Week van het Leven

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Week van het Leven

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:https://nos.nl/artikel/2356533-corona-p ... -haag.html

Het NOS besteed er een artikel aan. Jammer dat ook de voorstanders van abortus zo prominent in beeld komen.

Overigens zien we ook een geachte medeforummer in beeld.
Ook weer met onwaarheden, zoals altijd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Week van het Leven

Bericht door Mara »

Of zoals de dominee dit zo treffend zei: "Men lijkt zich drukker te maken om 2 doodgeschoten chimpansees dan om het leven van tienduizenden ongeboren kindjes."
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Week van het Leven

Bericht door samanthi »

Mara schreef:Of zoals de dominee dit zo treffend zei: "Men lijkt zich drukker te maken om 2 doodgeschoten chimpansees dan om het leven van tienduizenden ongeboren kindjes."
Ja, ik weet het recent, een vouw die psychisch heel erg in de knoop zat, had ik een reflex haar hondje een tik met de dweilstok gegeven, het hondje viel ongelukkig tegen de muur, morsdood. Ze moest verhuizen, kreeg allerlei haatmails, haar Facebook account heeft ze eraf gehaald, in die zelfde tijd was er een moeder die haar pasgeboren baby gedood had... daar was veel begrip, wat zal die vrouw het moeilijk gehad hebben ed, ik geloof dat ook, maar het gaat om de reacties.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Week van het Leven

Bericht door Mara »

Naar mijn gevoel is de grootste vernietiger van de vrede
tegenwoordig abortus, omdat het een oorlog is tegen het kind, een
direct doden van het onschuldige kind, moord door de moeder zelf.
En als wij accepteren dat een moeder zelfs haar eigen kind kan doden,
hoe kunnen we dan andere mensen vertellen elkaar niet te doden?

moeder Teresa
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Week van het Leven

Bericht door helma »

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Week van het Leven

Bericht door GerefGemeente-lid »

Aan de vooravond van de Week voor het Leven las ik onderstaand artikel: https://cvandaag.nl/93337-een-dubbel-wo ... tuskliniek
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1101
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Week van het Leven

Bericht door Anselmus »

GerefGemeente-lid schreef:Aan de vooravond van de Week voor het Leven las ik onderstaand artikel: https://cvandaag.nl/93337-een-dubbel-wo ... tuskliniek
Mooi hoe de Heere concreet werkt!
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Week van het Leven

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Week van het Leven

Bericht door Bourdon16 »

Ik heb dat ook wel. Elk jaar knaagt er wel iets van dat ik daar ook bij had moeten zijn.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Week van het Leven

Bericht door MGG »

Ik ben in het algemeen niet voor protesten, marsen of andere varianten. Niet dat ik direct tegen de mars voor het leven ben, maar mij trekt het niet. In de Saambinder heeft enkele jaren geleden een mooi artikel over de mars voor het leven gestaan. Helaas kan ik het artikel niet vinden op digibron. Ik dacht dat het van ds De Wit was, maar blijkbaar klopt dat niet.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Week van het Leven

Bericht door Herman »

MGG schreef:Ik ben in het algemeen niet voor protesten, marsen of andere varianten. Niet dat ik direct tegen de mars voor het leven ben, maar mij trekt het niet. In de Saambinder heeft enkele jaren geleden een mooi artikel over de mars voor het leven gestaan. Helaas kan ik het artikel niet vinden op digibron. Ik dacht dat het van ds De Wit was, maar blijkbaar klopt dat niet.
Jawel. Ook hier op het forum is er toen over gediscussierd.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Week van het Leven

Bericht door newton »

MGG schreef:Ik ben in het algemeen niet voor protesten, marsen of andere varianten. Niet dat ik direct tegen de mars voor het leven ben, maar mij trekt het niet. In de Saambinder heeft enkele jaren geleden een mooi artikel over de mars voor het leven gestaan. Helaas kan ik het artikel niet vinden op digibron. Ik dacht dat het van ds De Wit was, maar blijkbaar klopt dat niet.
Dit betrof een opinie stuk in het RD. https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... cbad72a528
Ik kan het me nog goed herinneren hoe voor mij opvallen negatief ds. de Wit stond tegenover het meedoen aan de mars voor het leven, terwijl in dezelfde weken in de gezinsgids een interview met ds. Sonnevelt een heel ander geluid liet horen:
„De Mars voor het Leven is een waardig protest tegen de doodscultuur in ons land.”

In de GezinsGids komt ds. C. Sonnevelt (predikant van de Gereformeerde Gemeenten) aan het woord over abortus. De predikant loopt mee in de Mars voor het Leven. „Het is een stille tocht waarbij niemand spreekt en gedacht wordt aan de ruim dertigduizend mensenkinderen die jaarlijks worden geaborteerd. Je zou het eigenlijk een rouwstoet kunnen noemen.”
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Week van het Leven

Bericht door Geytenbeekje »

Om in mijn eentje te gaan lopen in Den Haag zie ik mij zelf niet zo doen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Week van het Leven

Bericht door Zita »

Herman schreef:
MGG schreef:Ik ben in het algemeen niet voor protesten, marsen of andere varianten. Niet dat ik direct tegen de mars voor het leven ben, maar mij trekt het niet. In de Saambinder heeft enkele jaren geleden een mooi artikel over de mars voor het leven gestaan. Helaas kan ik het artikel niet vinden op digibron. Ik dacht dat het van ds De Wit was, maar blijkbaar klopt dat niet.
Jawel. Ook hier op het forum is er toen over gediscussierd.
Pagina 3 van dit topic en verder.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Week van het Leven

Bericht door helma »

Geytenbeekje schreef:Om in mijn eentje te gaan lopen in Den Haag zie ik mij zelf niet zo doen.
Je loopt er met duizenden anderen hè...
Plaats reactie