Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef: Trek het je niet aan, joh ... ;)
Houd het ook maar eens een jaar of 10 vol. Dan wil ik u van harte sterke en moed toewensen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:
Roos2018 schreef: Trek het je niet aan, joh ... ;)
Houd het ook maar eens een jaar of 10 vol. Dan wil ik u van harte sterke en moed toewensen.
Je kan je dan afvragen wat iemand op RF doet.
Is het om aan zinvolle discussies mee te doen, en daar je eigen bijdrage aan te doen die van toegevoegde waarde is, of te discussieren om te discussieren?
Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste.
Daarom: leg het naast je neer, het is de aandacht niet waard.
Doet me denken aan dat plaatje dat @Mara vandaag postte, een satire die de droevige waarheid vertelt over de verdeeldheid van de kerk; daarvan is RF naar mijn mening wel een afspiegeling van.
Beter is het om te focussen op de zaken die er werkelijk toe doen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:
Roos2018 schreef: Trek het je niet aan, joh ... ;)
Houd het ook maar eens een jaar of 10 vol. Dan wil ik u van harte sterke en moed toewensen.
Je kan je dan afvragen wat iemand op RF doet.
Is het om aan zinvolle discussies mee te doen, en daar je eigen bijdrage aan te doen die van toegevoegde waarde is, of te discussieren om te discussieren?
Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste.
Daarom: leg het naast je neer, het is de aandacht niet waard.
Doet me denken aan dat plaatje dat @Mara vandaag postte, een satire die de droevige waarheid vertelt over de verdeeldheid van de kerk; daarvan is RF naar mijn mening wel een afspiegeling van.
Beter is het om te focussen op de zaken die er werkelijk toe doen.
U kunt u blijkbaar goed inleven aan alleenstaande eenzame mensen? Nou ja, ik mag me niet beklagen, maar uw reactie vindt ik niet alles bijeen toch zo goed gepast voor een oude man die dagelijks met veel pijn en strijd zit en dan ook nog het onbegrip van zoveel mensen.
Ik was niet van plan om dit te zeggen, daar ik klagen haat, en liever stil ben. Maar soms moet ik wel eens ietsjes duidelijk maken. Ik weet niet of dat mag. En zeker niet omdat ik dat graag wil, maar men breekt mij de mond hier nogal eens open. Als u het niet begrijpt mag het zeggen.

Wat de ellendige cartoon betreft: Is dat iets om een grap over te maken? We mochten wel wenen over de verbreking Jozefs.

Lees maar eens wat hier staat, dat is veel beter dan het spotten met de verdeeldheid in de kerken.
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 81#p826281
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:a. De Zwarte Kousenkerk was een soort scheldnaam
b. De RKK noemde zich voorheen (ik weet niet of dat nog zo is) Rooms.
Dat is dus geen scheldnaam, zoals het eerste.

Zwarte kousenkerk is inderdaad een scheldnaam. Precies zo als de Rooms Katholieke mensen om mij heen de term Rooms ervaren als die door protestanten als aanduiding wordt gebruikt. Dat heeft niets te maken 'lief' doen over de leer. Ik heb al eerder aangegeven dat ik de RKK het grootste occulte bolwerk van de wereld vind, maar ik vind wel dat we onze naasten met respect moeten benaderen. Dat betekent ook dat ik ze niet zal aanduiden als 'rooms' omdat ze dat als een scheldwoord ervaren.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:a. De Zwarte Kousenkerk was een soort scheldnaam
b. De RKK noemde zich voorheen (ik weet niet of dat nog zo is) Rooms.
Dat is dus geen scheldnaam, zoals het eerste.

Zwarte kousenkerk is inderdaad een scheldnaam. Precies zo als de Rooms Katholieke mensen om mij heen de term Rooms ervaren als die door protestanten als aanduiding wordt gebruikt. Dat heeft niets te maken 'lief' doen over de leer. Ik heb al eerder aangegeven dat ik de RKK het grootste occulte bolwerk van de wereld vind, maar ik vind wel dat we onze naasten met respect moeten benaderen. Dat betekent ook dat ik ze niet zal aanduiden als 'rooms' omdat ze dat als een scheldwoord ervaren.
Misschien off-topic, maar wel belangrijk denk ik. Volgens mij hebben we hier van doen met het steeds minder verdraagzaam worden. Of het zich steeds eerder gekwetst voelen in zaken waar het helemaal niet hoeft. Denk ook aan b.v. zwarte Piet, en de waanzin daaromheen. Of het woordje 'neger' (wat ik zelf niet zal gebruiken), wat we wel in oude preken en oude kranten als gewoon woord lezen. Zo zijn er talrijke voorbeelden van woorden die 'niet meer kunnen', volgens de publieke opinie. Ik pleit voor wat nuchterheid in dezen. Uitzondering lijkt het vloeken te zijn: Dat lijkt wel onder de vrijheid van meningsuiting te vallen. Ik vind dit, maar dat is persoonlijk en ook Bijbels, dacht ik, dat hier toch een grens ligt die we niet mogen overschrijden. Dat is, meen ik toch, van een geheel andere orde, dan wat verouderde woorden die niet als schelden zijn bedoeld.
Ik denk ook aan een verouderd woord als Paapse mis. Ik meen dat de CU dit zelfs om electoraal gewin dit uit de Drie formulieren van Enigheid heeft geschrapt. Ofwel ze hebben de hele Drie formulieren als grondslag weggelaten? Wie hier meer van weet mag het zeggen, want ik weet hier zoveel van als een klok en een klepel, die wel bij elkaar horen, maar we moeten ze wel kunnen plaatsen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Van Ewijk »

Om verdere onenigheid te voorkomen leg ik dit oordeel bij de beheerders/moderatoren neer.
Als zij vinden dat ik iets verkeerds of aanstootgevend heb neergezet in de titel of de openingspost mogen zij van mij dit bij deze naar eigen bevinding aanpassen of zo laten.

Ik kan er zelf wel verder op in gaan maar de lust ontbreekt me.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:Om verdere onenigheid te voorkomen leg ik dit oordeel bij de beheerders/moderatoren neer.
Als zij vinden dat ik iets verkeerds of aanstootgevend heb neergezet in de titel of de openingspost mogen zij van mij dit bij deze naar eigen bevinding aanpassen of zo laten.

Ik kan er zelf wel verder op in gaan maar de lust ontbreekt me.
Ik begrijp het. Maar het kwam over het vallen over een (misschien?) verouderd woordje.
Het was beslist niet mijn opzet om daar een punt van te maken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Hendrikus »

Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:a. De Zwarte Kousenkerk was een soort scheldnaam
b. De RKK noemde zich voorheen (ik weet niet of dat nog zo is) Rooms.
Dat is dus geen scheldnaam, zoals het eerste.

Zwarte kousenkerk is inderdaad een scheldnaam. Precies zo als de Rooms Katholieke mensen om mij heen de term Rooms ervaren als die door protestanten als aanduiding wordt gebruikt. Dat heeft niets te maken 'lief' doen over de leer. Ik heb al eerder aangegeven dat ik de RKK het grootste occulte bolwerk van de wereld vind, maar ik vind wel dat we onze naasten met respect moeten benaderen. Dat betekent ook dat ik ze niet zal aanduiden als 'rooms' omdat ze dat als een scheldwoord ervaren.
Jij snapt er tenminste iets van. Er is hier van alles rondgebazuind, en het lijkt alsof ik daarvan de zwarte piet toegeschoven krijg, maar de werkelijke oorzaak lag natuurlijk in de onzorgvuldige formulering van onze DIA. Gelukkig heb ik een brede rug.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:a. De Zwarte Kousenkerk was een soort scheldnaam
b. De RKK noemde zich voorheen (ik weet niet of dat nog zo is) Rooms.
Dat is dus geen scheldnaam, zoals het eerste.

