Facebook gevaarlijk?

ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door ejvl »

Klavart schreef:
ejvl schreef:Het meeste is onzin zoals eerder uitgelegd.
Hoe naïef kun je zijn...
Heeft niets met naïef zijn te maken. Vriendschapsverzoeken omdat je bij de psycholoog bent is echt onzin. Of zoals ik al eerder zei, je moet daar bewust inchecken.
Ik gebruik het nu een jaar of 4 en weet zeker wel hoe het met privacy instellingen zit.
Facebook zal zeker veel meer van je weten dan wij weten maar zal dit zeker niet zomaar publiceren van waar je geweest bent en dergelijke. Of je moet dat bewust zelf doen.
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Ezen »

Vriendschapverzoeken zijn niet te verwarren met vriendschapvoorstellen. Dat zijn inderdaad meestal mensen die vriend van vrienden zijn.
Spitten en niet moe worden.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door FlyingEagle »

En een alternatief voor Whatsapp installeren is het beste wat ik hierboven gelezen heb, prima als je geen reacties op je berichten wilt, niemand heeft een alternatief
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door ejvl »

Telegram wordt redelijk veel gebruikt hoor.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door FlyingEagle »

Niet in mijn omgeving
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door DDD »

Sinds er webwhatsapp is, dring ik ook niet meer zoveel op Telegram aan. Maar Telegram is inderdaad een mooi alternatief, dat ik bij iedereen kan aanbevelen. In mijn familie en vriendengroep wordt het helaas nauwelijks gebruikt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Mara »

Dat veel jongeren met van alles tegelijk bezig zijn, kan neerslachtigheid bevorderen, waarschuwt hij. „In alle rust bezig zijn met één ding bezig zijn, is goed voor je en kan de weerbaarheid tegen een depressie vergroten. Zo’n houding kun je oefenen. Door bijvoorbeeld op een stoel te gaan zitten en een halfuur je ademhalingen te tellen. In ieder geval lijkt vast te staan dat veelvuldig gebruik van de smartphone mensen onrustiger maakt.”
BRON

Misschien een goed idee om dit te kopiëren en op het prikbord in de keuken te hangen. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6314
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Ik mis.....

Bericht door Gian »

huisman schreef:
Tiberius schreef:Speciaal, maar niet uitsluitend, voor Huisman een genuanceerde kijk op sociale media: http://ahuijgen.nl/2013/04/20/sociale-media-in-de-kerk/
Ik ken het artikel...zien jullie dan echt niet hoe slecht FB is voor de echte contacten. Straks hebben wij alleen nog digitale vrienden maar geen naasten meer.

Vraag : Ik behoor tot de mensen die geloven dat niets neutraal is in deze ondergaande wereld. Hoort FB bij het rijk van het licht of bij het rijk van de duisternis ? Zwart-wit gedacht ? Het zal wel !

@Tiberius kun je misschien deze discussie afsplitsen onder de titel "Facebook gevaarlijk?"
Ik vraag me af in hoeverre je nog in het gewone dagelijkse leven staat, en beseft in welke tijd. Het komt op mij over dat je deze bezwaren gezocht hebt.
Voor sommigen is het sowieso moeilijk relativeren wat anderen vinden en waarom. Iedereen is gek behalve ik.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ik mis.....

Bericht door huisman »

Gian schreef:
huisman schreef:
Tiberius schreef:Speciaal, maar niet uitsluitend, voor Huisman een genuanceerde kijk op sociale media: http://ahuijgen.nl/2013/04/20/sociale-media-in-de-kerk/
Ik ken het artikel...zien jullie dan echt niet hoe slecht FB is voor de echte contacten. Straks hebben wij alleen nog digitale vrienden maar geen naasten meer.

Vraag : Ik behoor tot de mensen die geloven dat niets neutraal is in deze ondergaande wereld. Hoort FB bij het rijk van het licht of bij het rijk van de duisternis ? Zwart-wit gedacht ? Het zal wel !

@Tiberius kun je misschien deze discussie afsplitsen onder de titel "Facebook gevaarlijk?"
Ik vraag me af in hoeverre je nog in het gewone dagelijkse leven staat, en beseft in welke tijd. Het komt op mij over dat je deze bezwaren gezocht hebt.
Voor sommigen is het sowieso moeilijk relativeren wat anderen vinden en waarom. Iedereen is gek behalve ik.
Fijn dat je nu al reageert op een post uit 2013 :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Orchidee »

Beter later dan nooit!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door refo »

Het antwoord van Huisman is spelen op de man. Dat zouden we niet doen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door huisman »

refo schreef:Het antwoord van Huisman is spelen op de man. Dat zouden we niet doen.
Mijn nederige excuses voor mijn opmerking. Bedankt voor je correctie van mijn verkeerde gedrag.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door dennis »

Er komst steeds meer aandacht voor de negatieve kanten. Ook vanuit niet christelijke hoek. De moderne media veranderen zoveel, en vaak niet ten goede. En dat is niet onopgemerkt gebleven.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door DDD »

Dat zal. Maar ik heb heel lang geen Facebook en WhatsApp gebruikt omdat gereformeerde deskundologen zeiden dat dit ten koste zou gaan van de daadwerkelijke sociale contacten.

Dat blijkt helemaal onjuist. Het is mij een raadsel waarom dezelfde mensen nog steeds als ´deskundig´ worden geciteerd.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1237
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Klavart »

Mij niet. Blijkbaar hebben ze er meer verstand van dan u. Dat blijkt des te meer uit uw reactie.
Plaats reactie