Leggings

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5398
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Leggings

Bericht door pierre27 »

Mannetje schreef:Het valt me op dat de topicstarter al een poos niet meer reageert...
Tja, wie zou er nu lachen dat we met elkaar hier ons druk over maken?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Orchidee »

pierre27 schreef:
Jantje schreef:
eilander schreef:
GGotK schreef: Ja tuurlijk, we dragen leggings vanwege de zedigheid en de tegenstanders zetten we neer in de hoek van de Farizeeërs.
Het stoort mij inmiddels ook, moet ik zeggen. Iemand die een legging niet wil, is blijkbaar automatisch star, wettisch en leeg-orthodox. Die eenzijdigheid kan ik echt niet meemaken.
Nee ik ook niet. Op de flyer met de verschillende uitnodigingen voor de jaaropeningen (in de kerk) van een onder onze gezindte breed gewaardeerde MBO-scholengemeenschap staat er bij de jaaropening van één locatie (die altijd plaatsvindt in een Veluws kerkgebouw) altijd: Op verzoek van de kerkenraad delen wij u mede dat het dragen van een legging in dit kerkgebouw niet is toegestaan.
Blijkbaar wordt het door deze kerkenraad als een soort broek gezien. Kun je lang en breed over praten. Wij zijn blij dat we in dit grote kerkgebouw met de scholen mogen samenkomen, gezien we daar als gast zijn is het meer dan logisch dat er rekening gehouden wordt met deze opvatting van de kerkenraad. Kun of wil je dat niet is het beter niet te komen, om zo mensen niet zichtbaar tot ergernis te zijn.
Dat bereik je idd wel dat er mensen nooit komen en dat vind ik dan weer jammer!



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Blijkbaar wordt het door deze kerkenraad als een soort broek gezien. Kun je lang en breed over praten. Wij zijn blij dat we in dit grote kerkgebouw met de scholen mogen samenkomen, gezien we daar als gast zijn is het meer dan logisch dat er rekening gehouden wordt met deze opvatting van de kerkenraad. Kun of wil je dat niet is het beter niet te komen, om zo mensen niet zichtbaar tot ergernis te zijn.[/quote]Dat bereik je idd wel dat er mensen nooit komen en dat vind ik dan weer jammer!



Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk[/quote]

Hoeft niet hoor, er zijn ook mensen die het geen probleem vinden om even een rokje aan te trekken zonder legging;) Ik heb een onkerkelijke familie, die mensen vragen gewoon, wat zijn de eisen, moet ik hoedje op, rokje aan? dan doe ik dat. No problem.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5398
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Leggings

Bericht door pierre27 »

Ja exact. Zo ervaar ik dat elk jaar weer. Mensen die zich zonder morren aanpassen voor die ene keer. Christelijk gedrag zonder christen te zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Jantje »

pierre27 schreef:
Jantje schreef:
eilander schreef:
GGotK schreef: Ja tuurlijk, we dragen leggings vanwege de zedigheid en de tegenstanders zetten we neer in de hoek van de Farizeeërs.
Het stoort mij inmiddels ook, moet ik zeggen. Iemand die een legging niet wil, is blijkbaar automatisch star, wettisch en leeg-orthodox. Die eenzijdigheid kan ik echt niet meemaken.
Nee ik ook niet. Op de flyer met de verschillende uitnodigingen voor de jaaropeningen (in de kerk) van een onder onze gezindte breed gewaardeerde MBO-scholengemeenschap staat er bij de jaaropening van één locatie (die altijd plaatsvindt in een Veluws kerkgebouw) altijd: Op verzoek van de kerkenraad delen wij u mede dat het dragen van een legging in dit kerkgebouw niet is toegestaan.
Blijkbaar wordt het door deze kerkenraad als een soort broek gezien. Kun je lang en breed over praten. Wij zijn blij dat we in dit grote kerkgebouw met de scholen mogen samenkomen, gezien we daar als gast zijn is het meer dan logisch dat er rekening gehouden wordt met deze opvatting van de kerkenraad. Kun of wil je dat niet is het beter niet te komen, om zo mensen niet zichtbaar tot ergernis te zijn.
O ja, ik ben het er helemaal mee eens met deze kerkenraad. Maar sommigen vinden het farizeïsme.

Ik moet altijd denken aan wat Paulus schrijft aan de gemeente van Korinthe. Als je het geweten van een ander lid der gemeente ergert, moet je dit niet doen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Klavart »

-DIA- schreef:Er bestaat mannenmode die ik nooit zou dragen. Mode of niet.
Ik weiger mee te doen met
b. Petten
U bent waarschijnlijk niet kaal? Of draagt u een ander soort hoofddeksel als het zonnig is?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Leggings

Bericht door Wandelende »

pierre27 schreef:
Mannetje schreef:Het valt me op dat de topicstarter al een poos niet meer reageert...
Tja, wie zou er nu lachen dat we met elkaar hier ons druk over maken?
Ik.
(~)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Leggings

Bericht door -DIA- »

Klavart schreef:
-DIA- schreef:Er bestaat mannenmode die ik nooit zou dragen. Mode of niet.
Ik weiger mee te doen met
b. Petten
U bent waarschijnlijk niet kaal? Of draagt u een ander soort hoofddeksel als het zonnig is?
Is het de bedoeling dat ik dit serieus moet nemen?
Ik denk dat het niet serieus bedoeld is, vandaar dat ik me maar stil ga houden.
Nou ja, voor deze keer, ik ben namelijk heel makkelijk te manipuleren:
Ik ben niet kaal, wel grijs.
De grote vraag luidt dan of een grijs man per definitie ook wijs is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Lilian1975 »

pierre27 schreef:
Jantje schreef:
eilander schreef:
GGotK schreef: Ja tuurlijk, we dragen leggings vanwege de zedigheid en de tegenstanders zetten we neer in de hoek van de Farizeeërs.
Het stoort mij inmiddels ook, moet ik zeggen. Iemand die een legging niet wil, is blijkbaar automatisch star, wettisch en leeg-orthodox. Die eenzijdigheid kan ik echt niet meemaken.
Nee ik ook niet. Op de flyer met de verschillende uitnodigingen voor de jaaropeningen (in de kerk) van een onder onze gezindte breed gewaardeerde MBO-scholengemeenschap staat er bij de jaaropening van één locatie (die altijd plaatsvindt in een Veluws kerkgebouw) altijd: Op verzoek van de kerkenraad delen wij u mede dat het dragen van een legging in dit kerkgebouw niet is toegestaan.
Blijkbaar wordt het door deze kerkenraad als een soort broek gezien. Kun je lang en breed over praten. Wij zijn blij dat we in dit grote kerkgebouw met de scholen mogen samenkomen, gezien we daar als gast zijn is het meer dan logisch dat er rekening gehouden wordt met deze opvatting van de kerkenraad. Kun of wil je dat niet is het beter niet te komen, om zo mensen niet zichtbaar tot ergernis te zijn.

Ja ben ik inderdaad ook mee eens. Je bent ergens te gast. Dan uit op zijn minst respect pas je je aan.
Dat heb ik altijd gevonden bij school. Als je als ouders kiest voor een refo school, maar je zou zelf andere kledingregels hebben, moet je niet provocerent in broek bij school je kind ophalen. Dat gebeurt. Dat vind ik net zo verwerpelijk.

Zo zal ik als ik in bepaalde landen een merk bezichtig dat met bedekte armen doen als dat gevraagd wordt. En niet in korte mouwen. Ook al valken de mussen bij wijze van spreken van het dak.

Andersom waardeer ik het altijd heel erg als familieleden die niet gewend zijn het hoofd te bedekken tijdens een kerkdienst, dit toch doen als ze bij ons te gast zijn, uit respect. Ook al zouden ze niet worden weggestuurd bij ons ;)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5398
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Leggings

Bericht door pierre27 »

Wandelende schreef:
pierre27 schreef:
Mannetje schreef:Het valt me op dat de topicstarter al een poos niet meer reageert...
Tja, wie zou er nu lachen dat we met elkaar hier ons druk over maken?
Ik.
Veelzeggend.:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Orchidee »

Jantje schreef:
Ik moet altijd denken aan wat Paulus schrijft aan de gemeente van Korinthe. Als je het geweten van een ander lid der gemeente ergert, moet je dit niet doen.
Dat word veelal gemist!
Als ik het niet fijn vind dat diverse vrouwen en meisjes zonder hoofdbedekking in de eredienst zitten, gaan zij echt niet WEL wat op hun hoofd doen, ook niet als je het vriendelijk en overtuigend Bijbels probeert. Andersom vinden zij het vervelend waar de ANDEREN moeilijk over doen en denken zij juist het goede te doen.
Je komt daar helaas nooit eensgezind uit.
Er is idd een christelijke vrijheid maar die word niet door iedereen als vrijheid gezien en aanvaard.

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door eilander »

Orchidee schreef:
Jantje schreef:
Ik moet altijd denken aan wat Paulus schrijft aan de gemeente van Korinthe. Als je het geweten van een ander lid der gemeente ergert, moet je dit niet doen.
Dat word veelal gemist!
Als ik het niet fijn vind dat diverse vrouwen en meisjes zonder hoofdbedekking in de eredienst zitten, gaan zij echt niet WEL wat op hun hoofd doen, ook niet als je het vriendelijk en overtuigend Bijbels probeert. Andersom vinden zij het vervelend waar de ANDEREN moeilijk over doen en denken zij juist het goede te doen.
Je komt daar helaas nooit eensgezind uit.
Er is idd een christelijke vrijheid maar die word niet door iedereen als vrijheid gezien en aanvaard.

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Dit is dus de foute uitleg van dit gedeelte. Het is natuurlijk nooit de bedoeling geweest om er iets van te maken als: 'jij ergert mij' 'nee hoor, ik vind juist dat jij mij ergert.'
Nee, dit werkt maar één kant op: degene die meent dat in de kerk vrijheid bestaat om zonder hoed en met legging te komen, past zich aan aan degenen die hier moeite mee hebben. Niet andersom.
Ik meen dat @Jongere dat al eens netjes uiteengezet heeft.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Leggings

Bericht door Orchidee »

Ik geloof het gelijk maar zo werkt het in de praktijk niet!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:
Jantje schreef:
Ik moet altijd denken aan wat Paulus schrijft aan de gemeente van Korinthe. Als je het geweten van een ander lid der gemeente ergert, moet je dit niet doen.
Dat word veelal gemist!
Als ik het niet fijn vind dat diverse vrouwen en meisjes zonder hoofdbedekking in de eredienst zitten, gaan zij echt niet WEL wat op hun hoofd doen, ook niet als je het vriendelijk en overtuigend Bijbels probeert. Andersom vinden zij het vervelend waar de ANDEREN moeilijk over doen en denken zij juist het goede te doen.
Je komt daar helaas nooit eensgezind uit.
Er is idd een christelijke vrijheid maar die word niet door iedereen als vrijheid gezien en aanvaard.

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Tegenover de christelijke vrijheid, die nogal eens voor zaken misbruikt lijkt te worden (en die is tegenwoordig zeldzaam is, tenminste we horen er niet zo veel over) staat de dienstbaarheid der zonde die de mens is onderworpen. En niet uit nooddwang, nee, vrijwillig dienen we onze heer, de vorst der duisternis. Hij is een leugenaar van den beginne, en praat alles recht wat krom is. En ik lees ook dat in ons geen kracht is tegen deze grote menigte. We struikelen dagelijks in vele. En dan we kunnen nog wel een beetje rechtzinnig wat belijden, maar toch geloof ik dat het hier ook op de inleving aankomt.
Ik heb al eerder gezegd (sommigen kennen me hier wel een klein beetje, en naar blijkt sommigen ook niet) dat ik zou stoppen in dit topic, maar goed, hier ben ik weer eens gezwicht.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Leggings

Bericht door eilander »

Orchidee schreef:Ik geloof het gelijk maar zo werkt het in de praktijk niet!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Dan is bekering nodig.
Plaats reactie