Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Mara »

Vanmorgen hoorde ik in een interview op Radio Rijnmond ds Klaassen relativerend antwoorden:
"Nederland is een land van hypes geworden, dit waait ook wel weer over."

En zo is het. Zodra er een ander onderwerp verschijnt waar het publiek zich massaal op kan storten, ebt dit weer weg.

Wel triest dat de Hervormde Kerk van Gorinchem meende te moeten besluiten om de preekbeurt van ds. Klaassen a.s. zondag te laten vervallen, omdat ze bang zijn voor protesten.
In het bericht op de website van RR staat vermeld wanneer hij voorgaat in Kinderdijk en Slikkerveer.

Overigens zei de presentator in de studio dat hij het wel met de predikant eens was, nl. dat dit een hype is.
"Ik heb nog nooit een gereformeerde of hervormde priester (zijn woorden) een homo zien aanvallen."

Het is tekenend hoe veel buitenkerkelijken het verschil niet eens weten tussen een R.K. priester en een Hervormde predikant.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Desiree »

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/226666 ... -leer.html

Wel interessant al had ik ergens nog iets meer analyse ofzo verwacht.. maar goed. Voor de liefhebbers.

Ik weet niet of deze al een keer gepost is.. dat zou zo maar kunnen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10599
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:
Ad Anker schreef:
FlyingEagle schreef:De plaatselijke krant hier heeft er ook over geschreven met een reactie van ds. Joosse

https://edestad.nl/lokaal/ook-ede-veel- ... ing-534222
Mooi. Ook hij legt, net als vd Staaij en ds. den Ouden uit wat er bedoeld wordt.
Je bedoelt hopelijk dat hij uitlegt wat hij er mee bedoelt. Want dat er ook mensen zijn die heel goed weten wat er staat en dat ook zo bedoelen, lijkt me inmiddels toch wel helder.
Nee jongen, juist niet. Welwillend lezen, noemde v.d. Staaij dat. Voor bepaalde mensen blijft dat lastig. Gelukkig niet voor allen.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door -DIA- »

Misschien is het ook goed om eens te denken aan wat we lezen in
Romeinen 1, met als kern de teksten in dit verband de verzen 27 en 28.
Lees echter wel de hele context waarin dit staat.
Ook de gehele brief van Judas spreekt in dezelfde Geest.
Als we dit zo tot ons door laten dringen moeten we toch wel bevreesd worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
DDD schreef:
Ad Anker schreef:
FlyingEagle schreef:De plaatselijke krant hier heeft er ook over geschreven met een reactie van ds. Joosse

https://edestad.nl/lokaal/ook-ede-veel- ... ing-534222
Mooi. Ook hij legt, net als vd Staaij en ds. den Ouden uit wat er bedoeld wordt.
Je bedoelt hopelijk dat hij uitlegt wat hij er mee bedoelt. Want dat er ook mensen zijn die heel goed weten wat er staat en dat ook zo bedoelen, lijkt me inmiddels toch wel helder.
Nee jongen, juist niet. Welwillend lezen, noemde v.d. Staaij dat. Voor bepaalde mensen blijft dat lastig. Gelukkig niet voor allen.
Ik vind het belachelijk om wetten en statements welwillend te lezen. Een statement is bedoeld om duidelijk te zeggen waar het op staat. Niet een preek uit het hoofd of een verjaardagsgesprek.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10599
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:
Ik vind het belachelijk om wetten en statements welwillend te lezen. Een statement is bedoeld om duidelijk te zeggen waar het op staat. Niet een preek uit het hoofd of een verjaardagsgesprek.
Ik maakte ook een uitzondering voor bepaalde mensen.

Al vind ik het ook zorgelijk dat de indruk gewekt wordt dat onze gezindte een knieval maakt voor het HeartCry-gedachtegoed. Dan zou ik ineens neigen naar jouw manier.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: Al vind ik het ook zorgelijk dat de indruk gewekt wordt dat onze gezindte een knieval maakt voor het HeartCry-gedachtegoed. Dan zou ik ineens neigen naar jouw manier.
Het filmfragment van Arjan Baan dat opdook, vind ik persoonlijk verschrikkelijk.
Tien jaar met de jongen bezig geweest (hoe dan?) en ja hoor, deze zomer gaat hij trouwen met een meisje.
Hoera. Voor de buitenkant is hij nu gered.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Nasrani »

Mara schreef:
Ad Anker schreef: Al vind ik het ook zorgelijk dat de indruk gewekt wordt dat onze gezindte een knieval maakt voor het HeartCry-gedachtegoed. Dan zou ik ineens neigen naar jouw manier.
Het filmfragment van Arjan Baan dat opdook, vind ik persoonlijk verschrikkelijk.
Tien jaar met de jongen bezig geweest (hoe dan?) en ja hoor, deze zomer gaat hij trouwen met een meisje.
Hoera. Voor de buitenkant is hij nu gered.
Het is maar een fragment he.
Misschien wordt er in de lezing veel meer gezegd. Maar dit kwam de media nou net goed uit. Ik weet de context ook niet direct maar je veroordeeld nu op basis van een fragment zonder even te onderzoeken of het klopt.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:Misschien is het ook goed om eens te denken aan wat we lezen in
Romeinen 1, met als kern de teksten in dit verband de verzen 27 en 28.
Lees echter wel de hele context waarin dit staat.
Ook de gehele brief van Judas spreekt in dezelfde Geest.
Als we dit zo tot ons door laten dringen moeten we toch wel bevreesd worden.
Misschien kunnen we beter doorlezen en ons bekeren.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Wandelende »

Nasrani schreef:
Mara schreef:
Ad Anker schreef: Al vind ik het ook zorgelijk dat de indruk gewekt wordt dat onze gezindte een knieval maakt voor het HeartCry-gedachtegoed. Dan zou ik ineens neigen naar jouw manier.
Het filmfragment van Arjan Baan dat opdook, vind ik persoonlijk verschrikkelijk.
Tien jaar met de jongen bezig geweest (hoe dan?) en ja hoor, deze zomer gaat hij trouwen met een meisje.
Hoera. Voor de buitenkant is hij nu gered.
Het is maar een fragment he.
Misschien wordt er in de lezing veel meer gezegd. Maar dit kwam de media nou net goed uit. Ik weet de context ook niet direct maar je veroordeeld nu op basis van een fragment zonder even te onderzoeken of het klopt.
Ik heb het hele verhaal hierover gehoord en ook A.C. Baan hierover horen preken. Dan ben ik het van harte eens met Ad Anker en Mara.
(~)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Mara »

Nasrani schreef:
Mara schreef: Het filmfragment van Arjan Baan dat opdook, vind ik persoonlijk verschrikkelijk.
Tien jaar met de jongen bezig geweest (hoe dan?) en ja hoor, deze zomer gaat hij trouwen met een meisje.
Hoera. Voor de buitenkant is hij nu gered.
Het is maar een fragment he.
Misschien wordt er in de lezing veel meer gezegd. Maar dit kwam de media nou net goed uit. Ik weet de context ook niet direct maar je veroordeeld nu op basis van een fragment zonder even te onderzoeken of het klopt.
Dat is waar, ik hoorde alleen dit fragment, maar toch vind ik dit niet zuiver.
Ik geloof zeker dat de Heere een Wonder kan verrichten, ook op dit gebied, maar niet altijd en zeker ook niet nadat je er 10 jaar mee aan het werk bent geweest. Dan krijg ik de kriebels.
Diezelfde kriebels krijg ik bij het zien van een gebedsgenezingsdienst. Dat heeft ook zoiets dwingends.
"In de naam van Jezus, sta op, pijn verdwijn, homo, ga weg en hetero, kom".
Alsof alles daarmee opgelost is.
We kennen misschien allemaal wel zo'n "genezen" persoon. Bleek toch niet zo te zijn, of kortdurend.

Het Wonder is groter als iemand aanvaardt en het eens mag worden met de Heere, welk kruis hij moet dragen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door learsi »

Om te lezen, reactie uit Amerika

https://albertmohler.com/2019/01/briefing-1-9-19/

hg
Learsi
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
Nasrani schreef:
Mara schreef: Het filmfragment van Arjan Baan dat opdook, vind ik persoonlijk verschrikkelijk.
Tien jaar met de jongen bezig geweest (hoe dan?) en ja hoor, deze zomer gaat hij trouwen met een meisje.
Hoera. Voor de buitenkant is hij nu gered.
Het is maar een fragment he.
Misschien wordt er in de lezing veel meer gezegd. Maar dit kwam de media nou net goed uit. Ik weet de context ook niet direct maar je veroordeeld nu op basis van een fragment zonder even te onderzoeken of het klopt.
Dat is waar, ik hoorde alleen dit fragment, maar toch vind ik dit niet zuiver.
Ik geloof zeker dat de Heere een Wonder kan verrichten, ook op dit gebied, maar niet altijd en zeker ook niet nadat je er 10 jaar mee aan het werk bent geweest. Dan krijg ik de kriebels.
Diezelfde kriebels krijg ik bij het zien van een gebedsgenezingsdienst. Dat heeft ook zoiets dwingends.
"In de naam van Jezus, sta op, pijn verdwijn, homo, ga weg en hetero, kom".
Alsof alles daarmee opgelost is.
We kennen misschien allemaal wel zo'n "genezen" persoon. Bleek toch niet zo te zijn, of kortdurend.

Het Wonder is groter als iemand aanvaardt en het eens mag worden met de Heere, welk kruis hij moet dragen.
Ja ziekten zijn ook gevolgen van de zonden, toch sterven er kinderen van God aan ziekten soms met veel pijn, ook psychisch lijden gaat bij de een wel weg en bij de ander niet en mensen met verslavingen, de een komt tot geloof en is in een klap verlost, de ander heeft geen drang meer na langdurige therapieën, een volgende heeft zijn hele leven een gevecht te leveren of met de gevolgen te kampen. Ik geloof ook in de helende kracht van God, maar soms zegt de Heere tegen iemand, Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Terri »

Ik vind deze blog hartverwarmend.....



https://www.bemoedigingssite.nl/blog/sa ... rt-er-toch
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door liz boer »

Even een andere vraag.
Veelwijverij wordt dat eigenlijk ergens afgekeurd in de Bijbel?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie