De wederkomst van Jezus.

Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Koninklijk »

Terri schreef:
Koninklijk schreef:
Moderamen schreef:@Koninklijk : Je plaatst flink wat lappen tekst op dit forum. Ik zie dat je al deze verhalen al op allerlei andere fora heb neergezet (Refoweb, ontdekgod, credible, geloofsgesprek etc. etc.). Nu worden die ook op dit forum geplaatst. Recyclen mag natuurlijk best (je hebt de stukken immers zelf geschreven) en je bent zeker welkom op dit forum, maar ik vind het wel een beetje vreemd... Wat is het doel hiervan?
Je hebt gelijk bij deze reactie had ik wel wat overgenomen, ik zal dit er de volgende keer bij vermelden mijn excuses
Waarom beantwoord je deze vraag niet?(is al meerderen keren gesteld)
Ik begrijp de vraag niet zo goed, dit zou aan mij kunnen liggen hoor.

op de vraag waarom ik op dit Forum zit ? ik ben geïnteresseerd in de reactie's van mensen, op geloofsgesprek zaten bijna alleen Atheïsten en ietsisten, de meeste verklaren je al voor gek als je zegt dat je in God gelooft, laat staan dat zijn Zoon is opgestaan is uit de dood. misschien een paar dagen op geweest..

ontdek god is geen forum

bij credible is er wat meer balans maar daar is een rkk moderator ""Thorgremm"" en heeft een duidelijke mening, en brengt dit duidelijk aan de man,, ""RKK"" aangezien Hij bepaalt wat daar wel of niet tussen de kaders past, botste dat teveel mijn opvattingen, en bijv. de stelling dat Hij dacht door de Katholieke besprenkeling een kind van God te zijn, (en ik niet) Hij vond mijn uitleg zo frustrerend dat we geen vrienden werden , dus dit pakte ook niet goed uit.. ""Hoezo Gered "" lag heel gevoelig..

bij refoweb vond ik het wel jammer, maar de lengte van de teksten en het gebruiken van een stukje tekst (plakken knippen) was uiteindelijk de reden van vertrek, dat was wel jammer..

wat me hier aanspreekt is de bevindelijke geloofsbeleving, en dat vind ik zeer speciaal en daar wil ik graag wat meer over weten, ook zijn de mensen op dit forum bijzonder vriendelijk en aangenaam.

ik hoop je vraag zo voldoende beantwoordt te hebben.

Groet en zegen,
Koninklijk.

:offtopic
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door -DIA- »

Mattheus 24 moeten we lezen in profetisch perspectief. Dat zien we vaak in de Bijbel. Achter de eerste vervulling volgt een nadere vervulling. Zo is hier in de eerste plaats sprake van de verwoesting van Jeruzalem, maar in profetisch perspectief loopt het door tot de wederkomst van Christus.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Koninklijk »

-DIA- schreef:Mattheus 24 moeten we lezen in profetisch perspectief. Dat zien we vaak in de Bijbel. Achter de eerste vervulling volgt een nadere vervulling. Zo is hier in de eerste plaats sprake van de verwoesting van Jeruzalem, maar in profetisch perspectief loopt het door tot de wederkomst van Christus.
dat is een interessante gedachten, kan alleen niet altijd, goed dat omslagmoment vinden, of sterker nog helemaal niet, natuurlijk lees ik het profetisch perspectief, het duurde uiteindelijk nog een generatie, voor dat het oordeel kwam, en een definitief einde aan het verbond met mozes. maar de invulling die het volgens jou heeft, kan ik er niet uithalen misschien zou je me daarbij kunnen helpen. :)

zal ik eens een stukje uit Mattheüs plaatsen, waar jij denkt waar dit nog niet in vervulling is gegaan in 70 na Chr
Laatst gewijzigd door Koninklijk op 23 nov 2017, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door -DIA- »

Koninklijk schreef:
-DIA- schreef:Mattheus 24 moeten we lezen in profetisch perspectief. Dat zien we vaak in de Bijbel. Achter de eerste vervulling volgt een nadere vervulling. Zo is hier in de eerste plaats sprake van de verwoesting van Jeruzalem, maar in profetisch perspectief loopt het door tot de wederkomst van Christus.
dat is een interessante gedachten, kan alleen niet altijd, goed dat omslagmoment vinden, of sterker nog helemaal niet, natuurlijk lees ik het profetisch perspectief, het duurde uiteindelijk nog een generatie, voor dat het oordeel kwam, en een definitief einde aan het verbond met mozes. maar de invulling die het volgens jou heeft, kan ik er niet uithalen misschien zou je me daarbij kunnen helpen.

zal ik eens een stukje uit Mattheüs plaatsen, waar jij denkt waar dit nog niet in vervulling is gegaan in 70 na Chr
Het loopt als het ware naadloos in elkaar over, lijkt me.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Koninklijk »

-DIA- schreef:
Koninklijk schreef:
-DIA- schreef:Mattheus 24 moeten we lezen in profetisch perspectief. Dat zien we vaak in de Bijbel. Achter de eerste vervulling volgt een nadere vervulling. Zo is hier in de eerste plaats sprake van de verwoesting van Jeruzalem, maar in profetisch perspectief loopt het door tot de wederkomst van Christus.
dat is een interessante gedachten, kan alleen niet altijd, goed dat omslagmoment vinden, of sterker nog helemaal niet, natuurlijk lees ik het profetisch perspectief, het duurde uiteindelijk nog een generatie, voor dat het oordeel kwam, en een definitief einde aan het verbond met mozes. maar de invulling die het volgens jou heeft, kan ik er niet uithalen misschien zou je me daarbij kunnen helpen.

zal ik eens een stukje uit Mattheüs plaatsen, waar jij denkt waar dit nog niet in vervulling is gegaan in 70 na Chr
Het loopt als het ware naadloos in elkaar over, lijkt me.
Okay dan, bedankt voor je hulp Laten we in H1 beginnen "" Matheus 24 ""

V 1 Jezus ging (zojuist) de (eerste eeuw Hebreeuwse door Herodes gemaakte) tempel uit en vertrok. En zijn (eerste eeuw) discipelen kwamen tot Hem om Hem te wijzen op de gebouwen van de tempel (waar ze naar keken).

V 2 En Hij antwoordde hen (zijn eerste eeuw discipelen) en zeide tot hen, “Ziet gij dit alles niet (nu, met je eigen ogen)? Voorwaar, Ik zeg u (mijn eerste eeuw discipelen), er zal hier (in het eerste eeuw Jeruzalem) geen (tempel)steen op de andere gelaten worden, die niet zal worden afgebroken (gebeurde op 10 Augustus in het jaar 70 jaar na Christus).”

V 3 Toen Hij op de Olijfberg gezeten was (later die dag), kwamen zijn discipelen alleen tot Hem en zeiden: zeg ons, wanneer zal dat geschieden (de stenen van de tempel die afgebroken zouden worden etc.), en wat is het teken van uw komst (in oordeel) en van de voleinding van de wereld (oude verbondssysteem)? ( daarom moest de Hebreeuwse tempel worden vernietigd – de wet, het priesterschap, de offeranden, de feesten, etc.)”

V 4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen, “zie toe, dat niemand u verleide! (de eerste eeuw discipelen – hoe konden ZIJ “DAT ZIEN” als Jezus niet direct tot HUN sprak??).
V 5 Want velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: ‘Ik ben de Christus’, en zij zullen velen verleiden (vervuld – zie in Handelingen 5:36; 8:9; 2 Petrus 2; 1 Johannes 17:18,19).

V 6 Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet (er is maar één einde, de verwoesting van de tempel – de Mozaische eeuw).
V 7 Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn (vervuld – Handelingen 11:28; 16:26; – er waren vele gedocumenteerde aardbevingen in die tijd in die gebieden – Babylon, Smyrna, Greece, Loadicea, Kreta, Miletos, Samos, Rome, Judea etc. – zie Josephus boek “De Joodse Oorlog” en Philips Schaff’s “De Historie van de kerk).

V 8 Doch dat alles is het begin der weeën (de weeën van de geboorte van een nieuwe verbondsgemeente en de dood van het oude verbondsvolk).
V 9 Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en zij zullen u doden, en gij zult door alle volken gehaat worden om mijn Naams wil (vervuld – Romeinen 5:3; 8:35; 12:12; Efeziërs 3:13; 1 Tessalonicenzen 1:6; Hebreeën 10:33; Openbaring 1:9; 2:9).
V 10 En dan zullen velen ten val komen en zij zullen elkander overleveren en elkander haten (vervuld – Handelingen 4:3; 17; 5:40; 7:54-60; 8:1; 9:1; 12:1-3; 14:19; 26:6; 2 Tessalonicenzen 2; 1 Johannes 2:11).

Tot zover de schriftlezing voor vandaag, wat vind je ervan ? is dit geschiedenis :quoi
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door -DIA- »

Koninklijk schreef:
-DIA- schreef:
Koninklijk schreef:
-DIA- schreef:Mattheus 24 moeten we lezen in profetisch perspectief. Dat zien we vaak in de Bijbel. Achter de eerste vervulling volgt een nadere vervulling. Zo is hier in de eerste plaats sprake van de verwoesting van Jeruzalem, maar in profetisch perspectief loopt het door tot de wederkomst van Christus.
dat is een interessante gedachten, kan alleen niet altijd, goed dat omslagmoment vinden, of sterker nog helemaal niet, natuurlijk lees ik het profetisch perspectief, het duurde uiteindelijk nog een generatie, voor dat het oordeel kwam, en een definitief einde aan het verbond met mozes. maar de invulling die het volgens jou heeft, kan ik er niet uithalen misschien zou je me daarbij kunnen helpen.

zal ik eens een stukje uit Mattheüs plaatsen, waar jij denkt waar dit nog niet in vervulling is gegaan in 70 na Chr
Het loopt als het ware naadloos in elkaar over, lijkt me.
Okay dan, bedankt voor je hulp Laten we in H1 beginnen "" Matheus 24 ""

V 1 Jezus ging (zojuist) de (eerste eeuw Hebreeuwse door Herodes gemaakte) tempel uit en vertrok. En zijn (eerste eeuw) discipelen kwamen tot Hem om Hem te wijzen op de gebouwen van de tempel (waar ze naar keken).

V 2 En Hij antwoordde hen (zijn eerste eeuw discipelen) en zeide tot hen, “Ziet gij dit alles niet (nu, met je eigen ogen)? Voorwaar, Ik zeg u (mijn eerste eeuw discipelen), er zal hier (in het eerste eeuw Jeruzalem) geen (tempel)steen op de andere gelaten worden, die niet zal worden afgebroken (gebeurde op 10 Augustus in het jaar 70 jaar na Christus).”

V 3 Toen Hij op de Olijfberg gezeten was (later die dag), kwamen zijn discipelen alleen tot Hem en zeiden: zeg ons, wanneer zal dat geschieden (de stenen van de tempel die afgebroken zouden worden etc.), en wat is het teken van uw komst (in oordeel) en van de voleinding van de wereld (oude verbondssysteem)? ( daarom moest de Hebreeuwse tempel worden vernietigd – de wet, het priesterschap, de offeranden, de feesten, etc.)”

V 4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen, “zie toe, dat niemand u verleide! (de eerste eeuw discipelen – hoe konden ZIJ “DAT ZIEN” als Jezus niet direct tot HUN sprak??).
V 5 Want velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: ‘Ik ben de Christus’, en zij zullen velen verleiden (vervuld – zie in Handelingen 5:36; 8:9; 2 Petrus 2; 1 Johannes 17:18,19).

V 6 Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet (er is maar één einde, de verwoesting van de tempel – de Mozaische eeuw).
V 7 Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn (vervuld – Handelingen 11:28; 16:26; – er waren vele gedocumenteerde aardbevingen in die tijd in die gebieden – Babylon, Smyrna, Greece, Loadicea, Kreta, Miletos, Samos, Rome, Judea etc. – zie Josephus boek “De Joodse Oorlog” en Philips Schaff’s “De Historie van de kerk).

V 8 Doch dat alles is het begin der weeën (de weeën van de geboorte van een nieuwe verbondsgemeente en de dood van het oude verbondsvolk).
V 9 Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en zij zullen u doden, en gij zult door alle volken gehaat worden om mijn Naams wil (vervuld – Romeinen 5:3; 8:35; 12:12; Efeziërs 3:13; 1 Tessalonicenzen 1:6; Hebreeën 10:33; Openbaring 1:9; 2:9).
V 10 En dan zullen velen ten val komen en zij zullen elkander overleveren en elkander haten (vervuld – Handelingen 4:3; 17; 5:40; 7:54-60; 8:1; 9:1; 12:1-3; 14:19; 26:6; 2 Tessalonicenzen 2; 1 Johannes 2:11).

Tot zover de schriftlezing voor vandaag, wat vind je ervan ? is dit geschiedenis :quoi
Ik hoop erop terug te komen, maar dan zou ik eerst de Bijbelverklaring van Matthew Henry en de Kanttekeningen willen raadplegen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Jeremiah »

Koninklijk schreef:
-DIA- schreef:
Koninklijk schreef:
-DIA- schreef:Mattheus 24 moeten we lezen in profetisch perspectief. Dat zien we vaak in de Bijbel. Achter de eerste vervulling volgt een nadere vervulling. Zo is hier in de eerste plaats sprake van de verwoesting van Jeruzalem, maar in profetisch perspectief loopt het door tot de wederkomst van Christus.
dat is een interessante gedachten, kan alleen niet altijd, goed dat omslagmoment vinden, of sterker nog helemaal niet, natuurlijk lees ik het profetisch perspectief, het duurde uiteindelijk nog een generatie, voor dat het oordeel kwam, en een definitief einde aan het verbond met mozes. maar de invulling die het volgens jou heeft, kan ik er niet uithalen misschien zou je me daarbij kunnen helpen.

zal ik eens een stukje uit Mattheüs plaatsen, waar jij denkt waar dit nog niet in vervulling is gegaan in 70 na Chr
Het loopt als het ware naadloos in elkaar over, lijkt me.
Okay dan, bedankt voor je hulp Laten we in H1 beginnen "" Matheus 24 ""

V 1 Jezus ging (zojuist) de (eerste eeuw Hebreeuwse door Herodes gemaakte) tempel uit en vertrok. En zijn (eerste eeuw) discipelen kwamen tot Hem om Hem te wijzen op de gebouwen van de tempel (waar ze naar keken).

V 2 En Hij antwoordde hen (zijn eerste eeuw discipelen) en zeide tot hen, “Ziet gij dit alles niet (nu, met je eigen ogen)? Voorwaar, Ik zeg u (mijn eerste eeuw discipelen), er zal hier (in het eerste eeuw Jeruzalem) geen (tempel)steen op de andere gelaten worden, die niet zal worden afgebroken (gebeurde op 10 Augustus in het jaar 70 jaar na Christus).”

V 3 Toen Hij op de Olijfberg gezeten was (later die dag), kwamen zijn discipelen alleen tot Hem en zeiden: zeg ons, wanneer zal dat geschieden (de stenen van de tempel die afgebroken zouden worden etc.), en wat is het teken van uw komst (in oordeel) en van de voleinding van de wereld (oude verbondssysteem)? ( daarom moest de Hebreeuwse tempel worden vernietigd – de wet, het priesterschap, de offeranden, de feesten, etc.)”

V 4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen, “zie toe, dat niemand u verleide! (de eerste eeuw discipelen – hoe konden ZIJ “DAT ZIEN” als Jezus niet direct tot HUN sprak??).
V 5 Want velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: ‘Ik ben de Christus’, en zij zullen velen verleiden (vervuld – zie in Handelingen 5:36; 8:9; 2 Petrus 2; 1 Johannes 17:18,19).

