De tijd waarin wij leven...

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door -DIA- »

Hierboven liet ik ergens de term 'vrijgevochten' vallen.
Geldt dat ook niet hier?
Burgerlijke ongehoorzaamheid rond koopzondag past Elburgse winkelier niet
Zie link:
https://www.rd.nl/opinie/commentaar/bur ... -1.1665762
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:Hierboven liet ik ergens de term 'vrijgevochten' vallen.
Geldt dat ook niet hier?
Burgerlijke ongehoorzaamheid rond koopzondag past Elburgse winkelier niet
Zie link:
https://www.rd.nl/opinie/commentaar/bur ... -1.1665762
Het is meer verbazingwekkend dat een hoofdredactioneel commentaar gaat over een klein plaatsje zoals Elburg, dan dat ondernemers er alles aan willen doen om na maanden zonder omzet zoveel mogelijk open te willen zijn.
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:Hierboven liet ik ergens de term 'vrijgevochten' vallen.
Geldt dat ook niet hier?
Burgerlijke ongehoorzaamheid rond koopzondag past Elburgse winkelier niet
Zie link:
https://www.rd.nl/opinie/commentaar/bur ... -1.1665762
Het is meer verbazingwekkend dat een hoofdredactioneel commentaar gaat over een klein plaatsje zoals Elburg, dan dat ondernemers er alles aan willen doen om na maanden zonder omzet zoveel mogelijk open te willen zijn.
Ja? Bijzonder dat jij dat vindt van een krant als het reformatorisch dagblad.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Ja? Bijzonder dat jij dat vindt van een krant als het reformatorisch dagblad.
Ja, dat is wellicht iets voor het plaatselijk sufferdje, maar niet voor een krant die pretendeert een landelijk dagblad te zijn.
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Ja? Bijzonder dat jij dat vindt van een krant als het reformatorisch dagblad.
Ja, dat is wellicht iets voor het plaatselijk sufferdje, maar niet voor een krant die pretendeert een landelijk dagblad te zijn.
Niet verwacht dat jij hiervoor enig begrip zou opbrengen nee. Geen zin je het verder uit te leggen. Succes met je weerstand.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Niet verwacht dat jij hiervoor enig begrip zou opbrengen nee. Geen zin je het verder uit te leggen. Succes met je weerstand.

Het is evident dat de lokale politiek gaat over de openingstijden van winkels en niet een ondernemersvereniging.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Ja? Bijzonder dat jij dat vindt van een krant als het reformatorisch dagblad.
Ja, dat is wellicht iets voor het plaatselijk sufferdje, maar niet voor een krant die pretendeert een landelijk dagblad te zijn.
Je peilt er maar weer eens niets van. Zorgelijk genoeg.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Je peilt er maar weer eens niets van. Zorgelijk genoeg.
Waartoe dient dergelijk hoofdredactioneel commentaar? Is dat het creëren van een Asterix en Obelix gevoel?

Zoals ik al eerder aangaf, de gemeentelijke overheid is verantwoordelijk voor het bepalen van de openingstijden van winkels, niet een ondernemersvereniging. Het zou toch vreemd zijn als iedereen doet waar hij of zij zelf zin in heeft. Dat is anarchie.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Je peilt er maar weer eens niets van. Zorgelijk genoeg.
Waartoe dient dergelijk hoofdredactioneel commentaar? (…)
Ik lees geen conflicterende boodschap in het RD t.o.v. jouw uitingen ("gemeentelijke overheid is verantwoordelijk..."). Wat is je moeite met het hoofdredactioneel commentaar?
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Habitat »

Ambtenaar schreef: Ja, dat is wellicht iets voor het plaatselijk sufferdje, maar niet voor een krant die pretendeert een landelijk dagblad te zijn.
1. de NOS besteedde ook aandacht aan deze kwestie, plaatselijk nieuws kan ook landelijk nieuws zijn
https://nos.nl/artikel/2334839-koopzond ... rg-op.html
2. graag enig respect voor de lokale en regionale nieuwsbladen, gelieve hen geen 'sufferdje' te noemen
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Ambtenaar »

Hollander schreef: Ik lees geen conflicterende boodschap in het RD t.o.v. jouw uitingen ("gemeentelijke overheid is verantwoordelijk..."). Wat is je moeite met het hoofdredactioneel commentaar?
Ik ben het inderdaad eens met dit commentaar. Ik heb er geen moeite mee, ik vraag me enkel af wat de toegevoegde waarde is van dit commentaar.
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Hollander schreef: Ik lees geen conflicterende boodschap in het RD t.o.v. jouw uitingen ("gemeentelijke overheid is verantwoordelijk..."). Wat is je moeite met het hoofdredactioneel commentaar?
Ik ben het inderdaad eens met dit commentaar. Ik heb er geen moeite mee, ik vraag me enkel af wat de toegevoegde waarde is van dit commentaar.
Ambtenaar schreef: Het is meer verbazingwekkend dat een hoofdredactioneel commentaar gaat over een klein plaatsje zoals Elburg, dan dat ondernemers er alles aan willen doen om na maanden zonder omzet zoveel mogelijk open te willen zijn.
Hier lees ik meer begrip bij je voor de ondernemers die op zondag open willen, dan voor het feit dat het RD hier aandacht aan besteedt.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:
Hier lees ik meer begrip bij je voor de ondernemers die op zondag open willen, dan voor het feit dat het RD hier aandacht aan besteedt.
Dan heb je niet goed gelezen.

Natuurlijk heb ik begrip voor ondernemers die alles willen aanpakken om weer omzet te kunnen genereren, maar dat moet dan wel binnen het kader van vigerende regelgeving.
Zeeuw
Berichten: 11596
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:
Hier lees ik meer begrip bij je voor de ondernemers die op zondag open willen, dan voor het feit dat het RD hier aandacht aan besteedt.
Dan heb je niet goed gelezen.

Natuurlijk heb ik begrip voor ondernemers die alles willen aanpakken om weer omzet te kunnen genereren, maar dat moet dan wel binnen het kader van vigerende regelgeving.
Dan moet je beter schrijven.
crossmountain
Berichten: 533
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: De tijd waarin wij leven...

Bericht door crossmountain »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef: Ja? Bijzonder dat jij dat vindt van een krant als het reformatorisch dagblad.
Ja, dat is wellicht iets voor het plaatselijk sufferdje, maar niet voor een krant die pretendeert een landelijk dagblad te zijn.
Zo bijzonder is het niet als zelfs tweede kamerleden zich er mee bemoeien: citaat CIP: Kees Verhoeven, lid van de Tweede Kamer, reageert op Twitter. “Ondernemers kwijnen weg en moeten alles op alles zetten om overeind te blijven. Maar in Elburg mogen de winkels op zondag niet open. Zelfs niet tijden. Principekwestie. Wat D66 betreft mogen de winkels in heel Nederland op zondag hun deuren openen”, schrijft hij bij een nieuwsbericht over het besluit van de gemeenteraad in Elburg.

CU-leider Gert-Jan Segers reageert ad rem: “Ik heb je in de Kamer nog vurige pleidooien horen voeren voor de lokale vrijheid om voor/tegen koopzondagen te kiezen. Ben je nu alleen nog maar voor keuzevrijheid als de uitkomst je bevalt?”

Verhoeven heeft tot dusver niet op de vraag van Segers gereageerd.
Gesloten