Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bonny »

Ietwat? :D :D Teruggebracht tot de titel en twee woorden.
Kan het ook zo zijn dat men heeft besloten om ds. Klaassen af te bellen, omdat men anders bang is dat activistenvolk voor, tijdens en na de dienst hun leuzen staan te scanderen? Ik heb weinig op met het fatsoen van activistisch Nederland....
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Tiberius »

Bonny schreef:Ietwat? :D :D Teruggebracht tot de titel en twee woorden.....
Onze vrienden van het ND hebben ook kinderen die ze een boterhammetje willen geven. ;)
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ditbenik »

pierre27 schreef:
Ditbenik schreef:
Herman schreef:Dan moeten die bedachtzaamheid en oprechtheid wel beiden zichtbaar zijn.
Ach, daar gaan we weer. Nee, natuurlijk zijn die bij mij niet zichtbaar. Ik begrijp het. Gelukkig bouwt God hier toch zijn gemeente, ook al is er in de verste verte geen refo te vinden. Maar bedankt voor je bemoedigende woorden......
Doe niet zo zielig joh.
Dat heeft met zielig niets te maken maar met mijn irritatie over het feit dat Herman meent steeds mijn onbetrouwbaar te moeten aanwijzen. Dat het ongehoord veroordelen. Laat hem dan benoemen op welke punten ik dwaalleer verkondigd en als hij dat niet kan, gewoon zijn mond houden. Loze arrogante opmerkingen kan ik niets mee.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Nathanaël »

Bonny schreef:Ietwat? :D :D Teruggebracht tot de titel en twee woorden.
Kan het ook zo zijn dat men heeft besloten om ds. Klaassen af te bellen, omdat men anders bang is dat activistenvolk voor, tijdens en na de dienst hun leuzen staan te scanderen? Ik heb weinig op met het fatsoen van activistisch Nederland....
Zou best kunnen, zeker als het dan na gezamenlijk overleg besloten is.
Die indruk krijg ik echter niet uit hun eigen bericht. Bovendien hebben ze tegenover de NOS gezegd dat de afzegging "alles te maken heeft met het pamflet." Dat lijkt toch meer op: niet welkom.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Desiree »

Tiberius schreef:
Bonny schreef:Ietwat? :D :D Teruggebracht tot de titel en twee woorden.....
Onze vrienden van het ND hebben ook kinderen die ze een boterhammetje willen geven. ;)
Kijk..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Luther »

Beste mensen, zou het niet goed zijn als dit topic een weekje dicht gaat? De schade is inmiddels enorm, hoe we er ook in staan. Het helpt niet om elkaar nu vliegen af te vangen wie het meest standvastig is in de seculiere storm. We zijn niet alleen geroepen om naar buiten te treden, maar ook oog te hebben voor de meest kwetsbare schapen onder ons. Nee, niet om onduidelijk te zijn over het Bijbelse spreken over huwelijk en seksualiteit. Maar wel, omdat er onmiskenbaar fouten zijn gemaakt, door mij, door verschillende posters hier, door de betrokkenen, en allemaal met de beste bedoelingen. Maar verder spreken levert op dit moment geen positieve bijdrage aan de heling van de schade en het opruimen van het puin.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door eilander »

Ik vind dat deze uitgebreide discussie over een gevoelig onderwerp eigenlijk best goed verloopt.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ad Anker »

Luther schreef:Beste mensen, zou het niet goed zijn als dit topic een weekje dicht gaat? De schade is inmiddels enorm, hoe we er ook in staan. Het helpt niet om elkaar nu vliegen af te vangen wie het meest standvastig is in de seculiere storm. We zijn niet alleen geroepen om naar buiten te treden, maar ook oog te hebben voor de meest kwetsbare schapen onder ons. Nee, niet om onduidelijk te zijn over het Bijbelse spreken over huwelijk en seksualiteit. Maar wel, omdat er onmiskenbaar fouten zijn gemaakt, door mij, door verschillende posters hier, door de betrokkenen, en allemaal met de beste bedoelingen. Maar verder spreken levert op dit moment geen positieve bijdrage aan de heling van de schade en het opruimen van het puin.
Je maakt het forum en wellicht jezelf erg belangrijk. Ik vind het plezierig om de verschillende meningen te horen en te lezen. En soms te reageren. Ik heb zojuist ook de steunpetitie getekend. Al moeten we inderdaad wel netjes zijn tegenover elkaar.

Dus als we binnen de forumregels blijven: openhouden.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

Ik denk dat je het puin niet groter moet maken dan het is.
Ondertekenaars heb ik positief horen spreken over hen die om voor hen geldende argumenten niet tekenden en andersom.
Zo moet het ook.
Hier op het forum kom je soms wat stevigere uitspraken tegen, maar zoals Ad het zegt, je moet het forum niet al te serieus nemen, en zeker niet als graadmeter.
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

https://www.parool.nl/binnenland/zo-den ... ign=shared

Dit is toch wel weer een opmerkelijk bericht vol misverstanden.

En verder vind ik dit een heel nuttige discussie. Ik zie werkelijk niet in op welke manier het gesprek hier kwaad kan. Natuurlijk vind ik sommige standpunten wel eens wat minder fraai, maar goed, dat betreft dan toch dingen die mensen echt vinden. En er zijn ook mensen die dat andersom van mij denken. Zo werkt dat bij een verschil van mening.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Luther »

Bezorgd schreef:Ik denk dat je het puin niet groter moet maken dan het is.
Ondertekenaars heb ik positief horen spreken over hen die om voor hen geldende argumenten niet tekenden en andersom.
Zo moet het ook.
Hier op het forum kom je soms wat stevigere uitspraken tegen, maar zoals Ad het zegt, je moet het forum niet al te serieus nemen, en zeker niet als graadmeter.
Prima. Maar ik trek me terug.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:https://www.parool.nl/binnenland/zo-den ... ign=shared

Dit is toch wel weer een opmerkelijk bericht vol misverstanden.

En verder vind ik dit een heel nuttige discussie. Ik zie werkelijk niet in op welke manier het gesprek hier kwaad kan. Natuurlijk vind ik sommige standpunten wel eens wat minder fraai, maar goed, dat betreft dan toch dingen die mensen echt vinden. En er zijn ook mensen die dat andersom van mij denken. Zo werkt dat bij een verschil van mening.

Eens met je DDD. Uitwisselen van meningen is prima en dat gaat zoals anderen ook constateren goed.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door pierre27 »

Ditbenik schreef:
pierre27 schreef:
Ditbenik schreef:
Herman schreef:Dan moeten die bedachtzaamheid en oprechtheid wel beiden zichtbaar zijn.
Ach, daar gaan we weer. Nee, natuurlijk zijn die bij mij niet zichtbaar. Ik begrijp het. Gelukkig bouwt God hier toch zijn gemeente, ook al is er in de verste verte geen refo te vinden. Maar bedankt voor je bemoedigende woorden......
Doe niet zo zielig joh.
Dat heeft met zielig niets te maken maar met mijn irritatie over het feit dat Herman meent steeds mijn onbetrouwbaar te moeten aanwijzen. Dat het ongehoord veroordelen. Laat hem dan benoemen op welke punten ik dwaalleer verkondigd en als hij dat niet kan, gewoon zijn mond houden. Loze arrogante opmerkingen kan ik niets mee.
Misschien zijn ze bij jou niet zichtbaar door de soms grote woorden die je gebruikt. Maar daar kan Herman je vast meer over vertellen. Waarschijnlijk zijn Herman en ik iets blijer dan jij met de verklaring.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

Vergeet mij ook vooral niet. ;)
Ad Anker schreef: Je maakt het forum en wellicht jezelf erg belangrijk. Ik vind het plezierig om de verschillende meningen te horen en te lezen. En soms te reageren. Ik heb zojuist ook de steunpetitie getekend. Al moeten we inderdaad wel netjes zijn tegenover elkaar.
Eens met @Ad Anker. Ik heb de steunpetitie ook getekend.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
huisman schreef:
Idd de wereld maakt van Gods dienstknechten haat-imans en zelfs sommige forummers huilen mee met deze wolven in het bos. Meer dan verontrustend dat bij de eerste lichte verdrukking de scheiding al openbaar komt.
Zozo, dat zijn nogal woorden....
Vind je? Ik ben het helemaal met @huisman eens. Sommige visies, ook hier, gaan veel te ver en stroken bij lange na niet met hetgeen Gods onfeilbaar Woord ons leert.

https://www.rd.nl/kerk-religie/mohler-c ... -1.1539750
Ja dat zijn grote woorden, om je eigen standpunt kracht bij te zetten.
Wat eigenlijk zegt Huisman hier dat iedereen die de verklaring niet wilde tekenen, dus ook vele O(GG)iN predikanten die om diverse redenen niet tekenden, of mensen die wezen op een andere benadering, een teken van scheiding der geesten is.
Ergens zeg je dan zelfs iets over iemands staat.
Dus ja, dan zijn veel te grote woorden. Dat past niet.
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:@eilander (en @Posthoorn), zijn jullie het ook eens met @huisman?
Ik ben wel benieuwd Jantje, waarom je niet op mijn reactie reageert.
Bezorgd schreef:Jantje probeert wat steun te vinden , maar reageert helaas zelf niet.
Ik ben niet dag en ure online, al lijkt dat wel zo. ;) Maar vooruit, ik zal nog reageren.

Dat zegt @huisman niet, volgens mij. Jammer dat hij weer in een winterslaap is, want dan had hij het kunnen verduidelijken.

Ik heb zelf heus wel respect voor hen die de verklaring op hoofdlijnen delen, maar vanwege bepaalde accenten toch hun handtekening niet zetten (hier op het forum onder andere @Jongere). Maar er zijn ook mensen, uit onze gezindte, die publiekelijk afstand nemen van de verklaring, en waar tevens het geluid, zoals door Van der Staaij verwoord, heel erg in gemist wordt. Als ik vanavond over de burgemeester uit Barendrecht lees in de krant, dan krijg ik daar op z'n zachtst gezegd toch een raar onderbuikgevoel bij, zonder de beste man overigens te veroordelen. Hier op het forum hoor ik dusdanige kritiek op het standpunt, terwijl over het wezen van de zaak, zoals bijvoorbeeld ds. P. den Ouden en Van der Staaij dat deden, helemaal niet meer wordt gepraat. Juist dát, waar wij als christenen voor staan, lijkt door het dusdanig stevig ontkennen van deze verklaring, in het niet te vervallen. Dát vind ik nou zo erg.
eilander schreef:
huisman schreef: Idd de wereld maakt van Gods dienstknechten haat-imans en zelfs sommige forummers huilen mee met deze wolven in het bos. Meer dan verontrustend dat bij de eerste lichte verdrukking de scheiding al openbaar komt.
@Jantje, als je het hebt over deze quote van huisman zal het je hopelijk niet verbazen dat ik het daar helemaal mee eens ben.
Ik zag dat iemand ervan maakte dat hierdoor een onderscheid tussen 'echt/niet echt christen' gezien wordt. Dat vind ik dan weer veel te ver gaan.
Nee, gezien het feit dat we in dit draadje aardig op één lijn zitten, vermoedde ik dat wel. Ik ben het ook geheel eens met je, over het feit dat we als christenen de gelederen zouden moeten sluiten en achter de schermen elkaar een spiegel mogen voorhouden of opbouwende kritiek mogen leveren. Juist het verdeeld zijn naar de buitenwereld is zo funest.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie