Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Valcke »

Dodo schreef:Wat vinden jullie er van dat de moeder meer aanvaardend is, omdat het huwelijk tussen haar zoon en diens man nu een voldongen feit is? Je kunt daar niet op blijven hameren, want het is nu eenmaal zo. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen eigenlijk.
a. er is geen huwelijk.
b. er is geen 'man'.
c. ja, er is een voldongen feit en ik denk dat je als ouder daar uiteindelijk inderdaad niet omheen kunt. Verder heb ik dezelfde kanttekeningen als Eilander.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:Ik ben bang dat de visie op homoseksualiteit door dit gebeuren een soort kenmerk van rechtzinnigheid gaat worden binnen de reformatorische gezindte.
Ik beschouw de exclusiviteit van (sexualiteit binnen) het huwelijk als verbond tussen 1 man en 1 vrouw zeker als voorwaarde of kenmerk van rechtzinnigheid.

Waarom is dat iets om bang voor te zijn?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ambtenaar »

Dodo schreef:Wat vinden jullie er van dat de moeder meer aanvaardend is, omdat het huwelijk tussen haar zoon en diens man nu een voldongen feit is? Je kunt daar niet op blijven hameren, want het is nu eenmaal zo. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen eigenlijk.
Wat kun je anders? Je raakt dan anders je kind kwijt.

Een van de ondertekenaars van deze verklaring doet precies hetzelfde. De Nashvillesoep wordt dus niet zo heet gegeten als die wordt opgediend.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef:
a. er is geen huwelijk.
b. er is geen 'man'.
c. ja, er is een voldongen feit en ik denk dat je als ouder daar uiteindelijk inderdaad niet omheen kunt. Verder heb ik dezelfde kanttekeningen als Eilander.
Wat is dit nu weer voor reactie? Natuurlijk is er wel sprake van een huwelijk en een echtgenoot.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef: Wat is dit nu weer voor reactie? Natuurlijk is er wel sprake van een huwelijk en een echtgenoot.
Dat ligt eraan welke definitie van huwelijk je volgt. Die van de overheid, of die van God.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Thuisvrouw »

Ik vond het 'dat wil God' op zijn minst opmerkelijk.

Ik ga ook niet uit een luie stoel oordelen, maar mij bekroop na het lezen van het artikel een gevoel dat het 'ertegen zijn' enkel nog een holle frase is. Zonder wat van de worsteling af te doen van mevrouw.

Trouwfoto, zijn man, weekendjes weg, liefdevolle plaidjes, met z'n drieën op een kamer lijkt mij een volledig geaccepteerd iets.

Dit is hoe het mij overkomt. Maar goed, hoeren en tollenaars leven slechter als homo's . Aldus Johan. Maar dat komt vast doordat hij zichzelf als getrouwd beschouwt.

Verder vind ik het allemaal een moeilijke kwestie en weet zeker niet wat ik zou doen. Dat zeg ik eerlijk.

Maar gemengde gevoelens heb ik wel bij het artikel. Sorry.

https://www.rd.nl/boeken/homo-s-hebben- ... -1.1429801

Een recensie van zijn boek door een lid van Hart voor Homo (zelf homofiel)
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Dat ligt eraan welke definitie van huwelijk je volgt. Die van de overheid, of die van God.
In Nederland gaat dat via het burgerlijk recht, dus is er sprake van een huwelijk. Dat ontkennen vind ik van de zotte.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Ik vind niet dat burgers iedere definitie van de overheid moeten volgen. Ik kan mij best voorstellen dat iemand zegt dat een huwelijk tussen twee mensen van hetzelfde geslacht vanuit zijn perspectief gezien geen huwelijk is. Toch gaat het vanuit de overheid bezien om precies hetzelfde huwelijk.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Dodo »

Maar ook als je het zelf niet echt erkent als een huwelijk, het is een fait accompli, niet terug te draaien en de kans dat de zoon terugkomt van zijn wegen is vrijwel nul. Is de houding van deze moeder dan niet begrijpelijk?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Dat ligt eraan welke definitie van huwelijk je volgt. Die van de overheid, of die van God.
In Nederland gaat dat via het burgerlijk recht, dus is er sprake van een huwelijk. Dat ontkennen vind ik van de zotte.
Het burgerlijk recht staat nog altijd niet boven Gods Woord, beste Ambtenaar. Het huwelijk is een verbond tussen man en vrouw, niet tussen twee mannen of tussen twee vrouwen. Ik weiger dit een huwelijk te noemen, en ik hoop dat dit nog geldt voor velen met mij.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Thuisvrouw »

Dodo schreef:Maar ook als je het zelf niet echt erkent als een huwelijk, het is een fait accompli, niet terug te draaien en de kans dat de zoon terugkomt van zijn wegen is vrijwel nul. Is de houding van deze moeder dan niet begrijpelijk?
Het is inderdaad geen huwelijk nee. Maar laten we het verhaal van Monica en Augustinus dan voor ogen houden.

Er is geen ding onmogelijk bij God
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Dodo schreef:Maar ook als je het zelf niet echt erkent als een huwelijk, het is een fait accompli, niet terug te draaien en de kans dat de zoon terugkomt van zijn wegen is vrijwel nul. Is de houding van deze moeder dan niet begrijpelijk?
O daar heb ik het helemaal niet over. Ik vind haar nog tamelijk streng. Maar dat is een andere discussie. Ze heeft het er erg moeilijk mee. En haar zoon daarom ook.

Het is niet eenvoudig om te accepteren dat mensen hun eigen geweten hebben, niet voor de bezwaarden, maar ook niet voor degenen op wie de bezwaren zich richten. Het verdragen van andermans standpunten is een hele opgave. Dat blijkt al op dit forum, terwijl de meeste mensen wildvreemden voor elkaar zijn.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Dodo »

Thuisvrouw schreef:
Dodo schreef:Maar ook als je het zelf niet echt erkent als een huwelijk, het is een fait accompli, niet terug te draaien en de kans dat de zoon terugkomt van zijn wegen is vrijwel nul. Is de houding van deze moeder dan niet begrijpelijk?
Het is inderdaad geen huwelijk nee. Maar laten we het verhaal van Monica en Augustinus dan voor ogen houden.

Er is geen ding onmogelijk bij God
Dat is praktisch niet werkbaar. Je kunt niet aldoor naar zo'n relatie kijken met ogen van: hopelijk gaat het nog over. Zo kun je niet op een normale manier omgaan met elkaar.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Thuisvrouw »

Dodo schreef:
Thuisvrouw schreef:
Dodo schreef:Maar ook als je het zelf niet echt erkent als een huwelijk, het is een fait accompli, niet terug te draaien en de kans dat de zoon terugkomt van zijn wegen is vrijwel nul. Is de houding van deze moeder dan niet begrijpelijk?
Het is inderdaad geen huwelijk nee. Maar laten we het verhaal van Monica en Augustinus dan voor ogen houden.

Er is geen ding onmogelijk bij God
Dat is praktisch niet werkbaar. Je kunt niet aldoor naar zo'n relatie kijken met ogen van: hopelijk gaat het nog over. Zo kun je niet op een normale manier omgaan met elkaar.
Ik noemde Monica. Zij was praktisch werkbaar in de binnenkamer. Volgens mij is dat de beste manier om met elkaar om te gaan.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Dodo »

Augustinus woonde samen, ongehuwd. Ik dacht dat je bedoelde dat Monica heeft gebeden dat dat verbroken zou worden. Vandaar.
Plaats reactie