Geloof en werk

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Geloof en werk

Bericht door parsifal »

emigrant schreef:
Jessy 1987 schreef:Helaas zijn er tegenwoordig ook banen die volgens de wet volkomen legaal zijn. Hiermee bedoel ik banen in de seksindustrie. Deze banen zijn naar mijn mening spelen met vuur omdat de medewerkers letterlijk heulen met SATAN. Daarom vind ik ook dat alle vormen van werk binnen deze branche verboden moeten worden.
Er is aanbod, als er vraag is.
Begin dus met de klant aan te pakken dat die zijn leven betert.
Maar beter iemand die seks professioneel aanbied, dan dat ze onze meisjes aanranden.
Volgens mij is het niet zo dat prostitutie aanranding voorkomt. Prostitutie helemaal illegaal maken lijkt niet te werken en schadelijk (juist omdat veel vrouwen slachtoffer of wanhopig zijn en in dat geval nergens voor bescherming heen kunnen gaan en in landen waar prostitutie illegaal is gebeurt het nog steeds op grote schaal). Het kopen van de seksuele diensten illegaal maken lijkt een iets beter plan. Een derde optie is het werken met een vergunning stelsel, waarbij de klant de verantwoordelijkheid heeft om naar de vergunning te vragen (met het idee dat het niet de taak van de overheid is om prostitutie te verbieden, maar wel om vrouwen te beschermen tegen uitbuiting en mensenhandel).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Geloof en werk

Bericht door Desiree »

En toch schijnen prostituees 'geimporteerd' te worden in Nederland, omdat het zo makkelijk is om een bedrijfje te beginnen omdat het gelegaliseerd is. Ik zag het op de televisie.. ik heb een aflevering gezien.
Vrouwen kiezen bewust voor prostitutie omdat ze hun gezin willen onderhouden... ff over nadenken.. moeders beloven hun kinderen dat ze voortaan eten heeft, maar als ze eenmaal in Nederland zijn, horen ze nooit meer iets van mama. Want mama heeft onder druk een eigen bedrijfje gestart en de opbrengst gaat naar de pooier. Als je een dure sjees voorbij ziet rijden en een mooi huis ziet, dan is het die pooier terwijl de kinderen tevergeefs op hun moeder wachten... Gelukkig vallen de kinderen onder de kinderbescherming op den duur.

Ik heb ook geen antwoord hoor... ik deel alleen maar van wat ik zag..nou ja, je ziet niet veel geks ofzo, maar ik bedoel de trieste verhalen..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Geloof en werk

Bericht door samanthi »

Jessy 1987 schreef:Helaas zijn er tegenwoordig ook banen die volgens de wet volkomen legaal zijn. Hiermee bedoel ik banen in de seksindustrie. Deze banen zijn naar mijn mening spelen met vuur omdat de medewerkers letterlijk heulen met SATAN. Daarom vind ik ook dat alle vormen van werk binnen deze branche verboden moeten worden.
Wat een harde uitspraak, net of de meisjes er allemaal voor hun plezier zijn gaan werken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie