Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:

Het is mijns inziens de zotheid gekroond om de hoogleraren de schuld te geven van het paniekvoetbal van de initiatiefnemers, die zo nodig hun ideeën wilden doordrukken door mensen voor het blok te zetten. Dat is bij Kees van der Staaij deels gelukt, maar niet bij de SGP-burgemeesters, begrijp ik.
Overigens spreken sommige burgemeesters zich wel heel hard uit tegen de verklaring..

Eens. Het deed ernstig aan een "vastzitten aan het pluche" mentaliteit denken.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Wel met het uitgangspunt dat de 2 professoren absoluut niet de brief in het openbaar in het RD hadden moeten plaatsen. Als dát niet was gebeurd, had het er ook heel anders uitgezien, waarschijnlijk.
Een klassiek geval van shooting the messenger.
Wat een dooddoener zeg. Zijn je argumenten soms op? :fouet
Wat is dit voor een belachelijk verwijt. Je schrijft al pagina's lang geen onderbouwing en nu schuif je een heel relevante opmerking ongemotiveerd aan de kant.

Het is een uitstekend argument. En wat jij schrijft, is onbeargumenteerd.

Het is mijns inziens belachelijk om eerst een openbare verklaring na te streven, die rond te sturen, en dan te gaan zeuren dat de krant daarover schrijft.
Jij laat de Bijbel buikspreken om je eigen gelijk te halen. Ik zie geen enkel aannemelijk argument van jouw hand of van die van @Ambtenaar.

Ik ben het ook zeer eens met @eilander.

Waar ik steeds meer van schrik is het feit dat zelfs SGP-burgemeesters de regenboogvlag heisen, zoals vandaag te lezen is in het RD. Waar zijn onze principes gebleven? Ik ben ook hierover zeer verbaasd en zelfs wat verbijsterd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12055
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Herman »

En dit geeft de terechte urgentie aan van het onderwerp. De initiatiefnemers zijn zeker niet blind voor de realiteit in eigen kerk.

https://www.ad.nl/binnenland/wat-doet-d ... ~a77a6e80/
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
huisman schreef:
liz boer schreef:
Jan Vogel schreef:https://destadgorinchem.nl/lokaal/prote ... nee-534334
Hoe ver gaat het?
Wat erg...
Idd de wereld maakt van Gods dienstknechten haat-imans en zelfs sommige forummers huilen mee met deze wolven in het bos. Meer dan verontrustend dat bij de eerste lichte verdrukking de scheiding al openbaar komt.
Zozo, dat zijn nogal woorden....
Vind je? Ik ben het helemaal met @huisman eens. Sommige visies, ook hier, gaan veel te ver en stroken bij lange na niet met hetgeen Gods onfeilbaar Woord ons leert.

https://www.rd.nl/kerk-religie/mohler-c ... -1.1539750
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
huisman schreef:
Idd de wereld maakt van Gods dienstknechten haat-imans en zelfs sommige forummers huilen mee met deze wolven in het bos. Meer dan verontrustend dat bij de eerste lichte verdrukking de scheiding al openbaar komt.
Zozo, dat zijn nogal woorden....
Vind je? Ik ben het helemaal met @huisman eens. Sommige visies, ook hier, gaan veel te ver en stroken bij lange na niet met hetgeen Gods onfeilbaar Woord ons leert.

https://www.rd.nl/kerk-religie/mohler-c ... -1.1539750
Ja dat zijn grote woorden, om je eigen standpunt kracht bij te zetten.
Wat eigenlijk zegt Huisman hier dat iedereen die de verklaring niet wilde tekenen, dus ook vele O(GG)iN predikanten die om diverse redenen niet tekenden, of mensen die wezen op een andere benadering, een teken van scheiding der geesten is.
Ergens zeg je dan zelfs iets over iemands staat.
Dus ja, dan zijn veel te grote woorden. Dat past niet.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ditbenik »

Jantje schreef:

Vind je? Ik ben het helemaal met @huisman eens. Sommige visies, ook hier, gaan veel te ver en stroken bij lange na niet met hetgeen Gods onfeilbaar Woord ons leert.

https://www.rd.nl/kerk-religie/mohler-c ... -1.1539750
In ieder geval leert Gods onfeilbaar Woord mij nergens dat ik verklaringen moet ondertekenen. Een besluit wat ik al genomen had voordat dit weekend de publiciteit daar over los barstte. Jij en Huisman doen het voor komen alsof daar de scheiding ligt tussen echt en onecht, waarbij jullie uiteraard tot de echten gerekend moeten worden. Ik zie dat toch iets anders. Verder heb ik helemaal nog geen verdrukking gezien. Wat is verdrukking? Wat geschreeuw in de media? Wat bespottelijk gemaakt worden? Welnee, dat kun je gewoon onder gaan en laten gebeuren. Als de verdrukking begint, ontstaat een hele andere situatie. Dan wordt je voor de keus gesteld: voor of tegen Christus. Dat is nu nog niet aan de orde.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: RE: Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Posthoorn »

eilander schreef:
Ditbenik schreef:
eilander schreef:Worden we nu eindelijk wakker? Deze mannen hebben onze steun nodig, niet onze kritiek! Gaan we als gezindte nu dan pal achter deze mannen staan, in Gods Naam!
Je verwart twee zaken. Niet staan achter de Nasvilleverklaring is niet hetzelfde als tegen deze mannen zijn.
Ik verwar deze zaken niet, en ik ontken ook niet helemaal niet wat je zegt. Maar het geeft in een notendop aan wat ik al dagen probeer duidelijk te maken: het is nu niet het moment, en de publiciteit is niet de plaats om dit verschil te noemen. Ik ben sterk voor de methode-Van der Staaij: intern, achter de schermen je kritiek op inhoud en werkwijze - extern pal staan voor de bijbelse boodschap. Verschillen naar de buitenwacht gewoon helemaal niet noemen.
Helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door pierre27 »

huisman schreef:
liz boer schreef:
Jan Vogel schreef:https://destadgorinchem.nl/lokaal/prote ... nee-534334
Hoe ver gaat het?
Wat erg...
Idd de wereld maakt van Gods dienstknechten haat-imans en zelfs sommige forummers huilen mee met deze wolven in het bos. Meer dan verontrustend dat bij de eerste lichte verdrukking de scheiding al openbaar komt.
Geheel mee eens. Enfin dat was al langer duidelijk, daarvoor hoef je niet alleen in dit topic te blijven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Roeline »

pierre27 schreef:
huisman schreef:
liz boer schreef:
Jan Vogel schreef:https://destadgorinchem.nl/lokaal/prote ... nee-534334
Hoe ver gaat het?
Wat erg...
Idd de wereld maakt van Gods dienstknechten haat-imans en zelfs sommige forummers huilen mee met deze wolven in het bos. Meer dan verontrustend dat bij de eerste lichte verdrukking de scheiding al openbaar komt.
Geheel mee eens. Enfin dat was al langer duidelijk, daarvoor hoef je niet alleen in dit topic te blijven.
Als je het eens bent met de Bijbelse notie maar wel openlijk bezwaar hebt tegen de wijze van communiceren, ben je dan ook een huilende wolf in het bos? Even voor de bepaling van m'n identiteit.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door ejvl »

pierre27 schreef:
huisman schreef:
liz boer schreef:
Jan Vogel schreef:https://destadgorinchem.nl/lokaal/prote ... nee-534334
Hoe ver gaat het?
Wat erg...
Idd de wereld maakt van Gods dienstknechten haat-imans en zelfs sommige forummers huilen mee met deze wolven in het bos. Meer dan verontrustend dat bij de eerste lichte verdrukking de scheiding al openbaar komt.
Geheel mee eens. Enfin dat was al langer duidelijk, daarvoor hoef je niet alleen in dit topic te blijven.
Er zit een enorm verschil tussen voorstander zijn van deze verklaring en het gedrag mensen uit dat artikel. Het is niet of-of. Er bestaan veel meer varianten. Ik vind het zeer grote woorden.

Overigens schaar ik mij geheel achter deze verklaring.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

@eilander (en @Posthoorn), zijn jullie het ook eens met @huisman?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Jantje »

liz boer schreef:
eilander schreef:
liz boer schreef:
Jan Vogel schreef:https://destadgorinchem.nl/lokaal/prote ... nee-534334
Hoe ver gaat het?
Wat erg...
Worden we nu eindelijk wakker? Deze mannen hebben onze steun nodig, niet onze kritiek! Gaan we als gezindte nu dan pal achter deze mannen staan, in Gods Naam!
Ik vind het heel erg, met zorgvuldigheid was dit niet gebeurd.
Inmiddels heeft de kerkenraad in Gorinchem besloten dat ds. Klaassen zondagochtend niet welkom is, terwijl verder in hetzelfde stukje staat, dat ze vinden dat íedereen welkom is. Is dat tegenstrijdig of is dat tegenstrijdig?
https://www.pgggrotekerk.nl/ds-m-klaass ... gorinchem/
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Mona Lisa »

Die Verklaring deugt niet maar dit natuurlijk ook niet. Prima om het niet met zijn insteek eens zijn, ben ik ook niet, maar de toegang tot de kansel ontzeggen is nergens voor nodig. Zo komt dat gesprek er nooit.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ditbenik »

Jantje schreef:@eilander (en @Posthoorn), zijn jullie het ook eens met @huisman?
Ach, het moet nog verder worden doorgevoerd? Een handtekeningen onder je eigen verklaring. Triest.
Plaats reactie