Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door liz boer »

helma schreef:Uiteindelijk moet je als 'ouder-van' je keuze om de partner te ontvangen niet aan anderen verantwoorden maar aan God.
Al geven anderen je wel dat gevoel.
Als je ja zegt krijg je de ene helft over je heen.
Als je nee zegt de andere helft.

Het is toch een vreselijk moeilijke keuze, zowel ja zeggen als nee.
Zeg je ja dan word je bij iedere ontmoeting geconfronteerd met de zondige keuze van je kind.
Dat doet pijn omdat er volgens mij geen groter verdriet is dat je ziet dat je kinderen in zonde leven. (welke zonde dat ook is)
Zeg je nee, dan word je iedere keer geconfronteerd met de pijn en de eenzaamheid van dat kind. Als je kind verdriet en pijn heeft is dat ook smartelijk voor een ouderhart. Dan heb je zelf ook pijn.
Dus, of je nu ja of nee zegt, het is altijd een moeilijke keus. Eigenlijk kan je geen ja zeggen. Maar nee zeggen is ook hartverscheurend.
En wat je ook zegt... Makkelijker wordt het nooit.

Zeg je ja, dan kan er inderdaad de angst zijn voor gewenning. Voor kleine kinderen in je gezin wordt een zonde vrij 'gewoon'. Maar ook voor de anderen. Je wilt niet dat een zonde 'gewoon' wordt. En je kan ook niet steeds blijven zeggen dat het zondig is.

Het is nog niet zo eenvoudig. Zulke dingen realiseer je je niet als je er niet mee te maken hebt.
Soms bid ik met Job of de kinderen niet zondigen zullen als ze ergens naar toe gaan waar verleidingen zijn. Als je weet dat ze in zonde leven, is het verschrikkelijk moeilijk, idd het moeilijkste wat je mee maakt, het verdriet van je kinderen, maar zeker de zonden van je kinderen, ik begrijp Job dat hij een offer ging brengen want wie weet hebben de kinderen gezondigd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Oes
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Oes »

helma schreef:Uiteindelijk moet je als 'ouder-van' je keuze om de partner te ontvangen niet aan anderen verantwoorden maar aan God.
Al geven anderen je wel dat gevoel.
Als je ja zegt krijg je de ene helft over je heen.
Als je nee zegt de andere helft.

Het is toch een vreselijk moeilijke keuze, zowel ja zeggen als nee.
Zeg je ja dan word je bij iedere ontmoeting geconfronteerd met de zondige keuze van je kind.
Dat doet pijn omdat er volgens mij geen groter verdriet is dat je ziet dat je kinderen in zonde leven. (welke zonde dat ook is)
Zeg je nee, dan word je iedere keer geconfronteerd met de pijn en de eenzaamheid van dat kind. Als je kind verdriet en pijn heeft is dat ook smartelijk voor een ouderhart. Dan heb je zelf ook pijn.
Dus, of je nu ja of nee zegt, het is altijd een moeilijke keus. Eigenlijk kan je geen ja zeggen. Maar nee zeggen is ook hartverscheurend.
En wat je ook zegt... Makkelijker wordt het nooit.

Zeg je ja, dan kan er inderdaad de angst zijn voor gewenning. Voor kleine kinderen in je gezin wordt een zonde vrij 'gewoon'. Maar ook voor de anderen. Je wilt niet dat een zonde 'gewoon' wordt. En je kan ook niet steeds blijven zeggen dat het zondig is.

Het is nog niet zo eenvoudig. Zulke dingen realiseer je je niet als je er niet mee te maken hebt.
Mee eens!! Het is zeer smartelijk om dit te ervaren! Wat kunnen die reacties dolksteken in je hart zijn.......
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door liz boer »

Oes schreef:
helma schreef:Uiteindelijk moet je als 'ouder-van' je keuze om de partner te ontvangen niet aan anderen verantwoorden maar aan God.
Al geven anderen je wel dat gevoel.
Als je ja zegt krijg je de ene helft over je heen.
Als je nee zegt de andere helft.

Het is toch een vreselijk moeilijke keuze, zowel ja zeggen als nee.
Zeg je ja dan word je bij iedere ontmoeting geconfronteerd met de zondige keuze van je kind.
Dat doet pijn omdat er volgens mij geen groter verdriet is dat je ziet dat je kinderen in zonde leven. (welke zonde dat ook is)
Zeg je nee, dan word je iedere keer geconfronteerd met de pijn en de eenzaamheid van dat kind. Als je kind verdriet en pijn heeft is dat ook smartelijk voor een ouderhart. Dan heb je zelf ook pijn.
Dus, of je nu ja of nee zegt, het is altijd een moeilijke keus. Eigenlijk kan je geen ja zeggen. Maar nee zeggen is ook hartverscheurend.
En wat je ook zegt... Makkelijker wordt het nooit.

Zeg je ja, dan kan er inderdaad de angst zijn voor gewenning. Voor kleine kinderen in je gezin wordt een zonde vrij 'gewoon'. Maar ook voor de anderen. Je wilt niet dat een zonde 'gewoon' wordt. En je kan ook niet steeds blijven zeggen dat het zondig is.

Het is nog niet zo eenvoudig. Zulke dingen realiseer je je niet als je er niet mee te maken hebt.
Mee eens!! Het is zeer smartelijk om dit te ervaren! Wat kunnen die reacties dolksteken in je hart zijn.......
Ja dat klopt
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door claus »

Gods Woord verklaart zichzelf en is overduidelijk. Lees slechts Genesis 18 laatste deel en Genesis 19. Daar is God Zelf aan het woord, de Opperste Wijsheid. Wat zijn we ver weg en komen we meer en meer in de verdrukking terecht...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door refo »

claus schreef:Gods Woord verklaart zichzelf en is overduidelijk. Lees slechts Genesis 18 laatste deel en Genesis 19. Daar is God Zelf aan het woord, de Opperste Wijsheid. Wat zijn we ver weg en komen we meer en meer in de verdrukking terecht...
Dat gaat over heel iets anders. De mensen van Sodom wilden gemeenschap met engelen. Lees Judas vers 6,7 er maar over na. Ze gingen ander vlees na. Niet hetzelfde vlees.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Adje »

eilander schreef: Ik denk ook zo’n artikel weer een beetje bijdraagt aan de gewenning aan de zonde van homoseksualiteit. Ook als ze zegt dat de jongens weten dat moeder het als niet-bijbels ziet, maar “dan is het ook wel gebeurd” vind ik moeilijk. Ik snáp het heel goed, maar ik twijfel over de vraag of het ook goed is.
Het is wel een gegeven, het gaat de gereformeerde gezindte nl. niet voorbij.
Je kan in een situatie terecht komen dat je keuzes moet maken. Wij hebben jaren geleden al in een dergelijke situatie keuzes moeten maken. Eigenlijk was ik zelfs boos omdat het in onze kringen nu niet bepaald een gebruikelijk onderwerp was/is, dat ik (wij) zelf maar één en ander uit moesten zoeken. Geen gemakkelijke periode.
Wij hebben er indertijd ook voor gekozen om niet alleen onze zoon, maar ook zijn partner thuis te ontvangen.
Dan kan je zoiets ook helemaal niet verborgen houden, als ze deel (blijven) uitmaken van je gezin.

Overigens hebben wij nooit vervelende reacties gekregen. Misschien wel achter onze rug om, maar daar heb ik verder dan ook geen boodschap aan.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

refo schreef:
claus schreef:Gods Woord verklaart zichzelf en is overduidelijk. Lees slechts Genesis 18 laatste deel en Genesis 19. Daar is God Zelf aan het woord, de Opperste Wijsheid. Wat zijn we ver weg en komen we meer en meer in de verdrukking terecht...
Dat gaat over heel iets anders. De mensen van Sodom wilden gemeenschap met engelen. Lees Judas vers 6,7 er maar over na. Ze gingen ander vlees na. Niet hetzelfde vlees.
Dat was in hún ogen natuurlijk wel zo. Zij wisten helemaal niet dat het engelen waren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Thuisvrouw »

Inderdaad.
Eer zij zich te slapen leiden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af.

5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen
.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door parsifal »

In het geval van Sodom is het willen verkrachten ook een vrij groot probleem. Ik kan me voorstellen dat de meeste mensen deze situatie als iets anders zien dan wat zich in een huwelijk van mensen van hetzelfde geslacht voordoet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door huisman »

refo schreef:
claus schreef:Gods Woord verklaart zichzelf en is overduidelijk. Lees slechts Genesis 18 laatste deel en Genesis 19. Daar is God Zelf aan het woord, de Opperste Wijsheid. Wat zijn we ver weg en komen we meer en meer in de verdrukking terecht...
Dat gaat over heel iets anders. De mensen van Sodom wilden gemeenschap met engelen. Lees Judas vers 6,7 er maar over na. Ze gingen ander vlees na. Niet hetzelfde vlees.
De kanttekeningen halen terecht bij Judas 6,7 Romeinen 1:27 aan. Gaat om mannen nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw zijn verhit geworden in hun lust tegen elkaar.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door liz boer »

Thuisvrouw schreef:Inderdaad.
Eer zij zich te slapen leiden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af.

5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen
.
In Richteren 19 staat een soortgelijke geschiedenis, toch zie je dat het daar om de perversiteit gaat, dtr is toch weer anders dan het aangetrokken voelen tussen het zelfde geslacht, ook hier zie je dat ze zonder blikken of blozen een maagdelijke dochter en bijvrouw willen geven aan die verhitte mannen.
Dat zie je bij Lot evenzo... Het verkrachten van de bijvrouw van de leviet is net zo zondig als de zonden van Sodom, toch is er een verschil tussen deze oversekstheid en het "vallen" op het zelfde geslacht, al kan ik in de Bijbel geen goedkeuring ervoor vinden is het toch van een ander kaliber dan de zonden in Sodom. Het gaat hier om een groepsverkrachting, dat waren de mannen van Sodom ook van plan.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Thuisvrouw »

liz boer schreef:
Thuisvrouw schreef:Inderdaad.
Eer zij zich te slapen leiden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af.

5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen
.
In Richteren 19 staat een soortgelijke geschiedenis, toch zie je dat het daar om de perversiteit gaat, dtr is toch weer anders dan het aangetrokken voelen tussen het zelfde geslacht, ook hier zie je dat ze zonder blikken of blozen een maagdelijke dochter en bijvrouw willen geven aan die verhitte mannen.
Dat zie je bij Lot evenzo... Het verkrachten van de bijvrouw van de leviet is net zo zondig als de zonden van Sodom, toch is er een verschil tussen deze oversekstheid en het "vallen" op het zelfde geslacht, al kan ik in de Bijbel geen goedkeuring ervoor vinden is het toch van een ander kaliber dan de zonden in Sodom. Het gaat hier om een groepsverkrachting, dat waren de mannen van Sodom ook van plan.
Het ging om de vraag of de mannen van Sodom wisten dat het engelen waren. Verder geloof ik dat er een zonde van opklimming is. Met andere woorden, ze waren niet van de een op de andere dag zo open en van de groepverkrachting. Het begint altijd ergens he. En daarbij moest het wel degelijk mannen zijn, want ze konden de dochters van Lot ook krijgen en die moesten ze niet.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Een mijns inziens onzorgvuldige column van Steef Post in de krant van vandaag. Er kort door de bocht.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door liz boer »

Thuisvrouw schreef:
liz boer schreef:
Thuisvrouw schreef:Inderdaad.
Eer zij zich te slapen leiden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af.

5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen
.
In Richteren 19 staat een soortgelijke geschiedenis, toch zie je dat het daar om de perversiteit gaat, dtr is toch weer anders dan het aangetrokken voelen tussen het zelfde geslacht, ook hier zie je dat ze zonder blikken of blozen een maagdelijke dochter en bijvrouw willen geven aan die verhitte mannen.
Dat zie je bij Lot evenzo... Het verkrachten van de bijvrouw van de leviet is net zo zondig als de zonden van Sodom, toch is er een verschil tussen deze oversekstheid en het "vallen" op het zelfde geslacht, al kan ik in de Bijbel geen goedkeuring ervoor vinden is het toch van een ander kaliber dan de zonden in Sodom. Het gaat hier om een groepsverkrachting, dat waren de mannen van Sodom ook van plan.
Het ging om de vraag of de mannen van Sodom wisten dat het engelen waren. Verder geloof ik dat er een zonde van opklimming is. Met andere woorden, ze waren niet van de een op de andere dag zo open en van de groepverkrachting. Het begint altijd ergens he. En daarbij moest het wel degelijk mannen zijn, want ze konden de dochters van Lot ook krijgen en die moesten ze niet.
Sorry ik had het niet in zijn verband gelezen, dat zonden opstapelen geloof ik zeker, toch is er hier veel meer aan de hand, de grote tot de kleine gingen op pad, de jongste tot de oudste toe, we kunnen er geen voorstelling van maken, geen schaamte van een vader t.o. zijn zoontje, de kinderen kijken er niet raar van op, ze gaan gewoon mee... in Richteren 19 gaat het over de mannen van de stad, hoewel dat net zo erg is zie je dat daar geen kinderen bij genoemd worden,.
De gevolgen zijn evenwel verschrikkelijk bíjna was de stam van Benjamin van de kaart geveegd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie