Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

DDD schreef:Wel. Dat geeft in ieder geval een heel ander beeld dan John Lapré schetst.

John heeft tegenwoordig ook heel andere prioriteiten: verwarring zaaien, nest bevuilen en recht spreken wat krom is.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Erasmiaan »

Bezorgd schreef:
DDD schreef:Wel. Dat geeft in ieder geval een heel ander beeld dan John Lapré schetst.

John heeft tegenwoordig ook heel andere prioriteiten: verwarring zaaien, nest bevuilen en recht spreken wat krom is.
Iets met pot en ketel... :OO3
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef:
DDD schreef:Wel. Dat geeft in ieder geval een heel ander beeld dan John Lapré schetst.

John heeft tegenwoordig ook heel andere prioriteiten: verwarring zaaien, nest bevuilen en recht spreken wat krom is.
Ik wil mij niet bemoeien met dingen die mij niet aangaan, maar ik verwacht dat hij zelf een meer precieze herinnering heeft aan deze voor hem traumatische gebeurtenissen dan een wervelwind met een nogal rechtlijnig karakter. Ik wil van niemand kwaad spreken, maar dat hoeft dan van deze auteur ook niet.

Al vind ik dat hij zich beter bij zijn vakgebied kan houden dan allerlei boeken schrijven over onderwerpen waar anderen meer verstand van hebben. Daarvoor heb je de mogelijkheid om op internet een forum te zoeken.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

Erasmiaan schreef:
Bezorgd schreef:
DDD schreef:Wel. Dat geeft in ieder geval een heel ander beeld dan John Lapré schetst.

John heeft tegenwoordig ook heel andere prioriteiten: verwarring zaaien, nest bevuilen en recht spreken wat krom is.
Iets met pot en ketel... :OO3

Ah, hij is niet weg ons Erasmiaantje.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Erasmiaan »

Bezorgd schreef:
Erasmiaan schreef:
Bezorgd schreef:
DDD schreef:Wel. Dat geeft in ieder geval een heel ander beeld dan John Lapré schetst.

John heeft tegenwoordig ook heel andere prioriteiten: verwarring zaaien, nest bevuilen en recht spreken wat krom is.
Iets met pot en ketel... :OO3

Ah, hij is niet weg ons Erasmiaantje.
Zo is het. Het is jou gelukt hem weer te activeren. Normaal zijn dat vaak de extreme standpunten van DDD, maar nu heb jij de eer.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

Erasmiaan schreef:
Bezorgd schreef:
DDD schreef:Wel. Dat geeft in ieder geval een heel ander beeld dan John Lapré schetst.

John heeft tegenwoordig ook heel andere prioriteiten: verwarring zaaien, nest bevuilen en recht spreken wat krom is.
Iets met pot en ketel... :OO3
Hoe weet @Bezorgd dat eigenlijk zo goed? En waarom moet het allemaal met voornamen gepaard gaan? Ik krijg nu hele achterdochtige gedachten. Misschien dat @Bezorgd dat begrijpt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Erasmiaan schreef:
Bezorgd schreef:
DDD schreef:Wel. Dat geeft in ieder geval een heel ander beeld dan John Lapré schetst.

John heeft tegenwoordig ook heel andere prioriteiten: verwarring zaaien, nest bevuilen en recht spreken wat krom is.
Iets met pot en ketel... :OO3
Hoe weet @Bezorgd dat eigenlijk zo goed? En waarom moet het allemaal met voornamen gepaard gaan? Ik krijg nu hele achterdochtige gedachten. Misschien dat @Bezorgd dat begrijpt.
Ik heb het over Lapre Misschien moet je hem eens volgen op Twitter, dan snap je het.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

Erasmiaan schreef:
Bezorgd schreef:
Erasmiaan schreef:
Bezorgd schreef:

John heeft tegenwoordig ook heel andere prioriteiten: verwarring zaaien, nest bevuilen en recht spreken wat krom is.
Iets met pot en ketel... :OO3

Ah, hij is niet weg ons Erasmiaantje.
Zo is het. Het is jou gelukt hem weer te activeren. Normaal zijn dat vaak de extreme standpunten van DDD, maar nu heb jij de eer.
Het slaat alleen nergens op. Maar je persoonlijke haat gaat ver, zo blijkt.
Het ga je goed.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Erasmiaan »

Als je zelf uitdeelt moet je ook kunnen incasseren. Met haat heeft alles niets te maken, dat vind ik wel een erg overdreven reactie. Als het overkomt als hatelijk is dat in ieder geval niet mijn bedoeling geweest, zie ook de smiley die ik erbij had gezet.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Adje »

Herman schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/nashvill ... -1.1593567

Wat mij betreft staat er achter deze link betere informatie die de discussie van dienste zijn.

Bijvoorbeeld dat weersproken wordt dat gevoelens kunnen worden uitgesloten van bijbelse normering.
Als een ongenuanceerde verklaring je direct raakt sta je er iets anders in! Dat is mijn persoonlijke ervaring!
Blijkbaar hebben ook Herman van Wijngaarden, Piet Vergunst en John Lapré reacties gekregen n.a.v. die verklaring.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12055
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Herman »

Adje schreef:Als een ongenuanceerde verklaring je direct raakt sta je er iets anders in! Dat is mijn persoonlijke ervaring!
Blijkbaar hebben ook Herman van Wijngaarden, Piet Vergunst en John Lapré reacties gekregen n.a.v. die verklaring.
De ervaring van mensen is niet de norm waar de bijbel mee meet. Dus sociologen vinden het reuze interessant dat de verklaring bijdraagt aan een maatschappelijk voorgestane emancipatie.

Een theoloog refereert echter maatschappelijke omstandigheden aan de komst van het koninkrijk der hemelen. En dan ga je informatie anders wegen, omdat emancipatie het voertuig is van een gezindheid die Gods Woord uitbant in de samenleving en straks dus ook in de kerk.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Adje »

Herman schreef:
Adje schreef:Als een ongenuanceerde verklaring je direct raakt sta je er iets anders in! Dat is mijn persoonlijke ervaring!
Blijkbaar hebben ook Herman van Wijngaarden, Piet Vergunst en John Lapré reacties gekregen n.a.v. die verklaring.
De ervaring van mensen is niet de norm waar de bijbel mee meet. Dus sociologen vinden het reuze interessant dat de verklaring bijdraagt aan een maatschappelijk voorgestane emancipatie.

Een theoloog refereert echter maatschappelijke omstandigheden aan de komst van het koninkrijk der hemelen. En dan ga je informatie anders wegen, omdat emancipatie het voertuig is van een gezindheid die Gods Woord uitbant in de samenleving en straks dus ook in de kerk.
Het gaat ook niet om de inhoud van de verklaring, maar om de manier en de bewoording waarmee de verklaring naar buiten is gebracht.

Maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die daar helemaal geen boodschap aan hebben!
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Dat lijkt me niet juist. Ook de inhoud van de verklaring roept natuurlijk ergernis op.

Maar er is in Nederland gelukkig vrijheid van meningsuiting.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3050
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Lilian1975 »

DDD schreef:Dat lijkt me niet juist. Ook de inhoud van de verklaring roept natuurlijk ergernis op.

Maar er is in Nederland gelukkig vrijheid van meningsuiting.
Dat laatste... is dat ten diepste wel een christelijke gedachte?
Of wordt hiemee alles goedgepraat wat tegen God en gebod in gaat.
Zomaar een gedachte die opkwam. Of die vrijheid van meningsuiting eigenlijk wel zo gelukkig is?

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Ik vind dat een heel moeilijke vraag.

Ik zou mij kunnen voorstellen dat boosaardige godslastering verboden kan zijn in een rechtsstaat. Maar een land waarin iemand geen atheist mag zijn, lijkt mij geen christelijke natie.

En ik zou het erg jammer vinden als opvattingen als in de Nashvilleverklaring verboden zouden worden. Al vind ik de inhoud echt verkeerd en schadelijk, maar als zoiets verboden wordt, krijgen we een soort totalitaire staat.
Plaats reactie