Tiberius schreef:Vooropgesteld ben ik het met Huisman eens, dat elk aantal, of het nu 10% of 90%, te veel is en een groot probleem is.
Anderzijds ben ik het helemaal met Refo eens. Hij verwoordt precies zoals het op mij ook over komt.
Daarbij komt, dat je je wel moet realiseren, dat zo'n cijfer gebruikt wordt om de aandacht te trekken voor deze problematiek. Niet om de problematiek te nuanceren, maar wel het bijbehorende cijfer.
Zo'n cijfer kan je makkelijk manipuleren door het opstellen van je vragen. Dat gebeurt hier ook: je ziet dat aan de vragen in deze poll. Ik weet niet waar je die vandaan hebt, maar het is in ieder geval opgesteld door iemand die last heeft (gehad) van pornoverslaving. Dan kan je met deze poll al snel zeggen: "Zie je wel, de poll bewijst het".
Je mist in de poll bijvoorbeeld een optie als "Pornografie? Inderdaad zie ik regelmatig op internet, maar ik ga gauw weg, omdat het walgelijk is". En zo kan je misschien nog wel wat opties bedenken.
Daarom zal een aantal mensen niet stemmen (de gewenste keuze zit er gewoon niet bij) en kan je met deze poll je eigen cijfer onderstrepen.
Ik ben het met je eens dat de poll veel te weinig keuzes heeft. refo's vergelijking met verslaving aan drank gaat niet op.
Het grote verschil is dat pornografie voor het internettijdperk veel moeilijker bereikbaar was voor mannen uit onze gezindte.
Jouw eigen optie voor een poll
"Pornografie? Inderdaad zie ik regelmatig op internet, maar ik ga gauw weg, omdat het walgelijk is". is voor sommige of veel mannen helaas anders die klikken niet weg maar door....en dan....grote schade !!!!
Dan blijf ik toch het meest rigide filter promoten en dat is kliksafe. Die verhalen van het filter dat in je eigen hart moet zitten door genade vind ik altijd zeer dubieus. Waarom ?
1. Ook een mens met genade heeft nog last vna zijn oude mens en de inwonende zonde.
2. Wij zien bij David dat ook een man naar Gods hart kan vallen voor deze seksuele zonde.
Neem de zonde,de gevaren en de schade die deze zonde veroorzaakt niet te licht.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.