Bidden om bekering

ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Bidden om bekering

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:
Mara schreef:
Jan Pieterszoon schreef:Moderators, kunt u ingrijpen in dit onschriftuurlijk belijden van de belijdenis en een remonstrantse gedachtegang?
Hoe doe je dit in het dagelijks leven dan?
Iemand het zwijgen opleggen?
Ik plaatste expres zo'n reactie.
Als er wordt gezegd dat wij ons zélf moeten bekeren (wat niets minder is als een remonstrants gedachtegoed!), moet je dit ontkrachten met Bijbelse argumenten en teksten als Psalm 14 en 53 en Romheinen 3. En ja, er zijn en waren er op dit forum ook die zo ver gaan dat er een valse lijdelijkheid ontstaat. Daar heb ik in het verleden ook zeer tegen geageerd. We zijn van nature dood en liggen in de zonde en de misdaden. Maar dat betekent niet dat we met onze armen over elkaar moeten gaan zitten en aan het eind van ons leven kunnen zeggen dat God ons niet wilde bekeren. we moeten juist bidden tot God of Hij ons bekeren wil. En als we iets van Gods soevereine genade gaan leren kennen, zullen we ook zien dat wij slechte mensen zijn en dan gaat de hand op de mond. Dan zeggen we absoluut niet dat we ons zélf tot God hebben gewend, en dat we zélf de eerste stap hebben gezet! In tegendeel; dan leren we juist zien dat wij adderengebroedsels zijn en er van onzelf niks bij kan, geen één nagelschrapje! Maar we leren dan ook dat God genade wíl en kán geven, zelfs bij het naderen van de dood. En dát zal dan ook merkbaar worden in ons leven. Dan gunnen we het iedereen, maar blijven we tegelijk wel wijzen op én dat we van nature geneigd zijn God en onze naaste te haten en we God zélf de rug hebben toegekeerd én dat dit onze eigen verantwoordelijkheid nochtans niet uitsluit en we ons onder Gods woord en de daarop gegronde belijdenissen horen te begeven en Hem te bidden om bekering en kennis van onze ellende en onze zonden, met de bede of Hij ons tot Hem wil bekeren.

Voor alle duidelijkheid, lees ook mijn onderschrift.
Wij moeten ons wel degelijk bekeren. Dat ontkennen is het evangelie ontkennen. Werken en bidden, ons dagelijks bekeren, maar dan wordt ook duidelijk dat dat niet lukt, integendeel zelfs. Alleen God kan de mens echt omkeren.
Ds vd Poel zei al eens, kunnen we ons niet bekeren? Heb je het al geprobeerd dan?
De oproep tot geloof en bekering blijft staan als een eis. Zeggen dat we dat niet hoeven, is onschriftuurlijk.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Bidden om bekering

Bericht door Jeremiah »

Jantje schreef:
Mara schreef:
Jan Pieterszoon schreef:Moderators, kunt u ingrijpen in dit onschriftuurlijk belijden van de belijdenis en een remonstrantse gedachtegang?
Hoe doe je dit in het dagelijks leven dan?
Iemand het zwijgen opleggen?
Ik plaatste expres zo'n reactie.
Als er wordt gezegd dat wij ons zélf moeten bekeren (wat niets minder is als een remonstrants gedachtegoed!), moet je dit ontkrachten met Bijbelse argumenten en teksten als Psalm 14 en 53 en Romheinen 3. En ja, er zijn en waren er op dit forum ook die zo ver gaan dat er een valse lijdelijkheid ontstaat. Daar heb ik in het verleden ook zeer tegen geageerd. We zijn van nature dood en liggen in de zonde en de misdaden. Maar dat betekent niet dat we met onze armen over elkaar moeten gaan zitten en aan het eind van ons leven kunnen zeggen dat God ons niet wilde bekeren. we moeten juist bidden tot God of Hij ons bekeren wil. En als we iets van Gods soevereine genade gaan leren kennen, zullen we ook zien dat wij slechte mensen zijn en dan gaat de hand op de mond. Dan zeggen we absoluut niet dat we ons zélf tot God hebben gewend, en dat we zélf de eerste stap hebben gezet! In tegendeel; dan leren we juist zien dat wij adderengebroedsels zijn en er van onzelf niks bij kan, geen één nagelschrapje! Maar we leren dan ook dat God genade wíl en kán geven, zelfs bij het naderen van de dood. En dát zal dan ook merkbaar worden in ons leven. Dan gunnen we het iedereen, maar blijven we tegelijk wel wijzen op én dat we van nature geneigd zijn God en onze naaste te haten en we God zélf de rug hebben toegekeerd én dat dit onze eigen verantwoordelijkheid nochtans niet uitsluit en we ons onder Gods woord en de daarop gegronde belijdenissen horen te begeven en Hem te bidden om bekering en kennis van onze ellende en onze zonden, met de bede of Hij ons tot Hem wil bekeren.

Voor alle duidelijkheid, lees ook mijn onderschrift.
We moeten ons zeker wel bekeren, dat we dat niet kunnen is iets anders. We moeten! Het is Gods eis! De middelen ernstig gebruiken, ernstig bidden, ernstig alle zonden haten en vlieden!


Vraag. Heeft God beloofd hen te bekeren en zalig te maken die door de middelen te gebruiken, doen wat zij kunnen voor hun eigen verlossing?
Antwoord. Wij mogen ’voor God geen onrecht spreken.’ Aan natuurlijke mensen, die ‘vreemdelingen zijn van de verbonden der belofte’ (Ef. 2: 12), is niet zo’n belofte gedaan. Niettemin handelen zij niet verstandig, tenzij zij de krachten die zij hebben, aanwenden en doen wat zij kunnen, om de volgende redenen:

1. Het is mogelijk dat als zij zich zo gedragen, dit een gunstig gevolg voor hen zal hebben. Als u doet wat u kunt, kan het zijn dat God voor u zal doen wat u niet voor uzelf kunt doen. Dit is voldoende om iemand tot een besluit te doen komen in een zaak van het hoogste belang, zoals deze is: ’Bid God, of misschien u deze overlegging uws harten vergeven wierd’
(Hand. 8:22). ’Wie weet, Hij mocht Zich wenden’ (Joël 2:14). Als er een goede uitkomst mogelijk is, dan moet het beproefd worden. Als bij een schipbreuk op zee al de zeelieden en de passagiers hun toevlucht zouden genornen hebben tot een afgebroken plank om hun leven veilig te stellen, en een van hen zou zien dat al de anderen omkwamen niettegenstaande hun uiterste pogingen om zichzelf te redden, dan zou alleen maar de mogelijkheid om op die manier aan de dood te ontsnappen die ene man doen besluiten zijn best te doen met zijn plank. Waarom redeneert u dan niet bij uzelf, zoals de vier melaatse mannen, die zich bij de poort van Samaria bevonden? (2 Kon.7:3, 4). Waarom zegt u niet: ’Indien wij hier blijven, en niet doen wat wij kunnen, dan zullen wij sterven. Laten wij het eens beproeven; als wij gered worden, dan zullen wij leven; indien niet, dan zullen wij maar sterven?’

2. Het is waarschijnlijk dat dit gedrag een goede uitkomst zal hebben. God is goed en barmhartig: het behaagt Hem mensen te verrassen met Zijn genade en Hij wordt dikwijls ’gevonden van hen, die naar Hem niet vraagden’ (J es. 65: 1). Als u zo doet, dan doet u tenminste wat uw plicht is en gebruikt u de middelen, die de Heere gewoonlijk zegent tot het geestelijk herstel van mensen. U zet uzelf op de weg van de grote Medicijnmeester en dus is het waarschijnlijk dat u genezen zult worden. Lydia ging met anderen naar de plaats ’waar het gebed placht te geschieden’ en ’de Heere opende haar hart’ (Hand. 16: 13,14). U ploegt en zaait, hoewel niemand u met zekerheid kan vertellen, of u zelfs wel zoveel als uw zaad terug zult krijgen. U gebruikt middelen voor het herstel van uw gezondheid, hoewel u niet weet of ze zullen baten. In deze gevallen doen waarschijnlijkheden u beslissen en waarom ook niet in dit geval? Voortdurend aanhouden, zien vvij, doet zeer veel bij mensen: daarom bid, overpeins, begeer hulp van God; wees veel aan de troon van de genade, smeek om genade, en vertraag niet. Hoewel God op u geen acht slaat, die in uw tegenwoordige toestand één hoop zonde bent, geheel en al verdorven, en vergiftigd in al de vermogens van uw ziel, toch kan Hij acht slaan op Zijn eigen inzettingen. Hoewel Hij geen acht geeft op uw gebeden, overpeinzingen, en dergelijke, toch kan Hij acht geven op bidden, overpeinzen en soortgelijke middelen die Hij Zelf heeft ingesteld en ze zo aan u zegenen. Daarom, als u niet wilt doen wat u kunt doen, dan bent u niet alleen dood maar dan verklaart u uzelf het eeuwige leven onwaardig.

Thomas Boston - Deel 2 van de Viervoudige staat
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Bidden om bekering

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Bidden om bekering

Bericht door Jantje »

Ik heb nergens gezegd dat het bevel van geloof en bekering niet geldt. Dat blijft onvoorwaardelijk bestaan. Maar als een zondaar tot geloof komt, dan wil hij er alles aan doen om zich te bekeren. Maar dan zal zo iemand ook leren inzien dat hij het van zichzelf niet kan, niet wil, niet durft, maar dat God het uit genade aan zo'n doodschuldige wil geven, uit vrije gunst. En dan is het God die het doet.
Er werd een zeer onschriftuurlijke reactie geplaatst hierboven van iemand die zei dat we ons zélf moeten bekeren en dan later moeten zeggen dat God het deed. Toen heb ik juist gereageerd dat dit absoluut onbijbels is en niet volgens de regels van dit forum. Ja, we hebben zelf die verantwoordelijkheid, dat het onze eigen schuld is en blijft als we niet bekeerd zijn. En nee, we kunnen nooit zeggen dat God ons niet bekeerde. Maar alléén de nadruk leggen op: 'Bekeer u en geloof het evangelie!' is ook niet bijbels. Want dan ruk je het verband uit elkaar. Sommigen halen deze tekst aan. Maar ik vraag me dan af, leest met ook bijvoorbeeld Johannes 1, de eerste 14 verzen? We moeten wel evenwichtig blijven.
- Als je zegt, dat we ons zélf moeten bekeren, wek je activistische en remonstrantse gevaren, die er in bepaalde bewegingen al zijn en door sommigen op dit forum én in dit draadje al zijn, in de hand.
- Ala je zegt, dat we ons zélf niet kunnen bekeren, wek je passieve en lijdelijke gevaren, die er op dit forum ook zijn en waren.

We moeten oppassen dat we naar 1 van beiden omslaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden om bekering

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:Ik heb nergens gezegd dat het bevel van geloof en bekering niet geldt. Dat blijft onvoorwaardelijk bestaan. Maar als een zondaar tot geloof komt, dan wil hij er alles aan doen om zich te bekeren. Maar dan zal zo iemand ook leren inzien dat hij het van zichzelf niet kan, niet wil, niet durft, maar dat God het uit genade aan zo'n doodschuldige wil geven, uit vrije gunst. En dan is het God die het doet.
Er werd een zeer onschriftuurlijke reactie geplaatst hierboven van iemand die zei dat we ons zélf moeten bekeren en dan later moeten zeggen dat God het deed. Toen heb ik juist gereageerd dat dit absoluut onbijbels is en niet volgens de regels van dit forum. Ja, we hebben zelf die verantwoordelijkheid, dat het onze eigen schuld is en blijft als we niet bekeerd zijn. En nee, we kunnen nooit zeggen dat God ons niet bekeerde. Maar alléén de nadruk leggen op: 'Bekeer u en geloof het evangelie!' is ook niet bijbels. Want dan ruk je het verband uit elkaar. Sommigen halen deze tekst aan. Maar ik vraag me dan af, leest met ook bijvoorbeeld Johannes 1, de eerste 14 verzen? We moeten wel evenwichtig blijven.
- Als je zegt, dat we ons zélf moeten bekeren, wek je activistische en remonstrantse gevaren, die er in bepaalde bewegingen al zijn en door sommigen op dit forum én in dit draadje al zijn, in de hand.
- Ala je zegt, dat we ons zélf niet kunnen bekeren, wek je passieve en lijdelijke gevaren, die er op dit forum ook zijn en waren.

We moeten oppassen dat we naar 1 van beiden omslaan.
Ik ben het grotendeels met je eens het een en het ander moet je laten staan, anders ontspoort de trein het zij naar links hetzij naar rechts.
Alleen het vergedrukte is een weggetje die ik niet in de Bijbel terug kan vinden, daar gaat het radikaal, Saulus, Lydia, de stokgewaarder, Levi, Timotheus je leest nergens dat ze het zelf gingen proberen en leerden inzien dat het van zichzelf niet kon enz...
Het blijkt toch of of te zijn. Of je ziet op Jezus of je komt om.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Bidden om bekering

Bericht door Jongere »

Ditbenik schreef:
Jantje schreef:We moeten juist bidden tot God of Hij ons wil bekeren.
Verder is het absoluut geen vraag of God je wil bekeren. Hij wil.
Voor de duidelijkheid: ik geloof ook dat er Bijbels méér te zeggen valt tegen een ongelovige dan alleen dat hij moet bidden tot God. Bovendien is juist bidden vanuit onszelf minstens zo onmogelijk als geloven. De cirkel van verantwoordelijkheid vs. onmacht blijft met deze oproep bestaan. Sterker nog, mensen worden onterecht 'aan het werk gezet'. Dat is anders met het bevel tot geloof. Daaraan wil God de gave van het geloven zelf verbinden.

Toch vind ik de bovenstaande reactie altijd wat flauw en ook vervreemdend.
Ten eerste ga je voorbij aan wat normaal spraakgebruik is. Als ik aan iemand vraag: "Wil je mij de boter geven?" en zijn reactie is: "Ja hoor, dat wil ik," maar er komt geen boter, dan word ik terecht boos (een beetje maar hoor). In normaal spraakgebruik betekent de vraag naar iemands wil tegelijk de vraag naar iemands daad. Zo is dat ook met de vraag naar bekering, al besef ik dat er bij de 'natuurlijke mens' altijd ongelovig wantrouwen bestaat tov Gods gewilligheid.

Ten tweede ervaar ik ook wat vervreemding. Ik weet van Gods gewilligheid om zondaren zalig te maken. In tegenstelling tot veel gereformeerde theologen/de kanttekeningen, geloof ik wel dat de tekst uit Timotheüs daadwerkelijk betekent dat God wil dat "alle mensen zalig worden."
Maar betekent dit dat het gebed of God zou willen bekeren, onjuist is? Ik ervaar dat als te "klinisch", alsof je in je nood van onbekeerlijkheid kunt leven met deze conclusie. Ik geloof niet dat dat de praktijk van het geloofsleven is. Juist als je iets ziet van je eigen schuld voor God, verlies je voor Hem alle rechten. Zijn genade en gewilligheid is dan geen vanzelfsprekendheid, maar een onverdiend wonder. Lees bijv. Psalm 51, hoe David smeekt of de Heilige Geest niet van hem genomen zal worden. Een gebed uit de diepten beseft wat er gebeurt als God Zijn rechtvaardigheid handhaaft en op onze zonden ziet.
Juist in die nood krijgt Gods evangelie kracht en waarde. Als God Zelf Zijn gewilligheid aan je openbaart in Zijn Zoon, vindt het geloof daarin houvast om te kunnen geloven.

Laten we de oprechte vraag of God ons wil bekeren, niet te snel doodschieten met allerlei dogmatische waarheden. De grens tussen een oprecht geloof dat zich vanuit de dood vastgrijpt aan Gods beloften in Christus, met een "conclusiegeloof" - vergeef me die term even - is dun!
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Bidden om bekering

Bericht door mirjam »

Dank, @Jongere. Ik vind je antwoord erg leerzaam.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Bidden om bekering

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:Ik heb nergens gezegd dat het bevel van geloof en bekering niet geldt. Dat blijft onvoorwaardelijk bestaan.
Je zei letterlijk:
Jantje schreef:Als er wordt gezegd dat wij ons zélf moeten bekeren (wat niets minder is als een remonstrants gedachtegoed!), moet je dit ontkrachten met Bijbelse argumenten en teksten als Psalm 14 en 53 en Romheinen 3
Dat klopt dus niet. Als er wordt gezegd dat wij ons zelf moeten bekeren, is dat gewoon volop bijbels en hoeft niet ontkracht te worden.
Wel moet het niet bij deze zin blijven, maar moet de uitleg volgen hoe dit dan moet, en hoe dit dan gaat.
Je laatste reactie kan ik wel onderschrijven, geen eenzijdigheid maar 2 kanten.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Bidden om bekering

Bericht door eilander »

Als we ons bekeren buiten Christus om, worden we op z'n best de meest voorbeeldige farizeeër.
En zal blijken dat uiteindelijk de tollenaar (een geldgierige landverrader) in Christus gerechtvaardigd wordt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden om bekering

Bericht door samanthi »

mirjam schreef:Dank, @Jongere. Ik vind je antwoord erg leerzaam.
Ik sluit me hierbij aan
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden om bekering

Bericht door samanthi »

eilander schreef:Als we ons bekeren buiten Christus om, worden we op z'n best de meest voorbeeldige farizeeër.
En zal blijken dat uiteindelijk de tollenaar (een geldgierige landverrader) in Christus gerechtvaardigd wordt.
En ook hier sluit ik me bij aan.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Bidden om bekering

Bericht door ejvl »

eilander schreef:Als we ons bekeren buiten Christus om, worden we op z'n best de meest voorbeeldige farizeeër.
En zal blijken dat uiteindelijk de tollenaar (een geldgierige landverrader) in Christus gerechtvaardigd wordt.
Dat is zo.
Vandaar dat de Bijbelse oproepen tot geloof en bekering ook geen geloof en bekering is buiten Christus om.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Bidden om bekering

Bericht door eilander »

ejvl schreef:
eilander schreef:Als we ons bekeren buiten Christus om, worden we op z'n best de meest voorbeeldige farizeeër.
En zal blijken dat uiteindelijk de tollenaar (een geldgierige landverrader) in Christus gerechtvaardigd wordt.
Dat is zo.
Vandaar dat de Bijbelse oproepen tot geloof en bekering ook geen geloof en bekering is buiten Christus om.
Schrijf dan ook met grote letters FAILLIET op oproepen als 'ja maar het is wel onze plicht om ons te bekeren' als je niet direct de toevlucht neemt tot Christus. Anders is het alleen maar zonde.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Bidden om bekering

Bericht door Ditbenik »

Jongere schreef:
Ditbenik schreef:
Jantje schreef:We moeten juist bidden tot God of Hij ons wil bekeren.
Verder is het absoluut geen vraag of God je wil bekeren. Hij wil.
Voor de duidelijkheid: ik geloof ook dat er Bijbels méér te zeggen valt tegen een ongelovige dan alleen dat hij moet bidden tot God. Bovendien is juist bidden vanuit onszelf minstens zo onmogelijk als geloven. De cirkel van verantwoordelijkheid vs. onmacht blijft met deze oproep bestaan. Sterker nog, mensen worden onterecht 'aan het werk gezet'. Dat is anders met het bevel tot geloof. Daaraan wil God de gave van het geloven zelf verbinden.

Toch vind ik de bovenstaande reactie altijd wat flauw en ook vervreemdend.
Ten eerste ga je voorbij aan wat normaal spraakgebruik is. Als ik aan iemand vraag: "Wil je mij de boter geven?" en zijn reactie is: "Ja hoor, dat wil ik," maar er komt geen boter, dan word ik terecht boos (een beetje maar hoor). In normaal spraakgebruik betekent de vraag naar iemands wil tegelijk de vraag naar iemands daad. Zo is dat ook met de vraag naar bekering, al besef ik dat er bij de 'natuurlijke mens' altijd ongelovig wantrouwen bestaat tov Gods gewilligheid.

Ten tweede ervaar ik ook wat vervreemding. Ik weet van Gods gewilligheid om zondaren zalig te maken. In tegenstelling tot veel gereformeerde theologen/de kanttekeningen, geloof ik wel dat de tekst uit Timotheüs daadwerkelijk betekent dat God wil dat "alle mensen zalig worden."
Maar betekent dit dat het gebed of God zou willen bekeren, onjuist is? Ik ervaar dat als te "klinisch", alsof je in je nood van onbekeerlijkheid kunt leven met deze conclusie. Ik geloof niet dat dat de praktijk van het geloofsleven is. Juist als je iets ziet van je eigen schuld voor God, verlies je voor Hem alle rechten. Zijn genade en gewilligheid is dan geen vanzelfsprekendheid, maar een onverdiend wonder. Lees bijv. Psalm 51, hoe David smeekt of de Heilige Geest niet van hem genomen zal worden. Een gebed uit de diepten beseft wat er gebeurt als God Zijn rechtvaardigheid handhaaft en op onze zonden ziet.
Juist in die nood krijgt Gods evangelie kracht en waarde. Als God Zelf Zijn gewilligheid aan je openbaart in Zijn Zoon, vindt het geloof daarin houvast om te kunnen geloven.

Laten we de oprechte vraag of God ons wil bekeren, niet te snel doodschieten met allerlei dogmatische waarheden. De grens tussen een oprecht geloof dat zich vanuit de dood vastgrijpt aan Gods beloften in Christus, met een "conclusiegeloof" - vergeef me die term even - is dun!
Ik ervaar steeds meer vervreemding bij het wegmoffelen van Christus en van 'het welgemeende aanbod van genade'. Dat is geen 'misschientje' maar dat is een zekerheid. Dat kun je goddeloos aan de kant schuiven (ik leef mijn eigen leven en heb met God niks te maken), dat kun je goddienstig aan de kant schuiven (het moet je maar gegeven worden, als je niet uitverkoren bent kom je er toch niet, ik bid al jaren of God mij wil bekeren maar er gebeurt niks, enz, enz). Maar de Heere laat in Zijn Woord zien dat Hij zondaren wil zalig maken. Dat heeft niets van doen met een conclusiegeloof maar met Gods openbaring.

De Schrift leert ons nergens dat we moeten bidden of God ons zou willen bekeren. Het is echt onbijbels om dat te leren. De Schrift leert ons dat we ons moeten bekeren. Dat mag je op geen enkele manier wegredeneren. Vanuit de Schrift klinkt de eis: bekeert u! En failliet met grote letters moet je schrijven op al het geredeneer wat daar van af wil of daar onder wil komen. Jezus zegt Zelf: "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij". Gaan naar Hem, je zonden belijden en jezelf aan Hem toe vertrouwen. Een andere weg is er niet.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Bidden om bekering

Bericht door Mannetje »

En als dat jezelf bekeren dan niet lukt? Mag je dan niet roepen tot God of Hij het wil doen?
-
Plaats reactie