Transgenders

Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Transgenders

Bericht door Moderamen »

John Galt schreef: Dan rijst bij mij de vaag: Je lichaam zegt A, je hoofd zegt B. Moet je dan naar je lichaam en niet naar je hoofd luisteren? Je zit hoe dan ook met een stuk gebrokenheid: er klopt iets niet en iets wordt er onderdrukt of veranderd.
Je lichaam is door God geschapen. Je psyche natuurlijk ook, maar die is na de schepping/geboorte grotendeels gevormd door omgeving, moeilijkheden en jezelf. Maar goed, dat is ook geen geweldig argument.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Transgenders

Bericht door Vorst »

emigrant schreef:en het hele traject moet NIET meer door de zorgverzekeraar vergoed worden. Ze zoeken idd maar andere oplossingen om hun onbehagen met lichaam of geest te behandelen.
Makkelijk praten!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Transgenders

Bericht door samanthi »

Moderamen schreef:
John Galt schreef: Dan rijst bij mij de vaag: Je lichaam zegt A, je hoofd zegt B. Moet je dan naar je lichaam en niet naar je hoofd luisteren? Je zit hoe dan ook met een stuk gebrokenheid: er klopt iets niet en iets wordt er onderdrukt of veranderd.
Je lichaam is door God geschapen. Je psyche natuurlijk ook, maar die is na de schepping/geboorte grotendeels gevormd door omgeving, moeilijkheden en jezelf. Maar goed, dat is ook geen geweldig argument.
Welke leven in een gebroken wereld,
Dat 8s de reden.
Ik ken iemand die omgebouwd is. Ze / hij is een meest beklagenswaardige mens die ik ooit gezien heb.
De verandering was de oplossing niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Transgenders

Bericht door emigrant »

het blijft een vorm van plastische chirurgie. Medisch niet noodzakelijk.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Transgenders

Bericht door Dodo »

Er bestaat zoiets als body dysmorphie. Ik vraag me wel eens af of dat gendergedoe daar een uiting van is.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Transgenders

Bericht door samanthi »

emigrant schreef:het blijft een vorm van plastische chirurgie. Medisch niet noodzakelijk.
Dat klopt, dat is ook met een litteken in je gezicht wegwerken.
Ik pleit beslist niet voor operatie, maar heb het te doen met mensen met deze problematiek.

Er wordt snel gezegd, een hype een modegril, maar wat zit er onder?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie