Verontrustende berichten

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mara »

Dit topic toont wel aan dat het verontrustender is dan op het eerste gezicht lijkt.
Wat een lange tenen zeg.
:fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Tom
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Tom »

-DIA- schreef:...............................................
verpest jij nu niet je eigen topic? Want de verontrustende nieuwsberichten heb ik hier nog niet gezien waar blijven die?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

Tom schreef:
-DIA- schreef:...............................................
verpest jij nu niet je eigen topic? Want de verontrustende nieuwsberichten heb ik hier nog niet gezien waar blijven die?
Ik vrees dat niet een topic zuiver te houden is, aangezien je niet weet welke reacties er komen. En het is waar, de ernst is compleet weg, daarom mag het topic van mij gesloten worden als het de moderators goed dunkt. Anderzijds komen we nooit op wezenlijke zaken terecht als zulke topics uit de hand lopen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jeremiah »

Dat we in verontrustende tijden lezen ben ik van harte met de topicstarter eens, maar laten we de verzuchtingen vooral voor Gods genadetroon brengen. Ik luisterde vanmorgen een preek van Prof. dr. Baars, die zei: de verzuring in de rechterflank straalt je soms tegen. Dat is geen teken van de vreze des Heeren. Echt niet. Weet u wat een teken van de vreze des Heeren is: "Geef mij weder de vreugde Uws heils; en de vrijmoedige geest ondersteune mij. Zo zal ik den overtreders Uw wegen leren; en de zondaars zullen zich tot U bekeren." Gods kinderen mogen best wat vaker goed spreken van Christus.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

Een ding nog: Zien we hoe er gereageerd wordt op werkelijk ernstigste zaken? Ik vind dit topic op zich al een teken, en daarmee maakt dit topic al duidelijk dat sommige dingen een aanstoot zijn geworden, en niet geduld worden.
En echt, dit is geen uitzondering. Kijk de zaken maar na.
Misschien dat ik me op de moderatie kan beroepen?
Laatst gewijzigd door -DIA- op 02 jun 2016, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Verontrustende berichten

Bericht door CvdW »

Zelfonderzoek is zeer belangrijk.
Een kind des Heeren vind het niet erg om onderzocht te worden.
We kunnen spreken over wat er allemaal om ons heen gebeurt, maar wat doe ik? Dit mis ik in de stukjes van de voorloper van de DVD.
De toonzetting komt bij mij over dat iedereen slecht is, maar ik goed.
"Een door schuld verslagen geest zult Gij, o God, niet verachten"

@eilander: krijg ik nu weer een PB, omdat ik geen hartenkenner ben? Ik heb geprobeerd subtiel aan te geven waar de haper zit?
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Verontrustende berichten

Bericht door mcgk »

-DIA- schreef: Ik vrees dat niet een topic zuiver te houden is, aangezien je niet weet welke reacties er komen.
Ja dat weet je natuurlijk nooit op een forum. Dan moet je een eigen columnsite openen en geen reacties inschakelen. Is niet heel moeilijk!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Johann Gottfried Walther »

eilander schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
eilander schreef:Juist, maar bij Christus leren we niet om een ander te veroordelen. Pas dus op met wat je zegt hier.
Maar het gaat wel om zaken en niet om termen en staande uitdrukkingen (mooie woorden).
Het gaat om de kern niet om het omhulsel. Om geloof, niet om een mooi verhaal.
Geloof leert ootmoedig zijn.
Allemaal goed en best, maar aangezien er hier op het forum geen hartenkenners zijn vind ik het vreemd dat je de verdedigt dat de woorden van een ander "vrome woorden" en "geneuzel" genoemd worden.
Dat verdedig ik niet. Ik stemde met u in. En nee wij zijn geen hartenkenners.
Maar ik vind het verontrustend dat sommigen meer waarde lijken te hechten aan mooie woorden, staande/gekende uitdrukkingen dan aan de kern.
Als wij Christus kennen dan hoeven wij niet bezorgd te zijn, en als we ook Gods woord zijn niet verontrust te zijn. De afval de weerstand, de verdrukking is voorzegd.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:
eilander schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
eilander schreef:Juist, maar bij Christus leren we niet om een ander te veroordelen. Pas dus op met wat je zegt hier.
Maar het gaat wel om zaken en niet om termen en staande uitdrukkingen (mooie woorden).
Het gaat om de kern niet om het omhulsel. Om geloof, niet om een mooi verhaal.
Geloof leert ootmoedig zijn.
Allemaal goed en best, maar aangezien er hier op het forum geen hartenkenners zijn vind ik het vreemd dat je de verdedigt dat de woorden van een ander "vrome woorden" en "geneuzel" genoemd worden.
Dat verdedig ik niet. Ik stemde met u in. En nee wij zijn geen hartenkenners.
Maar ik vind het verontrustend dat sommigen meer waarde lijken te hechten aan mooie woorden, staande/gekende uitdrukkingen dan aan de kern.
Als wij Christus kennen dan hoeven wij niet bezorgd te zijn, en als we ook Gods woord zijn niet verontrust te zijn. De afval de weerstand, de verdrukking is voorzegd.
Wilt u/kunt u dit nader en meer gedetailleerd uitleggen? We hebben toch belang bij duidelijkheid, en hier horen we alleen maar wat vage zaken die niet zo mooi zijn als ze waar zijn. Misschien is het goed dit eens goed uit te zoeken. Want het wel zo dat hier een complete tak uit de reformatorische kerken als het ware in het verdachtenbankje worden geplaatst. Kan terecht zijn, maar dan ook graag de zaken benoemen en toetsen. Niet vaag, maar concreet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Madel
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 mei 2016, 17:19

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Madel »

Waarom pessimistisch zijn?

We leven in een periode waarin allerlei gebeurtenissen wereldwijd in no-time bij ons bekend zijn. En de christenvervolging neemt toe en ook in Nederland wordt e.e.a in hoog tempo uitgehold wat betreft de christelijke roots.

Maar, is dat zorgwekkend? verontrustend? Is er iets nieuws onder de zon?

Als God het nodig acht grijpt Hij wel in. Maar blijkbaar laat hij deze wereld, die in het boze ligt, z'n gang gaan en laat het allemaal gebeuren.
God is het die over niet al te lange tijd, de zesduizend jaar arbeid zijn op een haar na ten einde, de heerschappij op zich zal nemen en de messias, de gezalfde, zal dan Koning worden over de gehele aarde. Hij komt, Hij komt, om de aarde te richten, (recht te zetten wat krom/verkeerd is), de wereld in rechtmatigheid leiden. Dan zal de aarde vol worden van kennis des Heeren gelijk wateren de bodem der zee bedekken. Israel zal zijn sabbatsrust ontvangen en de wereld zal delen in deze heerlijke Rust.

Tot die tijd hebben we te maken met de overste van de macht der lucht die rondgaat als een briesende leeuw, zoekende wie hij verslinden kan. Zorgelijk zeker, als we zien op het wereldgebeuren dat in een versneld tempo naar het einde gaat en bloedt uit duizenden wonden.
Maar, het gebeurt onder Gods toelating en Hij is degene die uiteindelijk alles in de hand heeft en zoals hierboven al genoemd: over niet al te lange tijd, zal Hij ingrijpen in dit wereldgebeuren en de aarde gaan richten.

4 Verblijdt u in den Heere te allen tijd; wederom zeg ik: Verblijdt u.
5 Uw bescheidenheid zij allen mensen bekend. De Heere is nabij.
6 Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus.
8 Voorts, broeders, al wat waarachtig is, al wat eerlijk is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat liefelijk is, al wat wel luidt, zo er enige deugd is, en zo er enige lof is, bedenkt datzelve;
9 Hetgeen gij ook geleerd, en ontvangen, en gehoord, en in mij gezien hebt, doet dat; en de God des vredes zal met u zijn.

Gezang 75
1
't Oog omhoog, het hart naar boven,
hier beneden is het niet!
't Ware leven, lieven, loven
is maar, waar men Jezus ziet.
Wat men hoort of ziet op aard'
is ons kost'lijk hart niet waard;
wil men leven, lieven, loven:
't oog omhoog, het hart naar boven!

2
Jezus, bron dier hemelvreugde,
die ons hart eens smaken zal,
wat ons ooit op aard' verheugde,
Gij verheugt ons boven al;
daar Gij ons reeds hier bereidt
voor des hemels heerlijkheid,
waar w' U eeuwig lieven, loven:
Jezus, trek ons hart naar boven!

3
Och, dat aller mensen tongen,
aller eng'len zang, o Heer,
samenstemden, samen zongen
eeuwig tot uw lof en eer!
Zonder einde geeft uw lof,
Jezus, ons de rijkste stof!
Trek tot U ons hart naar boven,
dat w' U eeuwig lieven, loven.
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Martijn »

Madel schreef:Waarom pessimistisch zijn?

We leven in een periode waarin allerlei gebeurtenissen wereldwijd in no-time bij ons bekend zijn. En de christenvervolging neemt toe en ook in Nederland wordt e.e.a in hoog tempo uitgehold wat betreft de christelijke roots.

Maar, is dat zorgwekkend? verontrustend? Is er iets nieuws onder de zon?

Als God het nodig acht grijpt Hij wel in. Maar blijkbaar laat hij deze wereld, die in het boze ligt, z'n gang gaan en laat het allemaal gebeuren.
God is het die over niet al te lange tijd, de zesduizend jaar arbeid zijn op een haar na ten einde, de heerschappij op zich zal nemen en de messias, de gezalfde, zal dan Koning worden over de gehele aarde. Hij komt, Hij komt, om de aarde te richten, (recht te zetten wat krom/verkeerd is), de wereld in rechtmatigheid leiden. Dan zal de aarde vol worden van kennis des Heeren gelijk wateren de bodem der zee bedekken. Israel zal zijn sabbatsrust ontvangen en de wereld zal delen in deze heerlijke Rust.

Tot die tijd hebben we te maken met de overste van de macht der lucht die rondgaat als een briesende leeuw, zoekende wie hij verslinden kan. Zorgelijk zeker, als we zien op het wereldgebeuren dat in een versneld tempo naar het einde gaat en bloedt uit duizenden wonden.
Maar, het gebeurt onder Gods toelating en Hij is degene die uiteindelijk alles in de hand heeft en zoals hierboven al genoemd: over niet al te lange tijd, zal Hij ingrijpen in dit wereldgebeuren en de aarde gaan richten.

4 Verblijdt u in den Heere te allen tijd; wederom zeg ik: Verblijdt u.
5 Uw bescheidenheid zij allen mensen bekend. De Heere is nabij.
6 Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus.
8 Voorts, broeders, al wat waarachtig is, al wat eerlijk is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat liefelijk is, al wat wel luidt, zo er enige deugd is, en zo er enige lof is, bedenkt datzelve;
9 Hetgeen gij ook geleerd, en ontvangen, en gehoord, en in mij gezien hebt, doet dat; en de God des vredes zal met u zijn.

Gezang 75
1
't Oog omhoog, het hart naar boven,
hier beneden is het niet!
't Ware leven, lieven, loven
is maar, waar men Jezus ziet.
Wat men hoort of ziet op aard'
is ons kost'lijk hart niet waard;
wil men leven, lieven, loven:
't oog omhoog, het hart naar boven!

