Week van het Leven

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Week van het Leven

Bericht door Wandelende »

CvdW schreef:ds. Sonnevelt vroeg: Waar blijven de voorgangers?
Hoeveel dominees waren er van de GG?
Heb je niet achter de bosjes liggen turven?
Valt tegen.
(~)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Week van het Leven

Bericht door samanthi »

ZWP schreef:Was goed om er te zijn.

Wel een paar praktische zaken die me opvielen:
1. Door de drukte duurde het lang voordat we echt op pad waren. Wij zijn op een gegeven moment maar dwars het veld over gestoken, anders hadden we (met jonge kinderen) nog langer moeten wachten.
2. De tocht zelf was maar kort, een rondje om het veld heen. Daarbij kom je weinig omstanders tegen; je loopt heel afgeschermd van de buitenwereld.
3. De toespraken: te veel en te lang. Zingen: te weinig. Ook weer met name met de beleving van de kinderen in het achterhoofd.

Wel veel bekenden gezien, maar geen refoforummers. Ik heb overigens ook geen flauw idee hoe ik die zou moeten herkennen...

Wel mooi dat het NOS Journaal van 20:00u opende met een item hierover.
We mochten niet vam de burgemeester, normaal gingen we door de stad en waren de toespraken ook op het plein, bij de binnenhof. Maar nu met zo.n grote mensenmassa mocht dat niet meer.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Week van het Leven

Bericht door helma »

ZWP, Fijn dat je er was en dat het ook goed was.
Volgende keer zal ik je vooraf vertellen dat Samanthi en ik allebei een paarse muts dragen :huhu
Ik zal je punten melden. Ik herken wel wat je zegt; ik vind het stuk met de toespraken ook best lang duren. De tocht door de stad is inderdaad doeltreffender maar ik snap ook wel dat je met zo'n stoet niet door het winkelend publiek mag. En de lengte....ja dat kwam door het aantal deelnemers. Duurde inderdaad lang voordat iedereen liep; maar we liepen wel 8 breed.....
De kinderen zouden wat meer aandacht kunnen krijgen. Ik ga het doorgeven!

We waren ook blij met de aandacht van NOS, voor het eerst in de 25 jaar!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Week van het Leven

Bericht door Mara »

helma schreef: We waren ook blij met de aandacht van NOS, voor het eerst in de 25 jaar!
Maar tegelijk zag je ook beelden van de demonstranten o.m. in de Passage. Zij vroegen iedereen een handtekening om de vroege abortuspil te kunnen verkrijgen bij verloskundige of huisarts.
Een moeder zei: ik ga zeker tekenen, want ik heb een jonge dochter, dus zij moet die pil straks gewoon kunnen halen. En er waren uiteraard meer mensen die graag hun handtekening zetten.
Deze stoet maakte op veel mensen totaal geen indruk.
De moderne mens anno 2017 maakt zelf hun keuzes w.b. leven en dood.
Ik kom dit in het dagelijks leven zo vaak tegen.
De dood jaagt geen angst meer aan, maar wel om de verkeerde redenen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Week van het Leven

Bericht door Auto »

Mara schreef:
helma schreef: We waren ook blij met de aandacht van NOS, voor het eerst in de 25 jaar!
Maar tegelijk zag je ook beelden van de demonstranten o.m. in de Passage. Zij vroegen iedereen een handtekening om de vroege abortuspil te kunnen verkrijgen bij verloskundige of huisarts.
Een moeder zei: ik ga zeker tekenen, want ik heb een jonge dochter, dus zij moet die pil straks gewoon kunnen halen. En er waren uiteraard meer mensen die graag hun handtekening zetten.
Deze stoet maakte op veel mensen totaal geen indruk.
De moderne mens anno 2017 maakt zelf hun keuzes w.b. leven en dood.
Ik kom dit in het dagelijks leven zo vaak tegen.
De dood jaagt geen angst meer aan, maar wel om de verkeerde redenen.
Wat wil je nu zeggen dat geen nut heeft dat de NOS er aandacht aan heeft gegeven? Dat de Mars overbodig is?

Juist de vijandschap zal toenemen omdat een postmodern mens opeens met kaders in zijn leven wordt geconfronteerd. Zolang er mensen de tijd nemen om een asociale reactie te geven op een NOS item, laat het tegendeel zien van wat jij zegt, want het maakt op een of andere manier wel indruk.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Week van het Leven

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Week van het Leven

Bericht door samanthi »

Auto schreef:
Mara schreef:
helma schreef: We waren ook blij met de aandacht van NOS, voor het eerst in de 25 jaar!
Maar tegelijk zag je ook beelden van de demonstranten o.m. in de Passage. Zij vroegen iedereen een handtekening om de vroege abortuspil te kunnen verkrijgen bij verloskundige of huisarts.
Een moeder zei: ik ga zeker tekenen, want ik heb een jonge dochter, dus zij moet die pil straks gewoon kunnen halen. En er waren uiteraard meer mensen die graag hun handtekening zetten.
Deze stoet maakte op veel mensen totaal geen indruk.
De moderne mens anno 2017 maakt zelf hun keuzes w.b. leven en dood.
Ik kom dit in het dagelijks leven zo vaak tegen.
De dood jaagt geen angst meer aan, maar wel om de verkeerde redenen.
Wat wil je nu zeggen dat geen nut heeft dat de NOS er aandacht aan heeft gegeven? Dat de Mars overbodig is?

Juist de vijandschap zal toenemen omdat een postmodern mens opeens met kaders in zijn leven wordt geconfronteerd. Zolang er mensen de tijd nemen om een asociale reactie te geven op een NOS item, laat het tegendeel zien van wat jij zegt, want het maakt op een of andere manier wel indruk.
Wat mij opviel is dat de rechten van de vrouw en de hulp tegenover elkaar staan, je ziet duidelijk dat de marslopers voor het kind zijn, maar ook voor de vrouw, dat vind ik zo mooi overkomen de hulp die geboden kan worden, je ziet idd op facebook dat het veel doet met de mensen, vooral de hatelijke opmerkingen, het doet echt iets met de mensen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Week van het Leven

Bericht door Mara »

Auto schreef: Wat wil je nu zeggen dat geen nut heeft dat de NOS er aandacht aan heeft gegeven? Dat de Mars overbodig is?
Neehee, waarom haal je nu dat er weer uit? :fi
Ik zeg dit omdat het wel zogenaamd positief is dat je die beelden zag van een lange stoet zwijgende mensen, maar meteen eroverheen, baf, hoorde en zag je de mensen die er juist fel tegenin gaan. Die kregen veel meer aandacht, in woord en beeld!
Misschien zou het onderwerp geen aandacht hebben gekregen, als die tegendemonstranten er niet waren geweest.
Want veel mensen vinden het niet meer van deze tijd dat je geen vroege abortuspil zou kunnen halen bij de dokter.

Vanuit het hele land waren bussen gekomen, begreep ik van familieleden die meegelopen hebben. Vanuit de kerk waar mijn zusje lid is, waren 2 bussen geregeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Week van het Leven

Bericht door helma »

keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: Week van het Leven

Bericht door keesjanm »

Er schijnt een mail van ds Sonnevelt rond te gaan waarin hij ingaat op het artikel van ds. De Wit. Heeft iemand die?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Week van het Leven

Bericht door eilander »

keesjanm schreef:Er schijnt een mail van ds Sonnevelt rond te gaan waarin hij ingaat op het artikel van ds. De Wit. Heeft iemand die?
Die mail zal bestemd zijn voor de geadresseerden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Week van het Leven

Bericht door helma »

Ja, een sympathieke mail. Was ik blij mee.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Week van het Leven

Bericht door refo »

eilander schreef:
keesjanm schreef:Er schijnt een mail van ds Sonnevelt rond te gaan waarin hij ingaat op het artikel van ds. De Wit. Heeft iemand die?
Die mail zal bestemd zijn voor de geadresseerden.
Om des gewetens wil niet in het openbaar?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: RE: Re: Week van het Leven

Bericht door eilander »

refo schreef:
eilander schreef:
keesjanm schreef:Er schijnt een mail van ds Sonnevelt rond te gaan waarin hij ingaat op het artikel van ds. De Wit. Heeft iemand die?
Die mail zal bestemd zijn voor de geadresseerden.
Om des gewetens wil niet in het openbaar?
Geen idee. Maar de doelgroep van een opiniestuk is nu eenmaal anders dan die van een mail.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Week van het Leven

Bericht door kasparov »

Misschien is ds. C. Sonnevelt uit Krabbendijke bereid om zijn mail als artikel te laten opnemen in bijv. het RD.
Plaats reactie