Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Wandelende »

GGotK schreef:
Wandelende schreef:
GGotK schreef:Je mag aannemen dat er zo'n 5000 homo's binnen de GG zijn, dus het valt zeker niet uit te sluiten er ieder jaar honderden de GG verlaten. Van de homo's die binnen de GG blijven, is er een aanzienlijk gedeelte die een dubbelleven leidt. Het levenslang onderdrukken van je gevoelens 'lukt' hooguit een enkeling. Alhoewel er zeker meerderen zijn die wel celibatair willen leven, maar in deze helaas vaak struikelen. We moeten maar niet te optimistisch zijn over de dagelijkse praktijk.
Waar baseer je het onderstaande op? Op ervaring? Op statistiek? Op gevoel? Op …?
- Aanzienlijk gedeelte leidt dubbelleven
- Een enkeling houdt vol om levenslang gevoelens te ondrukken
- Meerderen die wel celibatair willen leven, maar vaak struikelen
Beroepsmatige ervaring.
Beroepsmatige ervaring heb ik niet. Overigens ook geen andere ervaring op dit gebied, die tot enige zinnige uitspraak zou kunnen leiden.

Wel vraag ik mij af wie of wat ermee gediend is om dit op deze wijze te plaatsen. Zeker omdat het ook uitspraken doet over personen die wél celibatair willen leven, maar benadrukt zien worden dat de kans om overeind te blijven in hun principes, volgens GGotK, erg klein is.

Gelukkig is, en dat zal je niet ontkennen, de genade van de Heere Jezus ook bedoeld voor mensen die struikelen in hun geweten of daden.
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Wandelende »

eilander schreef:
Wandelende schreef:
Eilander schreef:Nog een keer dan, want ik begrijp best dat het lastig kan zijn.
Ik hoop dat bovenstaande zin zonder sarcasme is geschreven. Klopt dat?
Dit was zonder sarcasme geschreven, ja.


Dan neem ik dat direct van je aan. ;)
Je hebt in een lange posting op mij gereageerd. Ik vind het lastig om hierop nog een beetje overzichtelijk te reageren. Neem van mij aan dat ik andere forummers heel serieus neem, ik ben het alleen met diversen radicaal oneens.
Dat laatste mag. Volgens mij is daar ook een forum voor. Ik neem het direct van je aan.
Ik reageer wel scherp af en toe, maar volgens mij nergens op de persoon ofzo.


Dan verschillen wij hier van mening. Je speelt weliswaar niet op een individuele persoon, maar wel op een groep personen waaraan namen verbonden kunnen worden. Namelijk alle niet-steuners. Die zet je vervolgens in een hoek met een duidelijk stempel (vb. meehuilers) Tevens scheer je de hele groep over één kam en laat geen enkele mogelijkheid open om er in deze anders over te kunnen denken. Dat is geen radicaliteit op inhoud alleen, dat is ook radicaliteit die personen treft.

Deze mening mag je hebben. Ik verbaas mij er over dat dit uit jouw 'mond' komt.
Ik heb geloof ik weinig toe te voegen aan wat ik eerder schreef. Volgens mij heb je aardig goed begrepen, ook als het gaat om het 'meehuilen met de seculiere wolven'. Dat je het niet in alles met me eens bent, begrijp ik ook. Ik zie toch geen aanleiding om hierin iets te corrigeren.


Mooi, dan lees ik toch goed. Niet dat ik daaraan twijfelde overigens, want je woorden zijn duidelijk. En ik ben het er inderdaad niet mee eens. Verder is ook op deze quote mijn vorige passage van toepassing.
Wandelende schreef:En dan geef je dus indirect eigenlijk aan wat @Ditbenik zegt: ”Het is duidelijk dat iedereen er iets van mag vinden zolang hij of zij het er maar mee eens is.”
Als dit als conclusie uit mijn woorden getrokken wordt, ligt dat niet voor mijn rekening. Hier snap ik niets van. Als iemand hier A verdedigt, en ik vind dat het B moet zijn, mag ik dat toch verdedigen?
Dat ligt ook niet voor jouw rekening. Dat is hetgeen ik concludeer uit jouw woorden. Jij ziet het als een inhoudelijk punt (meningsverschil over A of B). Dan zou ik het met je eens zijn. Ik zie het echter, zoals hierboven genoemd, niet als een inhoudelijke kwestie omdat het over een groep cq. personen gaat waar een negatief stempel op wordt geplakt.
Laatst gewijzigd door Wandelende op 12 jan 2019, 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.
(~)
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bonny »

Waarom een manifest tegen zonden uit het zevende gebod, en niet tegen zonden uit de andere negen geboden?
The Groom's still waiting at the altar
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door eilander »

Bonny schreef:Waarom een manifest tegen zonden uit het zevende gebod, en niet tegen zonden uit de andere negen geboden?
Dat gebeurt ook. Bij ons op Tholen onlangs nog over de zondagsrust.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ditbenik »

Op één punt hierboven zit je echt mis: het artikel van 27/12 was niet van ds. De Vries en Arjan Baan, dat was van de kerkredactie, die melding maakt van de mail van deze mensen.
Maar goed, hoe relevant het allemaal is weet ik niet.

Wat ik relevanter vind, is dat ds. Huijgen en ds. Kater ook totaal niet refereren aan het slotwoord.
Klopt. Kerkredactie heeft dat geschreven n.a.v. het persbericht van De Vries en Baan. Iets met #welwillendlezen :)

Op één punt hierboven zit je echt mis: er is geen slotwoord maar een nawoord :)

Daar konden ze niet op reageren want dat was er toen nog niet.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Geytenbeekje »

Als je als christen niet inhoudelijk eens bent dan doe je mee met de wereld ?
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Laag »

De tijdlijn van de Nashville verklaring is voor mij nog steeds niet goed helder. Maar dat zij maar zo, fouten zijn er gemaakt, maar vaak liggen de feiten zo heel anders als we denken.
Morgen zullen veel predikanten met angst en beven de preekstoel opgaan, wel of niet aandacht schenken aan Nashville. Ik hoop dat het geen sta in de weg word, maar dat het Evangelie mag klinken. Komt herwaarts tot Mij...allen die vermoeid en belast zijn.

Een rare week, ik heb mij verwonderd, geërgerd, verbaasd.... wat al niet meer, en mijn gevoel zegt dat de tijdlijn van Nashville blijft doorrollen. Hoe mooi en zorgvuldig we het ook gaan proberen te formuleren, of we moeten water bij de wijn doen, het zal niet geaccepteerd worden. Het past niet meer in deze tijd lijkt het, en of we nú tegenwind krijgen, of over een jaar, tegenwind kunnen we verwachten. Tegenwind zullen we krijgen.
Goeie zondag toegewenst. (En laat het Evangelie boven Nashville uitstijgen)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
Bonny schreef:Waarom een manifest tegen zonden uit het zevende gebod, en niet tegen zonden uit de andere negen geboden?
Dat gebeurt ook. Bij ons op Tholen onlangs nog over de zondagsrust.
Tsja, ook daar zijn de meningen tegenwoordig over verdeeld...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

Grace schreef:
Jantje schreef:
eilander schreef:
DDD schreef:Ik vind dit een belachelijke reactie. Iemand deelt de mening van een van de initiatiefnemers en er is geen enkele reden om daar aan te twijfelen.
Het gaat hier niet om een mening, maar om feitelijke dingen: wie heeft dit vertaald en is die persoon voldoende toegerust voor vertaalwerk?
Ds. C. Sonnevelt kan natuurlijk wel goed Engels. Hij is immers één van de vertalers.
Inderdaad. Denk je nu echt dat deze universitair geschoolde mannenbroeders dmv Google Translator een verklaring gaan laten vertalen?
Uiteraard niet. Ik ben namelijk één van de hardliners in dit draadje die de verklaring volledig ondersteunt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ambtenaar »

Inmiddels ben ik er wel weer klaar mee.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:Inmiddels ben ik er wel weer klaar mee.
Dat is fijn te lezen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ditbenik »

Ds Klaassen zondagochtend. De Volkskrant was er bij: https://goo.gl/y3BqFo
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

Ditbenik schreef:Ds Klaassen zondagochtend. De Volkskrant was er bij: https://goo.gl/y3BqFo
Mooi artikel.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

Er schijnt procedureel toch wel wat mis gegaan te zijn. In zijn nieuwsbrief schrijft Dirk van Genderen:
Dirk van Genderen schreef:Ook mijn naam was onder de Nashville-verklaring geplaatst, alsof ik één van de ondertekenaars was. Dat is niet zo. Ik heb de tekst niet gezien voordat die werd gepubliceerd. Ik wist dat er aan zo’n verklaring werd gewerkt, maar er was toegezegd de tekst definitief ter goedkeuring voor te leggen. En dat is helaas niet gebeurd.
Niet dat dit de waanzinnige reacties rechtvaardigt, en niet dat ik daarom niet achter de verklaring sta. Maar je hoort nu toch van meerdere kanten dat het proces niet zorgvuldig is geweest.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Mannetje »

J.C. Philpot schreef:
Ditbenik schreef:Ds Klaassen zondagochtend. De Volkskrant was er bij: https://goo.gl/y3BqFo
Mooi artikel.
Ook mooi dat ook zo'n artikel geschreven wordt door de seculiere pers.
-
Plaats reactie