Zwarte kousenkerk is inderdaad een scheldnaam. Precies zo als de Rooms Katholieke mensen om mij heen de term Rooms ervaren als die door protestanten als aanduiding wordt gebruikt. Dat heeft niets te maken 'lief' doen over de leer. Ik heb al eerder aangegeven dat ik de RKK het grootste occulte bolwerk van de wereld vind, maar ik vind wel dat we onze naasten met respect moeten benaderen. Dat betekent ook dat ik ze niet zal aanduiden als 'rooms' omdat ze dat als een scheldwoord ervaren.
Jij snapt er tenminste iets van. Er is hier van alles rondgebazuind, en het lijkt alsof ik daarvan de zwarte piet toegeschoven krijg, maar de werkelijke oorzaak lag natuurlijk in de onzorgvuldige formulering van onze DIA. Gelukkig heb ik een brede rug.
Ik kan erop ingaan, maar ik wil niet meer.
Wees een beetje alert zulke toestanden te voorkomen.
Dat scheelt heel veel.
a. Een goede sfeer
b. Een elkaar vertrouwen

En... er zijn nog veel meer voordelen
als we elkaar bij zaken die geen hoofdzaak zijn normaal en vriendelijk behandelen.
En zeer geachte vriend, wat dacht u, dat mij oude rug minder breed was?
Karikaturen maken ook meer kapot dan ons lief is.
Nu bent u weer wel zo dat ik weer de zwarte Piet toegeschreven krijg.
Is daar reden voor.
Ik heb al vaker gemerkt dat sommige mensen op dit forum een verbond lijken te hebben gesloten tegen al wat recht is.
Maar ik beschuldig niemand, alleen ik merk wat op. Degenen die zich aangesproken weet mag opheldering verwachten,
We houden niet van achterbaksheid.

Uw zeer toegenegen stadsgenoot,
hier bekend als -DIA-
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:a. De Zwarte Kousenkerk was een soort scheldnaam
b. De RKK noemde zich voorheen (ik weet niet of dat nog zo is) Rooms.
Dat is dus geen scheldnaam, zoals het eerste.

Zwarte kousenkerk is inderdaad een scheldnaam. Precies zo als de Rooms Katholieke mensen om mij heen de term Rooms ervaren als die door protestanten als aanduiding wordt gebruikt. Dat heeft niets te maken 'lief' doen over de leer. Ik heb al eerder aangegeven dat ik de RKK het grootste occulte bolwerk van de wereld vind, maar ik vind wel dat we onze naasten met respect moeten benaderen. Dat betekent ook dat ik ze niet zal aanduiden als 'rooms' omdat ze dat als een scheldwoord ervaren.
Jij snapt er tenminste iets van. Er is hier van alles rondgebazuind, en het lijkt alsof ik daarvan de zwarte piet toegeschoven krijg, maar de werkelijke oorzaak lag natuurlijk in de onzorgvuldige formulering van onze DIA. Gelukkig heb ik een brede rug.
Ik kan erop ingaan, maar ik wil niet meer.
Wees een beetje alert zulke toestanden te voorkomen.
Dat scheelt heel veel.
a. Een goede sfeer
b. Een elkaar vertrouwen

En... er zijn nog veel meer voordelen
als we elkaar altijd (en vooral in zaken die geen hoofdzaak vormen) verdragen
en zijn normaal en vriendelijk behandelen.
En zeer geachte vriend, wat dacht u, dat mij oude rug minder breed was?
Karikaturen maken ook meer kapot dan ons lief is.
Nu bent u weer wel zo dat ik weer de zwarte Piet toegeschreven krijg.
Is daar reden voor.
Ik heb al vaker gemerkt dat sommige mensen op dit forum een verbond lijken te hebben gesloten tegen al wat recht is.
Maar ik beschuldig niemand, alleen ik merk wat op. Degenen die zich aangesproken weet mag opheldering verwachten,
We houden niet van achterbaksheid.

Uw zeer toegenegen stadsgenoot,
hier bekend als -DIA-
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door eilander »

Nu genoeg hierover!
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Ditbenik »

eilander schreef:Nu genoeg hierover!
Waarover? De website? De aanduiding Rooms? De aanduiding zwarte kousenkerk? Het tegenspreken van DIA? De goede sfeer? "Sommige mensen op dit forum een verbond lijken te hebben gesloten tegen al wat recht is". Ik ben even de weg kwijt geloof ik. Het is mij niet duidelijk waar de censuur nu op van toepassing is.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Van Ewijk »

Het enige wat ik er over kwijt wil is dat mijn doeleinden voor het openen van dit topic in de openingspost staan.
Verdere (bij)doelingen heb ik niet, ook niet gehad.
Zonde van mijn tijd.
Goedendag.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door eilander »

Ditbenik schreef:
eilander schreef:Nu genoeg hierover!
Waarover? De website? De aanduiding Rooms? De aanduiding zwarte kousenkerk? Het tegenspreken van DIA? De goede sfeer? "Sommige mensen op dit forum een verbond lijken te hebben gesloten tegen al wat recht is". Ik ben even de weg kwijt geloof ik. Het is mij niet duidelijk waar de censuur nu op van toepassing is.
Genoeg over de aanduiding 'Rooms' en aanverwante discussie.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Link naar Roomse website, voor wie het interessant vindt

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:
Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:
Roos2018 schreef: Trek het je niet aan, joh ... ;)
Houd het ook maar eens een jaar of 10 vol. Dan wil ik u van harte sterke en moed toewensen.
Je kan je dan afvragen wat iemand op RF doet.
Is het om aan zinvolle discussies mee te doen, en daar je eigen bijdrage aan te doen die van toegevoegde waarde is, of te discussieren om te discussieren?
Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste.
Daarom: leg het naast je neer, het is de aandacht niet waard.
Doet me denken aan dat plaatje dat @Mara vandaag postte, een satire die de droevige waarheid vertelt over de verdeeldheid van de kerk; daarvan is RF naar mijn mening wel een afspiegeling van.
Beter is het om te focussen op de zaken die er werkelijk toe doen.
U kunt u blijkbaar goed inleven aan alleenstaande eenzame mensen? Nou ja, ik mag me niet beklagen, maar uw reactie vindt ik niet alles bijeen toch zo goed gepast voor een oude man die dagelijks met veel pijn en strijd zit en dan ook nog het onbegrip van zoveel mensen.
Ik was niet van plan om dit te zeggen, daar ik klagen haat, en liever stil ben. Maar soms moet ik wel eens ietsjes duidelijk maken. Ik weet niet of dat mag. En zeker niet omdat ik dat graag wil, maar men breekt mij de mond hier nogal eens open. Als u het niet begrijpt mag het zeggen.

Wat de ellendige cartoon betreft: Is dat iets om een grap over te maken? We mochten wel wenen over de verbreking Jozefs.

Lees maar eens wat hier staat, dat is veel beter dan het spotten met de verdeeldheid in de kerken.
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 81#p826281
Jammer, ik ben in mijn post niet helemaal duidelijk geweest, en jij @DIA, hebt op jouw beurt mijn post niet goed gelezen:
Gespot heb ik niet - in het geheel niet - en mijn reactie ging niet over jou persoonlijk, maar in het algemeen.
Onderscheiden lezen is ook een kunst, een gave voor de opmerkzame geest ...
Je kan jezelf een strijd aanmeten, maar is dat een heilzame strijd of een Kruisvaardersstrijd?
Dat eerste heeft niks uit te staan met "alleenstaande eenzame mensen", want die kunnen ook in vol ornaat de banier van God dragen, maar ongeacht wie hij of zij is, die kan wel een heilloze strijd strijden en de intenties van een oprecht bedoelende ombuigen naar iets wat laakbaar is.
Mijn advies: doe daar niet aan mee.
Plaats reactie