Tale Kanaäns

albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Tale Kanaäns

Bericht door albion »

Afgewezen schreef:
Je kunt het ook gewoon niet lezen. Er is maar één Boek noodzakelijk...
En wie legt het voor je uit? De moorman had toch ook Filippus nodig....
Of heb jij geen uitleg nodig...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Tale Kanaäns

Bericht door artistiek »

Afgewezen schreef:
barjan schreef:
Afgewezen schreef:
barjan schreef:het lijkt op het hooglied, dat is ook zo mooi. daar zeg je toch ook niet dat het een eigen smaak is of je het leest :quoi
Ah, ik wist niet dat 'Het zien op Jezus' ook geïnspireerd was...
als je hooglied mooi vind dan zie je toch in het boek van ambrosius dezelfde liefde en dat is dan toch net zo mooi? een boek kan eigenlijk nooit dik genoeg zijn als het om de liefde van Jezus gaat. maar als je het niet mooi en te moeilijk vind omdat het telang kun je ook het dagboek ervan nog lezen. dat is wat makkelijker
Je kunt het ook gewoon niet lezen. Er is maar één Boek noodzakelijk...
Wat doen we dan eigenlijk nog in de kerk... :jongle
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Marnix »

Naar de boodschap van dat Boek luisteren, die daar wordt uitgelegd? En God loven en prijzen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:
barjan schreef:het lijkt op het hooglied, dat is ook zo mooi. daar zeg je toch ook niet dat het een eigen smaak is of je het leest :quoi
Ah, ik wist niet dat 'Het zien op Jezus' ook geïnspireerd was...
Waarom zo cynisch????
Natuurlijk is er maar één Boek noodzakelijk. Maar ik meen dat je ook wel eens ets naast de Bijbel gelezen. Jij las niets nieuws in Ambrosius, maar als je het rustig mediterend leest, herkauwend, dan lees ik op elke bladzijde nieuwe dingen.
Maar als jij veel verder geleid bent door de Heere, dan weet je dat allemaal al. OK.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Afgewezen »

De discussie krijgt wat bizarre trekken. Ik ben zo vrij om het boek van Ambrosius niet mooi te vinden. Daar hoef ik me niet voor te verdedigen, dat hoeft me geen sarcastische opmerkingen op te leveren, daar ben ik gewoon VRIJ in.
::salut
Hoppípolla
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 apr 2009, 15:22

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Hoppípolla »

albion schreef:
Afgewezen schreef:
Je kunt het ook gewoon niet lezen. Er is maar één Boek noodzakelijk...
En wie legt het voor je uit? De moorman had toch ook Filippus nodig....
Of heb jij geen uitleg nodig...
Er kleven natuurlijk wel bezwaren aan het lezen van iemand die 'de Schrift' uitlegt.
Hoppípolla
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 apr 2009, 15:22

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Hoppípolla »

memento schreef:Goede kost vraagt ook een stukje gewenning. Wie een hongerlijdende Afrikaan, die al voor langere tijd weinig voedsel gehad heeft, volstopt met biefstuk en andere lekkernijen, maakt hem ziek. Zijn maag moet nog wennen aan goed voedsel. Zo ook met goede boeken: het vereist enige gewenning...
Het begrip 'goed' is ook maar subjectief natuurlijk. :slurp
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:Ah, ik wist niet dat 'Het zien op Jezus' ook geïnspireerd was...
Afgewezen schreef:De discussie krijgt wat bizarre trekken. Ik ben zo vrij om het boek van Ambrosius niet mooi te vinden. Daar hoef ik me niet voor te verdedigen, dat hoeft me geen sarcastische opmerkingen op te leveren, daar ben ik gewoon VRIJ in.
Natuurlijk ben je vrij om boeken mooi of niet mooi te vinden. Maar zeg dát dan gewoon en doe dat niet via een sarcastische omweg zoals in de bovenste opmerking.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Tale Kanaäns

Bericht door albion »

Hoppípolla schreef:
albion schreef:
Afgewezen schreef:
Je kunt het ook gewoon niet lezen. Er is maar één Boek noodzakelijk...
En wie legt het voor je uit? De moorman had toch ook Filippus nodig....
Of heb jij geen uitleg nodig...
Er kleven natuurlijk wel bezwaren aan het lezen van iemand die 'de Schrift' uitlegt.
Welke dan?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hoppípolla
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 apr 2009, 15:22

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Hoppípolla »

albion schreef: Welke dan?
Zonder daar heel uitgebreid op in te gaan: het blijft een uitleg die feilbaar is en het gevaar bestaat dat er meer wordt ingegaan op de uitleg, die uitleg meer waarde krijgt, meer betekenis aan zo'n uitleg gehecht wordt, terwijl de pure boodschap min of meer wordt 'vergeten'. ;)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Afgewezen »

Luther schreef:
Afgewezen schreef:Ah, ik wist niet dat 'Het zien op Jezus' ook geïnspireerd was...
Afgewezen schreef:De discussie krijgt wat bizarre trekken. Ik ben zo vrij om het boek van Ambrosius niet mooi te vinden. Daar hoef ik me niet voor te verdedigen, dat hoeft me geen sarcastische opmerkingen op te leveren, daar ben ik gewoon VRIJ in.
Natuurlijk ben je vrij om boeken mooi of niet mooi te vinden. Maar zeg dát dan gewoon en doe dat niet via een sarcastische omweg zoals in de bovenste opmerking.
Dat heb ik ook gezegd. Die bovenste opmerking was een reactie op een andere opmerking. Lees 't nog maar eens na.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:Ik vind het zelf ook een prachtig werk. Maar niet om in één ruk uit te lezen, nee. Eigenlijk neemt hij je al mediterend mee in zijn gedachten.

Als je het te moeilijk vindt, kan je er altijd nog een cursus voor volgen: http://www.debanier.nl/Cursussen/a_Het_zien_op_Jezusa
Waar je al geen cursus voor kunt volgen. :?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:Ik vind het zelf ook een prachtig werk. Maar niet om in één ruk uit te lezen, nee. Eigenlijk neemt hij je al mediterend mee in zijn gedachten.

Als je het te moeilijk vindt, kan je er altijd nog een cursus voor volgen: http://www.debanier.nl/Cursussen/a_Het_zien_op_Jezusa
Waar je al geen cursus voor kunt volgen. :?
Dat vind ik inderdaad ook wat ver gaan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Afgewezen »

Luther schreef:
Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:Ik vind het zelf ook een prachtig werk. Maar niet om in één ruk uit te lezen, nee. Eigenlijk neemt hij je al mediterend mee in zijn gedachten.

Als je het te moeilijk vindt, kan je er altijd nog een cursus voor volgen: http://www.debanier.nl/Cursussen/a_Het_zien_op_Jezusa
Waar je al geen cursus voor kunt volgen. :?
Dat vind ik inderdaad ook wat ver gaan.
Zijn we het toch nog eens. :humhihi
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Tale Kanaäns

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:
Luther schreef:
Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:Ik vind het zelf ook een prachtig werk. Maar niet om in één ruk uit te lezen, nee. Eigenlijk neemt hij je al mediterend mee in zijn gedachten.

Als je het te moeilijk vindt, kan je er altijd nog een cursus voor volgen: http://www.debanier.nl/Cursussen/a_Het_zien_op_Jezusa
Waar je al geen cursus voor kunt volgen. :?
Dat vind ik inderdaad ook wat ver gaan.
Zijn we het toch nog eens. :humhihi
:yahoo
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie