Facebook gevaarlijk?

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Hendrikus »

Klavart schreef:Mij niet. Blijkbaar hebben ze er meer verstand van dan u. Dat blijkt des te meer uit uw reactie.
Nounou, ligt dat nou aan dat eigenwijze notenschrift dat je zo reageert? Dwarslezers zijn toch niet altijd dwarsliggers? ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Dodo »

Wat ik nooit zo goed snap is waarom mensen het hebben over nieuwsverspreiding via facebook. Ik zie nooit nieuws op fb, tenzij iemand een artikel deelt.
Facebook zou ongewild nepnieuws verspreiden, maar hoe dan? Doordat mensen zich ergens voor inschrijven?
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door DDD »

Ik zie heel veel nieuws op Facebook. De tijdlijn staat vol met nieuws over Trump en over Zwarte Piet en weet ik wat niet al. Het ligt vast aan je instellingen of je vrienden.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Dodo »

Vandaag is het facebook-uitschrijfdag. Naar aanleiding van het facebook-event van Arjan Lubach. En vooral vanwege de privacyschendingen door facebook natuurlijk.
Zijn er hier nog mensen die er mee stoppen en hun account beëindigen? Zelf heb ik het overwogen, maar ik zet er maar zo weinig op en ik vind het fijn om contact te leggen met familie en vrienden van vroeger. Ik blijf dus nog even...
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door DDD »

Ik overwoog het wel. Enkele van mijn vrienden zijn in de afgelopen maanden gestopt. Maar het heeft niet zoveel zin zolang je WhatsApp blijft gebruiken. Ik zou graag overstappen op Telegram, maar veel vrienden en clienten hebben dat niet.

Dus ik hoop voorlopig nog even op de overheid. En volgens mij is Instagram ook van Facebook.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Vorst »

Ik heb al jaren geen Facebook account meer. Nooit gemist ook.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Roos2017 »

Vorst schreef:Ik heb al jaren geen Facebook account meer. Nooit gemist ook.
Ik heb nooit een Facebook account gehad (en ook geen Twitter, Instagram en LinkedIn).
En ook nooit gemist. :)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Zita »

Ik heb nog wel een facebookaccount. Soms zie je wat leuks van vrienden of familie langskomen. Fijn om een beetje op de hoogte te blijven. Maar ik word af en toe wel droevig van goedbetaalde academici die meedoen met alle like-deel-en-win-een-zandbak/schommel/taart/potjejam/vakantiehuisje/pakjestroopwafels - acties.
Maar op dit moment inderdaad heel wat vertrekaankondigingen.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door DDD »

Zita schreef:Ik heb nog wel een facebookaccount. Soms zie je wat leuks van vrienden of familie langskomen. Fijn om een beetje op de hoogte te blijven. Maar ik word af en toe wel droevig van goedbetaalde academici die meedoen met alle like-deel-en-win-een-zandbak/schommel/taart/potjejam/vakantiehuisje/pakjestroopwafels - acties.
Maar op dit moment inderdaad heel wat vertrekaankondigingen.
Als mensen twee keer zo'n ding liken, dan ontvolg ik hen. Of als het steeds hetzelfde bedrijf is, blokkeer ik het bedrijf.

Op zich vind ik het niet erg dat Facebook weet wat ik op internet bekijk en wie ik bel, maar dat ze anoniem patientendossiers opvragen en die dan koppelen aan bekende gegevens, dat gaat toch wel duidelijk te ver. Ik vind de koppeling met WhatsApp al vervelend. Die heb ik ooit uitgezet, maar ik zie toch mensen uit mijn WhatsApplijst op Facebook langskomen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Herman »

Ik zie jullie langskomen op facebook. Althans de personen wiens voor en achternaam ik ken. Dat vind ik veel bijzonderder dan mijn eigen whatsapp contacten. Hoe doen ze dat, technisch gezien?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Zita »

Herman schreef:Ik zie jullie langskomen op facebook. Althans de personen wiens voor en achternaam ik ken. Dat vind ik veel bijzonderder dan mijn eigen whatsapp contacten. Hoe doen ze dat, technisch gezien?
Misschien hebben die mensen jou opgezocht, en sta jij vervolgens als vriendensuggestie.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door merel »

DDD schreef:
Zita schreef:Ik heb nog wel een facebookaccount. Soms zie je wat leuks van vrienden of familie langskomen. Fijn om een beetje op de hoogte te blijven. Maar ik word af en toe wel droevig van goedbetaalde academici die meedoen met alle like-deel-en-win-een-zandbak/schommel/taart/potjejam/vakantiehuisje/pakjestroopwafels - acties.
Maar op dit moment inderdaad heel wat vertrekaankondigingen.
Als mensen twee keer zo'n ding liken, dan ontvolg ik hen. Of als het steeds hetzelfde bedrijf is, blokkeer ik het bedrijf.

Op zich vind ik het niet erg dat Facebook weet wat ik op internet bekijk en wie ik bel, maar dat ze anoniem patientendossiers opvragen en die dan koppelen aan bekende gegevens, dat gaat toch wel duidelijk te ver. Ik vind de koppeling met WhatsApp al vervelend. Die heb ik ooit uitgezet, maar ik zie toch mensen uit mijn WhatsApplijst op Facebook langskomen.
Hoe kan je die uitzetten?

Ik heb geen facebook, maar ben wel geschrokken van de pixels op zoveel sites die direct naar facebook linken. Zelfs op de site van de ziektekostenverzekeraar :oO
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door DDD »

Ooit kon je dat uitzetten, maar inmiddels is die optie stilzwijgend verdwenen, lijkt het. Ik kon het althans niet meer vinden.

Het kan ook heel goed dat Facebook gewoon omdat het je surfgedrag weet, mensen voorstelt als suggestie.
Dat zou wel brutaal zijn.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Ooit kon je dat uitzetten, maar inmiddels is die optie stilzwijgend verdwenen, lijkt het. Ik kon het althans niet meer vinden.

Het kan ook heel goed dat Facebook gewoon omdat het je surfgedrag weet, mensen voorstelt als suggestie.
Dat zou wel brutaal zijn.
Daarom maak ik ook gebruik van blockers, zoals bijv. Ublock of Privacy Badger.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Mannetje »

Sinds heel kort heb ik Facebook, om een bepaalde makelaar beter te kunnen volgen.
Direct na het aanmelden kreeg ik als suggestie om vriend te worden met mijn broer die op een ander continent woont...

Dat ze mij aan mijn vader, wiens naam ik draag, linken, vind ik ergens nog logisch, maar dit vond ik toch wel vrij bizar.
-
Plaats reactie