Leggings

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Leggings

Bericht door huisman »

eilander schreef:Gaan we weer... Dames met legging hebben óf de juiste intentie óf kunnen we niet in het hart kijken. Heren met een zwart pak zitten er met verkeerde bedoelingen.
Ik stop er maar mee.
+1
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 9671
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Leggings

Bericht door merel »

Als iemand in 3 delig zwart pak in de kerk zit, moet hij dat zelf weten. Ik erger mij daar zeker niet aan. Ik hoop dat hij zich ook niet ergert als ik met blote benen in de kerk zit of met een rok/jurk die niet doorsnee refo is.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Ambtenaar »

Orchidee schreef: Precies, DAAR kan IK me aan ergeren.
"Zo hoort het", "kijk mij eens het goede voorbeeld geven" enz.
In het topic over soberheid krijg ik juist de indruk dat jij in het zwarte pak zit.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Leggings

Bericht door Dodo »

Zolang mensen maar niet aan anderen hun kledingkeuze opdringen, is er niet veel aan de hand denk ik.
Ik heb het snel warm, en ik loop vaak zonder jas of in korte mouwen als anderen zich flink inpakken. Ik word wel eens zat en moe van al die mensen die vinden dat ze er iets van moeten zeggen dat ik me niet zo warm kleed.
Als iedereen nou eens stopte met opmerkingen te maken over andermans kleren, was er al een hoop gewonnen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Leggings

Bericht door Ditbenik »

eilander schreef:Gaan we weer... Dames met legging hebben óf de juiste intentie óf kunnen we niet in het hart kijken. Heren met een zwart pak zitten er met verkeerde bedoelingen.
Ik stop er maar mee.
Ik neem aan dat je niet op mijn posting doelt.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Lilian1975 »

huisman schreef:
Orchidee schreef:
Ditbenik schreef:Verder blijft gewoon staan dat degenen die vinden dat je bijvoorbeeld geen legging mag dragen omdat je daarmee anderen ergert, mij bijvoorbeeld ergeren door bij een temperatuur van 30 graden in driedelig zwart in de kerk te gaan zitten. Ik noem zomaar even een dwarsstraat.
Precies, DAAR kan IK me aan ergeren.
"Zo hoort het", "kijk mij eens het goede voorbeeld geven" enz.



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Dat is altijd de reden van deze mensen om een zwart pak te dragen?
Ach, daar zou ik me niet druk om maken.
Maar dat zwarte pak is weer typisch zo’n zelfopgelegde wet. Een traditie die inmiddels het kenmerkt van het ware is. Maar ook dat is weer een komkommertijd discussie. :jongle
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door huisman »

Lilian1975 schreef:
huisman schreef:
Orchidee schreef:
Ditbenik schreef:Verder blijft gewoon staan dat degenen die vinden dat je bijvoorbeeld geen legging mag dragen omdat je daarmee anderen ergert, mij bijvoorbeeld ergeren door bij een temperatuur van 30 graden in driedelig zwart in de kerk te gaan zitten. Ik noem zomaar even een dwarsstraat.
Precies, DAAR kan IK me aan ergeren.
"Zo hoort het", "kijk mij eens het goede voorbeeld geven" enz.



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Dat is altijd de reden van deze mensen om een zwart pak te dragen?
Ach, daar zou ik me niet druk om maken.
Maar dat zwarte pak is weer typisch zo’n zelfopgelegde wet. Een traditie die inmiddels het kenmerkt van het ware is. Maar ook dat is weer een komkommertijd discussie. :jongle
Mooi toch dat veroordelen. Je kunt zelf makkelijk buiten schot blijven.

Rijke mensen omdat ze niet sober leven.
Zwarte pak mensen omdat ze niet kleurig zijn.
Niet legging dragers omdat ze bekrompen zijn.

Zou dit van enig belang zijn?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Leggings

Bericht door Desiree »

.
Laatst gewijzigd door Desiree op 02 jul 2018, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Leggings

Bericht door Tiberius »

:bobo
We zouden al die geboden hier eens op een rijtje kunnen zetten.
Als je het goed wilt doen, draag je een legging onder een driedelig zwart pak, verdien je een ton per jaar, en geef je niet meer dan 3000 euro aan een bruiloft en 2000 euro aan een vakantie uit.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Leggings

Bericht door Auto »

Tiberius schreef::bobo
We zouden al die geboden hier eens op een rijtje kunnen zetten.
Als je het goed wilt doen, draag je een legging onder een driedelig zwart pak, verdien je een ton per jaar, en geef je niet meer dan 3000 euro aan een bruiloft en 2000 euro aan een vakantie uit.
Inderdaad, maar je vergeet nog 1 punt dat als er een actie gehouden wordt voor een goed doel of een of ander project dan staan ze ook nog te roepen dat degenen die geld hebben flink moeten schuiven, anders zijn het knieperds. Daar zijn ze goed voor. :bobo
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Orchidee »

Ambtenaar schreef:
Orchidee schreef: Precies, DAAR kan IK me aan ergeren.
"Zo hoort het", "kijk mij eens het goede voorbeeld geven" enz.
In het topic over soberheid krijg ik juist de indruk dat jij in het zwarte pak zit.
:haha :haha :haha

Is een zwart pak sober :oO
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Leggings

Bericht door FlyingEagle »

Tiberius schreef::bobo
We zouden al die geboden hier eens op een rijtje kunnen zetten.
Als je het goed wilt doen, draag je een legging onder een driedelig zwart pak, verdien je een ton per jaar, en geef je niet meer dan 3000 euro aan een bruiloft en 2000 euro aan een vakantie uit.
Waar is de ‘like’ knop als je hem nodig hebt Afbeelding
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Lilian1975 »

huisman schreef:
Lilian1975 schreef:
huisman schreef:
Orchidee schreef: Precies, DAAR kan IK me aan ergeren.
"Zo hoort het", "kijk mij eens het goede voorbeeld geven" enz.



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Dat is altijd de reden van deze mensen om een zwart pak te dragen?
Ach, daar zou ik me niet druk om maken.
Maar dat zwarte pak is weer typisch zo’n zelfopgelegde wet. Een traditie die inmiddels het kenmerkt van het ware is. Maar ook dat is weer een komkommertijd discussie. :jongle
Mooi toch dat veroordelen. Je kunt zelf makkelijk buiten schot blijven.

Rijke mensen omdat ze niet sober leven.
Zwarte pak mensen omdat ze niet kleurig zijn.
Niet legging dragers omdat ze bekrompen zijn.

Zou dit van enig belang zijn?
Ik veroordeel niemand.
Zeg alleen dat niet leggings en zwarte pakken zelfopgelegde wetten zijn. Meer niet.
Ik stel zelfs niet iemands intentie ter discussie. :bobo


En verder als iemand meent met 30 graden in een driedelig zwart pak te moeten zitten, zijn zaak. Vraag mij altijd wel af of het je concentratie ten goede komt.
Ben blij dat onze dominees dan zo nuchter zijn om hun toga uit te laten. En de kerkenraad als het echt warm is hun jasje. Maar wij hebben dan ook geen goed gekoeld gebouw.... ( :haha lees sober en eenvoudig ;) )

Overigens hebben de meeste kerken dan wel weer een koelsysteem...

Vindt het trouwens altijd wel een beetje lachwekkend dat in warme tropische zendingslanden zodra er een behoudende kerk bij betrokken is de mannen en studenten daar ook ineens in zwarte pakken lopen. Totaal niet hun cultuur.

En kijk eens rond op die conferentie ieder jaar in Engeland. De zwarte pakken zijn de Nederlandse dominees. De rest loopt er meestal niet zwart gepakt bij :haha
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 02 jul 2018, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Leggings

Bericht door Dodo »

Er zijn zelfs kerken met een airco in de preekstoel. Dat is pas luxe! Maar het is ze gegund, wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Leggings

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Er zijn zelfs kerken met een airco in de preekstoel. Dat is pas luxe! Maar het is ze gegund, wat mij betreft.

Ik gun het ze ook hoor...
:super
Plaats reactie