2
Jezus, bron dier hemelvreugde,
die ons hart eens smaken zal,
wat ons ooit op aard' verheugde,
Gij verheugt ons boven al;
daar Gij ons reeds hier bereidt
voor des hemels heerlijkheid,
waar w' U eeuwig lieven, loven:
Jezus, trek ons hart naar boven!

3
Och, dat aller mensen tongen,
aller eng'len zang, o Heer,
samenstemden, samen zongen
eeuwig tot uw lof en eer!
Zonder einde geeft uw lof,
Jezus, ons de rijkste stof!
Trek tot U ons hart naar boven,
dat w' U eeuwig lieven, loven.
Mooi dat je dat zo schrijft. Verwachten wij met de schrijver van de NGB die dag?
Daarom verwachten wij dien groten dag met een groot verlangen, om ten volle te genieten de beloften Gods, in Jezus Christus, onzen Heere.
Staan we daar niet veel te weinig bij stil? We kijken toch veel te veel en te snel naar ons leven hier op deze aarde en willen vooral zo comfortabel blijven leven als nu!

Lied van verlangen
In 't huis mijns Vaders zijn op Gods tijd,
voor al zijn kind'ren plaatsen bereid.
Wijd open staat de poort, die leidt naar 't zalig oord,
vreugde is ons bereid in eeuwigheid.

Naar 't huis mijns Vaders verlangt mijn geest,
met al Gods kind'ren op 't bruiloftsfeest!
De paarlen poorten noodt, waar zonde is noch dood,
hoe heerlijk zal dat zijn, bij Jezus mijn!

In 't huis mijns Vaders, door hem bereid,
is Jezus Koning in eeuwigheid.
Wijd open staat die poort, die leidt naar 't zalig oord,
vreugde is ons bereid in eeuwigheid.

Vol verwachting blijf ik uitzien

1. Vol verwachting blijf ik uitzien, tot die dag eens dagen zal.
Dat de Heiland op de wolken, weerkomt met bazuingeschal.
Welk een vreugde zal het wezen. Als mijn oog Hem schouwen mag,
en mijn oor Zijn stem zal horen, op die grote, blije dag!

Refrein
Welk een uitzicht, Bruidsgemeente! Eeuwig Hem ten eigendom.
Maranatha blijv' ons wachtwoord, amen, ja Heer Jezus, kom!

2. Al de teek'nen onzer dagen zeggen mij: de komst genaakt
van de Bruigom, die Zijn liefste tot Zich roept en haar volmaakt.
O, hoe blijde zal ik wezen, op te trekken met die stoet,
juichend, met ontelb're zaal'gen onze Bruigom tegemoet!

3. O, soms voel 'k een sterk verlangen, heimwee in mijn hart ontstaan;
'k vraag mij af dan, dierb're Heiland zijt Gij reeds op weg gegaan?
Neen, het zal niet lang meer duren: Hij verlangt nog meer dan wij.
Maranatha! Blijve 't wachtwoord voor een elk, maar ook voor mij.

Misschien moeten we ons maar een afvragen of we wel een Maranatha Christen zijn?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Terri »

Martijn schreef:
Madel schreef:Waarom pessimistisch zijn?

We leven in een periode waarin allerlei gebeurtenissen wereldwijd in no-time bij ons bekend zijn. En de christenvervolging neemt toe en ook in Nederland wordt e.e.a in hoog tempo uitgehold wat betreft de christelijke roots.

Maar, is dat zorgwekkend? verontrustend? Is er iets nieuws onder de zon?

Als God het nodig acht grijpt Hij wel in. Maar blijkbaar laat hij deze wereld, die in het boze ligt, z'n gang gaan en laat het allemaal gebeuren.
God is het die over niet al te lange tijd, de zesduizend jaar arbeid zijn op een haar na ten einde, de heerschappij op zich zal nemen en de messias, de gezalfde, zal dan Koning worden over de gehele aarde. Hij komt, Hij komt, om de aarde te richten, (recht te zetten wat krom/verkeerd is), de wereld in rechtmatigheid leiden. Dan zal de aarde vol worden van kennis des Heeren gelijk wateren de bodem der zee bedekken. Israel zal zijn sabbatsrust ontvangen en de wereld zal delen in deze heerlijke Rust.

Tot die tijd hebben we te maken met de overste van de macht der lucht die rondgaat als een briesende leeuw, zoekende wie hij verslinden kan. Zorgelijk zeker, als we zien op het wereldgebeuren dat in een versneld tempo naar het einde gaat en bloedt uit duizenden wonden.
Maar, het gebeurt onder Gods toelating en Hij is degene die uiteindelijk alles in de hand heeft en zoals hierboven al genoemd: over niet al te lange tijd, zal Hij ingrijpen in dit wereldgebeuren en de aarde gaan richten.

4 Verblijdt u in den Heere te allen tijd; wederom zeg ik: Verblijdt u.
5 Uw bescheidenheid zij allen mensen bekend. De Heere is nabij.
6 Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus.
8 Voorts, broeders, al wat waarachtig is, al wat eerlijk is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat liefelijk is, al wat wel luidt, zo er enige deugd is, en zo er enige lof is, bedenkt datzelve;
9 Hetgeen gij ook geleerd, en ontvangen, en gehoord, en in mij gezien hebt, doet dat; en de God des vredes zal met u zijn.

Gezang 75
1
't Oog omhoog, het hart naar boven,
hier beneden is het niet!
't Ware leven, lieven, loven
is maar, waar men Jezus ziet.
Wat men hoort of ziet op aard'
is ons kost'lijk hart niet waard;
wil men leven, lieven, loven:
't oog omhoog, het hart naar boven!

2
Jezus, bron dier hemelvreugde,
die ons hart eens smaken zal,
wat ons ooit op aard' verheugde,
Gij verheugt ons boven al;
daar Gij ons reeds hier bereidt
voor des hemels heerlijkheid,
waar w' U eeuwig lieven, loven:
Jezus, trek ons hart naar boven!

3
Och, dat aller mensen tongen,
aller eng'len zang, o Heer,
samenstemden, samen zongen
eeuwig tot uw lof en eer!
Zonder einde geeft uw lof,
Jezus, ons de rijkste stof!
Trek tot U ons hart naar boven,
dat w' U eeuwig lieven, loven.
Mooi dat je dat zo schrijft. Verwachten wij met de schrijver van de NGB die dag?
Daarom verwachten wij dien groten dag met een groot verlangen, om ten volle te genieten de beloften Gods, in Jezus Christus, onzen Heere.
Staan we daar niet veel te weinig bij stil? We kijken toch veel te veel en te snel naar ons leven hier op deze aarde en willen vooral zo comfortabel blijven leven als nu!

Lied van verlangen
In 't huis mijns Vaders zijn op Gods tijd,
voor al zijn kind'ren plaatsen bereid.
Wijd open staat de poort, die leidt naar 't zalig oord,
vreugde is ons bereid in eeuwigheid.

Naar 't huis mijns Vaders verlangt mijn geest,
met al Gods kind'ren op 't bruiloftsfeest!
De paarlen poorten noodt, waar zonde is noch dood,
hoe heerlijk zal dat zijn, bij Jezus mijn!

In 't huis mijns Vaders, door hem bereid,
is Jezus Koning in eeuwigheid.
Wijd open staat die poort, die leidt naar 't zalig oord,
vreugde is ons bereid in eeuwigheid.

Vol verwachting blijf ik uitzien

1. Vol verwachting blijf ik uitzien, tot die dag eens dagen zal.
Dat de Heiland op de wolken, weerkomt met bazuingeschal.
Welk een vreugde zal het wezen. Als mijn oog Hem schouwen mag,
en mijn oor Zijn stem zal horen, op die grote, blije dag!

Refrein
Welk een uitzicht, Bruidsgemeente! Eeuwig Hem ten eigendom.
Maranatha blijv' ons wachtwoord, amen, ja Heer Jezus, kom!

2. Al de teek'nen onzer dagen zeggen mij: de komst genaakt
van de Bruigom, die Zijn liefste tot Zich roept en haar volmaakt.
O, hoe blijde zal ik wezen, op te trekken met die stoet,
juichend, met ontelb're zaal'gen onze Bruigom tegemoet!

3. O, soms voel 'k een sterk verlangen, heimwee in mijn hart ontstaan;
'k vraag mij af dan, dierb're Heiland zijt Gij reeds op weg gegaan?
Neen, het zal niet lang meer duren: Hij verlangt nog meer dan wij.
Maranatha! Blijve 't wachtwoord voor een elk, maar ook voor mij.

Misschien moeten we ons maar een afvragen of we wel een Maranatha Christen zijn?
Wat bijzonder fijn om dit te lezen op het forum!
Instemming.....!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Paulus heeft maar kort in Thessalonica gewerkt maar in de brief die hij schrijft gaat het er ook al weer over.
Bekeerd --> verwachten.
1 Thessa1:
9 Want zijzelven verkondigen van ons, hoedanigen ingang wij tot u hebben, en hoe gij tot God bekeerd zijt van de afgoden, om den levenden en waarachtigen God te dienen;
10 En Zijn Zoon uit de hemelen te verwachten, Denwelken Hij uit de doden verwekt heeft, namelijk Jezus, Die ons verlost van den toekomenden toorn.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

Alles op zijn tijd he? Wat is er beter dan het hart naar Boven? Ik zou niets beters weten.
En wat me nuttig lijkt, is het verontrustende niet wegwerken door er bewust wat anders tegenover te zetten.
Dat andere is er ook wel, maar dat is hier off-topic.

Ik geloof dat ik hier wordt beschouwd, als het een beetje objectief lees (in hoeverre kun je dat zelf!) somber
en pessimistisch (zacht gezegd) en dat men hier niet graag de toch echt wel dreigende oordelen hoort.

Ook de afwijkingen in de kerken schijnen niet benoemd te mogen worden, op zich ook wel een verontrustende
zaak is. Althans dat lijkt mij, daarom roep ik ook op, om niet wat te roepen wat ongefundeerd is.

Daarmee worden (ik spreek het nu zwaar uit, dat weet ik) mensenlevens gedrukt, geteisterd en veracht.
Om mezelf erbuiten te laten wens ik daar verder niet op in te gaan, maar het lijkt me wel wenselijk
dat zaken in alle eerlijkheid gefundeerd benoemd mogen worden, zonder ongefundeerde verdachtmakingen
naar bepaalde personen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Madel
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 mei 2016, 17:19

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Madel »

Uw verontrusting betreft vooral ook de afwijkingen in de kerken die niet genoemd zouden mogen worden. Zou u mij expliciet de volgende twee vragen hierover willen beantwoorden?

Kunt u mij een voorbeeld geven van een dwaling.
Kunt u de uiterste consequentie(s) van deze dwaling benoemen voor zowel de zender als toehoorders?

Daarbij ga ik er blindelings vanuit dat uw verontrusting oprecht is en dat de consequentie(s) navenant aan uw zorg zijn.
Waar ik benieuwd naar ben is in welk opzicht en bepaalde dwaling zorg kan dragen voor een bepaalde verontrusting. Door man en paard te noemen hoop ik daar wat meer zicht in te krijgen.

Zelf zie ik ook diverse dwalingen of vermeende dwalingen (vanuit mijn optiek/belevingswereld/waarheid) binnen tal van kerken, maar die dragen niet bij aan een bepaalde verontrusting. Uiteraard zal dat debet zijn aan een bepaald Godsbeeld. Graag zie ik een nadere toelichting tegemoet mbt een dwaling en de uiterste consequentie(s) hiervan.
Gesloten