Homo en kerk

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: homo en kerk

Bericht door Terri »

Posthoorn schreef:
freek schreef:Beetje meer empathie zou ik niet verkeerd vinden. Weliswaar is dit misschien niet de meest geschikte plaats, maar als bh91 hier erg mee zit en graag zijn hart wil luchten, hoeven we wat mij betreft niet zo formalistisch te doen.
Als je ergens te gast bent, is het logisch dat je de regels volgt.
Zomaar iets dumpen, zeker zoiets!, op een willekeurige plek vind ik mateloos irritant.
Ik verbaas me steeds meer over deze zure reacties, de lust vergaat je inderdaad om sowieso mee te gaan praten, want als het niet over een hoofdletter gaat dan wel weer over iets anders en dan altijd zo 'afbrekend' . Dit moet je zelf niet willen!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: homo en kerk

Bericht door eilander »

Gaarne on-topic.
bh91
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2014, 18:06

Re: homo en kerk

Bericht door bh91 »

Beste mensen,
Het spijt me dat ik het in de verkeerde rubriek heb neergezet, ik wist niet waar ik het moest neergezet zetten.
Het probleem is dat ik gek word in de 'kast', het is niet zo dat ik de daad doe. Die reacties zijn onder andere de reden dat ik er over nadenk om naar een ander kerk te gaan. Waar er meer respect is, het spijt me dat ik het zo moet zeggen. Gelukkig zijn er nog mensen die gewoon reageren. Ik wil maar één ding, dat is antwoord op mijn vragen
Maar de Heer zal uitkomst geven
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: homo en kerk

Bericht door Zita »

bh91 schreef:Beste mensen,
Het spijt me dat ik het in de verkeerde rubriek heb neergezet, ik wist niet waar ik het moest neergezet zetten.
Het probleem is dat ik gek word in de 'kast', het is niet zo dat ik de daad doe. Die reacties zijn onder andere de reden dat ik er over nadenk om naar een ander kerk te gaan. Waar er meer respect is, het spijt me dat ik het zo moet zeggen. Gelukkig zijn er nog mensen die gewoon reageren. Ik wil maar één ding, dat is antwoord op mijn vragen
Ik zal het topic verplaatsen naar Kerk -> ethiek.
Wat bedoel je met 'die reacties'? Zijn dat de reacties die in het algemeen op homo's gegeven worden?
Gebruikersavatar
Wittewrongel
Inactief
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 nov 2013, 15:52

Re: homo en kerk

Bericht door Wittewrongel »

bh91 schreef:Beste mensen,
Het spijt me dat ik het in de verkeerde rubriek heb neergezet, ik wist niet waar ik het moest neergezet zetten.
Het probleem is dat ik gek word in de 'kast', het is niet zo dat ik de daad doe. Die reacties zijn onder andere de reden dat ik er over nadenk om naar een ander kerk te gaan. Waar er meer respect is, het spijt me dat ik het zo moet zeggen. Gelukkig zijn er nog mensen die gewoon reageren. Ik wil maar één ding, dat is antwoord op mijn vragen
Misschien is het beter om eerst het woord Homo van het topic te wijzigen in Homofilie Dit staat dus los van homoseksualiteit waarbij je dus werkelijk lichamelijk contact hebt met andere mensen van het zelfde geslacht. Hierbij wil ik ook gelijktijdig proberen duidelijk te maken of iemand die hetero of homofilie is onder de zelfde schuld van de zonde ligt. Oftewel tussen deze 2 mensen is er geen verschil beiden staan we schuldig tegenover God. Om deze reden hoop ik ook dat een ambtsdrager geen onderscheid er tussen zal maken en al met een andere oordeel je benadert. Als het goed is dient de ambtsdrager je te ondersteunen in deze weg tevens je te wijzen op Gods woord waar de hulp te vinden is voor je kruis. Maar ook om je te waarschuwen voor de zonde ( Homoseksualiteit) Hierbij wil ik dan ook gelijk tijdig aangeven dat Hetero's net zo goed kunnen zondigen tegen het 7e gebod. Alleenlijk is er een onderscheid in de verleiding tot de zonde. Ik kan begrijpen dat de neiging en trekking zwaarder zal zijn..

Mijn raad is dan ook benader mensen die JIJ vertrouwd en vertel dat je Homofilie bent. Ik hoop dat ze je willen helpen ook met de weg naar God.

