Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door FlyingEagle »

En wat kunnen kamerleden ontzettend slecht luisteren. Wat een verschrikking dat dit ‘onze’ vertegenwoordigers zijn.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

FlyingEagle schreef:En wat kunnen kamerleden ontzettend slecht luisteren. Wat een verschrikking dat dit ‘onze’ vertegenwoordigers zijn.
Dat is geen luisteren meer. Ze praten als kip zonder kop en staan niet meer open voor de mening van Van der Staaij. Overigens vond ik het wel slim dat het CDA en de ChristenUnie (ik vermoed wijselijk) niet meededen aan het debat. Zij staan er vermoedelijk toch een beetje tussenin. Waarom Forum voor Democratie niet meedeed, is mij niet bekend.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

BJD schreef:Als er 1 onderwerp is waar we als refocultuur in zijn geschoven de laatste tien jaar is dat wel de kijk op homofilie. Ik denk dat er nog menig van de oudere generatie zijn die moeite heeft met het debat van van der Staaij. Denk ik he, denk ik. :)

Overigens diepe bewondering voor de wijze waarop van der Staaij het deed.
Dat is mij niet opgevallen. Wat is er dan in 10 of 20 jaar veranderd?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
FlyingEagle schreef:En wat kunnen kamerleden ontzettend slecht luisteren. Wat een verschrikking dat dit ‘onze’ vertegenwoordigers zijn.
Dat is geen luisteren meer. Ze praten als kip zonder kop en staan niet meer open voor de mening van Van der Staaij. Overigens vond ik het wel slim dat het CDA en de ChristenUnie (ik vermoed wijselijk) niet meededen aan het debat. Zij staan er vermoedelijk toch een beetje tussenin. Waarom Forum voor Democratie niet meedeed, is mij niet bekend.
CU deed wel mee hoor.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

Welk Tweede Kamer-lid?

Ik heb alleen de interrupties naar Van der Staaij bekenen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Welk Tweede Kamer-lid?

Ik heb alleen de interrupties naar Van der Staaij bekenen.

Carla Dik-Faber
Maar het debat was natuurlijk meer dan alleen de bijdrage van vd Staaij. CDA deed trouwens ook mee. Alleen Denk en FVD niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

Kun je kort aangeven wat Dik-Faber en het CDA te berde brachten?

Uiteraard. Maar ik zat krap in de tijd. Vandaar...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Adje »

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/we ... -1.1571234

Ik hoop dat men ook "Hart voor homo's" bij deze studiedag gaat betrekken. Spreken óver is toch altijd weer anders dan spreken uit eigen ervaring.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Grace »

Adje schreef:https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/we ... -1.1571234

Ik hoop dat men ook "Hart voor homo's" bij deze studiedag gaat betrekken. Spreken óver is toch altijd weer anders dan spreken uit eigen ervaring.
Mooi dat er een studiedag aankomt! Hoop ik zeker naar toe te gaan DV.
Er zijn gelukkig naast hart voor homo’s nog meer organisaties waar mensen bij betrokken zijn die kunnen spreken uit eigen ervaring over deze thematiek. Overigens gaat het in de hele verklaring natuurlijk over meer dan alleen het afkeuren van homoseksualiteit. Vooral ook hoe we vanuit de Schrift positief aan kunnen kijken tegenover de positie van de man en de vrouw, het huwelijk en het beleven van de seksualiteit.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Hendrien »

https://www.goednieuwsbediening.nl/nieuwste-preken
De bovenste lezing gaat over homoseksualiteit. Ik vond het een goede en duidelijke lezing. Aanbevolen!
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Grace »

Ik zag op de website dat de sprekers en de inhoud van het programma van de studiedag inmiddels bekend zijn:

https://nashvilleverklaring.nl/studiedag/
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Adje »

https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b9ff5949/

Dat hebben wij ook ervaren. Wij hebben n.a.v. deze verklaring positieve reacties gekregen van mensen waar we het nooit van verwacht hadden. Men was het inhoudelijk best eens met de verklaring, maar voor de verwoording en de manier waarop dit naar buiten werd gebracht hadden ze geen goed woord voor over.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Ik verwacht dat de analyse in dit artikel wel juist is. Je ziet dat er enkele mensen zijn die graag een extreem standpunt willen innemen, namelijk dat homoseksuele gevoelens op zichzelf genomen zondig zijn, omdat ze een uiting zijn van een gerichtheid die niet naar Gods geboden zou zijn.

Maar de meerderheid van de gereformeerde gezindte vindt dat toch een pastoraal onzorgvuldig standpunt.

Overigens vind ik dat het niet perse pastoraal onzorgvuldig is om te zeggen dat gierigheid als zodanig en als begeerte een zonde is. Dus als je uitgaat van de zondigheid van homoseksuele gevoelens kún je nog steeds zorgvuldig met mensen willen omgaan. Het punt is echter meer dat een deel van de initiatiefnemers, zoals bijvoorbeeld Arjan Baan, er bekend om staat dat zij níet zorgvuldig met homo's omgaan. En ik geloof inderdaad dat deze kwaadaardige intentie van deze initiatiefnemers een tegengesteld effect heeft gehad op de mensen die zich wat beter in het onderwerp hebben verdiept.

Gecorrigeerd vanwege het ontbreken van een verifieerbare bron en omdat mijn formulering daarom mogelijk onjuist is.
Laatst gewijzigd door DDD op 12 sep 2019, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Ik verwacht dat de analyse in dit artikel wel juist is. Je ziet dat er enkele mensen zijn die graag een extreem standpunt willen innemen, namelijk dat homoseksuele gevoelens op zichzelf genomen zondig zijn, omdat ze een uiting zijn van een gerichtheid die niet naar Gods geboden zou zijn.

Maar de meerderheid van de gereformeerde gezindte vindt dat toch een pastoraal onzorgvuldig standpunt.

Overigens vind ik dat het niet perse pastoraal onzorgvuldig is om te zeggen dat gierigheid als zodanig en als begeerte een zonde is. Dus als je uitgaat van de zondigheid van homoseksuele gevoelens kún je nog steeds zorgvuldig met mensen willen omgaan. Het punt is echter meer dat een deel van de initiatiefnemers, zoals bijvoorbeeld Arjan Baan, er bekend om staat dat zij níet zorgvuldig met homo's omgaan, zelfs kerkenraden en ouders stimuleren om kinderen die zich als homo identificeren onmiddellijk het huis uit te zetten. En ik geloof inderdaad dat deze kwaadaardige intentie van deze initiatiefnemers een tegengesteld effect heeft gehad op de mensen die zich wat beter in het onderwerp hebben verdiept.
Zegt Arjan Baan dat ? Kan ik me niet voorstellen.
Graag wel een bron
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

John Lapré uit het artikel heeft er bijna een dagtaak aan om daarover te vertellen. Dus als je het onderwerp een beetje volgt, kun je dit zo nazoeken.
Plaats reactie