Verontrustende berichten

Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Laag »

https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/ag ... -1.1467833

Dit maakt mij angstig, IS lijkt verslagen, maar welk conflict kan hier uit ontstaan.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Delftenaar »

Dat van die Iraanse drone in het Israëlische luchtruim is erg verontrustend. Tegelijk heeft Israël, ondanks het neerschieten van hun F-16, er zeer terughoudend op gereageerd. Zoals altijd in het Syrische conflict.

Het is de vraag in hoeverre Iran Hezhollah in het gareel kan houden. Iran is net uit het "strafbankje" gekomen en heeft uiteindelijk geen belang bij een conflict met Israël (dat kernmacht is). Net zoals Israël geen belang heeft om zich in het Syrische wespennest te steken (anders dan een afzwaaier richting Israël te bestraffen).

Libanon is een ander verhaal en staat sterk onder Syrische invloed. Maar na de lange burgeroorlog daar voelt iedereen het belang van vrede, hoe instabiel ook. Libanon kan Israël aanvallen, maar krijgt dat per ommegaande retour in de vorm van een tegenaanval. Dan zit Libanon opeens voor twee vuren: voorkomen dat de Syrische instabiliteit ook in Libanon een destructief effect heeft en tegelijk oorlog met Israël.
Hezhollah zou dan dus de vrede in Libanon nog wankeler maken door Israël te gaan aanvallen. Zo dom zullen ze hopelijk niet zijn.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Wandelende »

Joël 3:20,21

In de Bijbel staat veel geschreven over Israël en de toekomst van Israël. Vele artikelen, onderzoeken en studies zijn hier ook naar gedaan. Wat de toekomst dan ook zal brengen, ik geloof dat we vanuit de Bijbel van harte mogen zeggen dat Israël het uitverkoren volk van God is, maar ook dat zij door veel verdrukking, beproeving en verstrooiing heen zullen gaan. En ook dat er is geschreven dat God eenmaal Zijn beloften aan Israël zal vervullen.Ondanks Libanon, Syrië etc. en ondanks Hezbollah, ISIS etc.
Ps. 125; "Rondom Jeruzalem zijn bergen; alzo is de HEERE rondom Zijn volk, van u aan tot in eeuwigheid."
(~)
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jacobse »

Er is nog een ander zeer verontrustend bericht. Eens in de tien jaar wordt een onderzoek gedaan naar het geloof in Nederland. Betrekkelijk recent kwam daar uit, dat nog iets minder dan 20 procent van onze bevolking gelooft in God en/of naar de kerk gaat. Daarnaast is er dan een belangrijk percentage zogeheten ~ ietsisten~ : er is wel wat maar ik weet niet wat; en na die constatering leeft men door zonder er verder iets mee te doen. Een ongeveer gelijk percentage zegt niet te weten of er een God is; zij worden aangeduid als agnosten.En dan is er een toenemend percentage van atheisten, die zeggen dat er geen God is; met onder hen eigenlijk vaak felle bestrijders van God.
Hoe moet het nu, wat mag men verwachten en hopen, van en voor wat eens christelijk Nederland was. Heere wees ons en onze kinderen en onze kleinkinderen en allen om ons heen, en verder weg, genadig.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Roos2017 »

Jacobse schreef:Er is nog een ander zeer verontrustend bericht. Eens in de tien jaar wordt een onderzoek gedaan naar het geloof in Nederland. Betrekkelijk recent kwam daar uit, dat nog iets minder dan 20 procent van onze bevolking gelooft in God en/of naar de kerk gaat. Daarnaast is er dan een belangrijk percentage zogeheten ~ ietsisten~ : er is wel wat maar ik weet niet wat; en na die constatering leeft men door zonder er verder iets mee te doen. Een ongeveer gelijk percentage zegt niet te weten of er een God is; zij worden aangeduid als agnosten.En dan is er een toenemend percentage van atheisten, die zeggen dat er geen God is; met onder hen eigenlijk vaak felle bestrijders van God.
Hoe moet het nu, wat mag men verwachten en hopen, van en voor wat eens christelijk Nederland was. Heere wees ons en onze kinderen en onze kleinkinderen en allen om ons heen, en verder weg, genadig.
זה בהחלט לא חדש
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verontrustende berichten

Bericht door helma »

helma schreef:Weet je dat ik dit soort dingen (dit verhaal; maar ook bijvoorbeeld alles rondom LGBT) eigenlijk gevaarlijker vind dan alle terroristische dreigingen?
Panny in een ander topic schreef:Ik maak me wat de toekomst van Nederland betreft veel meer zorgen over het doorgeslagen 'liberalisme' (wat eigenlijk geen liberalisme is want er is steeds minder ruimte voor een afwijkende mening) dan over de Islam.
Niet wat veiligheid betreft maar als het gaat om christelijke principes die niet meer geaccepteerd worden. Denk bijvoorbeeld aan geen homohuwelijken willen sluiten in gemeente of kerk, het verschil tussen man en vrouw, etc.
Die dreiging wordt steeds reëler:
Schokkend bericht gister op Lifesitenews:https://www.lifesitenews.com/news/lgbt- ... protesting
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mara »

Jacobse schreef:Er is nog een ander zeer verontrustend bericht. Eens in de tien jaar wordt een onderzoek gedaan naar het geloof in Nederland. Betrekkelijk recent kwam daar uit, dat nog iets minder dan 20 procent van onze bevolking gelooft in God en/of naar de kerk gaat. Daarnaast is er dan een belangrijk percentage zogeheten ~ ietsisten~ : er is wel wat maar ik weet niet wat; en na die constatering leeft men door zonder er verder iets mee te doen. Een ongeveer gelijk percentage zegt niet te weten of er een God is; zij worden aangeduid als agnosten.En dan is er een toenemend percentage van atheisten, die zeggen dat er geen God is; met onder hen eigenlijk vaak felle bestrijders van God.
Hoe moet het nu, wat mag men verwachten en hopen, van en voor wat eens christelijk Nederland was. Heere wees ons en onze kinderen en onze kleinkinderen en allen om ons heen, en verder weg, genadig.
Ik ben vaak bezorgd ja. Maar in de kerk hoor ik dat we dat niet moeten zijn. Maar dat kun je niet aan of uitschakelen.
helma schreef:Weet je dat ik dit soort dingen (dit verhaal; maar ook bijvoorbeeld alles rondom LGBT) eigenlijk gevaarlijker vind dan alle terroristische dreigingen?
Jaren geleden kon je een kaart of brief sturen via Friedenstimme naar vervolgde christenen achter het ijzeren gordijn.
Ik liep ervoor om leden te werven. Maar veel kerkmensen gaven niet thuis, omdat ze bang waren dat zij dan vanwege hun adres bekend zouden worden. Dus als het erop aankomt, wie blijft er dan over als er gezift wordt als de tarwe?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

Mara schreef: Jaren geleden kon je een kaart of brief sturen via Friedenstimme naar vervolgde christenen achter het ijzeren gordijn.
Ik liep ervoor om leden te werven. Maar veel kerkmensen gaven niet thuis, omdat ze bang waren dat zij dan vanwege hun adres bekend zouden worden. Dus als het erop aankomt, wie blijft er dan over als er gezift wordt als de tarwe?

Bij ons op de Volwassenen-vereniging worden elk jaar zo rond Kerst nog Bijbels verstuurd voor landen als Rusland en Oost-Europa. Opmerkelijk was dat we dit jaar met een aantal Bijbels bleven zitten!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Jacobse schreef:Er is nog een ander zeer verontrustend bericht. Eens in de tien jaar wordt een onderzoek gedaan naar het geloof in Nederland. Betrekkelijk recent kwam daar uit, dat nog iets minder dan 20 procent van onze bevolking gelooft in God en/of naar de kerk gaat. Daarnaast is er dan een belangrijk percentage zogeheten ~ ietsisten~ : er is wel wat maar ik weet niet wat; en na die constatering leeft men door zonder er verder iets mee te doen. Een ongeveer gelijk percentage zegt niet te weten of er een God is; zij worden aangeduid als agnosten.En dan is er een toenemend percentage van atheisten, die zeggen dat er geen God is; met onder hen eigenlijk vaak felle bestrijders van God.
Hoe moet het nu, wat mag men verwachten en hopen, van en voor wat eens christelijk Nederland was. Heere wees ons en onze kinderen en onze kleinkinderen en allen om ons heen, en verder weg, genadig.
Ik ben vaak bezorgd ja. Maar in de kerk hoor ik dat we dat niet moeten zijn. Maar dat kun je niet aan of uitschakelen.
Ik denk dat er genoeg bijbelse voorbeelden zijn van hoe we hiermee om moeten gaan. Of zou er in onze tijd tegen Ezra, Nehemia en Daniël ook gezegd worden: joh, maak je geen zorgen?
Tegelijkertijd geven ze wel de Weg aan, welke kant we met onze zorgen op moeten.
Dus bezorgd zijn, zonder meer en zonder het geloof dat het de Heere tóch niet uit de hand loopt: nee.
Totaal geen zorgen maken: ook niet.
Bezorgd zijn, en onze nood bij God bekend maken: ja.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verontrustende berichten

Bericht door helma »

Ben benieuwd of de berichten vandaag over Pechtold nog een staartje krijgen.
Wat een bizarre toestand.
(En mocht het waar zijn...intriest. Ik krijg steeds meer door dat abortus als voorbehoedsmiddel doodsoorzaak nr 1 is bij baby's.)
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Piet Puk »

helma schreef:Ben benieuwd of de berichten vandaag over Pechtold nog een staartje krijgen.
Wat een bizarre toestand.
(En mocht het waar zijn...intriest. Ik krijg steeds meer door dat abortus als voorbehoedsmiddel doodsoorzaak nr 1 is bij baby's.)
Ik heb dat artikel ook gelezen over het aftreden van dat raadslid in Meppel. Maar hierin stond dat het al eerder bekendgemaakt was.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verontrustende berichten

Bericht door liz boer »

helma schreef:Ben benieuwd of de berichten vandaag over Pechtold nog een staartje krijgen.
Wat een bizarre toestand.
(En mocht het waar zijn...intriest. Ik krijg steeds meer door dat abortus als voorbehoedsmiddel doodsoorzaak nr 1 is bij baby's.)
Ik zag het hier, met Pechtolds opmerkingen erbij
https://ejbron.wordpress.com/2018/09/05 ... t-abortus/
Bizar, maar misschien komt er nog iets goeds uit... mensen zien dat het "begaan" zijn met vrouwen niet meer is dan een laagje vernis.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mara »

helma schreef:Ben benieuwd of de berichten vandaag over Pechtold nog een staartje krijgen.
Wat een bizarre toestand.
(En mocht het waar zijn...intriest. Ik krijg steeds meer door dat abortus als voorbehoedsmiddel doodsoorzaak nr 1 is bij baby's.)
Ik vrees van wel, deze mevrouw zoekt opeens de publiciteit op, ze zat gisteravond aan de tafel bij Twan Huys. Ik heb het niet gezien, maar hoorde dit bij Pauw.
Ik zag wel een kort interview met een journaliste en Pechtold en ik vond hem behoorlijk nerveus overkomen.
Hij reageerde nogal kil en afstandelijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Luther »

Mara schreef:
helma schreef:Ben benieuwd of de berichten vandaag over Pechtold nog een staartje krijgen.
Wat een bizarre toestand.
(En mocht het waar zijn...intriest. Ik krijg steeds meer door dat abortus als voorbehoedsmiddel doodsoorzaak nr 1 is bij baby's.)
Ik vrees van wel, deze mevrouw zoekt opeens de publiciteit op, ze zat gisteravond aan de tafel bij Twan Huys. Ik heb het niet gezien, maar hoorde dit bij Pauw.
Ik zag wel een kort interview met een journaliste en Pechtold en ik vond hem behoorlijk nerveus overkomen.
Hij reageerde nogal kil en afstandelijk.
Dit gaat denk ik in slow-motion de val van Pechtold worden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jantje »

Luther schreef:
Mara schreef:
helma schreef:Ben benieuwd of de berichten vandaag over Pechtold nog een staartje krijgen.
Wat een bizarre toestand.
(En mocht het waar zijn...intriest. Ik krijg steeds meer door dat abortus als voorbehoedsmiddel doodsoorzaak nr 1 is bij baby's.)
Ik vrees van wel, deze mevrouw zoekt opeens de publiciteit op, ze zat gisteravond aan de tafel bij Twan Huys. Ik heb het niet gezien, maar hoorde dit bij Pauw.
Ik zag wel een kort interview met een journaliste en Pechtold en ik vond hem behoorlijk nerveus overkomen.
Hij reageerde nogal kil en afstandelijk.
Dit gaat denk ik in slow-motion de val van Pechtold worden.
Ik weet het niet. Er is geen enkel bewijs voor en aangifte doet ze niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten