Alternatieve geneeswijzen

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Mara »

Nederlandsmeisje schreef:
Waarom krijgt de één vreselijke bijwerkingen van een pil, waar de ander totaal geen last van heeft?
Waarom werkt het ene medicijn wel bij iemand en bij de andere helemaal niet of onvoldoende?
Precies. Nog even iets. We hebben het over "bijwerkingen". Maar een medicament heeft natuurlijk geen "bijwerkingen". Het zijn allemaal "werkingen", maar sommige werkingen zijn ongewenst en dan noemen wij ze "bijwerkingen".

Als je eens kijkt wat voor verschillende ongewenste werkingen (bijwerkingen) één tabletje kan hebben ... en als je dan bedenkt, dat veel mensen maar één of helemaal geen van deze bijwerkingen hebben, moet je er ook over nadenken dat dat bij de gewenste werkingen van een tabletje precies zo is / kan zijn.

Ik hoorde een paar weken geleden, hoe een vader in de apotheek kwam en aan de apotheker vroeg: "Wat kan ik er tegen doen, dat mijn zoontje van 6 af en toe nog in bed plast? Hij heeft er zelf ook zo veel last van, de kinderarts kan geen medische reden vinden. Maar ik wil geen chemische troep, liever iets natuurlijks " De apotheker zei: "Ik zou u homeopathische druppels kunnen adviseren, maar dat doe ik niet. Daar zit alcohol in en dat is niet geschikt voor uw zoontje en bovendien ben ik niet overtuigd van dit soort dingen. U vind mij misschien een slechte verkoper maar ik raad u aan, in de supermarkt een rol smarties te kopen en die smarties in een potje te doen, dat ik u meegeef. Zeg tegen uw zoontje, dat hij iedere avond een kleur mag kiezen en dat de apotheker heeft gezegd dat dit tegen bedplassen helpt. Ik ben ervan overtuigd, dat uw zoontje na 3 weken niet meer in zijn bed plast"

Hahnemann legde een relatie vast tussen het ”karakter” van het geneesmiddel en het karakter van de zieke. Het zou te ver voeren, hier nader op de homeopathische karakterleer in te gaan. De chronische ziekten stelden Hahnemann voor bijzondere problemen. Waarom konden zo veel mensen niet door zijn middelen genezen worden? Een antwoord geeft hij in zijn later werk ”Die chronische Krankheiten, ihre eigentümliche Natur und homoöpatische Heilung”. Daarin stelde hij vast: zeven-achtste van alle chronische ziekten worden door ”psora”, ”die inwendige schurft” veroorzaakt.

Een argument, dat graag door homeopaten als bewijs van hun leer gebruikt wordt, is de inenting. Hier wordt werkelijk ’het eendere met het eendere’ (een klein beetje, in afgezwakte vorm, van het ziekmakende virus) genezen. De gedode of afgezwakte virussen worden onderhuids ingespoten en beschermen de ingeënten tegen juist deze virussen. Dat deze preventieve voorzorgsmaatregelen op slecht enkele van de 10.000 bekende ziekten toe te passen is, wordt daarbij wel wijselijk verzwegen. Evenmin doet men moeite de afweerreactie van het lichaam, die door enten geactiveerd wordt, ook bij het gebruik van homeopathische middelen aan te tonen. Dat zou ook zinloos zijn, want zij doen zich daar niet gelden. Het voorbeeld laat ons echter ook zien, hoe onbezwaard wetenschappelijke uitspraken uit hun verband gerukt worden, om deze leer te onderbouwen.
Ik denk dat sommige ziektes ook veroorzaakt kunnen worden/kunnen ontstaan, door verdriet dat niet goed verwerkt kan worden. Dat ondermijnt het immuunsysteem.
Ik slik zelf een medicijn waar ik een heel vervelende bijwerking van heb. Ik wist niet dat het een bijwerking was, volgens de arts kon het niet nl.
Maar toen ik andere mensen erover hoorde, wist ik het dus wel zeker.
Maar ik heb die bijwerking nu geaccepteerd, omdat het medicijn me goed doet en het gekke is: de bijwerking is minder heftig geworden!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nederlandsmeisje
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2013, 09:56

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Nederlandsmeisje »

Herstel is in de schepping ingebouwd. Wij zien het o.a. in een wondje dat als vanzelf geneest.

Zo zoeken dieren zelf hun medicijnen, ze eten in bepaalde situaties b.v. pinksterbloemen die hun bloed reinigen of smeerwortel die de botten sterk maakt en het skelet van het ongeboren jong goed doet ontwikkelen.

Ik zeg JA tegen het bevorderen van de eigen verantwoordelijkheid (gezong eten, genoeg slapen enz) en het gebruik maken van de door God gegeven geneeskrachtige kruiden en de natuurlijke krachten in de mens die genezing en herstel bevorderen. Ik zeg NEE tegen een psychologische theorie van zelfverwerkelijking en tegen technieken, waarmee de krachten tot zelfgenezing op magische en oosters-meditatieve wijze worden bevorderd.

Ik zeg JA tegen een bezinning op het Woord van God door bijbellezen en gebed. En NEE tegen behandelingen met meditatie en zelfsuggestie, die de mens slechts tot zichzelf of tot geesteskrachten heenleiden.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Fjodor »

Nederlandsmeisje schreef:Herstel is in de schepping ingebouwd. Wij zien het o.a. in een wondje dat als vanzelf geneest.

Zo zoeken dieren zelf hun medicijnen, ze eten in bepaalde situaties b.v. pinksterbloemen die hun bloed reinigen of smeerwortel die de botten sterk maakt en het skelet van het ongeboren jong goed doet ontwikkelen.

Ik zeg JA tegen het bevorderen van de eigen verantwoordelijkheid (gezong eten, genoeg slapen enz) en het gebruik maken van de door God gegeven geneeskrachtige kruiden en de natuurlijke krachten in de mens die genezing en herstel bevorderen. Ik zeg NEE tegen een psychologische theorie van zelfverwerkelijking en tegen technieken, waarmee de krachten tot zelfgenezing op magische en oosters-meditatieve wijze worden bevorderd.

Ik zeg JA tegen een bezinning op het Woord van God door bijbellezen en gebed. En NEE tegen behandelingen met meditatie en zelfsuggestie, die de mens slechts tot zichzelf of tot geesteskrachten heenleiden.
Dit vind ik een bijzonder interessante discussie in dit topic.

Je zegt nee tegen psychologische theorieën van zelfverwerkelijking. Maar we kunnen bijvoorbeeld met onze stemming toch een behoorlijke invloed op ons hormoonsysteem uitoefenen? Dus dan toch ook invloed op allerlei ziekten? Is dat dan geen geldige theorie van zelfverwerkelijking?
Dat is toch het hele principe van psychosomatische ziekten?

Over de discussie met betrekking tot de homeopathie; volgens mij gaat het hierom:
Afgewezen schreef:Het is simpel en eenvoudig gezegd, maar daarmee nog niet waar. Hahneman plaatste - helaas - zijn ontdekkingen in een bepaald occult getint kader, maar daarmee zijn de uitkomsten van zijn experimenten zélf nog niet verwerpelijk.
Nederlandsmeisje schreef:Evenmin doet men moeite de afweerreactie van het lichaam, die door enten geactiveerd wordt, ook bij het gebruik van homeopathische middelen aan te tonen. Dat zou ook zinloos zijn, want zij doen zich daar niet gelden
Afgewezen heeft het hier over bewijs voor de juistheid van homeopathie. Nederlandsmeisje zegt dat dat bewijs niet te leveren is.
Ik zou de argumentatie van Nederlandsmeisje of (de uitkomsten van) de experimenten van Hahneman van Afgewezen wel willen weten..
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door alexv »

Fjodor schreef:
Nederlandsmeisje schreef:Herstel is in de schepping ingebouwd. Wij zien het o.a. in een wondje dat als vanzelf geneest.

Zo zoeken dieren zelf hun medicijnen, ze eten in bepaalde situaties b.v. pinksterbloemen die hun bloed reinigen of smeerwortel die de botten sterk maakt en het skelet van het ongeboren jong goed doet ontwikkelen.

Ik zeg JA tegen het bevorderen van de eigen verantwoordelijkheid (gezong eten, genoeg slapen enz) en het gebruik maken van de door God gegeven geneeskrachtige kruiden en de natuurlijke krachten in de mens die genezing en herstel bevorderen. Ik zeg NEE tegen een psychologische theorie van zelfverwerkelijking en tegen technieken, waarmee de krachten tot zelfgenezing op magische en oosters-meditatieve wijze worden bevorderd.

Ik zeg JA tegen een bezinning op het Woord van God door bijbellezen en gebed. En NEE tegen behandelingen met meditatie en zelfsuggestie, die de mens slechts tot zichzelf of tot geesteskrachten heenleiden.
Dit vind ik een bijzonder interessante discussie in dit topic.

Je zegt nee tegen psychologische theorieën van zelfverwerkelijking. Maar we kunnen bijvoorbeeld met onze stemming toch een behoorlijke invloed op ons hormoonsysteem uitoefenen? Dus dan toch ook invloed op allerlei ziekten? Is dat dan geen geldige theorie van zelfverwerkelijking?
Dat is toch het hele principe van psychosomatische ziekten?

Over de discussie met betrekking tot de homeopathie; volgens mij gaat het hierom:
Afgewezen schreef:Het is simpel en eenvoudig gezegd, maar daarmee nog niet waar. Hahneman plaatste - helaas - zijn ontdekkingen in een bepaald occult getint kader, maar daarmee zijn de uitkomsten van zijn experimenten zélf nog niet verwerpelijk.
Nederlandsmeisje schreef:Evenmin doet men moeite de afweerreactie van het lichaam, die door enten geactiveerd wordt, ook bij het gebruik van homeopathische middelen aan te tonen. Dat zou ook zinloos zijn, want zij doen zich daar niet gelden
Afgewezen heeft het hier over bewijs voor de juistheid van homeopathie. Nederlandsmeisje zegt dat dat bewijs niet te leveren is.
Ik zou de argumentatie van Nederlandsmeisje of (de uitkomsten van) de experimenten van Hahneman van Afgewezen wel willen weten..
Ik krijg het idee dat als de werking onduidelijk is er dan maar verwezen wordt naar occultisme. Hahnemann mag het dan wel cosmisch of wat dan ook noemen maar met Afgewezen ben ik het eens dat het dat helemaal niet hoeft te zijn. In de website die ik gaf wordt ook gesproken over "het geheugen van de stof" dat kan een verklaring kan zijn.

Het werkt dat weet ik zeker, ik gebruik het namenlijk ook wel eens met vee en die doen niet net alsof, of bv babys.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Afgewezen »

Fjodor schreef:Ik zou de argumentatie van Nederlandsmeisje of (de uitkomsten van) de experimenten van Hahneman van Afgewezen wel willen weten..
Voor een snelle oriëntatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samuel_Hahnemann
Overigens zeg ik niet dat er 'bewijs' is, ik zeg alleen dat de (uitkomst van) Hahnemanns experimenten op zich niet verwerpelijk zijn.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:
Fjodor schreef:Ik zou de argumentatie van Nederlandsmeisje of (de uitkomsten van) de experimenten van Hahneman van Afgewezen wel willen weten..
Voor een snelle oriëntatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samuel_Hahnemann
Overigens zeg ik niet dat er 'bewijs' is, ik zeg alleen dat de (uitkomst van) Hahnemanns experimenten op zich niet verwerpelijk zijn.

Hahneman was zeer zwaar occult belast, waarom stapt men zo makkelijk over dit feit heen?
Visie schreef:Samuel Hahnemann (1755-1843) was een Duitse arts en scheikundige met een enorme talenkennis. Om zijn inkomen aan te vullen, vertaalde hij oude boeken uit de 16e eeuw en kwam daarbij onder invloed van mensen als Agrippa von Nettesheim (de grondlegger van de occulte filosofie), Pracelsus (arts, alchemist, astroloog en waarzegger) en magnetiseur Mesmer. Vooral de geschriften van de Chinese wijsgeer Confucius (600 v. Chr.) interesseerden hem. Deze leerde dat de mens in volmaakte toestand kon komen door zich te verdiepen in kosmische krachten. Uitgangspunt was dat wij één met de kosmos zijn. Hahnemann schrijft in zijn ‘homeopathiebijbel’ dat ziekte onze spirituele levenskracht verstoort. Die is alleen te genezen door spirituele regelkrachten van geneesmiddelen die op deze levenskracht inwerken. Bij het potentiëren (verdunnen en schudden) van producten zou die specifieke kracht vrijkomen. De geest van de plant zou zich dan in het middel manifesteren. Hahnemann en zijn tijdgenoten dachten nog in termen van spontaan ontstane stoffen en geesten van stoffen. Latere inzichten in de chemie en stofwisseling lijken daardoor moeilijk verenigbaar met Hahnemanns oorspronkelijke ideeën.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Afgewezen »

huisman schreef:
Afgewezen schreef:
Fjodor schreef:Ik zou de argumentatie van Nederlandsmeisje of (de uitkomsten van) de experimenten van Hahneman van Afgewezen wel willen weten..
Voor een snelle oriëntatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samuel_Hahnemann
Overigens zeg ik niet dat er 'bewijs' is, ik zeg alleen dat de (uitkomst van) Hahnemanns experimenten op zich niet verwerpelijk zijn.

Hahneman was zeer zwaar occult belast, waarom stapt men zo makkelijk over dit feit heen?
Omdat dit in feite losstaat van de ontdekking van het homeopatische genezingsprincipe.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door huisman »

Afgewezen schreef:
huisman schreef:
Afgewezen schreef:
Fjodor schreef:Ik zou de argumentatie van Nederlandsmeisje of (de uitkomsten van) de experimenten van Hahneman van Afgewezen wel willen weten..
Voor een snelle oriëntatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samuel_Hahnemann
Overigens zeg ik niet dat er 'bewijs' is, ik zeg alleen dat de (uitkomst van) Hahnemanns experimenten op zich niet verwerpelijk zijn.

Hahneman was zeer zwaar occult belast, waarom stapt men zo makkelijk over dit feit heen?
Omdat dit in feite losstaat van de ontdekking van het homeopatische genezingsprincipe.
1.Er is geen homeopatische genezingsprincipe (iig geen enkel wetenschappelijk bewijs)
2.Als er een homeopatische genezingsprincipe zou zijn dan is die m.i. uit de geest van de afgrond.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door alexv »

Huisman, wetenschappenlijk is niet het einde van alle tegenspraak. Wetenschappenlijk is de evolutie theorie. Zoals je waarschijnlijk wel weet wordt ouderdom wetenschappenlijk bewezen met de C14 methode. Dat is wetenschappenlijk maar fout omdat het vanuit een verkeerde aanname werkt.
Ik verbaas me soms dat het hoofdargument in veel van dit soort discussies vaak wetenschappenlijk bewezen is. Maar er is genoeg te vinden op internet dat zg wetenschappenlijke bewijzen gemanipuleerd zijn in sommige gevallen.
De werking is dan misschien niet te verklaren maar dat maakt de geneeswijze niet te niet.

Ik zou wel wat meer argumenten van je willen hebben om deze boude uitspraak te staven. Zoals ik al eerder heb betoogd werkt de Homeopathie veel meer vanuit de schepping. Het kijkt veel meer naar het geheel inplaats van alleen naar de kwaal.

