Soms bid ik met Job of de kinderen niet zondigen zullen als ze ergens naar toe gaan waar verleidingen zijn. Als je weet dat ze in zonde leven, is het verschrikkelijk moeilijk, idd het moeilijkste wat je mee maakt, het verdriet van je kinderen, maar zeker de zonden van je kinderen, ik begrijp Job dat hij een offer ging brengen want wie weet hebben de kinderen gezondigd.helma schreef:Uiteindelijk moet je als 'ouder-van' je keuze om de partner te ontvangen niet aan anderen verantwoorden maar aan God.
Al geven anderen je wel dat gevoel.
Als je ja zegt krijg je de ene helft over je heen.
Als je nee zegt de andere helft.
Het is toch een vreselijk moeilijke keuze, zowel ja zeggen als nee.
Zeg je ja dan word je bij iedere ontmoeting geconfronteerd met de zondige keuze van je kind.
Dat doet pijn omdat er volgens mij geen groter verdriet is dat je ziet dat je kinderen in zonde leven. (welke zonde dat ook is)
Zeg je nee, dan word je iedere keer geconfronteerd met de pijn en de eenzaamheid van dat kind. Als je kind verdriet en pijn heeft is dat ook smartelijk voor een ouderhart. Dan heb je zelf ook pijn.
Dus, of je nu ja of nee zegt, het is altijd een moeilijke keus. Eigenlijk kan je geen ja zeggen. Maar nee zeggen is ook hartverscheurend.
En wat je ook zegt... Makkelijker wordt het nooit.
Zeg je ja, dan kan er inderdaad de angst zijn voor gewenning. Voor kleine kinderen in je gezin wordt een zonde vrij 'gewoon'. Maar ook voor de anderen. Je wilt niet dat een zonde 'gewoon' wordt. En je kan ook niet steeds blijven zeggen dat het zondig is.
Het is nog niet zo eenvoudig. Zulke dingen realiseer je je niet als je er niet mee te maken hebt.
Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Mee eens!! Het is zeer smartelijk om dit te ervaren! Wat kunnen die reacties dolksteken in je hart zijn.......helma schreef:Uiteindelijk moet je als 'ouder-van' je keuze om de partner te ontvangen niet aan anderen verantwoorden maar aan God.
Al geven anderen je wel dat gevoel.
Als je ja zegt krijg je de ene helft over je heen.
Als je nee zegt de andere helft.
Het is toch een vreselijk moeilijke keuze, zowel ja zeggen als nee.
Zeg je ja dan word je bij iedere ontmoeting geconfronteerd met de zondige keuze van je kind.
Dat doet pijn omdat er volgens mij geen groter verdriet is dat je ziet dat je kinderen in zonde leven. (welke zonde dat ook is)
Zeg je nee, dan word je iedere keer geconfronteerd met de pijn en de eenzaamheid van dat kind. Als je kind verdriet en pijn heeft is dat ook smartelijk voor een ouderhart. Dan heb je zelf ook pijn.
Dus, of je nu ja of nee zegt, het is altijd een moeilijke keus. Eigenlijk kan je geen ja zeggen. Maar nee zeggen is ook hartverscheurend.
En wat je ook zegt... Makkelijker wordt het nooit.
Zeg je ja, dan kan er inderdaad de angst zijn voor gewenning. Voor kleine kinderen in je gezin wordt een zonde vrij 'gewoon'. Maar ook voor de anderen. Je wilt niet dat een zonde 'gewoon' wordt. En je kan ook niet steeds blijven zeggen dat het zondig is.
Het is nog niet zo eenvoudig. Zulke dingen realiseer je je niet als je er niet mee te maken hebt.
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Ja dat kloptOes schreef:Mee eens!! Het is zeer smartelijk om dit te ervaren! Wat kunnen die reacties dolksteken in je hart zijn.......helma schreef:Uiteindelijk moet je als 'ouder-van' je keuze om de partner te ontvangen niet aan anderen verantwoorden maar aan God.
Al geven anderen je wel dat gevoel.
Als je ja zegt krijg je de ene helft over je heen.
Als je nee zegt de andere helft.
Het is toch een vreselijk moeilijke keuze, zowel ja zeggen als nee.
Zeg je ja dan word je bij iedere ontmoeting geconfronteerd met de zondige keuze van je kind.
Dat doet pijn omdat er volgens mij geen groter verdriet is dat je ziet dat je kinderen in zonde leven. (welke zonde dat ook is)
Zeg je nee, dan word je iedere keer geconfronteerd met de pijn en de eenzaamheid van dat kind. Als je kind verdriet en pijn heeft is dat ook smartelijk voor een ouderhart. Dan heb je zelf ook pijn.
Dus, of je nu ja of nee zegt, het is altijd een moeilijke keus. Eigenlijk kan je geen ja zeggen. Maar nee zeggen is ook hartverscheurend.
En wat je ook zegt... Makkelijker wordt het nooit.
Zeg je ja, dan kan er inderdaad de angst zijn voor gewenning. Voor kleine kinderen in je gezin wordt een zonde vrij 'gewoon'. Maar ook voor de anderen. Je wilt niet dat een zonde 'gewoon' wordt. En je kan ook niet steeds blijven zeggen dat het zondig is.
Het is nog niet zo eenvoudig. Zulke dingen realiseer je je niet als je er niet mee te maken hebt.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Gods Woord verklaart zichzelf en is overduidelijk. Lees slechts Genesis 18 laatste deel en Genesis 19. Daar is God Zelf aan het woord, de Opperste Wijsheid. Wat zijn we ver weg en komen we meer en meer in de verdrukking terecht...
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Dat gaat over heel iets anders. De mensen van Sodom wilden gemeenschap met engelen. Lees Judas vers 6,7 er maar over na. Ze gingen ander vlees na. Niet hetzelfde vlees.claus schreef:Gods Woord verklaart zichzelf en is overduidelijk. Lees slechts Genesis 18 laatste deel en Genesis 19. Daar is God Zelf aan het woord, de Opperste Wijsheid. Wat zijn we ver weg en komen we meer en meer in de verdrukking terecht...
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Het is wel een gegeven, het gaat de gereformeerde gezindte nl. niet voorbij.eilander schreef: Ik denk ook zo’n artikel weer een beetje bijdraagt aan de gewenning aan de zonde van homoseksualiteit. Ook als ze zegt dat de jongens weten dat moeder het als niet-bijbels ziet, maar “dan is het ook wel gebeurd” vind ik moeilijk. Ik snáp het heel goed, maar ik twijfel over de vraag of het ook goed is.
Je kan in een situatie terecht komen dat je keuzes moet maken. Wij hebben jaren geleden al in een dergelijke situatie keuzes moeten maken. Eigenlijk was ik zelfs boos omdat het in onze kringen nu niet bepaald een gebruikelijk onderwerp was/is, dat ik (wij) zelf maar één en ander uit moesten zoeken. Geen gemakkelijke periode.
Wij hebben er indertijd ook voor gekozen om niet alleen onze zoon, maar ook zijn partner thuis te ontvangen.
Dan kan je zoiets ook helemaal niet verborgen houden, als ze deel (blijven) uitmaken van je gezin.
Overigens hebben wij nooit vervelende reacties gekregen. Misschien wel achter onze rug om, maar daar heb ik verder dan ook geen boodschap aan.
-
- Berichten: 16185
- Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
- Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Dat was in hún ogen natuurlijk wel zo. Zij wisten helemaal niet dat het engelen waren.refo schreef:Dat gaat over heel iets anders. De mensen van Sodom wilden gemeenschap met engelen. Lees Judas vers 6,7 er maar over na. Ze gingen ander vlees na. Niet hetzelfde vlees.claus schreef:Gods Woord verklaart zichzelf en is overduidelijk. Lees slechts Genesis 18 laatste deel en Genesis 19. Daar is God Zelf aan het woord, de Opperste Wijsheid. Wat zijn we ver weg en komen we meer en meer in de verdrukking terecht...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Inderdaad.
.Eer zij zich te slapen leiden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af.
5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
In het geval van Sodom is het willen verkrachten ook een vrij groot probleem. Ik kan me voorstellen dat de meeste mensen deze situatie als iets anders zien dan wat zich in een huwelijk van mensen van hetzelfde geslacht voordoet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
De kanttekeningen halen terecht bij Judas 6,7 Romeinen 1:27 aan. Gaat om mannen nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw zijn verhit geworden in hun lust tegen elkaar.refo schreef:Dat gaat over heel iets anders. De mensen van Sodom wilden gemeenschap met engelen. Lees Judas vers 6,7 er maar over na. Ze gingen ander vlees na. Niet hetzelfde vlees.claus schreef:Gods Woord verklaart zichzelf en is overduidelijk. Lees slechts Genesis 18 laatste deel en Genesis 19. Daar is God Zelf aan het woord, de Opperste Wijsheid. Wat zijn we ver weg en komen we meer en meer in de verdrukking terecht...
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
In Richteren 19 staat een soortgelijke geschiedenis, toch zie je dat het daar om de perversiteit gaat, dtr is toch weer anders dan het aangetrokken voelen tussen het zelfde geslacht, ook hier zie je dat ze zonder blikken of blozen een maagdelijke dochter en bijvrouw willen geven aan die verhitte mannen.Thuisvrouw schreef:Inderdaad.
.Eer zij zich te slapen leiden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af.
5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen
Dat zie je bij Lot evenzo... Het verkrachten van de bijvrouw van de leviet is net zo zondig als de zonden van Sodom, toch is er een verschil tussen deze oversekstheid en het "vallen" op het zelfde geslacht, al kan ik in de Bijbel geen goedkeuring ervoor vinden is het toch van een ander kaliber dan de zonden in Sodom. Het gaat hier om een groepsverkrachting, dat waren de mannen van Sodom ook van plan.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Het ging om de vraag of de mannen van Sodom wisten dat het engelen waren. Verder geloof ik dat er een zonde van opklimming is. Met andere woorden, ze waren niet van de een op de andere dag zo open en van de groepverkrachting. Het begint altijd ergens he. En daarbij moest het wel degelijk mannen zijn, want ze konden de dochters van Lot ook krijgen en die moesten ze niet.liz boer schreef:In Richteren 19 staat een soortgelijke geschiedenis, toch zie je dat het daar om de perversiteit gaat, dtr is toch weer anders dan het aangetrokken voelen tussen het zelfde geslacht, ook hier zie je dat ze zonder blikken of blozen een maagdelijke dochter en bijvrouw willen geven aan die verhitte mannen.Thuisvrouw schreef:Inderdaad.
.Eer zij zich te slapen leiden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af.
5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen
Dat zie je bij Lot evenzo... Het verkrachten van de bijvrouw van de leviet is net zo zondig als de zonden van Sodom, toch is er een verschil tussen deze oversekstheid en het "vallen" op het zelfde geslacht, al kan ik in de Bijbel geen goedkeuring ervoor vinden is het toch van een ander kaliber dan de zonden in Sodom. Het gaat hier om een groepsverkrachting, dat waren de mannen van Sodom ook van plan.
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Een mijns inziens onzorgvuldige column van Steef Post in de krant van vandaag. Er kort door de bocht.
Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Sorry ik had het niet in zijn verband gelezen, dat zonden opstapelen geloof ik zeker, toch is er hier veel meer aan de hand, de grote tot de kleine gingen op pad, de jongste tot de oudste toe, we kunnen er geen voorstelling van maken, geen schaamte van een vader t.o. zijn zoontje, de kinderen kijken er niet raar van op, ze gaan gewoon mee... in Richteren 19 gaat het over de mannen van de stad, hoewel dat net zo erg is zie je dat daar geen kinderen bij genoemd worden,.Thuisvrouw schreef:Het ging om de vraag of de mannen van Sodom wisten dat het engelen waren. Verder geloof ik dat er een zonde van opklimming is. Met andere woorden, ze waren niet van de een op de andere dag zo open en van de groepverkrachting. Het begint altijd ergens he. En daarbij moest het wel degelijk mannen zijn, want ze konden de dochters van Lot ook krijgen en die moesten ze niet.liz boer schreef:In Richteren 19 staat een soortgelijke geschiedenis, toch zie je dat het daar om de perversiteit gaat, dtr is toch weer anders dan het aangetrokken voelen tussen het zelfde geslacht, ook hier zie je dat ze zonder blikken of blozen een maagdelijke dochter en bijvrouw willen geven aan die verhitte mannen.Thuisvrouw schreef:Inderdaad.
.Eer zij zich te slapen leiden, zo hebben de mannen dier stad, de mannen van Sodom, van den jongste tot den oudste toe, dat huis omsingeld, het ganse volk, van het uiterste einde af.
5 En zij riepen Lot toe, en zeiden tot hem: Waar zijn die mannen, die deze nacht tot u gekomen zijn? breng hen uit tot ons, opdat wij ze bekennen
Dat zie je bij Lot evenzo... Het verkrachten van de bijvrouw van de leviet is net zo zondig als de zonden van Sodom, toch is er een verschil tussen deze oversekstheid en het "vallen" op het zelfde geslacht, al kan ik in de Bijbel geen goedkeuring ervoor vinden is het toch van een ander kaliber dan de zonden in Sodom. Het gaat hier om een groepsverkrachting, dat waren de mannen van Sodom ook van plan.
De gevolgen zijn evenwel verschrikkelijk bíjna was de stam van Benjamin van de kaart geveegd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?