Nashville-verklaring (vh: Transgender)

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Luther »

Nu dr. M. Klaassen op Radio 1.
Laatst gewijzigd door Luther op 08 jan 2019, 01:07, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door DDD »

Die "stukjes" zijn dan wel weer met waarheid gezegd.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Wandelende »

Luther schreef:Nu dr. M. Klaassen op Radio 1.

Het was een 'stukje duidelijkheid' voor de achterban, een 'stukje positionering'.
Hij betreurt dat er is een 'stukje onduidelijkheid' ontstaan.
Ik denk dat dit niet alles was. ;)
(~)
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:In ieder geval wordt ook duidelijk dat PVV en FvD christenen meer vrijheid gunnen dan D66, GL, PvdA en VVD.
Ik heb misschien iets gemist, maar over welke inperking van de vrijheid hebben we het? Tot op heden is volgens mij zelfs homogenezing en duiveluitdrijving in Nederland nog toegestaan. Niet dat zulke dingen in reformatorische kring voorkomen, voor zover ik weet. Maar dan toch.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Valcke »

DDD schreef:
Wim Anker schreef:In ieder geval wordt ook duidelijk dat PVV en FvD christenen meer vrijheid gunnen dan D66, GL, PvdA en VVD.
Ik heb misschien iets gemist, maar over welke inperking van de vrijheid hebben we het? Tot op heden is volgens mij zelfs homogenezing en duiveluitdrijving in Nederland nog toegestaan. Niet dat zulke dingen in reformatorische kring voorkomen, voor zover ik weet. Maar dan toch.
Het OM stelt een onderzoek in naar strafbaarheid, Dat zegt natuurlijk al iets over het signaal dat men afgeeft.

Verder wordt op sociale media ed breed opgeroepen tot strafvervolging. De minister heeft al wel zoiets gezegd dat dit als religieuze uiting mag, maar daar zouden partijen veel stelliger in kunnen zijn. Juist het ontbreken van respect voor de levensovertuiging van een ander, is zorgwekkend.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Framboos »

OM onderzoekt mogelijke strafbaarheid van Nashville-verklaring - https://nos.nl/l/2266464
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Valcke »

Er wordt door een tweede kamerlid gezegd dat VdStaaij niet thuishoort in het parlement. Idem richten sommigen de pijlen op VU docenten (alsof docenten hun mening niet mogen geven). Kortom: er wordt wel degelijk opgeroepen tot inperking van vrijheid van meningsuiting, en dat zelfs vanuit onze Tweede Kamer.

DDD, dit valt feitelijk te onderbouwen en is controleerbaar.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Roeline »

Van der Staaij zit om 18.30 uur in Dit is De Dag op radio 1.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Ad Anker »

Luther schreef:Nu dr. M. Klaassen op Radio 1.

Het was een 'stukje duidelijkheid' voor de achterban, een 'stukje positionering'.
Hij betreurt dat er is een 'stukje onduidelijkheid' ontstaan.
Is dit het echt het enige wat je wilt of kunt zeggen van zijn moedige bijdrage t.o.v. deze presentatrice?
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door DDD »

Valcke schreef:Er wordt door een tweede kamerlid gezegd dat VdStaaij niet thuishoort in het parlement. Idem richten sommigen de pijlen op VU docenten (alsof docenten hun mening niet mogen geven). Kortom: er wordt wel degelijk opgeroepen tot inperking van vrijheid van meningsuiting, en dat zelfs vanuit onze Tweede Kamer.

DDD, dit valt feitelijk te onderbouwen en is controleerbaar.
Eens. Daar vroeg ik ook om. Maar het is mijns inziens idioot dat iemand niet in het parlement zou thuishoren om zo'n reden, hoe onjuist ik deze verklaring ook vind.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door huisman »

Luther schreef:Nu dr. M. Klaassen op Radio 1.

Het was een 'stukje duidelijkheid' voor de achterban, een 'stukje positionering'.
Hij betreurt dat er is een 'stukje onduidelijkheid' ontstaan.
Vind het jammer dat je dit prima interview van dr Klaassen zo samenvat. Hij was juist zeer zorgvuldig in zijn antwoorden en bleef daarbij ook Bijbels spreken.
Laten wij maar op de knieën gaan voor deze mannen die in de seculiere pers worden neergezet als achterlijk en gevaarlijk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door refo »

De NOS citeert dat ook zo.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Jantje »

huisman schreef:
Luther schreef:Nu dr. M. Klaassen op Radio 1.

Het was een 'stukje duidelijkheid' voor de achterban, een 'stukje positionering'.
Hij betreurt dat er is een 'stukje onduidelijkheid' ontstaan.
Vind het jammer dat je dit prima interview van dr Klaassen zo samenvat. Hij was juist zeer zorgvuldig in zijn antwoorden en bleef daarbij ook Bijbels spreken.
Laten wij maar op de knieën gaan voor deze mannen die in de seculiere pers worden neergezet als achterlijk en gevaarlijk.
Inderdaad, @huisman. Ik ben het helemaal met je eens. Het ergste is misschien nog wel dat de media niet snapt, dat er bínnen de kerk al zo'n verdeeldheid is en dat er vanuit de eigen achterban soms al zo'n stuitende kritiek komt. Dat werd in het interview ook pijnlijk zichtbaar.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])

Bericht door Nasrani »

Valcke schreef:Er wordt door een tweede kamerlid gezegd dat VdStaaij niet thuishoort in het parlement. Idem richten sommigen de pijlen op VU docenten (alsof docenten hun mening niet mogen geven). Kortom: er wordt wel degelijk opgeroepen tot inperking van vrijheid van meningsuiting, en dat zelfs vanuit onze Tweede Kamer.

DDD, dit valt feitelijk te onderbouwen en is controleerbaar.
Die roep is er vanuit de samenleving al veel langer. Zeker als je ziet hoe er op social media soms wordt gereageerd.
Het zou zomaar een begin van inperking en beperking kunnen zijn...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie