Ziekenzalving (uit: Kinderloos, wat kun je er aan doen?)

Gebruikersavatar
Jean le Fontain
Berichten: 688
Lid geworden op: 24 jan 2005, 12:04
Locatie: Neveldijk
Contacteer:

Re: Ziekenzalving (uit: Kinderloos, wat kun je er aan doen?)

Bericht door Jean le Fontain »

DirkM schreef:
Fjodor schreef:
Jean le Fontain schreef:
DirkM schreef:Fjodor, dank je wel voor je bijdrage die zeer helder is.
Helaas had ik zelf te weinig tijd om op de punten in te gaan omdat ik met de neus in de boeken moet zitten eigenlijk.


Het enige verschil is dus het standpunt:
Is dat vandaag nog steeds geldig.

Mijn antwoord is JA.

De mensen die nee zeggen die zeggen waarschijnlijk ook dat het niet meer van deze tijd is en dat er geen genezing meer voorkomt.
Ik wil bij voorbaat die bal al terugkaatsen: Het komt namelijk nog steeds voor.
Ik ken verschillende mensen die dit gedaan hebben en die zijn gewoon genezen.
Daarna komt de toetsing, wat heeft dit bewerkt en hoe is hun geestelijk leven met God na die tijd: Hun geestelijk leven is er beter op geworden, ze getuige van de grootheid van God en mensen komen tot geloof door het getuigenis dat die mensen hebben gegeven.

Waarom doen ze het dan niet gewoon in alle kerken ?
Is het gebed dat uitgesproken wordt een gebed met de volle overtuiging dat God inderdaad genezen gaat of niet ?
Is er geloof dat het nog steeds gebeurd ook vandaag ?
Is er wellicht het uitgangspunt dat God ziekte geeft en dat de gelovige daar maar mee moet leren leven ?

Waarom worden dan niet alle mensen genezen ?
Daar geef ik je al bij voorbaat mijn antwoord op: I DONT KNOW !
In ieder geval is het niet zo dat mensen die niet genezen dan maar in de schoenen geschoven mag worden dat HUN geloof niet groot genoeg is.
Als er al sprake is van een kleingeloof of ongeloof dan is het bij diegene die het gebed uitspreekt en is daarbij nimmer de "schuld" bij de mensen te leggen die de oudsten vragen om de ziekenzalving (uiteraard MET GELOVIG GEBED)

Ziekenzalving is een ondergeschoven schat die helaas maar door weinigen op de waarde geschat wordt die het heeft.
Je blijft volharden in het afwijzen van de deugdelijk onderbouwde argumentatie van Memento. Dat mag, maar met onder andere Tiberius zit ik nu op het puntje van m'n stoel te wachten op:
1. een deugdelijke weerlegging van de argumenten van Memento
2. een frisse, heldere en sluitende tegen argumentatie;
3. een deugdelijke exegese van het nu bevochten Schriftgedeelte uit Jacobus.

Je moet nu duidelijkheid verschaffen... anders is het veel geschreeuw, maar geen wol...

Ik ben heel benieuwd.
Zal je dan niet ingaan op mijn argumentatie? Ik meen toch behoorlijk wat van memento's argumentatie weerlegd te hebben..

@DirkM: Maar je kan ook niet zeggen dat de gave der gezondmakingen er op dezelfde manier is als ten tijde van de apostelen. Het zou misschien best redelijk zijn om te argumenteren dat die er in het geheel niet meer is. De apostelen (en oudsten) die die gave hadden konden namelijk zélf genezen (welke kracht ze natuurlijk van de Heere moesten ontvangen). Maar nu is genezing zo goed als altijd onzeker. Dat erken jij ook. Toen was dat niet het geval.

Ik geloof stellig dat het nu nog net zo goed van toepassing is als in de tijd van de apostelen en discipelen.
Wij zijn toch net zo goed discipelen van Hem, dus waarom zou God door Zijn discipelen minder doen vandaag de dag dan voorheen ?
God is vandaag nog steeds een God van wonderen.
Als God in staat is om een hart van steen weg te nemen en een hart van vlees te geven, wat is dan het probleem met het genezen van een ziekte.
Als God in staat is om een mens te scheppen, wat is dan het probleem met herstelwerkzaamheden aan die mens ?

Het klinkt misschien een beetje dom om het nu zo te zeggen, maar als je een auto nieuw koopt en die krijgt een defect, dan zeggen ze bij de garage toch ook niet van repareren kunnen we de auto niet, we kunnen slechts alleen een hele nieuwe auto maken ?
En nog steeds geen inhoudelijke reactie... Ik weet genoeg... ::salut

Enne door te schreeuwen en te schelden wordt je niet overtuigende hoor, in tegendeel...
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Ziekenzalving (uit: Kinderloos, wat kun je er aan doen?)

Bericht door memento »

Afkoelslotje

Gezien de toon in deze topic is het tijd voor een afkoelslotje.
Gesloten