Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vind het eigenlijk een beetje vervreemdend (om jouw woorden van onlangs even te gebruiken), dat het 'lijkt' te worden goedgepraat. Volgens mij is daar op grond van Gods Woord geen enkele plaats voor, en zeker niet op dít forum, zeker ook als je het bekijkt in het licht van de wederkomst en het onsterfelijke lichaam wat elk mens dan zal krijgen.

We moeten, ondanks de psychische nood die er inderdaad is op dit gebied, het niet goedkeuren als deze zaken in praktijk worden gebracht. Als dat hier op het forum wordt gesuggereerd, ben ik verdwenen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Herman »

Jantje schreef:...ben ik verdwenen.
Welk klooster ga je heen?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Erasmiaan »

Jantje schreef:Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vind het eigenlijk een beetje vervreemdend (om jouw woorden van onlangs even te gebruiken), dat het 'lijkt' te worden goedgepraat. Volgens mij is daar op grond van Gods Woord geen enkele plaats voor, en zeker niet op dít forum, zeker ook als je het bekijkt in het licht van de wederkomst en het onsterfelijke lichaam wat elk mens dan zal krijgen.

We moeten, ondanks de psychische nood die er inderdaad is op dit gebied, het niet goedkeuren als deze zaken in praktijk worden gebracht. Als dat hier op het forum wordt gesuggereerd, ben ik verdwenen.
Ik ben het met Jantje eens, uitgenomen de laatste zin.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door liz boer »

Thuisvrouw schreef:
eilander schreef:Gezien de psychische nood die er op dit gebied kan zijn, denk ik niet dat het gepast is om het probleem te vereenvoudigen, of er een beetje schamper over te doen. Zeker als je je daar niets bij kan voorstellen of er zelfs een afkeer van hebt (de vraag is dan of dat wel zo'n goed teken is...).
Dat is een heel ander verhaal. Het gaat om het praktiseren ervan. Dus daadwerkelijk ombouwen.

Ik erken zeker de psychische nood. Ik heb zelf een hermafrodiet in mijn kennissenkring.

Het gaat er nu om hoe we deze praktisering in bijbels licht zien.
Het is moeilijk, net als homoseksuele gevoelens, ik zal niemand veroordelen. Ik zie ook getrouwde heteromannen die kwijlen bij ieder meisje dat langs komt, daar heb ik veel moeite mee.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Hendrien
Berichten: 1337
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Hendrien »

Erasmiaan schreef:
Jantje schreef:Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vind het eigenlijk een beetje vervreemdend (om jouw woorden van onlangs even te gebruiken), dat het 'lijkt' te worden goedgepraat. Volgens mij is daar op grond van Gods Woord geen enkele plaats voor, en zeker niet op dít forum, zeker ook als je het bekijkt in het licht van de wederkomst en het onsterfelijke lichaam wat elk mens dan zal krijgen.

We moeten, ondanks de psychische nood die er inderdaad is op dit gebied, het niet goedkeuren als deze zaken in praktijk worden gebracht. Als dat hier op het forum wordt gesuggereerd, ben ik verdwenen.
Ik ben het met Jantje eens, uitgenomen de laatste zin.
Er worden ook baby's geboren waarvan het geslacht niet duidelijk is. Hoe moeten we hier dan mee omgaan?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Erasmiaan »

Hendrien schreef:
Erasmiaan schreef:
Jantje schreef:Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vind het eigenlijk een beetje vervreemdend (om jouw woorden van onlangs even te gebruiken), dat het 'lijkt' te worden goedgepraat. Volgens mij is daar op grond van Gods Woord geen enkele plaats voor, en zeker niet op dít forum, zeker ook als je het bekijkt in het licht van de wederkomst en het onsterfelijke lichaam wat elk mens dan zal krijgen.

We moeten, ondanks de psychische nood die er inderdaad is op dit gebied, het niet goedkeuren als deze zaken in praktijk worden gebracht. Als dat hier op het forum wordt gesuggereerd, ben ik verdwenen.
Ik ben het met Jantje eens, uitgenomen de laatste zin.
Er worden ook baby's geboren waarvan het geslacht niet duidelijk is. Hoe moeten we hier dan mee omgaan?
Afwachten tot ze wat groter zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door liz boer »

Hendrien schreef:
Erasmiaan schreef:
Jantje schreef:Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vind het eigenlijk een beetje vervreemdend (om jouw woorden van onlangs even te gebruiken), dat het 'lijkt' te worden goedgepraat. Volgens mij is daar op grond van Gods Woord geen enkele plaats voor, en zeker niet op dít forum, zeker ook als je het bekijkt in het licht van de wederkomst en het onsterfelijke lichaam wat elk mens dan zal krijgen.

We moeten, ondanks de psychische nood die er inderdaad is op dit gebied, het niet goedkeuren als deze zaken in praktijk worden gebracht. Als dat hier op het forum wordt gesuggereerd, ben ik verdwenen.
Ik ben het met Jantje eens, uitgenomen de laatste zin.
Er worden ook baby's geboren waarvan het geslacht niet duidelijk is. Hoe moeten we hier dan mee omgaan?
Ja en ok dat ze het verkeerde geslacht kozen, dat is bij stichtimg Jemima gebeurd, ze hadden er een meisje van gemaakt, maar hij voelde zich man.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Dat is toch ook wel aan de 'binnenkant' te zien? Heeft het kind wel of geen eierstokken, bijvoorbeeld? Of is dat ook allemaal niet te zien?
Laatst gewijzigd door Jantje op 06 nov 2018, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Erasmiaan »

liz boer schreef:Ik zie ook getrouwde heteromannen die kwijlen bij ieder meisje dat langs komt, daar heb ik veel moeite mee.
Ik vind het wel vreemd, dat ieder meisje kennelijk de etenslust opwekt, maar ik kan daar verder geen moeite mee hebben. Het lijkt me vooral vervelend voor de betreffende persoon.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door liz boer »

[quote][quote="Erasmiaan"][quote="liz boer"]Ik zie ook getrouwde heteromannen die kwijlen bij ieder meisje dat langs komt, daar heb ik veel moeite mee.[/quote]Ik vind het wel vreemd, dat ieder meisje kennelijk de etenslust opwekt, maar ik kan daar verder geen moeite mee hebben. Het lijkt me vooral vervelend voor de betreffende persoon.[/quote][/quote]
:ouin
Laatst gewijzigd door liz boer op 06 nov 2018, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door liz boer »

Jantje schreef:Dat is toch ook wel aan de 'binnenkant' te zien? Heeft het kind wel of geen eierstokken, bijvoorbeeld? Of is dat ook allemaal niet te zien?
m
Nee niet altijd als een kind beiden heeft of gedeeltelijk beiden is het niet duidelijk.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Framboos »

Zoals het in de abortus discussie ging (abortus toestaan want denk aan de nood van degenen door verkrachting zwanger zijn geworden), zo gebeurd dat nu in deze discussie weer. Iets wat erg zeldzaam is (baby met onbekend geslacht) wordt gebruikt om iets voor een grote groep goed te praten..
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3040
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Lilian1975 »

Er is wel een verschil.
Jullie hebben het nu over babys die kennelijk geen duidelijk geslachtsdelen hebben. Een lichamelijke afwijking . Wat geen gezondheidsrisico's meebrengt.
En wat ik in deze afvraag. Hoe werd hier vroeger mee omgegaan? Ik neem aan dat deze kinderen niet geboren zijn alleen in het tijdperk van de medische onbeperkte mogelijkheden...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet zoveel over gehoord had. Maar het vertroebelt de discussie kunstig...
Want
De discussie eerder ging over of een man, die als man geboren is, dus waar het wel duidelijk is dat hij man is, zich mag laten behandelen zodat hij een zij wordt...

@framboos,
Inderdaad.

Het frustrerende is dat zodra je vanuit de Bijbel probeert aan te tonen dat het niet de bedoeling is, wordt je als gevoelloos neergezet.

Overigens las ik net dat artsen in de eerste week toch (lichamelijk) kunnen zien dat het waarschijnlijk een meisje is of een jongen. En de meeste van die kindsren gaan uiteindelijk gewoon als jongen of meisje door het leven.
Een enkele uitzondering geeft later aan zich anders te voelen. Maar ja is dat dan geen psyche? En in hoeverre heeft de omgeving daar invloed op?
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 06 nov 2018, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Thuisvrouw »

Lilian1975 schreef: Maar het vertroebelt de discussie kunstig...
Want
De discussie eerder ging over of een man, die als man geboren is, dus waar het wel duidelijk is dat hij man is, zich mag laten behandelen zodat hij een zij wordt...

@framboos,
Inderdaad.

Het frustrerende is dat zodra je vanuit de Bijbel probeert aan te tonen dat het niet de bedoeling is, wordt je als gevoelloos neergezet.
Juist
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Thuisvrouw »

Als alles wat ik heb gevoeld in mijn leven en nog voel, omgezet had in de praktijk, had ik mijn hele leven al in de gevangenis gezeten en bij elke kerk onder censuur gestaan.

De kennis die ik aanhaalde in mijn eerdere post, is dus beide. Vader en moeder hebben hem als jongen laten opgroeien. Hij heeft hier mee geworsteld, vreselijk zelfs. Getrouwd, kinderen. Hij is een goede vader en man. Ik heb diep respect voor hem. Kruisdragen heet dat geloof ik.

Laten we deze mensen opdragen in gebed en hen steunen ipv van ze naar de operatie tafel te praten met een uitgeknepen bijbelvers
Plaats reactie