En dat is iets wat je van de reguliere geneeskunst niet kan zeggen. Daar wordt uitsluitend naar de kwaal gekeken en in veel gevallen met geweld bestreden. Hoeveel medicijnen hebben geen bijwerkingen? Bijna geen een. Dus vandaar dat ik stel dat er geen respect voor het lichaam is. Doktoren willen wel mensen genezen maar doen dat op een disrespectvolle manier naar het lichaam toe. Ik weet wel ze hebben niets anders maar dat doet niets af van het feit.

Daarbij komt zo gauw als er gesproken wordt kosmisch of innerlijke energie oid dan wordt dat meteen betiteld als occult. Maar ik geloof dat het lichaam geschapen is als onderdeel van het totaal. Ik bedoel dat bv maanstanden invloed hebben ook op het lichaam. Er worden juist wel of juist niet ik weet het niet meer meer baby's geboren bij volle maan. En dat er energie banen door het lichaam lopen.
En zo zijn er wel meer dingen. De schlepping is in mijn opinie veel rijker dan de technische benadering van de huidige med. wetenschap. En de Homeopathie houd daar veel meer rekening mee.

misschien help deze info http://www.dokterrutten.nl/text/gezraad.htm

Lezing uitgesproken door een wetenschappenlijke professor.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door refo »

alexv schreef:Huisman, wetenschappenlijk is niet het einde van alle tegenspraak. Wetenschappenlijk is de evolutie theorie. Zoals je waarschijnlijk wel weet wordt ouderdom wetenschappenlijk bewezen met de C14 methode. Dat is wetenschappenlijk maar fout omdat het vanuit een verkeerde aanname werkt.
Ik verbaas me soms dat het hoofdargument in veel van dit soort discussies vaak wetenschappenlijk bewezen is. Maar er is genoeg te vinden op internet dat zg wetenschappenlijke bewijzen gemanipuleerd zijn in sommige gevallen.
De werking is dan misschien niet te verklaren maar dat maakt de geneeswijze niet te niet.

Ik zou wel wat meer argumenten van je willen hebben om deze boude uitspraak te staven. Zoals ik al eerder heb betoogd werkt de Homeopathie veel meer vanuit de schepping. Het kijkt veel meer naar het geheel inplaats van alleen naar de kwaal.

En dat is iets wat je van de reguliere geneeskunst niet kan zeggen. Daar wordt uitsluitend naar de kwaal gekeken en in veel gevallen met geweld bestreden. Hoeveel medicijnen hebben geen bijwerkingen? Bijna geen een. Dus vandaar dat ik stel dat er geen respect voor het lichaam is. Doktoren willen wel mensen genezen maar doen dat op een disrespectvolle manier naar het lichaam toe. Ik weet wel ze hebben niets anders maar dat doet niets af van het feit.

Daarbij komt zo gauw als er gesproken wordt kosmisch of innerlijke energie oid dan wordt dat meteen betiteld als occult. Maar ik geloof dat het lichaam geschapen is als onderdeel van het totaal. Ik bedoel dat bv maanstanden invloed hebben ook op het lichaam. Er worden juist wel of juist niet ik weet het niet meer meer baby's geboren bij volle maan. En dat er energie banen door het lichaam lopen.
En zo zijn er wel meer dingen. De schlepping is in mijn opinie veel rijker dan de technische benadering van de huidige med. wetenschap. En de Homeopathie houd daar veel meer rekening mee.

misschien help deze info http://www.dokterrutten.nl/text/gezraad.htm

Lezing uitgesproken door een wetenschappenlijke professor.
Dit betoog is precies waarom veel mensen in de homeopathie-val terechtkomen. Waarbij nog komt dat het mogelijk wat goedkoper is, wat onverzekerde mensen aan zal spreken.

Over boude uitspraken gesproken: De werking is dan misschien niet te verklaren maar dat maakt de geneeswijze niet te niet.

C14-datering is een prima methode. Uit prima aannames. De uitkomst bevalt je soms niet, maar dat ligt niet aan de methode.

Wetenschappelijkheid gaat uit van het negatieve. Het werkt als het goed gedaan wordt niet naar een gewenst resultaat. Je zult het niet geloven, maar geneeskunde wil mensen genezen. Desnoods met homeopathie. Maar dat werkt helemaal niet.

Homeopathie heeft misschien wel respect voor het lichaam, maar dat komt doordat er soms nauwelijks een molecuul werkzame stof is. In de geneeskunde spreekt men daarover ook wel. Een stof kan zoveel bijwerkingen hebben (lees: giftig zijn) dat het slechts in homeopatische verdunningen toegdiend kan worden. (lees: nagenoeg onbruikbaar is).

Energiebanen, maanstanden, hou toch op. Straks geef je nog acht op vogelgeschrei. Ook uit de natuur, toch?

Technische benadering vanuit de wetenschap? Loop eens een jaartje mee in een academisch ziekenhuis. Ben je gelijk van je vooroordelen genezen. En als je blinde darm acuut opspeelt ben je blij dat er wetenschappelijk geschoolde dokters zijn. Dat ding moet eruit, anders ga je dood.

Het zal te maken hebben met de moderns tijdgeest. Men wil ieder zeertje en pijntje kwijt. En als een medicijn 'bijwerkingen' heeft mot men het niet. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden is een oud spreekwoord. Het lichaam moet zich op de behandeling instellen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Hendrikus »

alexv schreef:Lezing uitgesproken door een wetenschappenlijke professor.
:haha Bestaan er ook niet-wetenschappe(n)lijke professoren?
En waarin is de goede man professor?
~~Soli Deo Gloria~~
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Fjodor »

Hendrikus schreef:
alexv schreef:Lezing uitgesproken door een wetenschappenlijke professor.
:haha Bestaan er ook niet-wetenschappe(n)lijke professoren?
En waarin is de goede man professor?
https://www.lumc.nl/0000/12296/hoo/1101111127293257
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door Mara »

alexv schreef:Huisman, wetenschappenlijk is niet het einde van alle tegenspraak. Wetenschappenlijk is de evolutie theorie. Zoals je waarschijnlijk wel weet wordt ouderdom wetenschappenlijk bewezen met de C14 methode. Dat is wetenschappenlijk maar fout omdat het vanuit een verkeerde aanname werkt.
Ik verbaas me soms dat het hoofdargument in veel van dit soort discussies vaak wetenschappenlijk bewezen is. Maar er is genoeg te vinden op internet dat zg wetenschappenlijke bewijzen gemanipuleerd zijn in sommige gevallen.
De werking is dan misschien niet te verklaren maar dat maakt de geneeswijze niet te niet.

Ik zou wel wat meer argumenten van je willen hebben om deze boude uitspraak te staven. Zoals ik al eerder heb betoogd werkt de Homeopathie veel meer vanuit de schepping. Het kijkt veel meer naar het geheel inplaats van alleen naar de kwaal.

En dat is iets wat je van de reguliere geneeskunst niet kan zeggen. Daar wordt uitsluitend naar de kwaal gekeken en in veel gevallen met geweld bestreden. Hoeveel medicijnen hebben geen bijwerkingen? Bijna geen een. Dus vandaar dat ik stel dat er geen respect voor het lichaam is. Doktoren willen wel mensen genezen maar doen dat op een disrespectvolle manier naar het lichaam toe. Ik weet wel ze hebben niets anders maar dat doet niets af van het feit.

Daarbij komt zo gauw als er gesproken wordt kosmisch of innerlijke energie oid dan wordt dat meteen betiteld als occult. Maar ik geloof dat het lichaam geschapen is als onderdeel van het totaal. Ik bedoel dat bv maanstanden invloed hebben ook op het lichaam. Er worden juist wel of juist niet ik weet het niet meer meer baby's geboren bij volle maan. En dat er energie banen door het lichaam lopen.
En zo zijn er wel meer dingen. De schlepping is in mijn opinie veel rijker dan de technische benadering van de huidige med. wetenschap. En de Homeopathie houd daar veel meer rekening mee.

misschien help deze info http://www.dokterrutten.nl/text/gezraad.htm

Lezing uitgesproken door een wetenschappenlijke professor.
Een goede arts, zoals bijv. mijn huisarts, stelt je vaak voor de keuze.
Ik kan je een medicijn voorschrijven, zodat je over een week weer beter bent. Of je wacht af en dan ben je over 7 dagen weer in orde.
Of: je bloeddruk is te hoog, maar probeer eens elke avond te gaan fietsen of een eind wandelen, probeer stress te vermijden, kijken of je bloeddruk dan ook daalt, ipv dat ik het nu met medicatie ga proberen.

Je hebt het over baby's die op een bepaald tijdstip vaker geboren worden, zou best kunnen, weet ik niet. Wel is het zo, dat de ouderwetse vroedvrouw dichtbij de "natuur" bleef.
Wanneer een vrouw angstig de bevalling tegemoet ziet, zal deze moeizamer en trager verlopen.
Een barende vrouw voelt de 'oerkracht'. Dat gaat alle gewone menselijke kracht te boven, het is niet tegen te houden nl.
Zonder zweverig te worden, zijn er echt wel zaken die niet verklaarbaar zijn, maar wel degelijk door iedereen ervaren worden, mits je je daarvoor openstelt en niet afdoet als: onzinnig ouwevrouwengeklets.

Als wij vroeger keelontsteking hadden, kregen wij een zijden sjaal om onze hals gewikkeld, met daaronder een plak rauwe spek.
Als kind vond ik het vreselijk, grote lariekoek, maar moeder was onverbiddelijk en we moesten zo de nacht in.
De volgende dag waren we dan beter. Keelontsteking was weg.
Mijn moeder werd er wel eens om uitgelachen, maar de grootste scepticus (die bang was om zijn amandelen toch te moeten laten verwijderen) paste het uiteindelijk in arren moede ook maar toe en ook hij genas. Onzin? Suggestie? Zou best kunnen. Maar het hielp.
Wij hebben allemaal onze eigen amandelen nog, terwijl ze destijds massaal werden verwijderd. (inmiddels is men daar ook op teruggekomen, want die dingen zitter er niet voor niets)

Er was nog een therapie, maar die klinkt niet echt lekker, en ik ben blij dat moeder die niet toepaste. :deg Ik heb het later nog eens gelezen in een oud boek, daar werd deze therapie toegepast bij difterie.

Waren de mensen die natuurlijke middelen gebruikten dan allemaal gek en naief? Ik denk het niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door alexv »

refo schreef:C14-datering is een prima methode. Uit prima aannames. De uitkomst bevalt je soms niet, maar dat ligt niet aan de methode.
Ik weet niet of je het weet, maar deze methode brengt je op miljoenen jaren oude aarde.

En sorry dat ik zo dom ben om jou betoog niet te geloven. Jij wilt niet eens overwegen of het process met respect naar de schepping is.

Ik geloof niet dat het lichaam een aan elkaar geplakt geheel van delen is.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Alternatieve geneeswijzen (uit: Inenten...)

Bericht door alexv »

Hendrikus schreef:
alexv schreef:Lezing uitgesproken door een wetenschappenlijke professor.
:haha Bestaan er ook niet-wetenschappe(n)lijke professoren?
En waarin is de goede man professor?
Fijn dat je zo aardig reageerd. Ik moet wel oneindig dommer zijn dan jou.

Zou je de link even willen bekijken? En misschien kun je eens contact met hem opnemen en hem in goed Nederlands vertellen dat hij gek is.
Plaats reactie