Alternatieve geneeswijzen

Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Fjodor »

Tiberius schreef:
alexv schreef:Ik wil me alleen onderwerpen aan het Woord en verder niet.
Dat spreekt elkaar tegen. ;)
Zijt dan alle menselijke ordening onderdanig, om des Heeren wil;
...
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Fjodor »

Het verbaast dat zovelen hier echt overtuigd zijn van hun wereldbeeld waarin alles enkel te verklaren lijkt te zijn vanuit een mechanistisch principe. Ik zie volstrekt niet in waarom er geen kwaliteiten in de natuur kunnen bestaan die voor ons (nu nog) onzichtbaar zijn. Dat de aarde stralingen afgeeft die wij niet voelen of dat er verbindingen in het lichaam bestaan die we nog niet kennen.
Het lijkt mij vele malen verstandiger om het niet botweg af te serveren maar en voorzichtig mee om te gaan. Want het is natuurlijk waar dat die dingen niet wetenschappelijk bewezen zijn. En dat zegt heel wat. Maar niet alles.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door refo »

Je moet eerst onder woorden brengen wat aardstralen ZIJN. Pas dan kun je zinvol erover praten, wetenschappelijk of via de onderbuik. Zelfs dat is niet duidelijk.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door alexv »

refo schreef:
alexv schreef:Huisman, ik snap je frustratie. Ik kan ook wel begrijpen dat het niet gewerkt heeft. Deze huisarts wilde een beetje meedoen zonder zijn hele denkwijze aan te passen. De denkwijze van regulier en Homeopathisch is totaal verschillend. Ik hoop dat je je denkwijze niet uitsluitend door deze negatieve ervaring laat leiden.

Maar ik wordt een beetje boos als men Homeopathie wil verbieden, dat ligt in dezelfde lijn als inenten verplichten. Niemand en dan ook niemand heeft de macht om mijn vrijheid voor mijn gezondheid in te perken. Ik bepaal werkelijk alleen wat er met mijn body gebeurt.

Dus als jij zulke dingen aanhaalt en ook nog graag ziet gebeuren wordt ik boos. De vrijheid wordt overal al ingeperkt en daar verzet ik me tegen. Ik wil me alleen onderwerpen aan het Woord en verder niet.

En geloof me, Homeopathie is niet occult. Hanemahn snapte zelf ook niet hoe het nu werkte en hij ging daar occulte verklaringen voor zoeken. En als je over energie banen of energie of zelf genezend vermogen spreekt is dat niet per definitie occult. Er is zoveel dat niet direct te verklaren is maar wel invloed heeft. Denk maar aan aardstralen waar mensen werkelijk ziek van worden en als ze dan verhuizen dan is het over.
Mijn vrouw heeft jaren getobt met hoofdpijn, iedere dag hooftpijn. En als er dan accupuntuur gedaan werd was het gelijk over, alleen het bleef niet weg. Dat is toch geen inbeelding toch?
Het probleem is juist dat het soms wel werkt. Het kan niet werken en toch worden mensen een soort van beter. Hun pijntjes zijn weg, maar wat komt er voor terug?
Zoals Dodo zegt: als je met die aardstralen-humbug aankomt word je niet geloofwaardiger.
Ik heb nog een paar dingen onderstreept die aangeven dat het voor jou meer religie dan geneeskunst is.

En ik kan heel gemakkelijk jou(w) gezondheid inperken.

Is er ook iets tegen spelfouten? Een typefoutje is snel gemaakt, maar dit lijkt chronisch
Die laatste zin 'alleen het bleef niet weg'. Loopt ze nu de hele dag met zo'n naald in?
Weet je wat me tegenstaat in deze dicussie Refo, dat is jou manier van reageren. Jij probeert mij neer te zetten als een idioot. Weer zit je te zeuren over mijn schrijf fouten. Daarmee wil je aantonen dat van zo iemand niets te verwachten valt. Ik doe m'n best maar ik ben niet perfect. Ik ben in andere dingen beter dan jij waarschijnlijk.
Als ik als VOORBEELD van niet te verklaren dingen aardstralen aanhaal, moet jij niet over me heenvallen op de manier jij nu doet. Ik propageer niets ik probeer uit te leggen dat niet voor alles een wetenschappenlijke verklaring is, kan komen maar is er niet.

Wat betreft accupunctuur dat toont aan dat er wel degenlijk energie banen in het lichaam zijn. Dat is een Chineese wijsheid die veel oudere papieren heeft als de reguliere geneeskunst. Als jij dat niet gelooft zegt dat opnieuw niets over het bestaan. En je moet niet vergeten dat de huidige med. bestaat bij de gratie van de chemische industrie. En die combinatie is nog niet zo oud. Eeuwen hebben ze het met de natuur gedaan.

En over jou geschimp over Homeopathie dat het niet werkt en onbetrouwbaar is, zou jij een auto kopen bij een garage die absoluut geen garantie wil geven en nooit aansprakelijk gesteld kan worden? Nee toch. Nu laat jij je stoffen inspuiten die gefabriceerd zijn door een bedrijf dat BIJ DE WET nooit aansprakenlijk kan worden gesteld. Dat vindt je heel normaal wat het is tenslotte maar je lichaam, als het nu een auto was. Komt niet erg betrouwbaar over denk dan. Wat is het verschil dan?

En je verwijt me dat Homeopathie religie is omdat ik spreek over denkwijze van de arts. Je snapt het echt niet. Een reguliere arts geeft bij bv oorpijn altijd hetzelfde middel. Een H. arts vraagt naar links of rechts, wordt het erger met kou er op en meer van zulke vragen. Deze arts bekijkt het lichaam en de oorzaak. De reguliere arts de kwaal.

En dat bedoel ik nu met respect voor de schepping.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door huisman »

alexv schreef:En je verwijt me dat Homeopathie religie is omdat ik spreek over denkwijze van de arts. Je snapt het echt niet. Een reguliere arts geeft bij bv oorpijn altijd hetzelfde middel. Een H. arts vraagt naar links of rechts, wordt het erger met kou er op en meer van zulke vragen. Deze arts bekijkt het lichaam en de oorzaak. De reguliere arts de kwaal.

Ik denk dat jij op zoek moet naar een betere huisarts. Onze reguliere huisarts neemt altijd de tijd om door vragen een goede diagnose te stellen. Daarna schrijft hij een passende behandeling toe. Onze huisarts is zeer terughoudend met het voorschrijven van antibiotica . Ons gezin met 6 kinderen heeft in de afgelopen 20 jaar dat wij deze huisarts hebben maximaal 5 keer een antibioticakuur gehad. Wij zijn zeer tevreden en dankbaar voor deze huisarts die zijn professie op een betrokken en deskundig wijze uitvoert. Ik moet er wel bij zeggen dat onze kinderen bijna nooit een huisarts nodig hebben.

Jij mag best een voorstander zijn van homeopathie maar dan moet je wel eerlijk naar de feiten blijven kijken.
1. Homeopathie komt voort uit een occulte denkwijze
2. Homeopathie heeft zich nog nooit bewezen bij een klinisch onderzoek.


Verder zie ik in jouw postings een demoniseren van de reguliere geneeskunde. Dat vind ik erg jammer omdat wij dankbaar mogen zijn dat wij in een land wonen waar zoveel middelen beschikbaar zijn om ziekten en kwalen te genezen waar mensen een eeuw geleden nog aan stierven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Fjodor »

huisman schreef:
alexv schreef:En je verwijt me dat Homeopathie religie is omdat ik spreek over denkwijze van de arts. Je snapt het echt niet. Een reguliere arts geeft bij bv oorpijn altijd hetzelfde middel. Een H. arts vraagt naar links of rechts, wordt het erger met kou er op en meer van zulke vragen. Deze arts bekijkt het lichaam en de oorzaak. De reguliere arts de kwaal.

Ik denk dat jij op zoek moet naar een betere huisarts. Onze reguliere huisarts neemt altijd de tijd om door vragen een goede diagnose te stellen. Daarna schrijft hij een passende behandeling toe. Onze huisarts is zeer terughoudend met het voorschrijven van antibiotica . Ons gezin met 6 kinderen heeft in de afgelopen 20 jaar dat wij deze huisarts hebben maximaal 5 keer een antibioticakuur gehad. Wij zijn zeer tevreden en dankbaar voor deze huisarts die zijn professie op een betrokken en deskundig wijze uitvoert. Ik moet er wel bij zeggen dat onze kinderen bijna nooit een huisarts nodig hebben.

Jij mag best een voorstander zijn van homeopathie maar dan moet je wel eerlijk naar de feiten blijven kijken.
1. Homeopathie komt voort uit een occulte denkwijze
2. Homeopathie heeft zich nog nooit bewezen bij een klinisch onderzoek.


Verder zie ik in jouw postings een demoniseren van de reguliere geneeskunde. Dat vind ik erg jammer omdat wij dankbaar mogen zijn dat wij in een land wonen waar zoveel middelen beschikbaar zijn om ziekten en kwalen te genezen waar mensen een eeuw geleden nog aan stierven.
Over eerlijk naar de feiten kijken gesproken.
1. De huidige geneeskunde komt voort uit een anti-christelijk mechanistisch wereldbeeld.
2. Je hebt dat artikel van alexv dus niet gelezen. Behoorlijk positieve uitslag voor homeopathie. De professor gelooft die uitslag alleen niet.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door huisman »

Fjodor schreef:
huisman schreef:
alexv schreef:En je verwijt me dat Homeopathie religie is omdat ik spreek over denkwijze van de arts. Je snapt het echt niet. Een reguliere arts geeft bij bv oorpijn altijd hetzelfde middel. Een H. arts vraagt naar links of rechts, wordt het erger met kou er op en meer van zulke vragen. Deze arts bekijkt het lichaam en de oorzaak. De reguliere arts de kwaal.

Ik denk dat jij op zoek moet naar een betere huisarts. Onze reguliere huisarts neemt altijd de tijd om door vragen een goede diagnose te stellen. Daarna schrijft hij een passende behandeling toe. Onze huisarts is zeer terughoudend met het voorschrijven van antibiotica . Ons gezin met 6 kinderen heeft in de afgelopen 20 jaar dat wij deze huisarts hebben maximaal 5 keer een antibioticakuur gehad. Wij zijn zeer tevreden en dankbaar voor deze huisarts die zijn professie op een betrokken en deskundig wijze uitvoert. Ik moet er wel bij zeggen dat onze kinderen bijna nooit een huisarts nodig hebben.

Jij mag best een voorstander zijn van homeopathie maar dan moet je wel eerlijk naar de feiten blijven kijken.
1. Homeopathie komt voort uit een occulte denkwijze
2. Homeopathie heeft zich nog nooit bewezen bij een klinisch onderzoek.


Verder zie ik in jouw postings een demoniseren van de reguliere geneeskunde. Dat vind ik erg jammer omdat wij dankbaar mogen zijn dat wij in een land wonen waar zoveel middelen beschikbaar zijn om ziekten en kwalen te genezen waar mensen een eeuw geleden nog aan stierven.
Over eerlijk naar de feiten kijken gesproken.
1. De huidige geneeskunde komt voort uit een anti-christelijk mechanistisch wereldbeeld.
2. Je hebt dat artikel van alexv dus niet gelezen. Behoorlijk positieve uitslag voor homeopathie. De professor gelooft die uitslag alleen niet.
Ik dus ook niet. :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Mara »

Wie kent prognos, een alternatieve geneeswijze?
http://progressieve-geneeskunde.nl/inde ... _Behandeld

Is dit een verantwoorde manier van genezen voor een christen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Dodo »

Mara schreef:Wie kent prognos, een alternatieve geneeswijze?
http://progressieve-geneeskunde.nl/inde ... _Behandeld

Is dit een verantwoorde manier van genezen voor een christen?
Je gelooft toch die flauwekul niet? Ze genezen ongeveer alles (wat ik al heel verdacht vind) en schrijven vreemde theorieën op over oorzaken van ziekte.
• Bij ADHD is er sprake van een voedselovergevoeligheid,
Bij SPASTISCHE DARM klachten vinden we vaak een onverwerkte emotie in combinatie met pathogene schimmel, virus, bacterie, en/of parasietactiviteit.
Constitutioneel ECZEEM gaat meestal gepaard met een nier meridiaan storing, waarbij er sprake is van een toxische belasting, bijvoorbeeld door inentingen, medicatie, tandmaterialen, narcosemiddelen, verfstoffen, in combinatie met niet geïntegreerde emoties.
6. Geopathie / Elektrosmog
Het diagnose-frequentie-spectrum geopathie/elektrosmog toont aan of er een storende geopathische en/of elektromagnetische belasting is.

Geopathie is storende natuurlijke straling van wateraders, kosmische straling, en aardstraling.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Panny »

Als je dit leest heeft het een Oosterse oorsprong: http://progressieve-geneeskunde.nl/index.php?s=prognos

Volgens mij bestaat het uit veel mythes.

Van wikipedia:
De relatie tussen de acupunctuurpunten van de meridianen en delen van het lichaam is onderwerp van discussies. Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken voorhanden die onomstotelijk bewijzen dat meridianen bestaan en dat deze via externe invloeden beïnvloed kunnen worden. Ook is er geen bewijs voor de koppeling van energie met meridianen. De plaats van meridianen en de locatie van de acupunctuurpunten verschillen per cultuur wat een duidelijke cultuurhistorische overlevering bewijst, daadwerkelijke geneeskundige werking die uitstijgt boven het placebo effect is niet bewezen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Mara »

Mijn jongste zusje werd deze arts aangeraden door een reguliere behandelaar, die hier goede resultaten van ziet. Niks hokus pokus hoor, verzekerde ze haar.
Zij tobt al 2 jaar met allerlei vage klachten en er komt nooit iets uit onderzoeken.
Ze denken nu dat het een hardnekkig virus zou kunnen zijn.
En deze behandelaar zou dat "door kunnen meten" en evt. behandelen.
Ze vroeg me of ik er wel eens van had gehoord. Nou nee dus.
Ben gaan googlen, maar heb hier zo ook mijn bedenkingen over.
Maar anderzijds, als je iemand al zo lang ziet tobben en de "gewone" dokter kan er niets mee, wat dan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Mannetje »

Dan kan (hoeft dus niet) een alternatieve arts een positief effect op de psyche hebben, wat vermindering van klachten tot gevolg heeft.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Dodo »

Er zijn alternatieve geneeswijzen die je gerust kunt gebruiken. Homeopathie, al wordt daar ook wel verschillend over gedacht, en wij hebben zelf goede ervaringen met de vega-test. De dokter gelooft er niet in, maar wij hebben gezien dat het goed werkte.
Als je echt wanhopig bent omdat de gewone dokter je niet kan helpen, dan hoef je toch niet bij zo'n vage aardstralen-figuur uit te komen? Ga dan actief op zoek naar een goede behandelaar, liefst arts.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Er zijn alternatieve geneeswijzen die je gerust kunt gebruiken. Homeopathie, al wordt daar ook wel verschillend over gedacht, en wij hebben zelf goede ervaringen met de vega-test. De dokter gelooft er niet in, maar wij hebben gezien dat het goed werkte.
Als je echt wanhopig bent omdat de gewone dokter je niet kan helpen, dan hoef je toch niet bij zo'n vage aardstralen-figuur uit te komen? Ga dan actief op zoek naar een goede behandelaar, liefst arts.
Wat is een vegatest, en wanneer wordt deze toegepast?

Wat aanvullende info: hij is osteopaat en zijn behandeling wordt voor 75% vergoed door de zorgverzekeraar!
Dat is toch niet bij "vage figuren"?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Dodo »

Maar je gaat toch niet blindvaren op wat je verzekeraar wil vergoeden? Gebruik gewoon je eigen gezond verstand. Als de behandelaar begint over aardstralen: wegwezen.

Vegatest kun je googlen.
Plaats reactie