[ Soms kunnen er vragen zijn in je level die je niet begrijpt maar als je erom vraagt en God wil je het bekent maken zal Hij dat zeker op Zijn tijd doen. ]

Zo ken ik het voorbeeld van de onderstaande tekst waar iemand zijn vraag/antwoord in mocht leren kennen. Joh. 9
En voorbijgaande, zag Hij een mens, blind van de geboorte af.
En Zijn discipelen vraagden Hem, zeggende: Rabbi, wie heeft er gezondigd, deze, of zijn ouders, dat hij blind zou geboren worden?
Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd, noch zijn ouders, maar dit is geschied, opdat de werken Gods in hem zouden geopenbaard worden.



Edit: Hulp is niet alleen voor de homoseksualiteit. maar ook hoe ga ik ermee om? Hoe dienen mij ouders ermee om te gaan? Welke reactie's kan ik verwachten van mensen? Hoe kan ik mensen het beste benaderen en vertellen van mijn gevoelens zonder dat ze hun oordeel al vormen? etc etc.
Daarom is hulp zoeken het beste wat je kunt doen:) terwijl ik omdat moment hulp een negatieve klank vindt maar vervang het dan door onderwijs/ondersteuning.
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Re: Homo en kerk

Bericht door Dipper »

als je geloof los staat van je geaardheid en je God er niet minder om liefhebt kan ik je groot gelijk geven een liberalere kerkgemeente te kiezen die je niet veroordeelt. De relatie tussen jou en God zal er niet onder lijden, integendeel. God heeft jou lief, de mensen waarmee je praat kunnen je inderdaad de les lezen.
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homo en kerk

Bericht door DDD »

@Wittewrongel:

Gedachten = meervoud
Gebruikersavatar
Wittewrongel
Inactief
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 nov 2013, 15:52

Re: Homo en kerk

Bericht door Wittewrongel »

DDD schreef:@Wittewrongel:

Gedachten = meervoud
Sorry deze begrijp ik niet:)
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Homo en kerk

Bericht door DDD »

Dat is dan een ernstig probleem. Want het is een eenvoudige kwestie. 'Gedachte' is enkelvoud, 'gedachten' is meervoud. Zo eenvoudig is dat.

Maar wellicht dat bestudering van je eigen onderschrift je nader zou kunnen onderwijzen.
Gebruikersavatar
Wittewrongel
Inactief
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 nov 2013, 15:52

Re: Homo en kerk

Bericht door Wittewrongel »

Haha ik gisteravond heel het topic doorspitten waar de fout was en naar mijn onderschrift heb ik niet naar me gekeken. Maar goed laten we on topic blijven :)

Ps: mijn Nederlands is niet al te best vandaar misschien..
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Homo en kerk

Bericht door Zita »

Ontopic, aub.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Homo en kerk

Bericht door Pimpelmees »

Ik heb hier een bericht verwijderd van mijzelf.
Het was een te snelle reactie op een nieuwsbericht.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Homo en kerk

Bericht door refo »

Wittewrongel schreef:Haha ik gisteravond heel het topic doorspitten waar de fout was en naar mijn onderschrift heb ik niet naar me gekeken. Maar goed laten we on topic blijven :)

Ps: mijn Nederlands is niet al te best vandaar misschien..
Je Latijnse onderschrift bevat een verkeerd gespeld woord.
Verder is de vertaling niet correct.
Gebruikersavatar
Wittewrongel
Inactief
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 nov 2013, 15:52

Re: Homo en kerk

Bericht door Wittewrongel »

refo schreef:
Wittewrongel schreef:Haha ik gisteravond heel het topic doorspitten waar de fout was en naar mijn onderschrift heb ik niet naar me gekeken. Maar goed laten we on topic blijven :)

Ps: mijn Nederlands is niet al te best vandaar misschien..
Je Latijnse onderschrift bevat een verkeerd gespeld woord.
Verder is de vertaling niet correct.
Ontopic? En Tjah ik heb een citaat overgenomen oftewel dan is die citaat ook fout arme schrijver van het boek
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: homo en kerk

Bericht door Luther »

bh91 schreef:Beste mensen,
Het spijt me dat ik het in de verkeerde rubriek heb neergezet, ik wist niet waar ik het moest neergezet zetten.
Het probleem is dat ik gek word in de 'kast', het is niet zo dat ik de daad doe. Die reacties zijn onder andere de reden dat ik er over nadenk om naar een ander kerk te gaan. Waar er meer respect is, het spijt me dat ik het zo moet zeggen. Gelukkig zijn er nog mensen die gewoon reageren. Ik wil maar één ding, dat is antwoord op mijn vragen
Ik weet niet of je nog meeleest, want ik zie slechts 2 postings....
Je schrijft... 'Ik word gek in de kast.' Maar hoe kun je dan nu al vervelende reacties krijgen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie