RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door SecorDabar »

JolandaOudshoorn schreef:
Zita schreef:
-DIA- schreef:
Geduld schreef:http://www.refoweb.nl/nieuws/899/poplez ... kanaal-ro/

Bijzonder, om het zacht uit te drukken.
Bijzonder?
Schokkend!
De lezing of het feit dat die uitgezonden wordt via de RO-TV?
De videoclip van de dame gaga. Sorry, maar ik kreeg echt :deg neigingen. Eigenlijk is het onvoorstelbaar dat er mensen en jongeren zijn die zondags inderdaad de psalmen beluisteren (en misschien wel meezingen) en door de weeks die troep luisteren.
Inderdaad, hinken op twee gedachten.
Deze verontwaardigde reactie begrijp ik wel.
Ik begrijp het dat het gemoed van meerdere forumleden hier ontstelt over is.
Van nature is de mens verdorven, maar dat neemt zijn verontschuldiging niet weg.
De Evangelieverkondiging is voor de één een reuke des levens ten leven, en voor de ander een reuke des doods ten dode. Of tot een eeuwig voordeel of tot een eeuwig oordeel.
Nogmaals: dat neemt onze verontschuldiging niet weg, door te zeggen: dat we nu eenmaal verdorven zijn. We zijn kunnen ons niet verontschuldigen.

Toch kunnen we niet boven deze mensen gaan staan. Daar zullen de meeste forumleden het wel mee eens zijn, dat we niet boven deze mensen gaan staan.
Want ach, wat is de mens... wie zijn we zelf van nature ? Tenzij...
HC Zondag 3, vr.8 Maar zijn wij alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad? ja, wij, tenzij dan dat wij door den Geest wederomgeboren worden.

Wie beschuldigt zichzelf ? en klaagt over eigen misdaden ?, begerende dat de Heere genadiglijk onze ellende wil aanzien?
Wie bidt om de Heilige Geest ? dat Die ons lere onze ongerechtigheid van ganser harte te erkennen, en onszelf recht te mishagen, opdat de zonde in ons moge GEDOOD worden, en wij in een NIEUW leven weer opstaan, in hetwelk wij waarachtige vruchten der heiligheid en gerechtigheid voortbrengen Die God, door Jezus Christus kunnen aangenaam zijn?
Dat het geen vrome wens is, maar werkelijk: ... dat ook onze oude mens met al zijn begeerten van DAG TOT DAG MEER en MEER gekruisigd worde.....
(Volgens het formulier gebed: openlijke belijdenis der zonden, en korter formulier vóór de predikatie)
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door JolandaOudshoorn »

Geduld schreef:http://www.refoweb.nl/nieuws/899/poplez ... kanaal-ro/

Bijzonder, om het zacht uit te drukken.
Heftig om te zien.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door Wilhelm »

JolandaOudshoorn schreef:
Geduld schreef:http://www.refoweb.nl/nieuws/899/poplez ... kanaal-ro/

Bijzonder, om het zacht uit te drukken.
Heftig om te zien.

Tjonge, wat satanisch...
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wilhelm schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Geduld schreef:http://www.refoweb.nl/nieuws/899/poplez ... kanaal-ro/

Bijzonder, om het zacht uit te drukken.
Heftig om te zien.

Tjonge, wat satanisch...
En dan al die mensen die klakkeloos navolgen en nazingen.... :ouin
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door Geduld »

Het laat zo duidelijk ook de leegheid van het leven buiten God om zien
let sin never hold true, that Love never broke through.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door Bonny »

Het merendeel van de vertoonde beelden is geen 'mainstream' en zul je nooit op de radio horen. De bands met een overduidelijke verheerlijking voor de machten der duisternis zijn voor radio-uitzending te extreem.
Maar wel eens naar een liedje van die vrolijke Volendamse jongens geluisterd? Luister eens goed en sta eens stil wat ze zingen. Als je er maar even over nadenkt propageert het merendeel van de liedjes een vrije sexuele moraal zonder dat het duidelijk te horen is. Ernstig.
The Groom's still waiting at the altar
irmo
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jul 2011, 23:53
Locatie: Belgie

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door irmo »

Ik vind het voornamelijk een kwestie van hele slechte smaak,zulke muziek :hum
"Faci ce vrei atata timp cat nu faci rau nimanui"
Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door Geduld »

Bonny schreef:Het merendeel van de vertoonde beelden is geen 'mainstream' en zul je nooit op de radio horen. De bands met een overduidelijke verheerlijking voor de machten der duisternis zijn voor radio-uitzending te extreem.
Maar wel eens naar een liedje van die vrolijke Volendamse jongens geluisterd? Luister eens goed en sta eens stil wat ze zingen. Als je er maar even over nadenkt propageert het merendeel van de liedjes een vrije sexuele moraal zonder dat het duidelijk te horen is. Ernstig.

Klopt, de openlijk satanische bands hoor je niet zo op de radio en al zeker niet in de top40. De andere liederen zijn wat dat betreft veel gevaarlijker, sluipender. Het ergste vind ik wat dat betreft K3. Of: de ouders die hun kinderen daar naar laten luisteren beter gezegd.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door Desiree »

En toch heb ik het te doen met Gaga etc. Je moet behoorlijk uitpakken wil je je fans plezieren. Telkens wat anders verzinnen. Weet jij wat ze allemaal nog gaat verzinnen en hoe wij nog gesmaad gaan worden. Maar dat is mijn probleem niet zo. Hoe leeg is het, zo te moeten werken.. wat gaat er schuil achter haar muziek, hoe leeg voelt zij zich van binnen. Wat is haar probleem? En dat is voor de anderen ook. Vaak loopt het beroerd af.. en dan.. verschijnen voor een God, waartegen de liederen waren. Ze waren niet tot eer van Hem.

Ik voel me zeker niet beter als Gaga, maar ik vind het pijnlijk om haar zo te zien.. er is zoveel meer in het leven dat deze lege muziek...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door Herman »

Ik zag laatst ook voor het eerst wat van 'Mevrouw Gaga'. Ik vond het uiterst boeiend en aantrekkelijk. Daarom ben ik na een minuutje maar met kijken gestopt, bang om ernstig in verleiding te komen.

Ik ben het van harte eens met allen die haar muziek afwijzen. Laten we echter niet vergeten dat dit naadloos aansluit bij een zondig hart. Er is dus meer nodig richting onze jeugd dan een bord met verboden toegang neer te zetten.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door henriët »

Wat is gaga?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door Herman »

Lady Gaga is een vrouwelijk popmuzikant die in extravagante kledij door de wereld stapt.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door henriët »

Herman schreef:Lady Gaga is een vrouwelijk popmuzikant die in extravagante kledij door de wereld stapt.
ok, dank.
dus niet iemand die op de ro komt waarschijnlijk.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door caprice »

henriët schreef:
Herman schreef:Lady Gaga is een vrouwelijk popmuzikant die in extravagante kledij door de wereld stapt.
ok, dank.
dus niet iemand die op de ro komt waarschijnlijk.
Nee, daar zou ik maar niet van uit gaan.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: RO en RD beginnen met een soort refo-televisie

Bericht door Erasmiaan »

caprice schreef:
henriët schreef:
Herman schreef:Lady Gaga is een vrouwelijk popmuzikant die in extravagante kledij door de wereld stapt.
ok, dank.
dus niet iemand die op de ro komt waarschijnlijk.
Nee, daar zou ik maar niet van uit gaan.
Hoewel, je weet maar nooit. Er liep daar pas ook een man in extravagante kledij. Zijn naam was Sinterklaas.
Plaats reactie