Facebook gevaarlijk?

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door huisman »

Jongere schreef:
huisman schreef:Je ziet in de reactie van Jongere en Posthoorn de symptomen die bij een verslaving horen . Ontkenning van het gevaar. :OO3
Je moet niet je eigen RF-verslaving projecteren op anderen. En zeg niet dat het niet waar is, want dan is het waar. :fuite
Als een echte verslaafde ontken ik mijn vermeende RF verslaving. Maar die is er natuurlijk wel en ik volg daar ook therapie voor .

Maar het verdienmodel van RF is iig een stuk minder gevaarlijk dan die van FB.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Isala »

refo schreef:maar dat liken enzo heeft weinig om 't lijf.
behalve dan, dat al jouw liken geregistreerd worden, om zo bij te houden waar je interesses naar uitgaan.
Om je vervolgens te bombarderen met reclame of irritante adviezen.
Is dat ernstig? Je moet het willen, en ik wil het niet.
Voor mij geen 'fakebook', jammer van mijn tijd. Letterlijk.
Ook bij whats-app heb ik mijn voorkeuren uitgeschakeld, want ook
daar gaan je voorkeuren geregistreerd worden, hoorde ik.

Via je telefoon kan je ook volledig gevolgd worden. Ik vond het echt bizar dat ik kon zien dat alles tot op de minuut bijgehouden was, waar ik op een dag was geweest en hoe lang.
Deze functie heb ik ook uitgezet. Maar ik heb geen idee of dat werkelijk helpt, ik blijf er altijd een raar gevoel bij houden.

En nu denken jullie waarschijnlijk dat ik paranoïde ben, of iets te verbergen heb ;)
Hora est!
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Bert Mulder »

Ik vind facebook leuk om met vrienden en vooral familie contact te houden, en om fotos te plaatsen. We zijn namelijk nogal over de aardbodem verspreid.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Mara »

Neem Facebook. ,,Als je Facebook toegang geeft tot je contacten, kijken ze of je contacten ook een facebookaccount hebben. Zo ja, dan krijg je een vriendsuggestie van ze." Ook je locatiegegevens gebruikt Facebook op deze manier. Na een feestje krijg je plots suggesties van mensen die daar ook waren. Martijn: ,,Dat klinkt leuk en handig. Maar stel je voor dat je bij een psychiater loopt en plots willen andere patiënten uit de praktijk vrienden met je worden. Minder leuk."
WIE NIET WEGKLIKT, IS GEZIEN
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door refo »

Hoe krijg je het weer verzonnen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door huisman »

refo schreef:Hoe krijg je het weer verzonnen.
Ik begrijp jouw onbegrensd vertrouwen in FB niet. Samen met AlexV ben jij een aanhanger van complottheorieën (o.a 9/11 ) maar FB is in jouw ogen transparant en betrouwbaar :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door ejvl »

Facebook is niet transparant of betrouwbaar maar wat daar gezegd wordt klopt niet, of iemand moet bewust inchecken op die bepaalde plaats via Facebook.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Dodo »

Waarom zou je een app toegang geven tot je contacten? Ik kijk wel uit. FB heeft ook mijn telefoonnummer niet.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Wim Anker »

Dodo schreef:Waarom zou je een app toegang geven tot je contacten? Ik kijk wel uit. FB heeft ook mijn telefoonnummer niet.
Echt wel. Doe toch niet zo naief.
Martijn
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Martijn »

Mara schreef:Neem Facebook. ,,Als je Facebook toegang geeft tot je contacten, kijken ze of je contacten ook een facebookaccount hebben. Zo ja, dan krijg je een vriendsuggestie van ze." Ook je locatiegegevens gebruikt Facebook op deze manier. Na een feestje krijg je plots suggesties van mensen die daar ook waren. Martijn: ,,Dat klinkt leuk en handig. Maar stel je voor dat je bij een psychiater loopt en plots willen andere patiënten uit de praktijk vrienden met je worden. Minder leuk."
WIE NIET WEGKLIKT, IS GEZIEN
Je krijgt alleen vriendenvoorstellen als je je aanmeldt bij de netwerk van de psychiater en dat doet via Facebook. Als je ergens inlogd via je mail krijg je die voorstellen niet. Locatiegegevens kun je ook instellen of je dat wil of niet.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Wim Anker »

Dat je die voorstellen niet krijgt wil niet zeggen dat FB die links/relaties niet registreert. Dat doen ze wel en ze verkopen het ook.

Doe toch niet zo naief.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door FlyingEagle »

In deze geheel met Wim Anker eens, ze weten meer van je dan jezelf voor mogelijk zou kunnen houden
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Panny »

Bij FB en Google gaat het allebei eigenlijk om hetzelfde: Ze verdienen hun geld met het verkopen van advertenties.
Dus de kunst is een zo gedetailleerd mogelijk profiel te maken van elke gebruiker (leeftijd, woonplaats, opleiding, interesses...).
Want hoe gedetailleerde een profiel hoe meer geld een gebruiker op kan leveren.
Want adverteerders hebben meer geld over voor een advertentiecampagne die gericht is op hun doelgroep (Denk bijvoorbeeld aan een pizzaboer in Amsterdam waarvan de advertentie getoond gaat worden aan alle 16-25 jarigen die in Amsterdam wonen).

Ik maak me er niet zo druk om eerlijk gezegd.

Ik heb ook nog nooit bewijzen gezien dat FB of Google bepaalde data doorverkoopt aan andere partijen (zoiets zou ook nooit lang geheim kunnen blijven).
Er is eigenlijk niets anders bekend dan dat data gebruikt wordt voor het maken van zo gedetailleerd mogelijke profielen om op die manier een zo interessant mogelijk platform te zijn voor adverteerders.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Dodo »

Maar je hebt zelf een heleboel in de hand. Ik like bijna niets. Ik heb mijn telefoonnummer niet ingevoerd. Ik heb de app niet. FB denkt dat ik in Veenendaal woon (geen idee waarom). De vriendenvoorstellen die FB mij doet, slaan doorgaans nergens op en ik reageer daar niet op.
Ik vind google veel enger. Die ziet mijn zoekopdrachten, en dat gaat over dingen waar ik me mee bezig hou.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Facebook gevaarlijk?

Bericht door Panny »

FB kan waarschijnlijk ook zien als je een website bezoekt waar een FB like of deel knop op staat (en dat zijn er best aardig wat).
Je hoeft dan niet eens op de like knop te klikken.
Voorwaarde is wel dat je ingelogd ben op FB op dat apparaat. En bij mij is dat op m'n laptop altijd het geval want ik log nooit uit.

En als je op je telefoon de FB App heb draaien zal deze ook vast wel af en toe je GPS coördinaten doorsturen naar FB om zo locatie gerichte advertenties te kunnen tonen.
Plaats reactie