Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Herman »

Dat gaat over het verre buitenland.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Isala »

Was dat maar waar! (alhoewel ik dat zo ook niet mag zeggen..)

Kaag constateert in haar nota dat „Nederland een flink eind op weg is met gender mainstreaming.” Ze wil hier nog verdere stappen in zetten. „Het kabinet wil genderresultaten op de verschillende beleidsterreinen beter zichtbaar maken.”
Ons land –„internationaal voorvechter van gendergelijkheid”– zet er de komende jaren extra op in de belangen van vrouwen en meisjes „mee te nemen in politieke consultaties over alle terreinen van het beleid.”

Gender mainstreaming, wordt uitgelegd op de website van de Nederlandse Patiëntenvereniging, „is uit het feminisme voortgekomen. Het is de poging om alle vormen van heerschappij en onderdrukking, die zogenaamd ontstaan uit de maatschappelijk gevormde indeling van de geslachten man en vrouw, af te schaffen en de nieuwe mens te creëren, die in volkomen vrij zelfbeschikkingsrecht zijn eigen identiteit kan kiezen – vrij van vastgestelde geslachtsrollen, geslachtskenmerken en tenslotte ook vrijgemaakt van de biologische omstandigheden.”

https://www.rd.nl/vandaag/politiek/gend ... -1.1488377
Hora est!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door refo »

Valcke schreef:Het is wel heel erg, maar tegelijk (als het goed ligt in het hart) ook heel bemoedigend.
24 En als dezen dat hoorden, hieven zij eendrachtelijk hun stem op tot God en zeiden: Heere, Gij zijt de God Die gemaakt hebt den hemel en de aarde en de zee en alle dingen die in dezelve zijn;
25 Die door den mond van David, Uw knecht, gezegd hebt: Waarom woeden de heidenen, en hebben de volken ijdele dingen bedacht?
26 De koningen der aarde zijn tezamen opgestaan, en de oversten zijn bijeenvergaderd, tegen den Heere en tegen Zijn Gezalfde.
27 Want in der waarheid zijn vergaderd tegen Uw heilig Kind Jezus, Welken Gij gezalfd hebt, beide Herodes en Pontius Pilatus, met de heidenen en de volken Israëls,
28 Om te doen al wat Uw hand en Uw raad tevoren bepaald had dat geschieden zou.
29 En nu dan, Heere, zie op hun dreigingen, en geef Uw dienstknechten met alle vrijmoedigheid Uw Woord te spreken.
Het is heel verleidelijk om zo'n vergelijk te maken. Toch gaat het in het geheel niet op. Toen ging het hierom:
En terwijl zij tot het volk spraken, kwamen de priesters, de bevelhebber van de tempelwacht en de Sadduceeën op hen af, geërgerd, omdat zij het volk onderwezen en in Jezus de opstanding uit de doden verkondigden.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Nasrani »

2 jonge homoseksuelen zijn langs geweest bij ds den Ouden in Katwijk:
https://youtu.be/UKaVFSVLEmg
Mooi dat hij hier ruimte krijgt om uitleg te geven over de verklaring.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Een mooi interview. Hij draait ook niet om de twijfelachtige passages heen. En hij benoemt het enige nodige. En dat allemaal op een ontspannen en duidelijke manier.

Het is haast jammer dat er niet meer voorstanders van deze verklaring (al kan ik me zelf niet voorstellen dat je deze verklaring een geschikt middel vindt) op deze manier in het nieuws komen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door huisman »

DDD schreef:Een mooi interview. Hij draait ook niet om de twijfelachtige passages heen. En hij benoemt het enige nodige. En dat allemaal op een ontspannen en duidelijke manier.

Het is haast jammer dat er niet meer voorstanders van deze verklaring (al kan ik me zelf niet voorstellen dat je deze verklaring een geschikt middel vindt) op deze manier in het nieuws komen.
Hij blijft wel achter de verklaring staan en deze jongens respecteren dat......nu het RF nog
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door DDD »

Ik sta niet achter deze verklaring. Ik vind het een van de domste acties van predikanten in jaren. Zelfs over de HSV waren er maar enkelen die zo'n flater begingen, en dat raakte verder niemand, dus was het lang zo erg niet. Ds. Arie van der Veer heeft daar behartigenswaardige woorden over geschreven.

Maar daarom kan ik dit interview nog wel als een goede bijdrage aan het gesprek zien. Een hoop van de betrokkenen bedoelen het goed.

https://cip.nl/71357-journalist-ruben-a ... 0dB10YvhkQ
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Ditbenik »

huisman schreef:
DDD schreef:Een mooi interview. Hij draait ook niet om de twijfelachtige passages heen. En hij benoemt het enige nodige. En dat allemaal op een ontspannen en duidelijke manier.

Het is haast jammer dat er niet meer voorstanders van deze verklaring (al kan ik me zelf niet voorstellen dat je deze verklaring een geschikt middel vindt) op deze manier in het nieuws komen.
Hij blijft wel achter de verklaring staan en deze jongens respecteren dat......nu het RF nog
Erg flauw. Zelfs de initiatiefnemers voegden een naschrift toe omdat sommige punten in de verklaring schuurden. De discussie op RF gaat over die punten en vooral over de manier waarop de verklaring is gelanceerd. Daar mag je volgens jou op RF geen kritiek op hebben. Ik heb dat wel. Ik sta volledig achter de Bijbelse visie op huwelijk en seksualiteit maar vind suggestie dat homofilie te genezen is niet Bijbels en ik vind de manier waarop deze verklaring naar buiten is gebracht ondoordacht en daarom dom. Dat heeft helemaal niets te maken met het wel of niet respecteren van het achter de verklaring blijven staan. Ik vind het prima en logisch dat mensen daar achter blijven staan, maar jij lijkt te suggereren met zo'n opmerking dat mensen die zelf niet achter deze verklaring staan niet op RF thuis horen. M.a.w. je lijkt niet te respecteren dat er mensen zijn die niet mee kunnen gaan in het heiligheidsdenken wat in deze verklaring zit.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Wandelende »

huisman schreef:Hij blijft wel achter de verklaring staan en deze jongens respecteren dat......nu het RF nog
Eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in de voormannen die tegen de toon van de verklaring zijn en het onvolledige/onzorgvuldige benoemen. De paar voortrekkers van de initiatiefnemers blijven hoofdzakelijk toch volharden in de stelligheid en enkelen benoemen niet eens de verwoesting op pastoraal gebied die het nu reeds heeft aangebracht. En dat door onnodige onzorgvuldigheid en onvolledigheid.
Laatst gewijzigd door Wandelende op 09 jan 2019, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
(~)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Bezorgd »

Nasrani schreef:2 jonge homoseksuelen zijn langs geweest bij ds den Ouden in Katwijk:
https://youtu.be/UKaVFSVLEmg
Mooi dat hij hier ruimte krijgt om uitleg te geven over de verklaring.
Heel mooi interview. Verhelderend ook.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5394
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Ik sta niet achter deze verklaring. Ik vind het een van de domste acties van predikanten in jaren. Zelfs over de HSV waren er maar enkelen die zo'n flater begingen, en dat raakte verder niemand, dus was het lang zo erg niet. Ds. Arie van der Veer heeft daar behartigenswaardige woorden over geschreven.

Maar daarom kan ik dit interview nog wel als een goede bijdrage aan het gesprek zien. Een hoop van de betrokkenen bedoelen het goed.

https://cip.nl/71357-journalist-ruben-a ... 0dB10YvhkQ
Inmiddels is het mij wel duidelijk hoe jij over deze verklaring denkt. Elk moment grijp jij ongeveer aan om dat soms met grootse woorden duidelijk te maken. Wat mij betreft mag je daarmee stoppen. Laat wat dat betreft het intellect in je de boventoon vieren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Desiree »

Hij is onze voorman, samen met Dia. :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Valcke »

refo schreef:
Valcke schreef:Het is wel heel erg, maar tegelijk (als het goed ligt) ook heel bemoedigend.
24 En als dezen dat hoorden, hieven zij eendrachtelijk hun stem op tot God en zeiden: Heere, Gij zijt de God Die gemaakt hebt den hemel en de aarde en de zee en alle dingen die in dezelve zijn;
25 Die door den mond van David, Uw knecht, gezegd hebt: Waarom woeden de heidenen, en hebben de volken ijdele dingen bedacht?
26 De koningen der aarde zijn tezamen opgestaan, en de oversten zijn bijeenvergaderd, tegen den Heere en tegen Zijn Gezalfde.
27 Want in der waarheid zijn vergaderd tegen Uw heilig Kind Jezus, Welken Gij gezalfd hebt, beide Herodes en Pontius Pilatus, met de heidenen en de volken Israëls,
28 Om te doen al wat Uw hand en Uw raad tevoren bepaald had dat geschieden zou.
29 En nu dan, Heere, zie op hun dreigingen, en geef Uw dienstknechten met alle vrijmoedigheid Uw Woord te spreken.
Het is heel verleidelijk om zo'n vergelijk te maken. Toch gaat het in het geheel niet op. Toen ging het hierom:
En terwijl zij tot het volk spraken, kwamen de priesters, de bevelhebber van de tempelwacht en de Sadduceeën op hen af, geërgerd, omdat zij het volk onderwezen en in Jezus de opstanding uit de doden verkondigden.
En Gods geboden horen niet bij de verkondiging van het Evangelie, maar de verkondiging hiervan is van een 'mindere' soort? (Nog daargelaten dat in de verklaring wel degelijk de zaligheid in Christus verkondigd wordt.) Wat een dwaasheid!

Johannes de Doper dan: hij werd gevangengenomen en onthoofd omdat hij opkwam voor Gods inzetting, het zevende gebod, en de zonde van overspel bestrafte. Meen je werkelijk dat hij daarmee niet leed omwille van het Evangelie en dit hem niet tot troost en blijdschap geweest is?
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Thuisvrouw »

Desiree schreef:Hij is onze voorman, samen met Dia. :)
Ik mag hopen dat dit een grapje is. Ik sluit mij dus buiten het 'onze'.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Bericht door Dodo »

Desiree schreef:Hij is onze voorman, samen met Dia. :)
Forummer van het jaar, toch? :D
Plaats reactie