V 6 Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet (er is maar één einde, de verwoesting van de tempel – de Mozaische eeuw).
V 7 Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn (vervuld – Handelingen 11:28; 16:26; – er waren vele gedocumenteerde aardbevingen in die tijd in die gebieden – Babylon, Smyrna, Greece, Loadicea, Kreta, Miletos, Samos, Rome, Judea etc. – zie Josephus boek “De Joodse Oorlog” en Philips Schaff’s “De Historie van de kerk).

V 8 Doch dat alles is het begin der weeën (de weeën van de geboorte van een nieuwe verbondsgemeente en de dood van het oude verbondsvolk).
V 9 Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en zij zullen u doden, en gij zult door alle volken gehaat worden om mijn Naams wil (vervuld – Romeinen 5:3; 8:35; 12:12; Efeziërs 3:13; 1 Tessalonicenzen 1:6; Hebreeën 10:33; Openbaring 1:9; 2:9).
V 10 En dan zullen velen ten val komen en zij zullen elkander overleveren en elkander haten (vervuld – Handelingen 4:3; 17; 5:40; 7:54-60; 8:1; 9:1; 12:1-3; 14:19; 26:6; 2 Tessalonicenzen 2; 1 Johannes 2:11).

Tot zover de schriftlezing voor vandaag, wat vind je ervan ? is dit geschiedenis :quoi
Je vergeet dat de discipelen een type zijn van Gods volk. Als de Heere Jezus bijvoorbeeld zegt: “zie toe, dat niemand u verleide!" dan is dit tot zijn kinderen door de eeuwen heen. In het Hogepriesterlijk gebed komt dit ook duidelijk naar voren..
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Koninklijk »

Klopt helemaal, het hogepriesterlijke gebed oa."" U wil Geschiede zoals in de Hemel zo ook op de aarde "" is zeker voor ons van toepassing.

maar ik ben benieuwd naar het commentaar over dit schriftgedeelte, oa. waar Jezus sprak over De Tempel in Jeruzalem en de verwoesting daarvan , is dit volgens mij toch echt die tempel geweest, en zijn zijn woorden volkomen waarheid geworden, exact binnen het termijn wat Hij stelde , deze generatie, dit geslacht, 40 jaar dus zou dit oordeel komen, en de geschiedenis leert ons dat dit heeft plaatsgevonden in 70 na Chr
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Jeremiah »

Koninklijk schreef:Klopt helemaal, het hogepriesterlijke gebed oa."" U wil Geschiede zoals in de Hemel zo ook op de aarde "" is zeker voor ons van toepassing.
Dat is niet het Hogepriesterlijk gebed.. (Johannes 17)
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Koninklijk »

Jeremiah schreef:
Koninklijk schreef:Klopt helemaal, het hogepriesterlijke gebed oa."" U wil Geschiede zoals in de Hemel zo ook op de aarde "" is zeker voor ons van toepassing.
Dat is niet het Hogepriesterlijk gebed.. (Johannes 17)
je hebt helemaal gelijk bedankt :love
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Koninklijk »

En Beste DIA bij deze de volgende 10 verzen.

Mat 24 v 11 En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden (1 Petrus 2:1 ev).

12 En omdat de wetsverachting toeneemt, zal de liefde van de meesten verkillen (2 Timoteüs 1:15; 4:10, 16; 1 Johannes 2:17 e.v.).

13 Maar wie volhardt tot het einde (er is maar één einde, de verwoesting van de tempel – de Mozaische eeuw), die zal behouden worden.

14 En dit evangelie van het Koninkrijk zal in de gehele wereld (“wereld” = “wereld van Judaïsme”, zie Lucas 2:1-3; Johannes 12:19; 18:20) gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken (zoals verspreid was door heel het oude Romeinse Rijk – Romeinen 1:8; 10:18; Kolossenzen 1:6, 23; Handelingen 11:28 etc.), en dan zal het einde gekomen zijn (is maar één einde, de verwoesting van de tempel – de Mozaische eeuw – de Joden (Gods verbondsvolk) kregen de kans om Jezus aan te nemen als hun Messias, voor de definitieve verwoesting van het oude verbondssysteem).

15 Wanneer gij (mijn eerste eeuw discipelen) dan de gruwel der verwoesting (Lucas 21:20), waarvan door de profeet Daniël gesproken is, op de heilige plaats ziet staan (met je eigen ogen) – wie het leest, geve er acht op (begrijpt het) – laten dan wie in Judea zijn,

16 vluchten naar de bergen (Zacharia 14:5). ( In Lucas 21 vertelt Jezus zijn discipelen dat ze moeten “vluchten naar de bergen” wanneer zij de Romeinse legers Jeruzalem zien omsingelen – dit is de gruwel der verwoesting waar Daniël over sprak in Daniël 9:27 – Daniël zei dat het einde zou komen op het tijdstip dat het vierde beest over Israel zou heersen (voorstellende het oude Rome) – en dat was de reden waarom Jezus zijn eerste eeuw discipelen vertelde dat het einde nabij was, precies zoals Daniël voorspeld had).

17 Wie (op dat tijdstip) op het dak is (een oud Palestijns gebruik en architectuur), ga niet naar beneden om zijn huisraad mede te nemen,

18 en wie in het veld is (vroegere agrarische samenleving), kere niet terug om zijn kleed (kleding uit die tijd) mede te nemen.

19 Wee de zwangeren en de zogenden in die dagen.

20Bidt (mijn eerste eeuw discipelen), dat uw vlucht niet in de winter valle en niet op een sabbat (een oud Joods gebruik – de joden in die tijd mochten niet op de sabbat reizen – ze waren bang dat de autoriteiten hun tegen hielden om te “vluchten”).

Mijn stelling is dat dit nog steeds geldt tegen de mensen die hij aansprak, en niet voor het lunterse platte dak, of de zwangere vrouw in ermelo :?
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Roos2017 »

Koninklijk schreef: Mijn stelling is dat dit nog steeds geldt tegen de mensen die hij aansprak, en niet voor het lunterse platte dak, of de zwangere vrouw in ermelo :?
Waar baseer je je stelling dan op? Zou je dat kunnen onderbouwen?
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Koninklijk »

Roos2017 schreef:
Koninklijk schreef: Mijn stelling is dat dit nog steeds geldt tegen de mensen die hij aansprak, en niet voor het lunterse platte dak, of de zwangere vrouw in ermelo :?
Waar baseer je je stelling dan op? Zou je dat kunnen onderbouwen?
Goedenavond Roos, kijk even terug, waar we begonnen zijn in Mat en de discussie met DIA, ben benieuwd.
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Roos2017 »

Je eerdere discussie met DIA had ik al gelezen, Koninklijk. Maar daarmee werd mijn vraag niet beantwoord.
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: De wederkomst van Jezus.

Bericht door Koninklijk »

Roos2017 schreef:Je eerdere discussie met DIA had ik al gelezen, Koninklijk. Maar daarmee werd mijn vraag niet beantwoord.
de vraag was, waar baseer ik me stelling op, dit noemen ze contextuele historische hermeneutiek, ( oftewel de zeven w )

De vraag was zou Jezus toen hij tegen zijn discipelen sprak net na een heftige discussie met de farizeeën en schriftgeleerden, en keek naar de tempel en deze mooie stad Jeruzalem, bedoelen wat Hij zei bijv deze tempel wordt binnen een generatie verwoest, of laten zij die judea zijn vluchtten naar de bergen, of iets anders ?

omdat in de geschiedenis boeken te vinden is (als je wilt zal ik ze noemen ) dat de mensen die jezus geloofden waren gevlucht en zijn niet omgekomen en die niet in hem geloofde en vasthielden aan het verbond met mozes zijn vreselijk veroordeeld zoals jezus voorzegt had..
in precies 40 jaar na deze uitspraak is dit allemaal gebeurt.. precies een bijbelse generatie, of dit geslacht (max tijd 40 jaar) wat een genade !!

zo iets duidelijker ?
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
Plaats reactie