Herman60 schreef:Mara schreef:Eigenlijk geschokt, toen ik dit las:
EN HAAG - De voorzitter van de Tweede Kamer, Anouchka van Miltenburg, en de vroegere vicepremier André Rouvoet spelen komende donderdag mee in het toneelstuk The Passion. Producent Jacco Doornbos onthulde dit in het NCRV-programma Schepper & Co op Radio 5.
The Passion wordt op Witte Donderdag, de dag voor Goede Vrijdag, opgevoerd rond de Hofvijfer in Den Haag. Het stuk, dat gaat over de laatste uren van het leven van Jezus Christus, is rechtstreeks te zien op tv. Net als voorgaande jaren trekt een stoet met een groot verlicht kruis door de stad. De route loopt langs het Vredespaleis en Paleis Noordeinde naar de Hofvijver.
Acteur en musicalzanger René van Kooten kruipt in de huid van Jezus, zangeres Anita Meyer vertolkt de rol van Maria en cabaretier Jörgen Raymann presenteert het paasverhaal. Daniël Boissevain is Judas, Tom Jansen brengt de Romeinse bestuurder Pontius Pilatus tot leven.
bron: Gooi en Eemlander
========================
Wat bezielt de heer Rouvoet?

Mara, zo wordt steeds meer en meer het oordeel over ons volk en land gehaald.
Maar denk a.u.b. niet dat wij beter zijn, want wij zijn net zo als die ander die God lastert en Hem tergt.
Gena o God , gena hoor ons gebed....laat dat onze bede zijn.
Maar het neemt niet weg dat we als volk en land steeds sneller ons van God willen ontdoen.
Maar De Heere komt er op terug en Zijn wraak zal vreselijk zijn.
Ik wens een ieder goede stille dagen toe en een goede Goede Vrijdag en een verblijdend Pasen.
Hij is hier niet, want Hij is opgestaan.
Als je de site van EO leest:
The Passion is een samenwerking tussen de omroepen EO en RKK, het Nederlands Bijbelgenootschap, de Protestantse Kerk in Nederland, de Rooms Katholieke Kerk en het Bisdom Rotterdam en wordt geproduceerd door Eye2Eye Media. Met elkaar willen zij het verhaal van Pasen op een laagdrempelige manier aan een groot publiek vertellen.
De EO brengt het zo:
Jezus, de zoon van God, leefde 2000 jaar geleden niet op Zijn macht te laten gelden. Hij kwam om te zorgen voor mensen en liet zich machteloos arresteren. Met de dood als gevolg. Was dat ook zijn einde? Nee, wij geloven van niet. Hij stond op uit het graf. Om zijn missie op aarde tot een goed einde te brengen: hoop op een nieuw leven voor iedereen.
+++++++++++++++++++++++++++
De menigte onderaan het Golgotha riep: Kruist Hem! Kruist Hem! Weg met Hem.
Is de mensheid dan nu veranderd?
Vooral de term "laagdrempelig" vind ik heel raar gekozen. Alsof onze kerken huizenhoge drempels hebben. Je kunt elke zondag kiezen uit honderden gastvrije gemeentes. Voor ieder vrij toegankelijk.
Dat de wereld dit helemaal geweldig vindt, kan ik nog wel begrijpen. Als verhaal is het mooi en meeslepend.
Maar om hier als christen, politicus n.b., aan mee te doen. ONBEGRIJPELIJK.
We zouden hem massaal moeten mailen eigenlijk.