Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Bert Mulder »

refo schreef:Was die zending niet van Nederlandse oorsprong?
Nee, Methodist, als ik het goed herinner, the Rev McDougall

Sent from my GT-P7500M using Tapatalk
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Bert Mulder »

Verder ook een getuigenis gehoord van een Indiase ex-Hindu, toen wonende te Singapore. Na zijn bekering kon hij het zich niet meer veroorloven op zondag in de winkel van zijn vader te werken.

Sent from my GT-P7500M using Tapatalk
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Mara »

Ik was in een supermarkt in een klein dorp en ik hoorde de klant vóór mij vragen aan de caissiere: bent u nooit op zondag open?
Ze bleek een paar dagen in het dorp te wonen, begreep ik uit het gesprek.
"Tjonge, en als ik dan iets tekort kom op zondag, hoe moet dat dan?"
"O, maar als u echt iets tekort komt, mag u dat bij mij komen halen hoor, gratis", antwoordde de aardige mevrouw achter de kassa.

Mijn zwager had een supermarkt en als op zondag iemand aan de deur kwam, gaf hij dat gewoon mee, zonder te laten betalen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door refo »

Zolang dat binnen de perken blijft kan dat natuurlijk.
Maar ze moeten er toch geen gewoonte van maken, dat gratis uitdelen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Mara »

refo schreef:Zolang dat binnen de perken blijft kan dat natuurlijk.
Maar ze moeten er toch geen gewoonte van maken, dat gratis uitdelen.
Het ging dan om boodschappen zoals melk, babyvoeding e.d.
En ik heb mijn zwager nooit erover gehoord dat hij iets tekort is gekomen.
De oma van mijn man die een zuivelhandel dreef, deed dat trouwens ook, terwijl zij geen principiële bedoeling hiermee had.
Maar zij zag dat als burenhulp en wilde op zondag geen geld, dat was misschien niet handig, ivm inbrekers.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Marc_44 »

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... g_1_844897

Hmmm ... geen pakketjes meer op zaterdag bestellen?
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Chrisje72 »

Wat is het verschil dan? dat er nu iemand meer voor op zondag moet werken? Want de bestellingen op zaterdag worden echt door het bedrijf zelf al op zondag verwerkt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Mara »

Ik was ook zeer verbaasd over dit nieuws.
Jaren gesteggel gehad over de maandagpost, die is uiteindelijk afgeschaft en krijg je op zondag dat gedoe.
Want als de buren een pakje bestellen, weggaan, komt hij waarschijnlijk bij ons bellen. Zoals doordeweeks ook gebeurt.

Onze laptop was kapot, toen we hem terugkregen zagen we op de begeleidende bon waarop stond wat er aan gerepareerd was,
dat dit op zondag was gedateerd.
Zijn dat ook volcontinu-bedrijven?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Marc_44 »

Chrisje72 schreef:Wat is het verschil dan? dat er nu iemand meer voor op zondag moet werken? Want de bestellingen op zaterdag worden echt door het bedrijf zelf al op zondag verwerkt.
Daar heb je een punt. De meeste pakketbedrijven hebben allang mensen op zondag werken om de bestellingen van vrijdag/zaterdag in orde te maken.

Tja ... bestelling op maandag t/m donderdag plaatsen dan maar? Of gewoon helemaal geen rekening houden met de werktijden van een ander bedrijf? Het is lastig.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door ejvl »

En supermarkt producten? En kleding/schoenen? Brandstof? Electra? Hoe ver kan je gaan? Mijns inziens is er geen pertinente lijn.
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Marc_44 »

ejvl schreef:En supermarkt producten? En kleding/schoenen? Brandstof? Electra? Hoe ver kan je gaan? Mijns inziens is er geen pertinente lijn.
Ok, ik geef me over. Het is als consument inderdaad onmogelijk om op al deze punten rekening te houden met de werktijden van de werknemers.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door rekcor »

ejvl schreef:En supermarkt producten? En kleding/schoenen? Brandstof? Electra? Hoe ver kan je gaan? Mijns inziens is er geen pertinente lijn.
Misschien is de benzine die momenteel in jouw auto zit, wel op zondag geraffineerd!

Overigens waardeer ik de zondag zeer als rustdag! Wat mij betreft zou de rustdag ook op maandag kunnen vallen, of op dinsdag. Die dagen van de week zijn toch maar arbitrair... Het gaat m.i. om het principe van 6 dagen werken, 1 dag rust, 6 dagen werken, 1 dag rust, wat een heel heilzaam principe is voor mens en samenleving.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Mara »

Mijn dochter was al een paar keer dichtbij een leuke bijbaan, maar dan moet ze horen dat ze ook op zondag kan worden opgeroepen.
Er is veelal weinig begrip voor zondagswerkweigeraars.
Mijn zoon trof het wel, hij loopt stage in een 24uurs organisatie, maar hij hoeft niet op zondag te komen. Daar was alle begrip en ruimte voor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Marc_44 »

Mara schreef:Mijn dochter was al een paar keer dichtbij een leuke bijbaan, maar dan moet ze horen dat ze ook op zondag kan worden opgeroepen.
Er is veelal weinig begrip voor zondagswerkweigeraars.
Mijn zoon trof het wel, hij loopt stage in een 24uurs organisatie, maar hij hoeft niet op zondag te komen. Daar was alle begrip en ruimte voor.
De eisen die de werkgevers stellen worden inderdaad steeds hoger. Men vraagt van werknemers een hyper-flexibiliteit en daarmee ook werken op zondag.
Als het niet in het arbeidscontract (of de CAO) staat, kan een werknemer niet verplicht worden om op zondag te werken. Maar veel werkgevers nemen het helaas wel op in het arbeidscontract.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Werken op zondag: hoe zit het met storingsdiensten?

Bericht door Orchidee »

Bij de meeste filialen van c&a kan je ook alleen een sollicitatiebrief inleveren als je bereid bent ook op zondag te werken. :fi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie