geslachtsverandering als het gaat om de lichamelijke transitie. Want je bent in de eerste plaats dat wat je je voelt, mijns inziens.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Lilian1975 »

Thuisvrouw
Re: Wist je dat........[7]
Bericht10 minuten geleden

... Er een gezegde luid : Wie nergens voor staat, valt voor alles.
Plus dat de Bijbel duidelijk is dat mannen niet bij mannen mogen liggen etc .
En dat mannen geen vrouwekleed mogen aantrekken.

Je kan spuiten met hormonen. Maar in wezen blijf de persoon dezelfde. Alleen is de hormoonhuishouding zo in de war geschopt dat de man vrouwelijke uiterlijke verschijnselen krijgt.
Maar hij blijft man hoor...
En dan kom je toch in de knoei met bovenstaande bijbelteksten.
Wat uiteraard ook geldt voor vrouwen die als man door het leven wensen te gaan.

En de psychische nood die er is, is met ombouwen ( maar dat is niet omscheppen) meestal niet opgelost.

En God schiep man
En God schiep vrouw

De mens schept niet. Die verwoest...

Je bent niet wat je voelt. ( dat is modern denken) maar je bent wie je geschapen bent.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Thuisvrouw »

Lilian1975 schreef:
Thuisvrouw
Re: Wist je dat........[7]
Bericht10 minuten geleden

... Er een gezegde luid : Wie nergens voor staat, valt voor alles.
Plus dat de Bijbel duidelijk is dat mannen niet bij mannen mogen liggen etc .
En dat mannen geen vrouwekleed mogen aantrekken.

Je kan spuiten met hormonen. Maar in wezen blijf de persoon dezelfde. Alleen is de hormoonhuishouding zo in de war geschopt dat de man vrouwelijke uiterlijke verschijnselen krijgt.
Maar hij blijft man hoor...
En dan kom je toch in de knoei met bovenstaande bijbelteksten.
Wat uiteraard ook geldt voor vrouwen die als man door het leven wensen te gaan.

En de psychische nood die er is, is met ombouwen ( maar dat is niet omscheppen) meestal niet opgelost.

En God schiep man
En God schiep vrouw

De mens schept niet. Die verwoest...

Je bent niet wat je voelt. ( dat is modern denken) maar je bent wie je geschapen bent.

Ach nee @lillian75, dat zien jij en ik helemaal verkeerd. Wij hebben hierboven toch een mooie bijbelse benadering gekregen hoe wij tegenover de lichamelijke transitie moeten staan..

Ik zal maar niet neerschrijven wat ik nu voel, alhoewel ik dat zeker gezien het bovenstaande wel zou mogen... Maar denk dat de mods dan niet blij zijn.

Nogmaals wie nergens voor staat, valt voor alles
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Goudleus »

Lilian1975 schreef:
Thuisvrouw
Re: Wist je dat........[7]
Bericht10 minuten geleden

... Er een gezegde luid : Wie nergens voor staat, valt voor alles.
Plus dat de Bijbel duidelijk is dat mannen niet bij mannen mogen liggen etc .
En dat mannen geen vrouwekleed mogen aantrekken.

Je kan spuiten met hormonen. Maar in wezen blijf de persoon dezelfde. Alleen is de hormoonhuishouding zo in de war geschopt dat de man vrouwelijke uiterlijke verschijnselen krijgt.
Maar hij blijft man hoor...
En dan kom je toch in de knoei met bovenstaande bijbelteksten.
Wat uiteraard ook geldt voor vrouwen die als man door het leven wensen te gaan.

En de psychische nood die er is, is met ombouwen ( maar dat is niet omscheppen) meestal niet opgelost.

En God schiep man
En God schiep vrouw

De mens schept niet. Die verwoest...

Je bent niet wat je voelt. ( dat is modern denken) maar je bent wie je geschapen bent.
Ik zou niet weten wat het verschil is met wat je voelt en wat je geschapen bent.

Overigens, van dichtbij meegemaakt. En 'ombouwen' wordt door betreffende mensen als een heel nare terminologie ervaren.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Thuisvrouw »

Goudleus schreef:
Ik zou niet weten wat het verschil is met wat je voelt en wat je geschapen bent. .
Hmmm... Dit zou ik niet zeggen tegen de man/vrouw in kwestie die jij van nabij meegemaakt hebt. Je hebt dan gegarandeert ruzie.
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Goudleus »

Thuisvrouw schreef:
Goudleus schreef:
Ik zou niet weten wat het verschil is met wat je voelt en wat je geschapen bent. .
Hmmm... Dit zou ik niet zeggen tegen de man/vrouw in kwestie die jij van nabij meegemaakt hebt. Je hebt dan gegarandeert ruzie.
Je legt mijn woorden verkeerd uit. Ik heb de indruk dat je dat ook wel beseft. Maar voor de duidelijkheid: als creationist geloof ik dat ook je gevoelswereld een geschapen wereld is. En daarnaast is er de lichamelijke wereld. En bij een deel van de mensen komen die niet overeen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Gezien de psychische nood die er op dit gebied kan zijn, denk ik niet dat het gepast is om het probleem te vereenvoudigen, of er een beetje schamper over te doen. Zeker als je je daar niets bij kan voorstellen of er zelfs een afkeer van hebt (de vraag is dan of dat wel zo'n goed teken is...).
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Thuisvrouw »

Goudleus schreef:
Thuisvrouw schreef:
Goudleus schreef:
Ik zou niet weten wat het verschil is met wat je voelt en wat je geschapen bent. .
Hmmm... Dit zou ik niet zeggen tegen de man/vrouw in kwestie die jij van nabij meegemaakt hebt. Je hebt dan gegarandeert ruzie.
Je legt mijn woorden verkeerd uit. Ik heb de indruk dat je dat ook wel beseft. Maar voor de duidelijkheid: als creationist geloof ik dat ook je gevoelswereld een geschapen wereld is. En daarnaast is er de lichamelijke wereld. En bij een deel van de mensen komen die niet overeen.
Ik leg niets verkeerd uit. Jij schreef het zo. Ik kan het niet anders lezen dan het er staat.

Met hetzelfde recht voel ik mij hond, schaap of paard. Is dat ook de 'schemering' waar je in je eerdere post over schreef? Of mag het dan weer niet? Voelt best oneerlijk

Ik vind trouwens dat Ratelband dit moet winnen. Hij heeft net zoveel recht daarop. Hij vind ook dat zijn gevoelswereld overeen moet komen met zijn lichamelijke wereld. In jouw licht bezien is dus niets te dol en moet Ratelband gelijk krijgen.

Wie nergens voor staat, kan ook nergens meer op tegen zijn. Want het Woord wordt losgelaten.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Thuisvrouw »

eilander schreef:Gezien de psychische nood die er op dit gebied kan zijn, denk ik niet dat het gepast is om het probleem te vereenvoudigen, of er een beetje schamper over te doen. Zeker als je je daar niets bij kan voorstellen of er zelfs een afkeer van hebt (de vraag is dan of dat wel zo'n goed teken is...).
Dat is een heel ander verhaal. Het gaat om het praktiseren ervan. Dus daadwerkelijk ombouwen.

Ik erken zeker de psychische nood. Ik heb zelf een hermafrodiet in mijn kennissenkring.

Het gaat er nu om hoe we deze praktisering in bijbels licht zien.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

@Goudleus, beweer jij dat dit in christelijke/reformatorische kring voorkomt?

En @Goudleus en @eilander (en ook @DDD), even voor de goede orde, keuren jullie het op grond van Gods Woord wél of níet af als een man zich vrouw laat maken (of andersom)? Volgens mij moeten we op grond van de door @Thuisvrouw aangehaalde teksten transgenders toch in het geheel afkeuren, als zij daartoe overgaan (los van het feit dat zij zich meer het andere geslacht voelen dan dat zij zijn)?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

Jantje, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.
Plaats reactie